Wyciągarka Land Cruiser
Moderator: luk4s7
Wyciągarka Land Cruiser
Witam Wszystkich,
W ostatnim czasie zamontowałem wyciągarkę do mojej Land Cruiser, niestety nie wiem jak ją prawidłowo podłączyć aby działała.
W załączniku dołączam zdjęcia wyciągarki
Proszę o pomoc
W ostatnim czasie zamontowałem wyciągarkę do mojej Land Cruiser, niestety nie wiem jak ją prawidłowo podłączyć aby działała.
W załączniku dołączam zdjęcia wyciągarki
Proszę o pomoc
- Załączniki
-
- IMG_0357.JPG
- Podłączenia
- (126,69 KiB) Pobrany 72 razy
-
- IMG_0354.JPG
- Wyciągarka
- (119,42 KiB) Pobrany 72 razy
-
- IMG_0329.JPG
- Fragment etykiety, która znajduje się na wyciągarce
- (145,88 KiB) Pobrany 72 razy
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Rozumiem, że masz pewność działania bo inaczej trochę roboty może się zmarnować.
Znalazłem lepsze zdjęcie etykietki Toyota winch w takim wątku:
https://forum.ih8mud.com/threads/desno- ... ta.993200/
Szukając po takim numerze: 38600-60090 można odszukać informacje ale często pisane cyrylicą - jak Ci nie przeszkadza to jest taki wątek który daje link do schematu:
https://www.land-cruiser.ru/index.php?/ ... ovodku-ee/
Generalnie w komplecie był pilot przewodowy do takiego okrągłego gniazda na zderzaku, pewno była też wiązka od wyciągarki do tego gniazda.
Bazując na obrazkach (twoich i z internetu) wnioskuje, że masz przy silniku także jego sterowanie (dwa duże styczniki i pewno coś jeszcze).
Wyciągarka pobiera spory prąd więc do zasilania potrzebuje grubych przewodów - takie rozruchowe ale nie z marketu bo tam więcej plastiku niż miedzi mogą być także spawalnicze ale raczej od mniejszej spawarki (takiej "domowej"). czy inne źródło -przewody akumulatora do rozrusznika.
Takie przewody z dobrze zaciśniętymi (i/lub lutowanymi) oczkami przykręcasz do tych śrub ze zdjęcia (1) - lewa masa a prawa plus. Schemat z rosyjskiego forum sugeruje, że jest jeszcze zewnętrzny przekaźnik (stycznik) po drodze (+) z akumulatora. Ten przekaźnik jest sterowany z wyciągarki (oczywiście jak podłączysz sobie pilota). Nie wiem tylko, czy on włącza się na stałe po podpięciu pilota czy też dopiero gdy uruchamiany wyciągarkę - może być taka sekwencja, że wewnętrzne styczniki ustalają kierunek obrotów a potem ten zewnętrzny włącza zasilanie silnika. Jeżeli włącza się na stałe to można zamiast niego dodać "hebel" (taki wyłącznik akumulatora) i go używać.
Pilot oryginalnie miał gniazdo 7-mio pinowe ale czy używał wszystkich sygnałów tego nie wiem - schemat sugeruje, że 5 przewodów wchodzi z pilota do bloku sterującego. Obstawiam prosty zestaw: masa, +12V, zwijanie, rozwijanie, przegranie. Pilot na zdjęciach ma 2 lampki "zasilania" i "przegrzania"
Wprost nie wynika który sygnał jest gdzie ale może dopatrzysz się numerków albo koledzy agnglo- lub rosyjsko-języczni coś na pisali - nie wczytywałem się głeboko w dyskusję - ja tam preferuje pismo obrazkowe
Tak przy okazji jak tych sygnałów jest tylko 5 to kaczej zewnętrzny stycznik nie włącza się na stałe i trzeba taki sobie zamontować (a nie tylko "hebel").
Podsumowanie połączeń
Główne zasilanie (i masa) na śruby grubymi przewodami. Zasilanie (+) przez stycznik/przekaźnik ale taki duży z zaciskami śrubowymi a nie zwykły samochodowy.
