Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Moderator: luk4s7
Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Witam
Chciałem wymienić łożyska rolek plus pasek osprzętu. Zdecydowałem sie na nowe łozyska bo koszt 1 rolki to ok 900zł/sztuka.
Zacznę od 2 rolek (bez napinającej) o srednicy 70 i 80mm, siedzą tam po 2 łożyska KOYO o symbolu 6301RDH.
Z tego co sie dowiedziałem te łozyska są ciezko dostępne a kod RDH oznacza rodzaj uszczelnienia i materiał łozyska (stal)- jesli sie myle proszę o poprawkę.
Czy można tam wsadzić zamiennik koyo 6301 2RS (dwustronnie kryte gumą)?
Chciałem wymienić łożyska rolek plus pasek osprzętu. Zdecydowałem sie na nowe łozyska bo koszt 1 rolki to ok 900zł/sztuka.
Zacznę od 2 rolek (bez napinającej) o srednicy 70 i 80mm, siedzą tam po 2 łożyska KOYO o symbolu 6301RDH.
Z tego co sie dowiedziałem te łozyska są ciezko dostępne a kod RDH oznacza rodzaj uszczelnienia i materiał łozyska (stal)- jesli sie myle proszę o poprawkę.
Czy można tam wsadzić zamiennik koyo 6301 2RS (dwustronnie kryte gumą)?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Moim zdaniem możesz. U mnie w innym silniku były łożyska że zwykłym uszczelnieniem 2RS oryginalnie na którejs rolce. A tak w ogóle po przygodzie z zatartym lozyskiem napinacza na dłuższy wyjazd zabieram pasek i komplet łożysk osprzetu. Większość z nich można wymienić bez specjalnych narzedzi w razie awarii A zajmują minimalną ilość miejsca.
Ps polecam zacząć od rolki napinajacej bo u mnie padła pierwsza. I chyba miała najmniejsze łożysko że wszystkich
Ps polecam zacząć od rolki napinajacej bo u mnie padła pierwsza. I chyba miała najmniejsze łożysko że wszystkich
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
W rolce napinającej jest ponoć jakieś dziwne łożysko cięzkie do zdobycia ale jak sie tam dobiorę dam znać.
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Wymieniałem to łożysko w swojej 120 jest do zdobycia nawet gość miał na stanie w sklepie stacjonarnym w Błoniu (wprawdzie 1szt. ale miał). Jak trafię na stare łożysko bo gdzieś mi się tu walało to powiem Ci jakie ma oznaczenia. Pozostałe łożyska też kupiłem w tym sklepie. Wszystko do D-4D.
Dodam że ostatnio kupiłem całe rolki wprawdzie do 4.0 1GR, SKF koszt 65zł, łożyska Koyo. Do tego silnika już kompleta lipa z łożyskami, ale okazało się że SKF produkuje to dla jakiegoś silnika z Lexusa i są takie same.
Dodam że ostatnio kupiłem całe rolki wprawdzie do 4.0 1GR, SKF koszt 65zł, łożyska Koyo. Do tego silnika już kompleta lipa z łożyskami, ale okazało się że SKF produkuje to dla jakiegoś silnika z Lexusa i są takie same.
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Chetnie poznam to oznaczenie, ja na razie odkreciłem rolki tylko po to żeby sprawdzić jakie łozyska kupić i załozyłem z powrotem, mysle że nie są te łożyska jeszcze do pilnej wymiany ale zrobiłem kompletny rozrząd to też powymieniam łożyska bedzie temat zamkniety na jakis czas.
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Jako że lubię temat doprowadzić do końca rozkręciłem tą rolkę napinacza i siedzi tam łożysko EPBD17-29 NSK 30BD5222DUM .
Trochę nietypowe bo szeroka wewnętrzna cześć. Rozmiar 17x52x22, znalazłem zamiennik EPBD17-29T1XDDUMCG01 cena ok 68zł do kupienia w dobrych sklepach, te łożyska ponoć lubią siedzieć w alternatorach.Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Zdemontowałem dziś rolki. Wklepałem w google KOYO 6301RDH i trafiłem na ten wątek
Często zaglądam na forum, ale jakoś mi umknął
RDH czyni to łożysko czymś nieosiągalnym. Grzebałem pół nocy i nie udało mi się nawet rozkodować wspomnianego RDH.
Pozostaje 63012RS Tylko teraz pytanie "zwykłe"? Czy C3 z powiększonym luzem?
Wyciągnąłem też rolkę napinacza. Wczesniej czytałem, że jest nierozbieralna, ale moja wygląda jakby można było normalnie wybić z niej łożysko.
Rzeczywiście można?
Często zaglądam na forum, ale jakoś mi umknął
RDH czyni to łożysko czymś nieosiągalnym. Grzebałem pół nocy i nie udało mi się nawet rozkodować wspomnianego RDH.
Pozostaje 63012RS Tylko teraz pytanie "zwykłe"? Czy C3 z powiększonym luzem?
Wyciągnąłem też rolkę napinacza. Wczesniej czytałem, że jest nierozbieralna, ale moja wygląda jakby można było normalnie wybić z niej łożysko.
Rzeczywiście można?
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Jadąc od Warszawy Poznańską, po lewej stronie przed światłami, jest tam baner z reklamą "łożyska, hamulce do ciężarówek"
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
Stefek pisze: ↑21 sie 2020, 00:46Zdemontowałem dziś rolki. Wklepałem w google KOYO 6301RDH i trafiłem na ten wątek
Często zaglądam na forum, ale jakoś mi umknął
RDH czyni to łożysko czymś nieosiągalnym. Grzebałem pół nocy i nie udało mi się nawet rozkodować wspomnianego RDH.
Pozostaje 63012RS Tylko teraz pytanie "zwykłe"? Czy C3 z powiększonym luzem?
Kupiłem z C3 bo tam są obroty duze, i te rolke napinacz normalnie wyciskasz łozysko zostaje sama obudowa czyli rolka i wkładasz EPBD17-29T1XDDUMCG01
- Man With Camera
- Posty: 127
- Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
- Auto: KDJ120
- Kontakt:
Re: Rolki prowadzące osprzętu- wymiana łożysk
tutaj jest filmik, na którym WIDAĆ oznaczenie C3 na łożysku i że są to łożyska 2RS - autor filmu ma 30 lat doświadczenia z silnikami diesla i specjalizuje się w 1KD-FTV:
https://youtu.be/b8KgSqh3Aaw?t=294
łożyska 6301 2RS C3 - KOYO można kupić tutaj:
https://www.rufus.pl/lozysko-6301-2RS-C ... -guma-KOYO
a EPBD17-29 T1XDDUMCG01 - NSK tutaj:
https://www.rufus.pl/lozysko-alternator ... x52x22-NSK
.
https://youtu.be/b8KgSqh3Aaw?t=294
łożyska 6301 2RS C3 - KOYO można kupić tutaj:
https://www.rufus.pl/lozysko-6301-2RS-C ... -guma-KOYO
a EPBD17-29 T1XDDUMCG01 - NSK tutaj:
https://www.rufus.pl/lozysko-alternator ... x52x22-NSK
.