285/75/16 do J90
Moderator: luk4s7
Re: 285/75/16 do J90
Poprawione zdjęcia - Prośba do Moda o skasowanie pierwszego postu
Witam
Długo zastanawiałem się nad założeniem do mojej 90-tki większego rozmiaru opon – po opiniach czytanych na forum głównie przewijały się informacje że się nie da głupota itp. Jednak do tej decyzji zachęciła mnie lektura Prado point gdzie użytkownicy pokazują że można i dodatkowo chwalą się przebiegami powyżej 100 000 km bez uszkodzeń przegubów itp.
Zapadła decyzja – spróbuje i ja -
Jako baza jest 90 –tka + lift 2 ‘’ Dobinsona – -wersja z plastikowymi poszerzeniami błotników – ściągnięte plastikowe chlapacze z oczywistych względów.
Do tej pory oryginalne felgi Toyoty z oponą 265 /75/16.
Pierwsza analiza dotyczyła wyboru felgi – padło na 16x8 6 x 139,7 ET 0 - niestety ponieważ nie udało mi się dostać takiej, wybrałem amerykańskiego Black Roca 16x8 6x 139,7 ET –6.
Następnie wybór opony - zależało ni na dość agresywnym MT-ku, padło na klasyka dzięki @Kamesowi oponki BFGoodrich mud terrain KM 1.
Po założeniu przyszedł czas na testy weryfikujące, wizualnie wg mnie auto nabrało dzielnego wyglądu po części ze względu na czarne felgi ale również większa oponka zrobiła swoje.
Analiza przodu:
Plusy - nigdzie nie obciera o nadkola , poszerzenia błotników, o ramę ani o wahacz również przy maksymalnych skrętach przy pełnym wy-krzyżu. Należy tu jednaj zaznaczyć że z przodu założony mam stalowy zderzak i z przodu jest dość dużo miejsca i nie wiem jak byłoby przy oryginale.
Minusy – dla tej felgi bardzo mały odstęp pomiędzy felgą a zaciskiem hamulcowym – co po walce w ciężkim terenie za-skutkowało delikatnym przytarciem lakieru na wewnętrznej stronie felgi – nie wiem na ile był to efekt pracy samej felgi a na ile błota które było nagromadzone wewnątrz ale efekt wytarcia lakieru przez zacisk jest widoczny.
Co do wytrzymałości przegubów to się okaże .........
Analiza tyłu:
No i właśnie tu pojawia się niespodziewanie mały problem - przy maksymalnym wy-krzyżu koło chowając się w nadkole zahacza o plastikowe poszerzenie – niby niedużo ale jednak – myślę że tu ET 0 było by lepszym rozwiązaniem. Oczywiście mały tuning załatwi sprawę ale fakt jest faktem. Nie wyobrażam sobie felgi ET –20 lub –30 wtedy opona nie wejdzie w nadkole nie ma szans.
No i najważniejsza rzecz – po co to wszystko ? Po pierwsze żeby przełamać pewne bariery no i poprawić walory terenowe poniekąd bulwarowego auta. Niestety rozmiar ma znaczenie, a poprawa zachowania się auta w błocie jest znaczna. Koła będą zakładane tylko na imprezy przeprawowe na które bardzo lubię jeździć a na co dzień zostaje 265/75/16.
A następny etap – może 35’’ do 90-tki?
Pozdrawiam
kojot
Witam
Długo zastanawiałem się nad założeniem do mojej 90-tki większego rozmiaru opon – po opiniach czytanych na forum głównie przewijały się informacje że się nie da głupota itp. Jednak do tej decyzji zachęciła mnie lektura Prado point gdzie użytkownicy pokazują że można i dodatkowo chwalą się przebiegami powyżej 100 000 km bez uszkodzeń przegubów itp.
Zapadła decyzja – spróbuje i ja -
Jako baza jest 90 –tka + lift 2 ‘’ Dobinsona – -wersja z plastikowymi poszerzeniami błotników – ściągnięte plastikowe chlapacze z oczywistych względów.
Do tej pory oryginalne felgi Toyoty z oponą 265 /75/16.
Pierwsza analiza dotyczyła wyboru felgi – padło na 16x8 6 x 139,7 ET 0 - niestety ponieważ nie udało mi się dostać takiej, wybrałem amerykańskiego Black Roca 16x8 6x 139,7 ET –6.
Następnie wybór opony - zależało ni na dość agresywnym MT-ku, padło na klasyka dzięki @Kamesowi oponki BFGoodrich mud terrain KM 1.
Po założeniu przyszedł czas na testy weryfikujące, wizualnie wg mnie auto nabrało dzielnego wyglądu po części ze względu na czarne felgi ale również większa oponka zrobiła swoje.
