ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Moderator: luk4s7
ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Cześć,
Zakładał ktoś ograniczniki skoku zawieszenia do J8? Byłbym wdzięczny za podesłanie jakiś zdjęć z pomysłami jak i gdzie je zamocować... kombinuje i kombinuje i jakoś nie mogę się zdecydować.
Założyć potrzebuję na przód, ale jeśli ktoś ma na tył, to też bym poprosił o zdjątka, może pomogą
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Tomek
Zakładał ktoś ograniczniki skoku zawieszenia do J8? Byłbym wdzięczny za podesłanie jakiś zdjęć z pomysłami jak i gdzie je zamocować... kombinuje i kombinuje i jakoś nie mogę się zdecydować.
Założyć potrzebuję na przód, ale jeśli ktoś ma na tył, to też bym poprosił o zdjątka, może pomogą
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Tomek
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Z ciekawości zapytam - z jakiego powodu? A technicznie - to sprawdzają się pasy parciane.
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Powód: żeby ograniczyć skok żart Po obniżeniu punktu mocowania wahacza mam za duży skok i sprężyna jest luźna przy pełnym skoku.
Wiem, że sprawdzają się pasy Proszę o porady/pomysły gdzie zamocować...
mam takie:
Wiem, że sprawdzają się pasy Proszę o porady/pomysły gdzie zamocować...
mam takie:
Ostatnio zmieniony 17 mar 2014, 08:30 przez czakolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Zmień sprężyny. Montując pasy ograniczasz pracę zawieszenia chyba że Ci to nie przeszkadza. Chodzi mi o pracę w maksymalnych pochyleniach mostu. Pasy są głównie po to aby przy skoku pojazdu most nie leciał zbytnio w dół i stosuje się to raczej w sporcie. Przy pracy w trudnym terenie często wyrywają mocowania z ramy tudzież gną elementy. No chyba żeby je zamontować przy samej końcówce pracy zawieszenia ale u Ciebie to całkiem sporo brakuje.
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Sprężyn na razie nie zmienię: nie chcę już podwyższać auta, więc standardowe raczej odpadają, a w zamawiane nie chcę teraz inwestować. Teraz właśnie chodzi mi o to, aby most nie leciał po skoku zbytnio w dół W przyszłości pewnie pokuszę się o wahacze ze sleeoffroad i one same w sobie powinny mi ograniczyć skok, ale teraz właśnie chciałbym gdzieś zamocować te pasy... Na dole wydaje mi się że można by do śruby wahacza - trzeba by tylko dorobić jakąś metalową płytkę bo pas ma ucho z otworem 12 mm a śruba jest chyba 16. Tylko nie mam pojęcie gdzie to dać do ramy - też pewnie nie obędzie się bez jakiegoś dodatku, ale nie mam pomysłu...
Kylon, mocowałeś kiedyś to u kogoś? Może wykonałbyś, albo znasz kogoś kto by wykonał jakieś mocowania? Problem tylko taki, że trzeba to zrobić na odległość a ja muszę sobie sam zamocować, bo auto jest w Katarze
Kylon, mocowałeś kiedyś to u kogoś? Może wykonałbyś, albo znasz kogoś kto by wykonał jakieś mocowania? Problem tylko taki, że trzeba to zrobić na odległość a ja muszę sobie sam zamocować, bo auto jest w Katarze
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Raczej zakładają to w połowie wahacza aby pas się nie plątał w pobliżu sprężyny. Na stronie ORC.de gdzieś jest ładna fotka.
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
kurcze przeszukałem stronę orc, ale jakoś nie mogłem znaleźć zdjęcia, ale dzięki za sugestię! Jak już coś wykombinuję to dam fotkę...
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
http://www.orc.de/zeigebild.php?bild=/p ... 05-001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
o, dzięki. Właściwie to to zdjęcie widziałem Niestety tu jest pas zrobiony ręcznie i dodatkowo to mocowanie u góry wygląda słabo jak na mój gust... myślisz, że coś takiego wytrzyma skoki?
