HJ 61 do zera i od zera!!!
Moderator: luk4s7
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
W sprawie zawieszenia to zbyt się śpieszysz...
Zważ auto przed naprawą, napraw, doszpejuj, zatankuj, zapakuj, zważ ponownie i już wiesz ile kilo doszło na przód a ile na tył. Dopiero wtedy wiesz jakie resory zamówić
Silnik 12H-T bardzo ciężki do kupienia , ceny od 2500 Euro za granicą.
Może lepiej kupić 2H i go uturbić na zestawie z 12H-T (pompa i turbo)
Zważ auto przed naprawą, napraw, doszpejuj, zatankuj, zapakuj, zważ ponownie i już wiesz ile kilo doszło na przód a ile na tył. Dopiero wtedy wiesz jakie resory zamówić
Silnik 12H-T bardzo ciężki do kupienia , ceny od 2500 Euro za granicą.
Może lepiej kupić 2H i go uturbić na zestawie z 12H-T (pompa i turbo)
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Ale jest kilka autek zardzewiałych ze sprawnym silnikiem i ile jeszcze szpeja w zapasie zostaje. Na ten przykład jest w Automobiliście ogłoszenie za 14 tysi.
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Nie jest tak źle!!!! Wyjdzie pierwszy szlif wału, toyota dopuszcza cztery- tak że będzie ok. Pozostało kupić resztę, blok poszedł do mierzenia i badania na szczelność, Panowie tuningujący silniki do rajdówek obiecali zrobić to jak dla siebie, potem zajmę się kupowaniem wszystkiego co niezbędne do motorka. Wałek rozrządu też już się robi.Będzie kłopot z turbiną , nie wygląda dobrze i postanowiłem kupić nową- Jak rozpoznać czy to oryginał, czy chińczyk- na fotkach wyglądają tak samo? I jeszcze szukam górnej tylnej klapy, moja była chyba kiedyś walnięta i dużo przy niej roboty/ szyba jest ok.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Że z dobrym silnikiem - to bym był ostrożny Nie wiem, czy istnieją jeszcze na świecie egzemplarze tego modelu z przebiegiem poniżej 300 tysi (a zwykle spokojnie x2 lub x3). no - mooże jakieś pojedyncze sztuki skitrane przez jakichś emetrytów gdzieś na zadupiach cywilizacji. Wiek robi swoje, a to nie były auta do oglądania
Acz fakt, że jak już wał poleciał i pierścienie sie porozpadały - to lepiej poszukać jaką bardziej rokującą jednostkę do remontu - bo z takiego silnika to dobry jest jedynie blok. Wał i tłoki to konsekwencja ogólnego zużycia, a nie przyczyna.
Acz fakt, że jak już wał poleciał i pierścienie sie porozpadały - to lepiej poszukać jaką bardziej rokującą jednostkę do remontu - bo z takiego silnika to dobry jest jedynie blok. Wał i tłoki to konsekwencja ogólnego zużycia, a nie przyczyna.
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
A i jeszcze jedno, pewnie że myślałem już o kupnie jakiegoś autka na części, w tym na pozyskanie silnika!!!
Lecz przy "szczęściu" jakie mam ostatnio, to na pewno trafiłbym na drugi z rozpadającym się motorkiem i zgniłą tylną klapą oraz wyjącą skrzynią i jeszcze innymi niespodziankami!!!! chyba pozostanę przy remoncie tego co mam choć ceny pewnie będą "FAJNE"
Pozdrawiam
Lecz przy "szczęściu" jakie mam ostatnio, to na pewno trafiłbym na drugi z rozpadającym się motorkiem i zgniłą tylną klapą oraz wyjącą skrzynią i jeszcze innymi niespodziankami!!!! chyba pozostanę przy remoncie tego co mam choć ceny pewnie będą "FAJNE"
Pozdrawiam
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Poznasz turbinę po cenie
Większość na e-bayu to chińczyki. Na oryginale masz odlany napis Toyota oraz model turbiny.
