Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Mam dostęp do zaprzyjaźnionego Techstreama.
Jakie parametry mogą tu być krytyczne?
Co powinienem zbadać?
Znalazłem coś takiego w linku: https://mojafirma.infor.pl/moto/auta-za ... acego.html
"W przypadku silników z zapłonem samoczynnym brak możliwości uruchomienia silnika rozgrzanego może się wiązać z nadmiernym rozgrzaniem się paliwa, np w wyniku zastosowania dodatkowych podgrzewaczy w dodatnich temperaturach otoczenia. Parujące paliwo tworzy bańki gazowe w aparaturze wtryskowej. Zjawisko jest więc podobne, jak w przypadku zapowietrzenia układu wtryskowego, ale mija samoistnie po ochłodzeniu silnika."
Taki objaw by pasował tylko, czy Land Cruiser ma dodatkowy podgrzewacz paliwa?
Sprawdziłem ma, ale co go załącza i wyłącza?
Jakie parametry mogą tu być krytyczne?
Co powinienem zbadać?
Znalazłem coś takiego w linku: https://mojafirma.infor.pl/moto/auta-za ... acego.html
"W przypadku silników z zapłonem samoczynnym brak możliwości uruchomienia silnika rozgrzanego może się wiązać z nadmiernym rozgrzaniem się paliwa, np w wyniku zastosowania dodatkowych podgrzewaczy w dodatnich temperaturach otoczenia. Parujące paliwo tworzy bańki gazowe w aparaturze wtryskowej. Zjawisko jest więc podobne, jak w przypadku zapowietrzenia układu wtryskowego, ale mija samoistnie po ochłodzeniu silnika."
Taki objaw by pasował tylko, czy Land Cruiser ma dodatkowy podgrzewacz paliwa?
Sprawdziłem ma, ale co go załącza i wyłącza?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Głównie ciśnienie w magistrali.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Chyba ten podgrzewacz ma własny termostat?
Czy to może przegrzewać paliwo jak w opisie powyżej?
Czy to może przegrzewać paliwo jak w opisie powyżej?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Nie ma. Ale to jest sterowane z elektroniki auta, i ma minimalną moc grzewczą.
Diesle CR mają dodatkowo wymiennik ciepła, podgrzewający paliwo zasysane ciepłem paliwa z przelewu.
Oba systemy są w stanie podgrzać paliwo gdzieś do 30 - 40 stopni. Latem może ciut wyżej.
U Ciebie najbardziej prawdopodobny scenariusz to wyruchana pompa CR (lub pompa wstępna wewnątrz niej). Dlatemu trzeba sprawdzić odczyty ciśnienia w czasie rozruchu (wtedy jak nie chce palić), i porównać to do danych serwisowych.
Diesle CR mają dodatkowo wymiennik ciepła, podgrzewający paliwo zasysane ciepłem paliwa z przelewu.
Oba systemy są w stanie podgrzać paliwo gdzieś do 30 - 40 stopni. Latem może ciut wyżej.
U Ciebie najbardziej prawdopodobny scenariusz to wyruchana pompa CR (lub pompa wstępna wewnątrz niej). Dlatemu trzeba sprawdzić odczyty ciśnienia w czasie rozruchu (wtedy jak nie chce palić), i porównać to do danych serwisowych.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Bardzo dziękuję.
Sprawdzę na kompie i dam znać co mi pokaże.
Rozumiem, że raczej pompa do naprawy lub wymiany?
281 000 km zrobiło swoje.
Jeszcze raz dziękuję.
Sprawdzę na kompie i dam znać co mi pokaże.
Rozumiem, że raczej pompa do naprawy lub wymiany?
281 000 km zrobiło swoje.
Jeszcze raz dziękuję.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Zrobiłem pomiary z kompa i mam dziwne dane.
W trybie testu Fuel leak pompa z OFF 31 MPa do ON 111-114 Mpa.
Ale wszystkie poprawki revised injection od 1-4# pokazują 0,003?
Poprawki nie zmieniają się przy wzroście obrotów jak naciskam gaz?
Temperatura silnika 72 stopni? Czyli silnik ciepły.
Czy to możliwe że mam tak idealnie spasowane wtryski .
W trybie testu Fuel leak pompa z OFF 31 MPa do ON 111-114 Mpa.
Ale wszystkie poprawki revised injection od 1-4# pokazują 0,003?
Poprawki nie zmieniają się przy wzroście obrotów jak naciskam gaz?
Temperatura silnika 72 stopni? Czyli silnik ciepły.
Czy to możliwe że mam tak idealnie spasowane wtryski .
