Uturbienie silnika 2H
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
No więc tak. Po raz pierwszy uturbiony Kartoffelwagen zrobił większy dystans- prawie 390 kilometrów. Spalanie w okolicach 13-13,5 l/100. No, ale jest zima. Wrażenia pozytywne- auto przyśpiesza dobrze. Gdyby jeszcze przełożenia w skrzyni biegów były dłuższe . Na piątym biegu, przy 2300 obrotów można spokojnie trzymać ponad 130 km/h. Elastyczność na piątce jest duża- szczególnie, że w erze przedturbinowej piątka była rzadko używana. Auto zbiera solidnie się od 1100/1200 obr/min naprawdę fajnie. Turbina zaczyna zaś pracę od okolo 800 obr/min- wskazania na super testowym wskaźniku do H2O. Wyprzedzenie paru lepszych nagrodziłem sobie zanabyciem limitowanego wydania (tylko 1000 egzemplarzy) zbioru płyt TSA (TSA Box). W końcu HJ60 + TSA = mud, sand and rock n' roll.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
LeszekSodoma pisze:Dzięki jak tylko mróz puści ,spróbuję coś pogrzebać ,małe spostrzeżenie co do zaworu spustowego,zamontowałem go w pierwszej wersji ,wymontowałem go z kolektora od Nissana z którego mam turbinę.Nawet by mi się to podobało,dźwięk spuszczanego powietrza jest niesamowity .Ale w normalnym poruszaniu się po drogach w czasie wyprzedzania ,jego serenadki ,na początku mnie śmieszyły później zaczęły denerwować,więc mu podziękowałem i leży na półce ,,pozdrawiam
Jak masz na zbyciu ten zawór to dawaj na pw. Znaczy się - jeżeli dobrze zrozumiałem, że biega o zawór typu blow off. W remikowej trza będzie zapodać, bo przez przepustnicę w dolocie zdjęcie nogi z gazu jak silnik jest pod pełnym obciążeniem jednak ciągle robi skok ciśnienia (turbina nie zdąża wyhamować), i węże mają tendencję do spadania ... Amortyzator przepustnicy pomógł, nawet bardzo, ale nie załatwił problemu do końca.
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Rokfor ,zawór jest Twój,podaj proszę adres na który mam wysłać ,mi co prawda nić nie odpada ,lecz pamiętam jak zamontowałem kolanko z samej gumy to po jakimś czasie miało ono o wiele większą średnice ,teraz jest guma zbrojona i jest cacy .Pozdrawiam ..
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Leszku Sodomo (ito?)- sorry, mam dziś głupawkę jak cholera- czy robiłeś pomiary na hamowni? Ja się cały czas zbieram- ale jeszcze nie wyjszło .
I napisz coś więcej o swojej turbinie, proszę.
I napisz coś więcej o swojej turbinie, proszę.
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Turbina została podłączona przez filtr powietrza do snorkela, nie mieściła się pod maską ,dorobiłem wlot powietrza.W następnym poście szczegóły techniczne ,,hejka
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Jak sobie obiecałem tak zrobiłem ,wczoraj już można było podziobać przy pompie wtryskowej ,gwoli ścisłości poszedłem jak dzieciak i śrubę wkręciłem na maxa, no tak Toyka pokazała mi co to znaczy zakopcić ,więc wkręcałem ją z powrotem aż do momentu gdzie czarny dym był tolerowany przez mój organ wzroku .No i przejechałem się nie sądziłem że te autko może tak zapier,,lać byłem cały w skowronkach .Ale uświadomiłem sobie że bez zmiany przełożeń się nie obejdzie ,ą może ktoś ma i nie potrzebuje przełożenia 5.29 ,cena ich jest okrutna,pozdrawiam,,
Re: Uturbienie silnika 2H
Ładna ta twoja HJ-tka Leszku .Prawie wszystkie J6 z forum dostały turbinkę tylko ja jeszcze się nie zmobilizowałem i latam bez.Co prawda teraz moja HJ-tka więcej stoi w garażu niż jeździ i dla tego została zepchnięta na dalszy plan,lecz lato już nie bawem i trzeba zacząć myśleć o kolejnych modyfikacjach .
