Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
Moderator: luk4s7
Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
Witam,
Po ostatnim problemie z wiskozą, zastanawiam się nad założeniem 2 wiatraków elektrycznych od poloneza. Plan jest taki, by sterowanie odbyło się z dodatkowego czujnika temperatury oraz aby było możliwe ręczne zapięcie wiatraków przełącznikiem z kabiny (obejście czujnika). Czy ktoś z Was słyszał o podobnym patencie zamontowanym w kzjcie?
Pozdr
Wojtek
Po ostatnim problemie z wiskozą, zastanawiam się nad założeniem 2 wiatraków elektrycznych od poloneza. Plan jest taki, by sterowanie odbyło się z dodatkowego czujnika temperatury oraz aby było możliwe ręczne zapięcie wiatraków przełącznikiem z kabiny (obejście czujnika). Czy ktoś z Was słyszał o podobnym patencie zamontowanym w kzjcie?
Pozdr
Wojtek
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
Wojtku,
Zainwestuj lepiej w nowe wisko - zaden wentylator nie da tyle ciagu co wisko ...
Jak juz faktycznie chcesz dac elektryczne to takie jak chlopcy w rajdowkach montuja - odporne na wode wydajne itp
Zainwestuj lepiej w nowe wisko - zaden wentylator nie da tyle ciagu co wisko ...
Jak juz faktycznie chcesz dac elektryczne to takie jak chlopcy w rajdowkach montuja - odporne na wode wydajne itp
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
właśnie na rajdzie posypało mi się wisko a chłopaki w rajdówkach mieli wiatraki od poldka zamontowane na chłodnicach wyprowadzonych na tył aut - dlatego pomyślałem o taki rozwiązaniu... o wodoodporność bym się nie martwił - wiatrak rozpędzony zatrzymany przez wodę i tak dostanie po tyłku a z tymi od polkda to o tyle fajnie, że tanie i łatwo wymienić bo od razu ramkę mają...
Pytanie zasadnicze: czy będą miały wystarczającą moc?
Pytanie zasadnicze: czy będą miały wystarczającą moc?
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
TO własnie potrzeba dopasowac , wiec wiatrak powinien byc z podobnej pojemnosci , jak i czujnik tez musi byc odpowiednio dopasowany.
Mozna zawsze zapodac np; dwa wentylatory z ww T4 2,5 td - kiedys taki zakładalismy i wydalał z 3,0 silnikiem ,pamietaj by zrobic niezalezne włanczanie i wyłanczanie wentylatorów , zawsze mozna wtedy wył.wentylator przed wjazdem do wody ,a zarazem kontrolowanie studzic silnik w skrajnych przypadkach
Mozna zawsze zapodac np; dwa wentylatory z ww T4 2,5 td - kiedys taki zakładalismy i wydalał z 3,0 silnikiem ,pamietaj by zrobic niezalezne włanczanie i wyłanczanie wentylatorów , zawsze mozna wtedy wył.wentylator przed wjazdem do wody ,a zarazem kontrolowanie studzic silnik w skrajnych przypadkach
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
Jest jeszcze taka opcja; elektryczny wiatrak 16" w orginalnej obudowie
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopi ... c&start=15
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopi ... c&start=15
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
Chyba dam jeszcze raz szansę wiskozie - wstawię nową a starą zblokuję na stałe i będę woził na wypadek awarii (w sumie wymiana nawet na oesie nie jest super kłopotliwa).
dzięki za informacje
dzięki za informacje
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
Wiatrak na wiskozie, przy pełnym zaciśnięciu sprzęgła jest w stanie pociągnąć z silnika 2 - 3 KW mocy. Lub więcej.
Teraz wyobraź sobie, jak wygląda silnik elektryczny o takiej mocy (ale silnik do pracy ciągłej - silniki rozruszników czy wyciągarek mają podobną moc, ale pracują po kilkanaście sekund najwyżej).
