Wytrzymałość mostów
Moderator: luk4s7
Wytrzymałość mostów
Dzień dobry
Mam pytanie dotyczącego czy oryginalne mosty z lj70 z 86roku, z połączeniem z blokadami wytrzyma koła wielkości 33/35" typu siemx/silverstone?
Czy lepiej pakować od razu wzmocnione półosie?
Od razu odpowiem mocy nie nie zabraknie bo w planach jest inny silnik
Mam pytanie dotyczącego czy oryginalne mosty z lj70 z 86roku, z połączeniem z blokadami wytrzyma koła wielkości 33/35" typu siemx/silverstone?
Czy lepiej pakować od razu wzmocnione półosie?
Od razu odpowiem mocy nie nie zabraknie bo w planach jest inny silnik
Re: Wytrzymałość mostów
Z półosiami raczej nie widzę problemu. Prędzej w kole talerzowym. Przy czym wszystko też zależy od stylu jazdy i podłoża.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wytrzymałość mostów
Przeguby w tej wersji też nie są jakoś nadmiernie wytrzymałe.
Półosie tylne potrafią się ukręcić - ale nie jest to efekt przeciążenia, a zmęczenia.
Wiele zależy też od masy pojazdu.
Półosie tylne potrafią się ukręcić - ale nie jest to efekt przeciążenia, a zmęczenia.
Wiele zależy też od masy pojazdu.
Re: Wytrzymałość mostów
Sedno sprawy opisał Kylon i Rokfor, warto ich posłuchać, bo nikt się lepiej na tym nie zna.
Podsumowując:
-jaki silnik ma obracać te 35 cali, to od groma gumy plus agresywny profil więc masa ziemi do przerzucenia, inny silnik niż fabryczny, spoko, obróci, ale i mocno wzrasta ryzyko ukręcenia, to, jak wyścig zbrojeń, jedno zmieniasz, klęka kolejne,
- zmęczenie materii, czyli w jakim stanie jest to co masz lub to co zamierzasz kupić, same półosie to pikuś, dolicz dyfer, łożyska, pochwy, itd. Dostępność i ceny to kosmos w stosunku do konkurencji. Te auta mają już za sobą okres wykorzystania w offroadzie i gratów brak, to co jest to 1/100 tego co do patroli, a do patroli też nie ma za wiele. Popatrz i policz co jeździ w terenie na 100 patroli przypada 1 toyota J70. Dziś 90% tych modeli jeździ wyprawowo a nie przeprawowo. Do przepraw dobre jest auto, do którego są dostępne części, bo każde auto przeprawowe się psuje.
- masa pojazdu (zmota wielkości suzuka jimny na mostach od j70 i kołach 35 simex - idealny zestaw IMHO) im większa masa, tym mniejsza żywotność,
- myślenie i styl jazdy - (simex potrafi ładnie wgryźć się w teren, blokuje się pięknie w piachu i błocie, ukręcić coś można łatwo i szybko)
Lepiej policz dobrze, bo wszystko da się zrobić, ale ostateczny koszt może być przykrym zaskoczeniem. Kompleksowy remont mostów z założeniem blokad to 20 000 zł. Taki remont nie da Ci dożywotniej gwarancji niezawodności.
Planujesz swap? Super. Realny koszt też 20 000 zł. Myślisz, że zrobisz taniej? na pewno się uda też za 1500 wstawić 1,9tdi z Passata, chociaż sam dzwon do takiego swapa kosztuje 8 tys, ale wyrzeźbić można samemu w garażu, jednak 35 calowymi simexami może to nie obracać równie dobrze, jak jakieś V8...
Na koniec budzisz się, że włożyłeś kilka lat pracy, kilkadziesiąt tysięcy złotych lub kilkaset godzin swojej pracy i masz nadal auto za 15 tys zł Nadal jesteś pewien decyzji? Jeśli tak, to rób śmiało!
Oradek lj73 2LT-II
Podsumowując:
-jaki silnik ma obracać te 35 cali, to od groma gumy plus agresywny profil więc masa ziemi do przerzucenia, inny silnik niż fabryczny, spoko, obróci, ale i mocno wzrasta ryzyko ukręcenia, to, jak wyścig zbrojeń, jedno zmieniasz, klęka kolejne,
- zmęczenie materii, czyli w jakim stanie jest to co masz lub to co zamierzasz kupić, same półosie to pikuś, dolicz dyfer, łożyska, pochwy, itd. Dostępność i ceny to kosmos w stosunku do konkurencji. Te auta mają już za sobą okres wykorzystania w offroadzie i gratów brak, to co jest to 1/100 tego co do patroli, a do patroli też nie ma za wiele. Popatrz i policz co jeździ w terenie na 100 patroli przypada 1 toyota J70. Dziś 90% tych modeli jeździ wyprawowo a nie przeprawowo. Do przepraw dobre jest auto, do którego są dostępne części, bo każde auto przeprawowe się psuje.
- masa pojazdu (zmota wielkości suzuka jimny na mostach od j70 i kołach 35 simex - idealny zestaw IMHO) im większa masa, tym mniejsza żywotność,
- myślenie i styl jazdy - (simex potrafi ładnie wgryźć się w teren, blokuje się pięknie w piachu i błocie, ukręcić coś można łatwo i szybko)
Lepiej policz dobrze, bo wszystko da się zrobić, ale ostateczny koszt może być przykrym zaskoczeniem. Kompleksowy remont mostów z założeniem blokad to 20 000 zł. Taki remont nie da Ci dożywotniej gwarancji niezawodności.
