reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Z toyotowych napędów masz wspomniany 1UZ-FE, czyli serce lexa ls/gs/sc400, 4,0 V8. Kompletny silnik waży ok. 180 kila, w całości alu, z fabrycznie kutymi tłokami. W wersji "cywilnej" (czyli te lexy) 245 - 265 hp. 340Nm. Tyle, że polecam Ci wyguglanie se pełnej charakterystyki tego silnika - 340 to on ma max, ale 300 generuje przy 1000 rpm A w praktyce, na manualnej skrzyni, silnik pracuje pod obciążeniem od ok. 200 rpm, generując wtedy ponad 200Nm.
Te silniki są osiągalne u nas za jakieś 3 tysie zeta, kompletne z wiązką i kompem. Można zresztą za te pieniądze zanabyć całego ls400 z kiera po prawej.
Z racji fabrycznego zakucia ten silnik jest fajnie tuningowalny - same szybkie wałki dźwigają go do 8 tysi obrotów urzytecznych, bez ceregieli znosi też wysokie turbo (na 2 bary i wyżej) - generalnie bez modyfikacji wału, korb i tłoków z tego silnika wyciska się z palcem w d. ponad 600 hp.
Te silniki są osiągalne u nas za jakieś 3 tysie zeta, kompletne z wiązką i kompem. Można zresztą za te pieniądze zanabyć całego ls400 z kiera po prawej.
Z racji fabrycznego zakucia ten silnik jest fajnie tuningowalny - same szybkie wałki dźwigają go do 8 tysi obrotów urzytecznych, bez ceregieli znosi też wysokie turbo (na 2 bary i wyżej) - generalnie bez modyfikacji wału, korb i tłoków z tego silnika wyciska się z palcem w d. ponad 600 hp.
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
waga tego silnika bez osprzętu 112kg z osprzętem 133kg - moc 200 km, moment 265 NM.
przystawka Toyoty jest bardzo fajna i nieraz ją widziałem, ale moje auta robię bardzo mocno na miarę kierowcy aby możliwie ograniczyć wagę przez zbędne materiały a tutaj ta przystawka jest mocowana nie tak gdzie trzeba- będę musiał pomyśleć nad Pto mocowanym tak:
http://allegro.pl/pto-wyjscie-mocy-wyci ... 05965.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bo przez oryginalne Pto musiałbym podnosić położenie silnika i skrzyni biegów względem ramy , ato dla mnie największy błąd jaki robi się przy takich samochodach. Dla mnie Off-Road to przede wszystkim trawersy, podjazdy, zjazdy ... czyli to wszystko gdzie liczy się nisko położony środek ciężkości.
auto z powyższych linków ma 165 cm wysokości i na trawersach Graty się kładą a on jedzie dużo pewniej.
obecnie projektowane auto ma mieć 160 na mostach z niewielka zwolnicą i większymi podzespołami ( skrzynia, reduktor) stąd już wiem ,ze będzie mnie to kosztowało sporo potu...
przystawka Toyoty jest bardzo fajna i nieraz ją widziałem, ale moje auta robię bardzo mocno na miarę kierowcy aby możliwie ograniczyć wagę przez zbędne materiały a tutaj ta przystawka jest mocowana nie tak gdzie trzeba- będę musiał pomyśleć nad Pto mocowanym tak:
http://allegro.pl/pto-wyjscie-mocy-wyci ... 05965.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bo przez oryginalne Pto musiałbym podnosić położenie silnika i skrzyni biegów względem ramy , ato dla mnie największy błąd jaki robi się przy takich samochodach. Dla mnie Off-Road to przede wszystkim trawersy, podjazdy, zjazdy ... czyli to wszystko gdzie liczy się nisko położony środek ciężkości.
auto z powyższych linków ma 165 cm wysokości i na trawersach Graty się kładą a on jedzie dużo pewniej.
obecnie projektowane auto ma mieć 160 na mostach z niewielka zwolnicą i większymi podzespołami ( skrzynia, reduktor) stąd już wiem ,ze będzie mnie to kosztowało sporo potu...
