Gorąca skrzynia biegów
Moderator: luk4s7
Gorąca skrzynia biegów
Nie wiem czy jest coś niepokojącego w tym, że w trakcie jazdy, w temperaturze na zewnątrz ok 20st, wnętrze auta się grzeje mocno, cały tunel i podłoga. Nie da rady jechać z zamkniętym oknem.
Po dłuższej jeździe w trasie z prędkością np 120 km/h, skrzyni biegów nie da rady dotknąć bo parzy - dla porównania główki mostów są tylko ciepłe.
Przy niższych temperaturach problem nie występuje z wiadomych względów.
Jeżdżę tak od kilku lat, dopiero tego lata sprawdziłem temperaturę obudowy skrzyni biegów. Czy jest to powód do zmartwienia, czy to normalne ?
Po dłuższej jeździe w trasie z prędkością np 120 km/h, skrzyni biegów nie da rady dotknąć bo parzy - dla porównania główki mostów są tylko ciepłe.
Przy niższych temperaturach problem nie występuje z wiadomych względów.
Jeżdżę tak od kilku lat, dopiero tego lata sprawdziłem temperaturę obudowy skrzyni biegów. Czy jest to powód do zmartwienia, czy to normalne ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Gorąca skrzynia biegów
Zależy ile realnie osiąga temperatury. Ręką nie wyczujesz - 45st już parzy. Dla oleju 70 - 80st nie jest niczym nienormalnym. W automacie kontrolka temperatury atf zapala się przy około 130 ...
Re: Gorąca skrzynia biegów
Miałem to samo wrażenie parę miesięcy temu i nawet sam się do Rokfora odzywałem. U mnie, z kolei problem był z reduktorem, który grzał się niemiłosiernie. Nie dało się do niego dotknąć. Postanowiłem olać sprawę i pomogło. Po zrobieniu Albanii i Grecji przestałem się martwić. Tak go przeciążyłem, że jeśli nie padł to już nie padnie.
Skrzynia biegów spokojnie może mieć około 70*C, bo przecież płyn jest podgrzewany przez chłodnicę, która może mieć jakieś 80-95*C. Dodatkowo skrzynia grzana jest przez silnik, przez wydech w pobliżu itd. Jeśli tylko masz płyn i biegi chodzą OK, to nie ma co się martwić.
Tunel środkowy też mam rozszczelniony. Plastiki tak gorące, że aż miękkie się robią. Po prostu trzeba go zdemontować i uszczelnić. Nawet mała dziurka spowoduje przepływ dużych mas powietrza. Zakleić co się da, położyć jakąś folię alu, na to filc poroso lub podobny i po problemie.
Skrzynia biegów spokojnie może mieć około 70*C, bo przecież płyn jest podgrzewany przez chłodnicę, która może mieć jakieś 80-95*C. Dodatkowo skrzynia grzana jest przez silnik, przez wydech w pobliżu itd. Jeśli tylko masz płyn i biegi chodzą OK, to nie ma co się martwić.
Tunel środkowy też mam rozszczelniony. Plastiki tak gorące, że aż miękkie się robią. Po prostu trzeba go zdemontować i uszczelnić. Nawet mała dziurka spowoduje przepływ dużych mas powietrza. Zakleić co się da, położyć jakąś folię alu, na to filc poroso lub podobny i po problemie.
Re: Gorąca skrzynia biegów
Zeby sprawdzić szczelność tunelu - macie jakis patent, czy po prostu ściągnąć cała tapicerkę i sie przejechać ?
Re: Gorąca skrzynia biegów
Wystarczy w nocy od spodu podświetlić ( przy zdjętej tapicerce ) i zobaczysz świetliste postacie
Re: Gorąca skrzynia biegów
cześć
Mam chyba ten sam problem tzn auto jedzie ok ale w pewnym momencie zwłaszcza przy długiej i intensywnej jeździe 100-110km nagrzewa się skrzynia zejdę do 80 stygnie i jest zimna zauważyłem tez ze po intensywnej jeździe stanę i pod spodem Słysze terkotanie wciskam sprzęgło ze dwa razy na biegu jałowym i wszystko cichnie
pozdrawiam Tomasz
Mam chyba ten sam problem tzn auto jedzie ok ale w pewnym momencie zwłaszcza przy długiej i intensywnej jeździe 100-110km nagrzewa się skrzynia zejdę do 80 stygnie i jest zimna zauważyłem tez ze po intensywnej jeździe stanę i pod spodem Słysze terkotanie wciskam sprzęgło ze dwa razy na biegu jałowym i wszystko cichnie
pozdrawiam Tomasz
Re: Gorąca skrzynia biegów
1. Jeśli skrzynia automat, to sprawdzić stan oleju. Jeśli nie był wymieniany, to wymienić zgodnie z wieloma procedurami opisanymi na forum (przetaczanie lub kilka wymian pod rząd poprzez spuszczanie z miski)
2. Jeśli manual to sprawdzić czy jest jakiś olej i tyle.
3. Reduktor ma się grzać i z pewnością przekazuje to też na skrzynię.
4. Podczas jazdy gorące powietrze z silnika i kolektora wydechowego wciska się pod dużym ciśnieniem w tunel, więc jeśli tunel jest nieszczelny, to będzie sauna w nogach i jajkach. Uszczelnić.
5. Jeśli nic nie trzeszczy, nie stuka to jeździć dopóki nie zajeździmy. Potem wymiana i znowu do jazdy.
I to tyle w temacie. Tam gdzie silnik, wydech i reduktor ma być ciepło i nic na to nie poradzimy.
2. Jeśli manual to sprawdzić czy jest jakiś olej i tyle.
3. Reduktor ma się grzać i z pewnością przekazuje to też na skrzynię.
4. Podczas jazdy gorące powietrze z silnika i kolektora wydechowego wciska się pod dużym ciśnieniem w tunel, więc jeśli tunel jest nieszczelny, to będzie sauna w nogach i jajkach. Uszczelnić.
5. Jeśli nic nie trzeszczy, nie stuka to jeździć dopóki nie zajeździmy. Potem wymiana i znowu do jazdy.
I to tyle w temacie. Tam gdzie silnik, wydech i reduktor ma być ciepło i nic na to nie poradzimy.
Re: Gorąca skrzynia biegów
Ja miałem też ten problem i sie rozwiązał przy wymianie łozyska sprzegła tj było tak ze cały czas pracowało bo wymianie juz jest ok