Jedno z tych złącz (chyba środkowe) powinno mieć dwa styki - na jeden trafia zasilanie 12V przez bezpiecznik - to jest zasilanie sterowania. Drugi styk steruje cewką zewnętrznego stycznika (drugi koniec cewki na masę).
Drugie złącze powinno mieć 5 styków i ono idzie do pilota - tu trzeba pomierzyć i zbadać co do czego. Można też otworzyć obudowę sterowania i zobaczyć gdzie idą przewody od obu złączy. Pierwsze zdjęcie rosyjskiego forum pokazuje wyciągarkę bez obudowy układu sterowania - koło złączy wiać te styczniki wewnętrzne - ale zdjęcie jest zbyt małe i nie z takiej perspektywy aby zobaczyć przewody od złącza.
Znalazłem lepsze zdjęcie etykietki Toyota winch w takim wątku:
https://forum.ih8mud.com/threads/desno- ... ta.993200/
Szukając po takim numerze: 38600-60090 można odszukać informacje ale często pisane cyrylicą - jak Ci nie przeszkadza to jest taki wątek który daje link do schematu:
https://www.land-cruiser.ru/index.php?/ ... ovodku-ee/
Generalnie w komplecie był pilot przewodowy do takiego okrągłego gniazda na zderzaku, pewno była też wiązka od wyciągarki do tego gniazda.
Bazując na obrazkach (twoich i z internetu) wnioskuje, że masz przy silniku także jego sterowanie (dwa duże styczniki i pewno coś jeszcze).
Wyciągarka pobiera spory prąd więc do zasilania potrzebuje grubych przewodów - takie rozruchowe ale nie z marketu bo tam więcej plastiku niż miedzi mogą być także spawalnicze ale raczej od mniejszej spawarki (takiej "domowej"). czy inne źródło -przewody akumulatora do rozrusznika.
Takie przewody z dobrze zaciśniętymi (i/lub lutowanymi) oczkami przykręcasz do tych śrub ze zdjęcia (1) - lewa masa a prawa plus. Schemat z rosyjskiego forum sugeruje, że jest jeszcze zewnętrzny przekaźnik (stycznik) po drodze (+) z akumulatora. Ten przekaźnik jest sterowany z wyciągarki (oczywiście jak podłączysz sobie pilota). Nie wiem tylko, czy on włącza się na stałe po podpięciu pilota czy też dopiero gdy uruchamiany wyciągarkę - może być taka sekwencja, że wewnętrzne styczniki ustalają kierunek obrotów a potem ten zewnętrzny włącza zasilanie silnika. Jeżeli włącza się na stałe to można zamiast niego dodać "hebel" (taki wyłącznik akumulatora) i go używać.
Pilot oryginalnie miał gniazdo 7-mio pinowe ale czy używał wszystkich sygnałów tego nie wiem - schemat sugeruje, że 5 przewodów wchodzi z pilota do bloku sterującego. Obstawiam prosty zestaw: masa, +12V, zwijanie, rozwijanie, przegranie. Pilot na zdjęciach ma 2 lampki "zasilania" i "przegrzania"
Wprost nie wynika który sygnał jest gdzie ale może dopatrzysz się numerków albo koledzy agnglo- lub rosyjsko-języczni coś na pisali - nie wczytywałem się głeboko w dyskusję - ja tam preferuje pismo obrazkowe
Tak przy okazji jak tych sygnałów jest tylko 5 to kaczej zewnętrzny stycznik nie włącza się na stałe i trzeba taki sobie zamontować (a nie tylko "hebel").
Podsumowanie połączeń
Główne zasilanie (i masa) na śruby grubymi przewodami. Zasilanie (+) przez stycznik/przekaźnik ale taki duży z zaciskami śrubowymi a nie zwykły samochodowy.
Jedno z tych złącz (chyba środkowe) powinno mieć dwa styki - na jeden trafia zasilanie 12V przez bezpiecznik - to jest zasilanie sterowania. Drugi styk steruje cewką zewnętrznego stycznika (drugi koniec cewki na masę).