Planujesz swap? Super. Realny koszt też 20 000 zł. Myślisz, że zrobisz taniej? na pewno się uda też za 1500 wstawić 1,9tdi z Passata, chociaż sam dzwon do takiego swapa kosztuje 8 tys, ale wyrzeźbić można samemu w garażu, jednak 35 calowymi simexami może to nie obracać równie dobrze, jak jakieś V8...
Na koniec budzisz się, że włożyłeś kilka lat pracy, kilkadziesiąt tysięcy złotych lub kilkaset godzin swojej pracy i masz nadal auto za 15 tys zł Nadal jesteś pewien decyzji? Jeśli tak, to rób śmiało!
Oradek lj73 2LT-II
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Wytrzymałość mostów
chyba nie o to sie kolega pytał, możliwe ze buduje zmotę na bazie suzuki a wtedy mosty od lj70 sa wskazane
Re: Wytrzymałość mostów
Ok dzięki poczytam kolegów tematy, żeby jeszcze bardziej zagłębić się w temat
Re: Wytrzymałość mostów
Nie wytrzyma, chyba że lekka buda, ale simex 35 potrafi zmielić przeguby we wszystkim.
Re: Wytrzymałość mostów
Taki cytat powinien wisieć w każdym garażu. To prawda.hetman pisze:Nie wytrzyma, chyba że lekka buda, ale simex 35 potrafi zmielić przeguby we wszystkim.
Co do tego czy to zmota ma być. Wystarczy czytać ze zrozumieniem. Człowiek napisał, że planuje swap. Więc to jest dziś na 99% wątek w projekcie modyfikacji Toyoty z 1986 roku. Może pójdzie w innym kierunku, więc warto nadmienić, jakie są granice modyfikacji.
Oradek lj73 2LT-II
Re: Wytrzymałość mostów
Kolega sporo smigał z przednił mostem LJ70 w 4runnerze 3.4v6 na simexach 35". Nigdy nic nie urwał a katował sporo:
https://youtu.be/3tyZutoFVEM
https://youtu.be/3tyZutoFVEM
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Wytrzymałość mostów
Tak to jest, jedni jeżdżą inni narzekają że nie wytrzymaRadzik071 pisze: ↑05 mar 2020, 10:40Kolega sporo smigał z przednił mostem LJ70 w 4runnerze 3.4v6 na simexach 35". Nigdy nic nie urwał a katował sporo:
https://youtu.be/3tyZutoFVEM
Re: Wytrzymałość mostów
Niektórzy potrafią nawet Suzuki jeździć, podobno, bezawaryjnieRadzik071 pisze:Kolega sporo smigał z przednił mostem LJ70 w 4runnerze 3.4v6 na simexach 35". Nigdy nic nie urwał a katował sporo:
https://youtu.be/3tyZutoFVEM
Oradek lj73 2LT-II
Re: Wytrzymałość mostów
Zapraszam do mojego wątku, jest tam teraz sporo zdjęć "super niezniszczalnego mostu" z 70ki.
Przy jeździe na wprost, po górkach 1,5m wysokości za domem, po których często i bez problemu jeżdżę patrolem, prędkość 10km/godz na kołach 33" MT COOPER STT PRO, rozwaliło cały most. Most był sprawny, olej dobry, nie ciekł nawet, w 2018 roku był remontowany - dostał wszystkie łożyska, uszczelnienia, przeguby - oryginalne Toyoty. W 2019 prawie nie jeździł, bo była odbudowa silnika, więc przebieg miał nieduży. No i tak się zmielił na drugiej górce. Patrol przejeżdża takich górek 40 tygodniowo, bo to mój prywatny "offroadowy tor". Tyle w temacie.
Oradek lj73 2LT-II
Przy jeździe na wprost, po górkach 1,5m wysokości za domem, po których często i bez problemu jeżdżę patrolem, prędkość 10km/godz na kołach 33" MT COOPER STT PRO, rozwaliło cały most. Most był sprawny, olej dobry, nie ciekł nawet, w 2018 roku był remontowany - dostał wszystkie łożyska, uszczelnienia, przeguby - oryginalne Toyoty. W 2019 prawie nie jeździł, bo była odbudowa silnika, więc przebieg miał nieduży. No i tak się zmielił na drugiej górce. Patrol przejeżdża takich górek 40 tygodniowo, bo to mój prywatny "offroadowy tor". Tyle w temacie.
Oradek lj73 2LT-II
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Wytrzymałość mostów
Radek wspolczujemy i podziwiamy ze Ty potrafisz rozwalić na górce za domem coś co przez innych jest upalane w najcięższym terenie latami pytanie tylko o czym to świadczy?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wytrzymałość mostów
O tym, że zostało uszkodzone wcześniej, a górka dokończyła temat
Re: Wytrzymałość mostów
Przejechałem siedemdziesiątką ponad 500 tyś km. Głównie w terenie. Góry, Karpaty, większość poligonów w Polsce, ogrom imprez zorganizowanych, rajdy Wertep, Mazurskie Wertepy, Expedycje Kaszubia czy Żelazna. Raz cały rajd Berlin Wrocław na pełnej pycie. Koła MT 33 cale a potem 35 Maxxis. Dwie blokady ARB.
Nigdy nie ukręciłem mostu z przodu. Raz z tyłu ale przez głupotę. Na reduktorze na samym tyle przy fajowaniu przód tył.
Nigdy nie ukręciłem mostu z przodu. Raz z tyłu ale przez głupotę. Na reduktorze na samym tyle przy fajowaniu przód tył.