Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
- Auto: KZJ95L
Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Witam wszystkich.
Właśnie czeka mnie wymina obudowy mostu tylnego = rdza przeżarła most w miejscu mocowania amortyzatorów i podstaw sprężyn na tyle, że przy piaskowaniu powstały przecieki. Obudowa zakupiona, blokada mechanizmu zakupiona, teraz czekam aż dotrą do mnie i zacznę robotę. I w tej sprawie zwracam się do bardziej doświadczonych, czy opróćz standartowego montażu blokady napotkają mnie inne kruczki związane z wymianą mostu? Czy inne regulacje, które odnoszą się do każdej obudowy mostu, dam radę wyregulować przy pomocy czujnika zegarowego? Czy muszę sie zaopatrzyć w jakieś podkładki dystansowe? Każde uwagi i wskazówki będą mile widziane. Pozdrawiam.
Właśnie czeka mnie wymina obudowy mostu tylnego = rdza przeżarła most w miejscu mocowania amortyzatorów i podstaw sprężyn na tyle, że przy piaskowaniu powstały przecieki. Obudowa zakupiona, blokada mechanizmu zakupiona, teraz czekam aż dotrą do mnie i zacznę robotę. I w tej sprawie zwracam się do bardziej doświadczonych, czy opróćz standartowego montażu blokady napotkają mnie inne kruczki związane z wymianą mostu? Czy inne regulacje, które odnoszą się do każdej obudowy mostu, dam radę wyregulować przy pomocy czujnika zegarowego? Czy muszę sie zaopatrzyć w jakieś podkładki dystansowe? Każde uwagi i wskazówki będą mile widziane. Pozdrawiam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Jeżeli nic nie było grzebane z przekładnią (lub nie ma odgłosów pracy świadczących o niewłaściwym zazębieniu) - to nie. Zapodajesz ARB, i regulujesz jedynie luz międzyzębny plus napięcie wstępne łożysk kosza. To jest regulacja śrubowa, więc się po prostu kręci, zabezpiecza i wszystko ma grać.
Chyba że ślad zazębienia jednak nie wyjdzie - wtedy trzeba zmienić podkładki pod łożyskiem na wałku ataku. Lub wymienić przekładnię - bo nie zawsze da się używkę poprawnie ustawić (długo pracująca w niewłaściwym ustawieniu dociera się do tego niewłaściwego ustawienia. Taka przekładnia daje się potem ustawić jedynie w jednym kierunku - cicho do przodu lub do tyły, ale tylko w jednym z tych kierunków).
Chyba że ślad zazębienia jednak nie wyjdzie - wtedy trzeba zmienić podkładki pod łożyskiem na wałku ataku. Lub wymienić przekładnię - bo nie zawsze da się używkę poprawnie ustawić (długo pracująca w niewłaściwym ustawieniu dociera się do tego niewłaściwego ustawienia. Taka przekładnia daje się potem ustawić jedynie w jednym kierunku - cicho do przodu lub do tyły, ale tylko w jednym z tych kierunków).
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
- Auto: KZJ95L
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Dziękuję. Na ciebie zawsze można liczyć. Pozdrawiam.
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Pochwę warto sobie dodatkowo pomalować aby służyła na wieki. Oryginalny lakier jest raczej wątpliwy. Jako że już i tak zakres prac jest zaawansowany to sprawdziłbym również łożyska ataku i pomalował obudowę samej główki. Przy montażu samej blokady warto szczególnie zwrócić uwagę na ułożenie miedzianego przewodu od załączania blokady. Jeśli będzie prężył oringi będą napięte i blokada może przepuszczać. Musi on być tak ułożony aby przy wkładaniu dość ciężkiej główki nie przygiął się o rant lub obudowę mostu. My mamy taką specjalną pompkę ręczną do testowania układu przed włożeniem do mostu.
Tuleje wahaczy warto dokręcać jak samochód stoi już na ziemi czyli albo w kanale albo na podnośniku najazdowym.
Przewód od blokady najlepiej puścić po przewodzie hamulcowym łączącym most z ramą.
Ot tyle.
Tuleje wahaczy warto dokręcać jak samochód stoi już na ziemi czyli albo w kanale albo na podnośniku najazdowym.
Przewód od blokady najlepiej puścić po przewodzie hamulcowym łączącym most z ramą.
