problem ze skrzynia biegów manual
Moderator: luk4s7
problem ze skrzynia biegów manual
Część
Wymieniłem w ASO, sprzeglo, tarcze, docisk, po wymianie wyraźnie slychac skrzynię biegow, na wolnych obrotach. Po wciśnięciu sprzęgła stuku nie słychać. Przebieg auta ok 90 tys, W ASO proponują wymiane łożysk w skrzyni na walku sprzeglowym. Skrzynia zalana olejem 75w90.
pozdrawiam
Wymieniłem w ASO, sprzeglo, tarcze, docisk, po wymianie wyraźnie slychac skrzynię biegow, na wolnych obrotach. Po wciśnięciu sprzęgła stuku nie słychać. Przebieg auta ok 90 tys, W ASO proponują wymiane łożysk w skrzyni na walku sprzeglowym. Skrzynia zalana olejem 75w90.
pozdrawiam
Re: problem ze skrzynia biegów manual
Łożysko na wale wymienili? To małe.
Najpierw zobacz czy terkotanie cichnie przy napięciu samej łapy sprzęgła. Nie wciskając pedał a od strony dzwona pod autem.
Najpierw zobacz czy terkotanie cichnie przy napięciu samej łapy sprzęgła. Nie wciskając pedał a od strony dzwona pod autem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem ze skrzynia biegów manual
Dosyć typowe w klekotach - się ponoć okazuje, że aisin na pierwszy montaż - to jednak nie to samo, co tarcze z aso, i jeszcze co innego niż aisin w aftermarkecie.
Typowo w klekotach wyluzowuje sie tłumik drgań skrętnych w tarczy - robi to ekspresowo, i tak już zostaje (w sensie że zaczyna hałasować, ale proces się nie pogłębia, i tarcza tak ma aż się do nitów zetrze).
Ja ostatnio se zanabyłem set sprzęgłowy fabryczny, zdemontowany z KDJ120. Potrzebny mi do jednego z projektów, czyli koło zamachowe, docisk i tarcza. Całość jeszcze fabryczne. I tarcza nie ma luzów w tłumiku. Ale standardowo, to co się zdejmuje z aut, które już mają inny niż fabryczny set - to właściwie na 100% grzechotka, mniej lub bardziej, ale zawsze tłumik lata (grzechotają sprężyny)
Łożysko o którym Kylon wspomniał - wymieniać należy obligatoryjnie, wraz z tarczą. Ono nie generuje hałasu - ale jak poleci - to w ekspresowym tempie szlag trafia koło zębate na wałku ataku, i skrzynia właściwie jest nie do odratowania, bo powstały proszek z zahartowanych zębów niszczy praktycznie wszystkie powierzchnie robocze.
Typowo w klekotach wyluzowuje sie tłumik drgań skrętnych w tarczy - robi to ekspresowo, i tak już zostaje (w sensie że zaczyna hałasować, ale proces się nie pogłębia, i tarcza tak ma aż się do nitów zetrze).
Ja ostatnio se zanabyłem set sprzęgłowy fabryczny, zdemontowany z KDJ120. Potrzebny mi do jednego z projektów, czyli koło zamachowe, docisk i tarcza. Całość jeszcze fabryczne. I tarcza nie ma luzów w tłumiku. Ale standardowo, to co się zdejmuje z aut, które już mają inny niż fabryczny set - to właściwie na 100% grzechotka, mniej lub bardziej, ale zawsze tłumik lata (grzechotają sprężyny)
Łożysko o którym Kylon wspomniał - wymieniać należy obligatoryjnie, wraz z tarczą. Ono nie generuje hałasu - ale jak poleci - to w ekspresowym tempie szlag trafia koło zębate na wałku ataku, i skrzynia właściwie jest nie do odratowania, bo powstały proszek z zahartowanych zębów niszczy praktycznie wszystkie powierzchnie robocze.