Większość na e-bayu to chińczyki. Na oryginale masz odlany napis Toyota oraz model turbiny.
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Nie jest mi na rękę kupowanie na e-bayu /potrzebne są f-ry/ w poniedziałek robię zestawienie potrzebnych części i zobaczymy, zależy mi na częściach dobrej jakości i na czasie. Plan jest ambitny i czy moi chłopcy zdążą do końca stycznia z robotami, będzie zależało od tego czy zdobędę niezbędne części. Próbuję załatwić zbiornik z nierdzewki ok. 150-200 l. i jakoś nie wychodzi.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Optymista ... Remont (poprawny) tego silnika to jakies 20 tysi ... Bo - jak napomknąłem wyżej - takie objawy jak opisałeś - to szczeźnięcie całościowe. Czyli jedynie blok do wykorzystania
Życzę szczęścia - ale realnie ogarnięcie pompy wtryskowej tego typu jak ma HJ61 (syf w oleju silnikowym w końcu załatwi tez pompę) jest juz niemal niemożliwe. Ja w każdym razie nie znam żadnego warsztatu ogarniającego taki temat
Wszystko da się zrobić - ale nie wszystko się opłaca Ja bym zweryfikował dokładnie stan aktualny - i wtedy określił dalszą drogę. SInik 12H-T może i jest fajny - ale tez i nie jedyny możliwy (przy zachowaniu koszerności modelu J6) do zastosowania.
Życzę szczęścia - ale realnie ogarnięcie pompy wtryskowej tego typu jak ma HJ61 (syf w oleju silnikowym w końcu załatwi tez pompę) jest juz niemal niemożliwe. Ja w każdym razie nie znam żadnego warsztatu ogarniającego taki temat
Wszystko da się zrobić - ale nie wszystko się opłaca Ja bym zweryfikował dokładnie stan aktualny - i wtedy określił dalszą drogę. SInik 12H-T może i jest fajny - ale tez i nie jedyny możliwy (przy zachowaniu koszerności modelu J6) do zastosowania.
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Czy masz na myśli Rokforku 2H+T...Rokfor32 pisze:SInik 12H-T może i jest fajny - ale tez i nie jedyny możliwy (przy zachowaniu koszerności modelu J6) do zastosowania.
...a może 1HD-T
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Wiem też o jednym 2F się marnującym ...
U mnie to się nawet ze cztery marnują
Ale to nie jest właściwy kierunek
U mnie to się nawet ze cztery marnują
Ale to nie jest właściwy kierunek
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Sam wiesz że jest wiele opcji silników : B, H, HD, HZ, F
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Pewnie że wiem. A komora silnika (jej rozmiar) pozwala również na adaptacje nowszych jednostek, jak 1FZ czy 2UZ. J6 zresztą nie jest specjalnie ciężkie, wiec i na napędach LD też by nieźle się odpychało.
Wszystko kwestia zasobnosci portfela - i czy sie chce oryginał po VIN - czy fajne, ale customowe auto
Wszystko kwestia zasobnosci portfela - i czy sie chce oryginał po VIN - czy fajne, ale customowe auto
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
phuf1 pisze:Plan jest ambitny i czy moi chłopcy zdążą do końca stycznia z robotami.
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Mnie to się marzy FJ62 z 2UZ TRD supercharger oczywiście p&p do automatu A440F
Re: HJ 61 do zera i od zera!!!
Miało być tak pięknie...
...i temat umarł
Jeśli jeszcze nie podjąłeś decyzji o remoncie silnika i układu napędowego to wiem gdzie czeka na ciebie kompletna ale pognita HJ60 z przebiegiem 211000km jako dawca silnika, skrzyni czy mostów
...i temat umarł
Jeśli jeszcze nie podjąłeś decyzji o remoncie silnika i układu napędowego to wiem gdzie czeka na ciebie kompletna ale pognita HJ60 z przebiegiem 211000km jako dawca silnika, skrzyni czy mostów