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Bardzo ładnie i solidnie zrobione. Podwójny pas mocowany na śruby i w dodatku w połowie też są śruby by zbytnio się nie rozłaziło.....moim zdaniem wytrzyma wieeeele skoków .
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
dzięki za opinię! Muszę to przemyśleć bo już niestety kupiłem pasy które mają tylko 36 cm - w takim zastosowaniu musiały by być dłuższe... hmmjezus pisze:Bardzo ładnie i solidnie zrobione. Podwójny pas mocowany na śruby i w dodatku w połowie też są śruby by zbytnio się nie rozłaziło.....moim zdaniem wytrzyma wieeeele skoków .
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Tak z ciekawości po co to robiłeś?czakolo pisze:Po obniżeniu punktu mocowania wahacza mam za duży skok i sprężyna jest luźna przy pełnym skoku.
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
żeby poprawić geometrię kół (z ang. caster, nie wiem jak to się po polsku nazywa). Od razu uprzedzę kolejne pytanie że miałem mimośrodowe gumy i nie sprawdziły się - zmiana była za mała. Teraz, z perspektywy czasu, widzę, że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wahaczy, ale wtedy połasiłem się na "tańsze" rozwiązanieHeniu pisze:Tak z ciekawości po co to robiłeś?
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Tuleje mimośrodowe są z przesunięciem do 3,5 stopnia - czyli do liftu rzędu 3-4" , po za tym jest jeszcze taki wynalazek jak Dropbox. Coś poszło nie tak z tą przeróbką u ciebie bo nawet jak się stosuje wahacze typu superflex nie ma mowy o wypadaniu sprężyny z łoża.
Re: ograniczniki skoku zawieszenia na przód do J8
Heniu, przepraszam za późną odpowiedź.
Miałem tuleje mimośrodowe, 3.5 stopnia było za mało! Widocznie u mnie auto poszło bardziej do góry niż 3 cale. Nie słyszałem o "Dropbox" (znaczy jest taki serwis do trzymania danych ) ale zastosowałem "Dropbrackets" i jeśli chodzi o zbieżność to rozwiązało to sprawę. Zrobię zdjęcie i pokażę jak to wygląda, pewnie mówimy o tym samym
Od ostatniego czasu, trochę się pobawiłem zawieszeniem i okazuje się, że problem jest nie w obniżeniu wahaczy tylko obniżeniu drążków stabilizacyjnych, bo to też zrobiłem: z tył wydłużyłem łączniki drążka a z przodu obniżyłem mocowanie drążka do ramy. To znacznie poprawiło wykrzyż ale niestety wtedy sprężyny są za krótkie - powróciłem do standardowych łączników i sprawa została załatwiona - to właśnie one ograniczają skok. Kiedyś w przyszłości może kupię dłuższe sprężyny i obniżę drążki.
Pozdrawiam,
PS. jak ustawić powiadomienia o poście w moim wątku?
Miałem tuleje mimośrodowe, 3.5 stopnia było za mało! Widocznie u mnie auto poszło bardziej do góry niż 3 cale. Nie słyszałem o "Dropbox" (znaczy jest taki serwis do trzymania danych ) ale zastosowałem "Dropbrackets" i jeśli chodzi o zbieżność to rozwiązało to sprawę. Zrobię zdjęcie i pokażę jak to wygląda, pewnie mówimy o tym samym
Od ostatniego czasu, trochę się pobawiłem zawieszeniem i okazuje się, że problem jest nie w obniżeniu wahaczy tylko obniżeniu drążków stabilizacyjnych, bo to też zrobiłem: z tył wydłużyłem łączniki drążka a z przodu obniżyłem mocowanie drążka do ramy. To znacznie poprawiło wykrzyż ale niestety wtedy sprężyny są za krótkie - powróciłem do standardowych łączników i sprawa została załatwiona - to właśnie one ograniczają skok. Kiedyś w przyszłości może kupię dłuższe sprężyny i obniżę drążki.
Pozdrawiam,
PS. jak ustawić powiadomienia o poście w moim wątku?