Re: problem ze skrzynia biegów manual
Łożyska igiełkowego, tego , które jest, za sprzęgłem w wale nie wymienili, bo im nie powiedziałem, wydawało mi się to oczywiste, ale panowie nie pomyśleli. Problem raczej jest skrzyni, lub jej montażu, bo stukanie jest nieznaczne gdy olej jest jeszcze zimny, narasta wraz z temperaturą.
Re: problem ze skrzynia biegów manual
"bo stukanie jest nieznaczne gdy olej jest jeszcze zimny, narasta wraz z temperaturą."
to akurat klasyczny objaw
to akurat klasyczny objaw
Re: problem ze skrzynia biegów manual
Z ASO mam takie propozycje, wypróbować inny olej 80w90, jeździć dalej i obserwować, wymienić łożyska na wałku sprzęgłowym koszt ok 3 tys. Zastanawia mnie tylko czy łożyska mogą paść po 90 tys., lekkiej eksploatacji, i regularnym serwisie. Skrzynie manualne powinny robić bez problemu wielokrotnie większe przebiegi.
Re: problem ze skrzynia biegów manual
Dzisiaj rozmawiałem, z mechanikiem , który zajmuje się tylko skrzyniami biegów, i jest przekonany, że hałas pochodzi z nowej tarczy sprzęgłowej, AISIN, która ponoś momentalnie nabiera luzów na tłumiku drgań. Twierdzi, że można tak jeździć, nie próbował mnie namówić na wymianę. Mam jednak wątpliwość czy te tuki nie przyczynia się do szybszego zużycia łożysk w skrzyni i na wałku. Nie pojęte dla mnie jest również jak taka firma jak AISIN może produkować taki złom. Sprzęgło zamontowałem aftomarketowe, ale w ASO Toyty stwierdzili , że nie różni się od oryginału ?
Re: problem ze skrzynia biegów manual
Spiskowa teoria dziejów
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem ze skrzynia biegów manual
I - różni się od oryginału ... Napis AISIN jedynie ma taki sam
Jako ciekawostka - mam u siebie też tarczę sprzęgłową LUCAS, z pierwszego montażu w hilach produkowanych w Afryce Południowej. I - tez nie jest to lucas kupowany po taniości w aftermarkecie - sprzęgło zdjęte z auta z przebiegiem 30 - 40 tysi - i tarcza wygląda jak nówka sztuka, zero luzów, a od grubości nominalnej cieńsza może o 0,5 mm
Na pierwszy montaż, acz w osobówkach, tych składanych w Europie, szły też valeo i sachsy - i to był już shit, wysypywały sie znacznie szybciej niż aisiny w równoległuch modelach ale made in japan.
Jako ciekawostka - mam u siebie też tarczę sprzęgłową LUCAS, z pierwszego montażu w hilach produkowanych w Afryce Południowej. I - tez nie jest to lucas kupowany po taniości w aftermarkecie - sprzęgło zdjęte z auta z przebiegiem 30 - 40 tysi - i tarcza wygląda jak nówka sztuka, zero luzów, a od grubości nominalnej cieńsza może o 0,5 mm
Na pierwszy montaż, acz w osobówkach, tych składanych w Europie, szły też valeo i sachsy - i to był już shit, wysypywały sie znacznie szybciej niż aisiny w równoległuch modelach ale made in japan.
Re: problem ze skrzynia biegów manual
mcpiotr
Miałem dokładnie to samo. Nie przejmuj się jeździj dalej. Ja już od wymiany sprzęgła zrobiłem 70-80 tyś i nic się nie sypie..
Miałem dokładnie to samo. Nie przejmuj się jeździj dalej. Ja już od wymiany sprzęgła zrobiłem 70-80 tyś i nic się nie sypie..
Re: problem ze skrzynia biegów manual
A o gatunkach produkcji aftermarketowej słyszeli czy tylko widzieli ze trzy tarcze na krzyż. Muszę chyba ponownie zabrać aparata do pracy
Re: problem ze skrzynia biegów manual
Czy skrzynie i sprzęgła z wersji 2,5 144 km i 3.0 171 km są takie same?