Wspomaganie kierownicy
Moderator: luk4s7
Wspomaganie kierownicy
Koledzy, pojawia się co jakiś czas następujący problem: kręcąc kierownicą, wspomaganie działa z przerwami - kilka stopni obrotu wspomaganie działa, kilka stopni nie działa i tak na przemian. Działa przerywanie. Problem pojawia się cyklicznie, co kilka tygodni. HDJ100. Można jednoznacznie zdiagnozować?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Wspomaganie kierownicy
Jak nie pomoże wymiana plynu to listwa do regeneracji
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, 21:35 przez rembacz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy
też mi się tak wydaje, ze chyba domaga się regeneracji.
Re: Wspomaganie kierownicy
Póki problem pojawia się raz na jakiś czas, jeździć i czekać, aż się pogorszy, czy lepiej od razu zrobić? Innymi słowy, czy skala zniszczeń może postępować, utrudniając/podrażając później regenerację?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Wspomaganie kierownicy
Wymienić płyn jak nie pomoże regenerować. Nie znasz przyczyny a może coś blokuje w listwie a może tylko wina rozdzielacza.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy
Mrm pisze:Póki problem pojawia się raz na jakiś czas, jeździć i czekać, aż się pogorszy, czy lepiej od razu zrobić? Innymi słowy, czy skala zniszczeń może postępować, utrudniając/podrażając później regenerację?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
w pewnym momencie po prostu wyleje olej i pozostanie laweta. Pompa jest wewnątrz silnika więc nie da się jej odłączyć i jechać bez wspomagania. od razu poprawie - oczywiscie da się jej zamknąć obieg ale to bez sensu jeśli można po prostu naprawić. Może spróbuwać zdjąć osłonkę i zobaczyć, czy są wycieki do gumy. Ale ja bym zbyt długo nie czekał z regeneracją zwłąscza, że koszt nie jest jakiś ogromny.
Re: Wspomaganie kierownicy
Ok, dzięki Panowie za pomoc. Oddam auto do mechanika.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy
Jak bedziesz po regeneracji to zwróć uwagę czy przekładnia nie pracuje ciężko, czy kierownica sama sie prostuje i czy chodzi równie lekko co przedtem. Ja sie kiedys na to naciąłem i potem były z tego same problemy.
Przekładnia ma możliwość regulacji luzu, mam wrażenie że firmy regenerujące albo o niej zapominaja albo dokrecaja na maksa bez wyczucia.
Przekładnia ma możliwość regulacji luzu, mam wrażenie że firmy regenerujące albo o niej zapominaja albo dokrecaja na maksa bez wyczucia.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy
Ja regenerowałem w ... Albanii pech chciał, ze siadła akurat w parku Lure. I to w połowie trasy. Zjechałem do wioski i tam po zdemontowania wyprawa na cały dzień do Tirany . 160 euro i chodzi do dzisiaj jak nowa.