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Witam serdecznie
chciałem zapytać o jedną rzecz w mojej tlc J95 3,0 z 1998 roku
problem z odpalaniem zaczął się ostatnio tydzień temu
co się okazało - zgnite przewody .... pod spodem ... po wymianie przewodów świec żarowych filtra paliwa jakiś tydzień czasu było ok
później znowu trzepanie 5 sek i nic czasem po 1 sek odpala czasem po 3 czasem po 5 sek mam dalej grzebać czy olać >?
bo już siły nie mam jak już odpali to biały dymnek z rury idzie ale to dlatego że duzo paliwa chyba..... że coś innego alebo jakiś zaworek zwrotny ....
zauważyłem, że luźne klemy miałem ostatnio tzn jedną porawiłem i teraz trochę lepiej .... czy aku też mam wpływ ???
pozdrawiam
Fazi
chciałem zapytać o jedną rzecz w mojej tlc J95 3,0 z 1998 roku
problem z odpalaniem zaczął się ostatnio tydzień temu
co się okazało - zgnite przewody .... pod spodem ... po wymianie przewodów świec żarowych filtra paliwa jakiś tydzień czasu było ok
później znowu trzepanie 5 sek i nic czasem po 1 sek odpala czasem po 3 czasem po 5 sek mam dalej grzebać czy olać >?
bo już siły nie mam jak już odpali to biały dymnek z rury idzie ale to dlatego że duzo paliwa chyba..... że coś innego alebo jakiś zaworek zwrotny ....
zauważyłem, że luźne klemy miałem ostatnio tzn jedną porawiłem i teraz trochę lepiej .... czy aku też mam wpływ ???
pozdrawiam
Fazi
- mlodystary1
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 maja 2019, 14:57
- Auto: J95
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Witaj
Nie chce wrozyc z fusow ale po podanych objawach kierowal bym sie w strone zaworow na pompie albo samej pompy. Jaki masz przebieg???
pozdrawiam
Nie chce wrozyc z fusow ale po podanych objawach kierowal bym sie w strone zaworow na pompie albo samej pompy. Jaki masz przebieg???
pozdrawiam
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
ODKRYŁEM POLUZOWANE ŚRUBY NA LEWEJ KLEMIE
DOKRĘCIŁEM - ODPALA W PÓŁ SEKUNDY
JEDNAKŻE JESZCZE CZASEM ZADYMI NA BIAŁO ALE CZASEM TYLKO
DOKRĘCIŁEM - ODPALA W PÓŁ SEKUNDY
JEDNAKŻE JESZCZE CZASEM ZADYMI NA BIAŁO ALE CZASEM TYLKO
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Lepiej zaczynać diagnostyke od najtańszych elementów
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Cześć ! Wrócił temat odpalania na gorącym silniku. Gdy już jest nagrzany do 90 stopni i zatrzymam silnik, pojawia się taki problem, że muszę kręcić zdecydowanie dłużej. Próbuję zakręcić około 4 razy i puścić rozrusznik, ale nie zawsze zapali. Jak już zapali to dziwnie powoli wchodzi na obroty. Jak ta sztuczka się nie uda to muszę kręcić około 15-16 razy , wtedy też silnik zapala nierówno i powoli wchodzi na obroty. Jak silnik ostygnie poniżej wskazania minimalnego, pali jak szatan od pierwszego kręcenia, max 3-4 obroty rozrusznika i zaskakuje aż miło bardzo sprawnie.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Czy problemem może być czujnik temperatury płynu chłodniczego 89422-35010? Pojawiają się w sieci opisy, że jak przesyła złe pomiary do ECU to ustawia złą dawkę tak jak przy zimnym silniku i przelewa?. Jak mogę łatwo sprawdzić ten czujnik?
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Za dawkę w większości samochodów to raczej czujnik temperatury zasysanego powietrza odpowiada.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
No niby tak, ale dla odmiany czujnik zasysanego powietrza nie mierzy temperatury silnika, przynajmniej nie bezpośrednio.
Ten feler musi jakoś łączyć się z temperaturą silnika lub błędem jej odczytu.
Ten feler musi jakoś łączyć się z temperaturą silnika lub błędem jej odczytu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem na ciepłym silniku D4D 3.0.
Nie musi. W klekocie ma to marginalne znaczenie, bo silnik tego typu z zasady działania nie musi trzymać proporcji stechiometrycznej.
Problem z odpalaniem w tym silniku to niemal wyłącznie problem z układem paliwowym.
Problem z odpalaniem w tym silniku to niemal wyłącznie problem z układem paliwowym.