Mam pytanie...
Czy inwestując w zawieszenie OME - mam tu na mysli resory +400kg i amortyzatory do tego przystosowane - otrzymam homologacje, która pozwoli mi pojechac na stacje diagnostyczne i otrzymanie dokumentów, ze dopuszczalna masa całkowita hiluxa zwiekszyła sie z obecnej na +400kg
w innym przypadku nie ma najmiejszego sensu inwestowanie w takie zawieszenie hmm...
Moje drugie pytanie:
Czy montując takie zawieszenie (+400kg) odczuje rozniece, mam na myśli - odciazony samochód bedzie sie "dziwnie" zachowywał, czy jego charakterystyka bedzie identyczna jak w przypadku seryjnego zawieszenie (ale bedzie mogł o te kilkaset kilo wiecej załadowac)
Z góry dziekuje za POMOC.
+400kg do Hiluxa - a DMC
Moderator: luk4s7
Re: +400kg do Hiluxa - a DMC
Ad 1. Zdecydowanie nie bo byś musiał przeprowadzić proces homologacyjny.
Ad 2. Zmieni się na pusto tył będzie bardziej podskakiwał i gorzej się będzie auto prowadzić.
Sens masz zwiększoną ładowność o 400Kg jeśli obecnie masz np. 500 i wsadzisz 900 to masz jak w banku że ci się coś urwie a tak z nowymi resorami jedziesz i się nie przejmujesz. Poza tym auto nie siądzie tak na resorach i będzie się lepiej pod takim obciążeniem prowadzić.
Ad 2. Zmieni się na pusto tył będzie bardziej podskakiwał i gorzej się będzie auto prowadzić.
Sens masz zwiększoną ładowność o 400Kg jeśli obecnie masz np. 500 i wsadzisz 900 to masz jak w banku że ci się coś urwie a tak z nowymi resorami jedziesz i się nie przejmujesz. Poza tym auto nie siądzie tak na resorach i będzie się lepiej pod takim obciążeniem prowadzić.
Re: +400kg do Hiluxa - a DMC
dzieki za odpowiedz
pytałem poniewaz chciałem ciagac Hiluxem przyczepe, ciezka przyczepe
dopuszczalna masa całkowita hiluxa to 2515kg
przepisy mowią ze prawo jazdy B+E upowaznia do samochodu o DMC 3500Kg i taka sama mase moze miec przyczepa - czyli razem 7000kg!!!
dlatego chciałem podniesc mase całkawita toyoty i tym samym zrobic to legalnie, bo w tym przypadku DMC wynisiłoby 2915kg - i to mi w zupełosci wystarczy
...
pytałem poniewaz chciałem ciagac Hiluxem przyczepe, ciezka przyczepe
dopuszczalna masa całkowita hiluxa to 2515kg
przepisy mowią ze prawo jazdy B+E upowaznia do samochodu o DMC 3500Kg i taka sama mase moze miec przyczepa - czyli razem 7000kg!!!
dlatego chciałem podniesc mase całkawita toyoty i tym samym zrobic to legalnie, bo w tym przypadku DMC wynisiłoby 2915kg - i to mi w zupełosci wystarczy
...
Re: +400kg do Hiluxa - a DMC
Apropos przepisów to mówią one że dmc pojazdu ciągnącego stanowi co najmniej 1.33 dmc przyczepy czyli maksymalna dmc zestawu to 6125kg. 3500kg auto i 2625kg przyczepa.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: +400kg do Hiluxa - a DMC
Resory, takie jak OME +400 (i innych producentów, podobnie opisywane) to resory do STAŁEGO dodatkowego obciążenia. Są po to, że jak np. jeździsz z nakładką camperową auto nie wyglądało jak startujący samolot.
Logiczną więc konsekwencją jest to, że na pusto komfort resorowania będzie godny taczki na pełnym kółku
Logiczne jest również, że jak założysz zamiast fabrycznych odbijaków np. takie od jelcza , to tył auta będzie tak samo wyglądał czy będzie na pace pół tony, czy dwie.
Ale z DMC to niestety nie ma nic wspólnego, bo to się wiąże z konstrukcją pojazdu jako całości.
Logiczną więc konsekwencją jest to, że na pusto komfort resorowania będzie godny taczki na pełnym kółku
Logiczne jest również, że jak założysz zamiast fabrycznych odbijaków np. takie od jelcza , to tył auta będzie tak samo wyglądał czy będzie na pace pół tony, czy dwie.
Ale z DMC to niestety nie ma nic wspólnego, bo to się wiąże z konstrukcją pojazdu jako całości.