Wielką zaletą wiatraków na sprzęgłach wiskotycznych jest to, że ich wydajność rośnie wtedy, kiedy silnik tego potrzebuje (im wyższe obroty, czyli większa moc i więcej ciepła do wytracenia, tym więcej powietrza tłoczą).
Szczerze polecam fabryczne, toyotowskie wisko. Czyli Aisiny. Wiem, że w ASO drogie niemiłosiernie, ale można za dobre pieniądze pozyskać z młodszych modeli na szrotach. Od chińskich zamienników dzieli je przepaść ...
A akurat to montowane w KZJ70 jest kompatybilne z wieloma modelami toi.
Teraz wyobraź sobie, jak wygląda silnik elektryczny o takiej mocy (ale silnik do pracy ciągłej - silniki rozruszników czy wyciągarek mają podobną moc, ale pracują po kilkanaście sekund najwyżej).
Wielką zaletą wiatraków na sprzęgłach wiskotycznych jest to, że ich wydajność rośnie wtedy, kiedy silnik tego potrzebuje (im wyższe obroty, czyli większa moc i więcej ciepła do wytracenia, tym więcej powietrza tłoczą).
Szczerze polecam fabryczne, toyotowskie wisko. Czyli Aisiny. Wiem, że w ASO drogie niemiłosiernie, ale można za dobre pieniądze pozyskać z młodszych modeli na szrotach. Od chińskich zamienników dzieli je przepaść ...
A akurat to montowane w KZJ70 jest kompatybilne z wieloma modelami toi.
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)
co racja to racja ,jak by wisko było be to dawno by przestali montowac
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K
Trochę odświeżę temat bo moje wisko nie wytrzymało powrotu z campaRokfor32 pisze:
A akurat to montowane w KZJ70 jest kompatybilne z wieloma modelami toi.
Czy ktoś wie z czego jeszcze pasuje do KZJ 70? Czy jest takie samo jak w 90-tkach i 120-tkach?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K
Takie samo.
Zwróć uwagę na otwór centrujący - ma być duży (ok. 20mm)
Zwróć uwagę na otwór centrujący - ma być duży (ok. 20mm)
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K
Warto mieć i visco i elektryczny wentylator przed chłodnicą.
W przypadku zepsucia pierwszego jedziemy spokojnie dalej.
W przypadku zepsucia pierwszego jedziemy spokojnie dalej.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K
W przypadku zepsucia się visco da się go zablokować na stałe. Nie ma wtedy problemu z chłodzeniem, ale chałasuje ...
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K
i trzeci z boku i jeden w bagazniku. sprawne wisko załatwia wszystko. jak już to inżynierowie toyody wymyślili to nasze tęgie głowy niech nie zmieniająJulka pisze:Warto mieć i visco i elektryczny wentylator przed chłodnicą.
W przypadku zepsucia pierwszego jedziemy spokojnie dalej.
Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K
A ja nauczony problemami daleko od domu i kosztownymi doświadczeniami coś tam dokładam.Kwiatec pisze:A jak po wyjechaniu z wody brakuje łopat.Julka pisze:Warto mieć i visco i elektryczny wentylator przed chłodnicą.
W przypadku zepsucia pierwszego jedziemy spokojnie dalej.
i trzeci z boku i jeden w bagazniku. sprawne wisko załatwia wszystko. jak już to inżynierowie toyody wymyślili to nasze tęgie głowy niech nie zmieniają
Oprócz dodatkowego wentylatora mam jeszcze drugi alternator, dodatkowy czujnik z sygnalizacją akustyczną
zabezpieczający silnik przed przegrzaniem w przypadku rozszczelnienia układu chłodzenia bądź zepsucia się termostatu.
( stan - nie otwiera ) Układ sygnalizuje ubytek płynu w głowicy silnika. I kilka jeszcze drobnych innowacji.
Jeżeli można w prosty sposób zwiększyć niezawodność pojazdu a ,,dłubanie" sprawia przyjemność to czemu nie.