Ot tyle.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
W przypadku odnawiania lakierniczego pochwy mostu, dla J9 warto zrobić małą poprawkę fabryki. Czyli powiększyć otwory odpływowe z mocowań górnych wahaczy, i mocowania panharda (w części od dołu mostu).
Fabryka przewidziała tam otworki około 10 mm - sa za małe, i szybko się zatykają, co skutkuje zaleganiem syfu we wnętrzu tych uchwytów. Warto te otwory powiększyć, tak do 20mm, żeby mogło się to samo oczyszczać, np. w deeszczu.
Można też doszczelnić te dolne wzmocnienia, w pobliżu środka mostu. Takie nakładki, przyspawane nie wiadomo dlaczemu jedynie w części poziomej - można to, po wypiaskowaniu i polakierowaniu doszczelnić klejem poliuretanowym.
Generalnie, warto o most tylny zadbać, bo używki niezgnite sa już coraz trudniejsze do znalezienia.
Fabryka przewidziała tam otworki około 10 mm - sa za małe, i szybko się zatykają, co skutkuje zaleganiem syfu we wnętrzu tych uchwytów. Warto te otwory powiększyć, tak do 20mm, żeby mogło się to samo oczyszczać, np. w deeszczu.
Można też doszczelnić te dolne wzmocnienia, w pobliżu środka mostu. Takie nakładki, przyspawane nie wiadomo dlaczemu jedynie w części poziomej - można to, po wypiaskowaniu i polakierowaniu doszczelnić klejem poliuretanowym.
Generalnie, warto o most tylny zadbać, bo używki niezgnite sa już coraz trudniejsze do znalezienia.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
- Auto: KZJ95L
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Dziękuje za wskazówki. Most ulepszę wg wskazan Rokfora, zresztą moj stary most próbowałem zreanimować i wzmocnić sam. Dużo drutu przetopiłem i sporo blachy wspawałem, żeby w koncu stwierdzić, że most pogięło od spawania i sumienie nie pozwoliło mi tak sprawę zostawić. Tutaj wklejam link do dysku google z paroma zdjęciami robót w początkowej fazie. https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Resztę zapodam w wątku o walce z korozją.
Pozdrawiam.
Resztę zapodam w wątku o walce z korozją.
Pozdrawiam.
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
To ja mam jeszcze pytanie odnośnie poprawiania fabryki. Czy warto w J9 wzmocnić któreś z mocowań lub innych elementów mostu ? Dospawac dodatkowe blachy lub wzmocnić newralgiczne miejsca jeśli takowe istnieją?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Jeżeli wszystko jest zdrowe (czyli mocowania mają zbliżoną do oryginału grubość blach) - to nie ma potrzeby.
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
A co w przypadku kiedy już część materiału się utleniło? Starczy dospawać jakieś dodatkowe nakładki? No i pytanie najważniejsze, czy znana jest grubosc oryginalnych mocowań?
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Raczej w takim przypadku należy wymienić pochwę. Po wypiaskowaniu wyjdzie Ci jakie tak na prawdę jest tam sito.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Nie żadne "nakładki". Trzeba wspawać nowe (dorobione na wzór starych) mocowania, albo jak Kylon napisał: szukac innej pochwy w dobrym stanie.
Ze spawaniem trzeba uważać, żeby pochwy nie pogiąć.
Ze spawaniem trzeba uważać, żeby pochwy nie pogiąć.
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Dzięki koledzy za rady, wszystko wyjdzie po wyczyszczeniu. Mam nadzieję, że ie będzie lipy bo znaleźć most w dobrym stanie nie jest łatwo.
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Że tak podsumuje wszelkie rady:
Lifting zużytej pochwy nie ma sensu. Jak pochwa niedomaga to szukać nowej pochwy. Niestety nie jest łatwo o taką co to będzie robiła.
Powiedzmy sobie wprost - im starsza pochwa tym więcej trzeba wysiłku, a i efekt zwykle niezadowalający
Lifting zużytej pochwy nie ma sensu. Jak pochwa niedomaga to szukać nowej pochwy. Niestety nie jest łatwo o taką co to będzie robiła.
Powiedzmy sobie wprost - im starsza pochwa tym więcej trzeba wysiłku, a i efekt zwykle niezadowalający
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
Łukaszu, czy ty nadal piszesz o samochodzie?
Re: Wymina obudowy mostu LC 95, wraz z montażem blokady ARB.
W głównej mierze!Mirekk pisze:Łukaszu, czy ty nadal piszesz o samochodzie?