Drugie złącze powinno mieć 5 styków i ono idzie do pilota - tu trzeba pomierzyć i zbadać co do czego. Można też otworzyć obudowę sterowania i zobaczyć gdzie idą przewody od obu złączy. Pierwsze zdjęcie rosyjskiego forum pokazuje wyciągarkę bez obudowy układu sterowania - koło złączy wiać te styczniki wewnętrzne - ale zdjęcie jest zbyt małe i nie z takiej perspektywy aby zobaczyć przewody od złącza.
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Troszkę do całości Ci brakuje. Są też do tego przekaźniki pod maską.
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Na końcu tej dyskusji (https://www.land-cruiser.ru/index.php?/ ... ee/&page=2) jest lepszy schemat
https://www.land-cruiser.ru/uploads/mon ... 2be925.jpg
Oryginalne złącze miało jednak 6 styków (trzeba umieć liczyć). Ten schemat pokazuje, także to co jest w pilocie oraz co się znajduje w tej puszcze sterowania na silniku.
Z tego schematu wynika, że w pilocie są połączone styki (B)-(C) na stałe więc jak go wetkniesz do gniazda to włączy się główny przekaźnik/stycznik (Winch Main Relay) ten pod maską - czyli jednak jest włączony na stałe (na cały czas gdy podłączony jest pilot)- można by dać ręczny "hebel" tylko trzeba pamiętać o wyłączaniu po użyciu.
Tak w komplecie jest zestaw wiązek przewodów z tym stycznikiem oraz pilot, nie wiem czy zderzak też ale pewno w zależności od modelu także może być:
https://www.land-cruiser.ru/uploads/mon ... 974878.jpg
Wydaje się, że ten stycznik pod maską jest podobny lub taki sam je te dwa które są w środku.
https://www.land-cruiser.ru/uploads/mon ... 2be925.jpg
Oryginalne złącze miało jednak 6 styków (trzeba umieć liczyć). Ten schemat pokazuje, także to co jest w pilocie oraz co się znajduje w tej puszcze sterowania na silniku.
Z tego schematu wynika, że w pilocie są połączone styki (B)-(C) na stałe więc jak go wetkniesz do gniazda to włączy się główny przekaźnik/stycznik (Winch Main Relay) ten pod maską - czyli jednak jest włączony na stałe (na cały czas gdy podłączony jest pilot)- można by dać ręczny "hebel" tylko trzeba pamiętać o wyłączaniu po użyciu.
Tak w komplecie jest zestaw wiązek przewodów z tym stycznikiem oraz pilot, nie wiem czy zderzak też ale pewno w zależności od modelu także może być:
https://www.land-cruiser.ru/uploads/mon ... 974878.jpg
Wydaje się, że ten stycznik pod maską jest podobny lub taki sam je te dwa które są w środku.
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Dzięki Wszystkim za pomoc!
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Pytanie do sterowania windą. Rozważam dwa warianty:
1) sterowanie z kabiny, przewody połączone na stałe z gniazdem przy przekaźnikach. To wariant sterowania równoległego kabina / pilot przewodowy.
2) sterowanie z kabiny, przewody wpięte wtyczką do gniazda przy przekaźnikach. To wariant sterowania albo/albo (kabina albo pilot przewodowy).
Przekaźniki mam przy wyciągarce i nie będę (na razie) ich przenosił. Sterowania radiowego nie zamierzam montować (sprawa bezdyskusyjna).
Jak macie zrobione u siebie?
1) sterowanie z kabiny, przewody połączone na stałe z gniazdem przy przekaźnikach. To wariant sterowania równoległego kabina / pilot przewodowy.
2) sterowanie z kabiny, przewody wpięte wtyczką do gniazda przy przekaźnikach. To wariant sterowania albo/albo (kabina albo pilot przewodowy).
Przekaźniki mam przy wyciągarce i nie będę (na razie) ich przenosił. Sterowania radiowego nie zamierzam montować (sprawa bezdyskusyjna).
Jak macie zrobione u siebie?
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Wpuść same przewody od gniazda do kabiny i daj gniazdo wewnątrz.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Zrób tak żebys mogł sterować wyciągarką jednocześnie stojąc przed autem i trzymając linę. No i ze środka, zza kierownicy.
