J12 - różne rozmiary opon przód/tył
Moderator: luk4s7
J12 - różne rozmiary opon przód/tył
witam serdecznie.
Na lato musze kupić 2 nowe oponki. Mam już zakupione w 2009 roku NOKIAN (bleee-głośny bubel) 265/65/R17
Mam czysto teooretyczne pytanie: czy opnki większe czyli 265/70/R17, które ewentualnie jeżeli się da (to zależy od waszych opini) założe na tył, czy......czy......... czy to mi nie nie uszkodzi (delikatnie mówiać) w napędzie i ogółem
Co o tym sądzicie?
Jeżeli głupie pytanie to...sorki
Na lato musze kupić 2 nowe oponki. Mam już zakupione w 2009 roku NOKIAN (bleee-głośny bubel) 265/65/R17
Mam czysto teooretyczne pytanie: czy opnki większe czyli 265/70/R17, które ewentualnie jeżeli się da (to zależy od waszych opini) założe na tył, czy......czy......... czy to mi nie nie uszkodzi (delikatnie mówiać) w napędzie i ogółem
Co o tym sądzicie?
Jeżeli głupie pytanie to...sorki
Re: różne rozmiary opon przód/tył
W samochodzie ze stałym napędem opony powinny być wszystkie takie same. Tak więc:
- zakup większego rozmiaru na jedną oś zagraża życiu i mechanice pojazdu
- zakup tego samego rozmiaru różnych producentów jest słabym pomysłem i psuciem auta (rozmiar rozmiarowi nie równy i opona oponie też nie równa)
- kup cztery nowe opony w rozmiarze 265/70R17 i będzie to najlepsze rozwiązanie.
- zakup większego rozmiaru na jedną oś zagraża życiu i mechanice pojazdu
- zakup tego samego rozmiaru różnych producentów jest słabym pomysłem i psuciem auta (rozmiar rozmiarowi nie równy i opona oponie też nie równa)
- kup cztery nowe opony w rozmiarze 265/70R17 i będzie to najlepsze rozwiązanie.
Re: różne rozmiary opon przód/tył
Czytałem kiedyś na forum jakimś Nissanowym jak ktoś zabił w dwa dni, raczej mało delikatny, napęd Skyline'a GTR BNR32 zakładając na tył szersze opony o wyższym profilu. Ale gigantycznej różnicy nie było.
Re: różne rozmiary opon przód/tył
mało nawet nie powinno sie zakładac tych samych opon z róznymi wielkosciami biezników
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: różne rozmiary opon przód/tył
Ba nawet ciśnienie w oponach ma znaczenie - wiadomo zmienia się obwód koła.
Re: różne rozmiary opon przód/tył
co polecicie w takim razie o rozmiarze 265/65lub70 r17 zalezy mi głownie zeby byly ciche i bezpieczne na asfalcie?
BRIDGESTONE 265/65 R17 za 550zł warta ta oponka jest ceny i wielkosci 65?
nie ukrywam, ze pokusa posiadania 70 jest duza ale to raczej opony na teren bo cos ich malo i pewnie glosne. mam racje?
BRIDGESTONE 265/65 R17 za 550zł warta ta oponka jest ceny i wielkosci 65?
nie ukrywam, ze pokusa posiadania 70 jest duza ale to raczej opony na teren bo cos ich malo i pewnie glosne. mam racje?
Re: różne rozmiary opon przód/tył
Polecimy, polecimy...
Najpierw podaj do jakiego auta i z jakim przeznaczeniem, bo z fusów nie wszyscy wróżą
Najpierw podaj do jakiego auta i z jakim przeznaczeniem, bo z fusów nie wszyscy wróżą
Re: różne rozmiary opon przód/tył
fusem jest Toyota LAND CRUISER 120 (tak jak obecna strona forum) przeznaczenie napisałem wyżej
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: różne rozmiary opon przód/tył
Ponieważ spody mamy podobne poczytaj tutaj http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=3641" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: różne rozmiary opon przód/tył
Z rozmiarówką w 17" jest kłopot. Do terenu nie ma w dobrej cenie opon z indeksem /65. Są tylko /70.