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Widzę, że w Twoim garażu stoi jeszcze motór ciekawi mnie czym jeździsz u mnie stoi Vmax1200 z 1985 roku totalnie odrestaurowany ,właśnie doładowuje mu akumulator ,
Re: Uturbienie silnika 2H
Ja latam Hondą VFR 750.Jednak motocykl to najlepszy środek transportu na zatłoczone metropolie
Raz gdy utknąłem w korku na 3,5 godziny jakieś 3-4 kilometry od domu miałem dosyć i po 13 latach przerwy znowu zdecydowałem się na jednoślad .
Raz gdy utknąłem w korku na 3,5 godziny jakieś 3-4 kilometry od domu miałem dosyć i po 13 latach przerwy znowu zdecydowałem się na jednoślad .
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Nie wiem co się dzieje ,to już trzeci post ,który piszę naciskam {wyślij} i wszystko znika
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Pozdrawiam,napisałem dwa obszerne posty ,ale nie udało mi się ich wysłać ,po naciśnięciu( wyślij) wszystko znikało może były za obszerne ,nie wiem ,spróbuję jeszcze raz.Remik nie mierzyłem czorta ,najbliższa hamownia w Gdańsku ,trochę za daleko ,po zwiększeniu dawki paliwa ten silnik naprawdę się ( obudził ) .Autko przecudownie robi w ciężkim terenie ,na asfalcie widok mastodonta ,na 37x14,5 Maksisach i wyjącą turbiną ,naprawdę nie pozwala przejść obojętnie,co do zużycia paliwa to oscyluję około 15 tu litrów z tendencją zwyżkową ,zabijąją mnie kapcie .Co do turbiny starałem się aby była to zwarta konstrukcja i prosta bez żadnych fajerwerków .
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Turbina Nissan patrol 3.3 litra ,przed zamontowaniem rozebrałem przeczyściłem ,elementy aluminiowe wypolerowałem ,wygładziłem krawędzie wlotu powietrza do turbiny,przestawioną już turbinę przykręciłem do oryginalnej podstawy ,którą wspawałem w odwrócony kolektor Toyki .Oryginalny wlot odmy zaślepiłem ,teraz połączona jest z rurą łączącą filtr z turbiną.Smarowanie podłączyłem z vaku ,odprowadzenie oleju skierowałem do jednej z pokryw blaszanych pod kolektorem wydechowym.Dorobiłem nowe zakończenie turbiny,tamte chociaż fajne , patrzyło w nadkole ,więc musiałem dorobić nowe ,zresztą powstała całkiem nowa rura ,która kończy się przed tylnym lewym kołem ,zrezygnowałem z tłumika ( gadżet) .Profilaktycznie muszę dorobić drugi przewód olejowy podłączyć zegar od ciśnienia i temperatury spalin ,dorobić ciśnieniowy zawór sterujący dawką paliwa,wykorzystam siłownik powietrzny od turbiny od Iveca ,mam nadzieje że powinno zadziałać pozdrawiam serdecznie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Jak Ci nie chce wysłać posta (przeskakuje do pustej strony) - daj "wstecz" na przeglądarce. Mi też tak czasem robi, się już przyzwyczaiłem ...
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Uturbienie silnika 2H
Przejechane kilometry ,pokazują wady naszych patentów ,pękł miedziany przewód przewód olejowy ,zastąpiłem gumowym ,wypuściłem odmę z silnika aż pod tylny zderzak ,niech chociaż opary z silnika przesmarują tylną wyciągarkę,a tak turbina zachowuje się wyśmienicie ,pozdrawiam