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
co do 1UZ- to silnik jest mi znany ale tak jak wspomniałem zależy mi na wadze -ten silnik może współpracować tylko ze wzmocnionymi mostami Patrola albo z Laplanderem a to wszystko jest ciężkie - Łukasz Korzuchowski zbudował samochód ważący 860 kg i o mocy 180 km. widziałem rezultaty na żywo i powiedzmy sobie szczerze na technicznych trasach Graty nie mają żadnych szans.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
1UZ bez ceregieli współpracuje z 8" ori mostami toyoty (8" - czyli mosty light duty). Sam zresztą będę składał taki wóz, dla siebie, acz nie rajdówkę, a w każdym razie nie wyczynową - auto do zabawy. Ważna jest masa auta - jeżeli przekroczysz półtorej tony - to mosty powinny iść większe (9,5"). Poniżej tej wagi - mogą być mniejsze - i lżejsze. Limiterem, ogranicznikiem momentu w układzie napędowym jest boiwiem przyczepność kół do gleby. W tym przypadku montujesz silnik bolt on do skrzyni - adaptery customowe do nietoyotowych silników też swoje ważą. A wierz mi - jakość oddawania momentu przez czterolitrowe V8 nijak się ma do dwulitrowego, czterocylindrowego turbo. Cyferki na papierze to daleko nie to samo - trza patrzeć na pełną krzywą momentu. Ja też się mocno zdziwiłem - jak przy turystycznym plumkaniu można jeździć na ... jednym biegu. jak automatem - bo na trójce szosowej silnik ten pozwala na kontemplacyjne toczenie się po szutrach od prędkości spacerowej (w zasadzie ruszenie z miejsca na trójce problemem nie jest żadnym) - a kończy się na ... 160 km/h
Plus to o czym pisałem wyżej - ten silnik jest mocno rozwojowy. W rajdach jakoś tak jest - że zawsze ... mocy jest za mało Nie wiem na ile ten nissanowski jest tuningowaly, bez jakiejś specjalnej utraty trwałości. Lexowy tuningowalny jest bardzo konkretnie ... A takie 600 kucy i 700 - 800 Nm przy masie poniżej tony - no to już jest konkret ...
Auto o którym wspomniałem wyżej jest opisane na naszym forum - możesz poczytać. (wątek o UZJ40). Przyznam - że na początku też powątpiewałem w "legendarność" tego silnika - ale ... juz nie powątpiewam Po tym, jak się okazało, że ostatnią wycieczkę na Białoruś opyciliśmy na siedmiu cylindrach - i braku mocy nie dało się odczuć ...
Plus to o czym pisałem wyżej - ten silnik jest mocno rozwojowy. W rajdach jakoś tak jest - że zawsze ... mocy jest za mało Nie wiem na ile ten nissanowski jest tuningowaly, bez jakiejś specjalnej utraty trwałości. Lexowy tuningowalny jest bardzo konkretnie ... A takie 600 kucy i 700 - 800 Nm przy masie poniżej tony - no to już jest konkret ...
Auto o którym wspomniałem wyżej jest opisane na naszym forum - możesz poczytać. (wątek o UZJ40). Przyznam - że na początku też powątpiewałem w "legendarność" tego silnika - ale ... juz nie powątpiewam Po tym, jak się okazało, że ostatnią wycieczkę na Białoruś opyciliśmy na siedmiu cylindrach - i braku mocy nie dało się odczuć ...
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
ja z kolei patrze na to z perspektywy rajdów i parę razy widziałem już jak 1,8 is "ukręcał" przeguby w Toyocie na 35 cali silverstonie- masa samochodu niecałe 1400kg. W rajdach przeprawowych na prawdę te auta nie mają lekko Mogę dodać tyle,że znajomy ma na tych samych mostach boggera 37 cali nie jeździ w rajdach i przy 2,5 litra BMW są to dla niego mosty nie zniszczalne...