Analiza przodu:
Plusy - nigdzie nie obciera o nadkola , poszerzenia błotników, o ramę ani o wahacz również przy maksymalnych skrętach przy pełnym wy-krzyżu. Należy tu jednaj zaznaczyć że z przodu założony mam stalowy zderzak i z przodu jest dość dużo miejsca i nie wiem jak byłoby przy oryginale.
Minusy – dla tej felgi bardzo mały odstęp pomiędzy felgą a zaciskiem hamulcowym – co po walce w ciężkim terenie za-skutkowało delikatnym przytarciem lakieru na wewnętrznej stronie felgi – nie wiem na ile był to efekt pracy samej felgi a na ile błota które było nagromadzone wewnątrz ale efekt wytarcia lakieru przez zacisk jest widoczny.
Co do wytrzymałości przegubów to się okaże .........
Analiza tyłu:
No i właśnie tu pojawia się niespodziewanie mały problem - przy maksymalnym wy-krzyżu koło chowając się w nadkole zahacza o plastikowe poszerzenie – niby niedużo ale jednak – myślę że tu ET 0 było by lepszym rozwiązaniem. Oczywiście mały tuning załatwi sprawę ale fakt jest faktem. Nie wyobrażam sobie felgi ET –20 lub –30 wtedy opona nie wejdzie w nadkole nie ma szans.
No i najważniejsza rzecz – po co to wszystko ? Po pierwsze żeby przełamać pewne bariery no i poprawić walory terenowe poniekąd bulwarowego auta. Niestety rozmiar ma znaczenie, a poprawa zachowania się auta w błocie jest znaczna. Koła będą zakładane tylko na imprezy przeprawowe na które bardzo lubię jeździć a na co dzień zostaje 265/75/16.
A następny etap – może 35’’ do 90-tki?
Pozdrawiam
kojot
Re: 285/75/16 do J90
Cal więcej, czyli auto stoi 15 mm wyżej, si?
Re: 285/75/16 do J90
raczej o jakieś 10mm - cal to 2,5 cirka ebałt, do tego sporo odchodzi na ugięcie opony, które jest tym większe, im większy profil.realBiker pisze:Cal więcej, czyli auto stoi 15 mm wyżej, si?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 285/75/16 do J90
i mniej powietrza
Re: 285/75/16 do J90
sie dopasuje przedni sztywny most i inną przekładnie do tego autka to przestana sie ludziska smiac
jak bedziesz miał Kojot troszke zbedniej kasy to zapraszam
jak bedziesz miał Kojot troszke zbedniej kasy to zapraszam
Re: 285/75/16 do J90
A jaką przekładnie dało by się dopasować? Te padło fabrycznie już mnie mocno wkurza :/
Re: 285/75/16 do J90
Nie mierzyłem ale teoretycznie rzeczywiście 15 mm w stosunku do 265/75/16 dodatkowo jest szersza i to chyba najistotniejsze w tym wypadkurealBiker pisze:Cal więcej, czyli auto stoi 15 mm wyżej, si?
I jeszcze jedno spostrzeżenie trzeba mocniej depać na hamulec
Co do dalszych kombinacji to pewnie się pojawą.
Uważam że to napradę dzielne auto można się śmiać i nazywać do "gejowozem " ale zadbane oddaje duuużo frajdy również w cięzkim terenie.
pozdr
kojot
Re: 285/75/16 do J90
No ładnie, ładnie Kojotku wygląda teraz fura
Życie pokaże ile da się tak żyć
Powodzenia
Życie pokaże ile da się tak żyć
Powodzenia
Re: 285/75/16 do J90
kazdą ale roboty wk...erealBiker pisze:A jaką przekładnie dało by się dopasować? Te padło fabrycznie już mnie mocno wkurza :/
Re: 285/75/16 do J90
no może i w urew ale jak coś motać to na czym co by wytrzymiło to i owo
Re: 285/75/16 do J90
Witam, i jak z perspektywy czasu 33" do j90 nie padly mosty lub przekladnia? sam sie ciagle zastanawiam czy zostac przy 32 czy zalozyc 33
Re: 285/75/16 do J90
jest OK , choć w zeszłym roku wymieniałem jakieś kółka rozrządu w przednim moście bo pojawiły się opiłki w oleju.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 285/75/16 do J90
Kojot pisze: kółka rozrządu w przednim moście
łał...
Re: 285/75/16 do J90
oj tam oj tam , nie czepiaj się - małe koła zębate mechanizmu różnicowego.
Re: 285/75/16 do J90
satelity chciałeś powiedzieć