PS ja mam sterowanie bezprzewodowe od lat i w zasadzie nie widze potrzeby posiadania innego. Oczywiscie dobrze jest mieć przewodowe jako backup gdyby bezprzewodowe padło. Ale pilot to ogromna wygoda chyba porównywalna z pilotem do telewizora versus wstawaniem za każdym razem żeby ściszyć pudło
PS ja mam sterowanie bezprzewodowe od lat i w zasadzie nie widze potrzeby posiadania innego. Oczywiscie dobrze jest mieć przewodowe jako backup gdyby bezprzewodowe padło. Ale pilot to ogromna wygoda chyba porównywalna z pilotem do telewizora versus wstawaniem za każdym razem żeby ściszyć pudło
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Wariant 1 i 2 oraz Rolkosa to przewiduje. Wariant 2 to czystość styków w gnieździe ale jest kłopotliwy przy przełączaniu i muszę szukać zestawu 1x gniazdo + 2x wtyczki. Wariant Rolkosa (jeżeli dobrze zrozumiałem) to niepotrzebne skrócenie przewodu pilota i dwa zestawy gn+wtyk. Najbardziej odpowiada mi wariant 1 ale męczy mnie zasyfione gniazdo.sebastian44 pisze: ↑20 lut 2020, 15:20Zrób tak żebys mogł sterować wyciągarką jednocześnie stojąc przed autem i trzymając linę. No i ze środka, zza kierownicy.
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Nic nie musisz skracać, dajesz po prostu gniazdo wewnątrz. Inna opcja to dołożenie przycisku huśtawkowego w kabinie i też będzie śmigać.
W sumie teraz większość ludzi używa bezprzewodowego pilota, bo to jedyne 65zł. Tak jak pisał Sebastian, gniazdo i kabel zawsze pozostaje jako backup.
Jak lubisz grzebać daj wszystko gniazdo na zderzaku, huśtawkowy w kabinie a i bezprzewodowy. Z tych 3 i tak będziesz korzystał tylko z bezprzewodowego. Tylko weź ten co nie ma zwłoki.
Taki przycisk.
https://www.aliexpress.com/item/3297002 ... hweb201603_
W sumie teraz większość ludzi używa bezprzewodowego pilota, bo to jedyne 65zł. Tak jak pisał Sebastian, gniazdo i kabel zawsze pozostaje jako backup.
Jak lubisz grzebać daj wszystko gniazdo na zderzaku, huśtawkowy w kabinie a i bezprzewodowy. Z tych 3 i tak będziesz korzystał tylko z bezprzewodowego. Tylko weź ten co nie ma zwłoki.
Taki przycisk.
https://www.aliexpress.com/item/3297002 ... hweb201603_
Re: Wyciągarka Land Cruiser
W kabinie już mam.
Zastanawiam się tylko nad wariantem podłączenia do windy. Radiowego nie chcę.
Zastanawiam się tylko nad wariantem podłączenia do windy. Radiowego nie chcę.
- Załączniki
-
- All.jpg (30,49 KiB) Przejrzano 4405 razy
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Sterowanie bezprzewodowe to najlepsze co mogło się wynaleźć w offroadzie od kilku dekad, nie zmam się, ale tak twierdzą Ci co używają, a nie tylko wożą...
Re: Wyciągarka Land Cruiser
To napiszę 3x: ster. radiowemu mówię NIE.
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Nie tak dawno mówiłeś że wyciągarka tylko mechanik, bo elektryczna może się zepsuć i już po 3 latach jeżdżenia bez windy zakładasz elektryka. Więc może i do sterowania bezprzewodowego za 3 lata się przekonasz. W sumie nie ma żadnych argumentów przeciw, no chyba że oszczędność 65zl
Re: Wyciągarka Land Cruiser
Kuźwa, nie sądziłem, że będzie tak trudno.
Pytam o wariant 1 lub 2 a wy tylko od radiowym.
Oglądałem i miałem rezerwację na mechanika i PTO, nieużywane!!!
Ale poszedłem na kompromis i mam hybrydę: mechanika i elektryka czyli ślimak elektryczny.
Pytam o wariant 1 lub 2 a wy tylko od radiowym.
Oglądałem i miałem rezerwację na mechanika i PTO, nieużywane!!!
Ale poszedłem na kompromis i mam hybrydę: mechanika i elektryka czyli ślimak elektryczny.