Co do mocy to chciałbym aby cały układ przeniesienia napędu przeniósł te 200 km bo to na prawdę na masę do 1300 kg wystarczy...a powiem tyle ,że lubię silniki doładowane ,a one pasują do mojego stylu jazdy
Miałem okazje przejechać się osobówką z 1UZ+ kompresor EATON. Całość wystrojona na 580km. wiem że jest to bardzo dobry silnik ,moim zdaniem V8 BMW nie dorasta mu pięt ,ale mi taka moc po prostu nie pozwoli w całości dojeżdżać do mety... a to jest jednak bardzo ważne.
co do modyfikacji SR20DET znajomi mają obecnie 420km i 530NM... ale takie wartości nie są mi o niczego potrzebne bo najczęściej jest tak, że jak silnik za mocny to coś innego za słabe = nie skończony rajd
Co do mocy to chciałbym aby cały układ przeniesienia napędu przeniósł te 200 km bo to na prawdę na masę do 1300 kg wystarczy...a powiem tyle ,że lubię silniki doładowane ,a one pasują do mojego stylu jazdy
Miałem okazje przejechać się osobówką z 1UZ+ kompresor EATON. Całość wystrojona na 580km. wiem że jest to bardzo dobry silnik ,moim zdaniem V8 BMW nie dorasta mu pięt ,ale mi taka moc po prostu nie pozwoli w całości dojeżdżać do mety... a to jest jednak bardzo ważne.
co do modyfikacji SR20DET znajomi mają obecnie 420km i 530NM... ale takie wartości nie są mi o niczego potrzebne bo najczęściej jest tak, że jak silnik za mocny to coś innego za słabe = nie skończony rajd
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Jeśli pasuje Ci charakterystyka silnika uturbionego to nie ma co Cię przekonywać do 1UZ (chociaż my jesteśmy w fanclubie )
Skrzynia r15 z powodzeniem wytrzyma to co planujesz
Skrzynia r15 z powodzeniem wytrzyma to co planujesz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Toyota ma tez inny fajny silnik, pasujący do skrzynek R151. mam na myśli jednostkę 3RZ-FE. Czterocylindrowe 2,7, normalnie wolnossące, z mocą 150 hp. Do tego silnika TRD oferowało dedykowane kompresory mechaniczne, przy 7psi silnik wyciągał te 220 - 240 hp. Ale nawet w wersji wolnossącej, po wymianie rozrządu na szybki silnik podejdzie pod 200 kucy.
Te silniki sa bardzo popularne w stanach - bo też są wysoce tunningowalne, na nasze warunki (taplanie się w gnoju) mają też zaletę - są szczelne. Rozrząd jest łańcuchowy, więc nie uszkodzi go błoto.
Wada - niska podaż. Acz jeden chyba wisi ciągle na allegro, ten z tacomy.
Niestety nie wiem, ile to waży - pewnie jakieś 150 - 160 kila.
Te silniki sa bardzo popularne w stanach - bo też są wysoce tunningowalne, na nasze warunki (taplanie się w gnoju) mają też zaletę - są szczelne. Rozrząd jest łańcuchowy, więc nie uszkodzi go błoto.
Wada - niska podaż. Acz jeden chyba wisi ciągle na allegro, ten z tacomy.
Niestety nie wiem, ile to waży - pewnie jakieś 150 - 160 kila.