Moja sugestia to:
Dwa komplety kół - jeden w teren - Discovery STT 265/70 R17, drugi na szosę - standardowe Bridgestone 265/65 R17. Plus klucz i podnośnik pneumatyczny w garażu/hali.
STT robi w terenie pięknie, jest wyższa od standardu a używana poza czarnym jest długo ostra jak nowa. Na szosie jest głośna, na mokrym śliska, poza tym ciężka i łatwo traci wyważenie (płaska felga chętnie przyjmuje błoto-błąd konstrukcyjny). I oczywiście wyczuwalnie spada przyspieszenie auta a rośnie zużycie paliwa.
Zmiana kół to max 20 min i mamy komplet szosówek 265/65 , a o nich nic nie muszę dodawać.
To rozwiązanie ma też i sporo wad, ale bardziej mnie przekonało, niż zabawa w AT-ki, które po paru tkm na szosie mają już niski bieżnik i w terenie z MT-kami się nie zrównają.
Moja sugestia to:
Dwa komplety kół - jeden w teren - Discovery STT 265/70 R17, drugi na szosę - standardowe Bridgestone 265/65 R17. Plus klucz i podnośnik pneumatyczny w garażu/hali.
STT robi w terenie pięknie, jest wyższa od standardu a używana poza czarnym jest długo ostra jak nowa. Na szosie jest głośna, na mokrym śliska, poza tym ciężka i łatwo traci wyważenie (płaska felga chętnie przyjmuje błoto-błąd konstrukcyjny). I oczywiście wyczuwalnie spada przyspieszenie auta a rośnie zużycie paliwa.
Zmiana kół to max 20 min i mamy komplet szosówek 265/65 , a o nich nic nie muszę dodawać.
To rozwiązanie ma też i sporo wad, ale bardziej mnie przekonało, niż zabawa w AT-ki, które po paru tkm na szosie mają już niski bieżnik i w terenie z MT-kami się nie zrównają.
Re: różne rozmiary opon przód/tył
mam juz 2 marki do wyboru:
Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 265/65 R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/53750_yokoha" onclick="window.open(this.href);return false; ... _g012.html
lub
Yokohama GEOLANDAR H/T 265/65R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/50184_yokoha ... r_h_t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
BRIDGESTONE H/T 840 265/65R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/58003_bridge ... t_840.html" onclick="window.open(this.href);return false;
co według was jest bardziej żywotne (czyt. nie traci bieżnika na asfalcie i nie pęknie jak moje stare dunlopy at20) i lepsze?
Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 265/65 R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/53750_yokoha" onclick="window.open(this.href);return false; ... _g012.html
lub
Yokohama GEOLANDAR H/T 265/65R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/50184_yokoha ... r_h_t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
BRIDGESTONE H/T 840 265/65R17 112 H
opis: http://www.opony.com/opony/58003_bridge ... t_840.html" onclick="window.open(this.href);return false;
co według was jest bardziej żywotne (czyt. nie traci bieżnika na asfalcie i nie pęknie jak moje stare dunlopy at20) i lepsze?
Re: różne rozmiary opon przód/tył
(czyt. nie traci bieżnika na asfalcie
samolot w locie
samolot w locie
Re: różne rozmiary opon przód/tył
ale cztery pamietaj
Re: różne rozmiary opon przód/tył
Chyba bez przesadykames76 pisze:mało nawet nie powinno sie zakładac tych samych opon z róznymi wielkosciami biezników
Bo jak wyjaśnić np różne ciśnienie w oponach w zależności od osi?
Wg naklejki: przód u mnie 2.0 (dociążony silnikiem), tył 2.2. Czyli obwody inne (różnica z tego większa niż ze zużycia bieżnika). Poza tym jest przecież między-osiowy mechanizm różnicowy.
Re: różne rozmiary opon przód/tył
niby jest ale mowa nie tylko o tojce ,trzy nowe gumy jedna łys ta sama marka, ten sam rozmiar ,bez mech różnicowego prosze spr. wiadomo o co chodzi po pierwszym zakręcie , natomiast jak juz mamy swoje 4x4 obojętne jakiej marki to lepiej miec jak nazwa wskazuje - cztery takie same taka moja opinia, ale człek omylny jest