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
wybór już podjęty SR20DET -112kg
pokusiłem się o policzenie przełożeń całego układu i zakres skutecznej pracy silnika fajnie się ma do cąłej konstrukcji. Co do silników doładowanych najlepszym przykładem trafności konstrukcji jest zespół: SZCZECH JACEK/TADEUSZ MICHALEC z Jura Parku jeżdżący zmotą na podzespołach parcha z silnikiem 2,5 turbo z Skylina. Śmiem stwierdzić ,że auto jest dużo bardziej dynamiczne od wszystkich Parchów z v8 z BMW jakie widziałem.
z Toyoty jedynym silnikiem jaki brałem pod uwagę jest S3-GTE z Celicy turbo ale jest on cięższy od SR20DET
pokusiłem się o policzenie przełożeń całego układu i zakres skutecznej pracy silnika fajnie się ma do cąłej konstrukcji. Co do silników doładowanych najlepszym przykładem trafności konstrukcji jest zespół: SZCZECH JACEK/TADEUSZ MICHALEC z Jura Parku jeżdżący zmotą na podzespołach parcha z silnikiem 2,5 turbo z Skylina. Śmiem stwierdzić ,że auto jest dużo bardziej dynamiczne od wszystkich Parchów z v8 z BMW jakie widziałem.
z Toyoty jedynym silnikiem jaki brałem pod uwagę jest S3-GTE z Celicy turbo ale jest on cięższy od SR20DET
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
I jest też niekompatybilny ze skrzynkami LC - tak czy siak trzeba by dorabiać adapter.
Myślę jednak, że niedoceniasz możliwości, jakie daje V8 w dolnym zakresie obrotów. Kwestia stylu jazdy - to oczywista - i jeżeli by była mowa o croscountry, czy ogólnie o szybkościówkach - to lekkia uturbiona jednostka jest ok - bo styl jazdy i tak wymusza kożystanie z górnej połówki obrotów, a masa pojazdu jest silnie istotna. Ale w przeprawie? Moment V8 daje nieporównywalną z małym silnikiem elastyczność. Nie kręcisz wysoko, a i tak jedzie. A jak trzeba to pod pedałem siedzi mały demon ...
Myślę jednak, że niedoceniasz możliwości, jakie daje V8 w dolnym zakresie obrotów. Kwestia stylu jazdy - to oczywista - i jeżeli by była mowa o croscountry, czy ogólnie o szybkościówkach - to lekkia uturbiona jednostka jest ok - bo styl jazdy i tak wymusza kożystanie z górnej połówki obrotów, a masa pojazdu jest silnie istotna. Ale w przeprawie? Moment V8 daje nieporównywalną z małym silnikiem elastyczność. Nie kręcisz wysoko, a i tak jedzie. A jak trzeba to pod pedałem siedzi mały demon ...
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
A powiedz no Rysiu o ile jest cięższy 3S-GTE od SR20DET i jaki moment obrotowy silnika cię interesuje bo jest połączenie skrzyni R151F i silników 3S a jak zaczniesz tworzyć przejściówki pomiędzy silnik i skrzynie to może się okazać że wagowo wyjdzie gorzejrysiek1 pisze: z Toyoty jedynym silnikiem jaki brałem pod uwagę jest S3-GTE z Celicy turbo ale jest on cięższy od SR20DET
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
znalazłem informacje ,ze waży 151kg - co do momentu to oba silniki maja podobny
ile takie połączenie kosztuję??
ile takie połączenie kosztuję??
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Od 500 do 1500zł zależy za ile uda ci się kupićrysiek1 pisze:ile takie połączenie kosztuję??
Z 1UZ ma racje i jednocześnie jej nie ma , bo zapominamy o fajnych silnikch V6:
1GR- super do takiej zmoty- krótki kompaktowy silnik, mocny 380Nm, szczelny napędzany łańcuchem rozrząd , łączony ze skrzynią R ale drogo ,aczkolwiek lepiej już nie można
1/3MZ- fajne lekkie alu silniki też są do połączenia ze skrzynią R
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
a gdzie mogę tego szukać? w Polsce czy w stanach??
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
W Polsce na szrotach z Toyotami szukaj...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Silniki u nas. Dzwony sprzęgła - raczej ebay.