Witam wszystkich użytkowników serdecznie.
Chcę zakupić J95 2001r. D4D mam pytanie odnoście kontrolki blokady tylniego mostu.
Sprzedający od 7 lat nie używał blokady.Gdy poprosiłem go przez telefon aby ją załączył to na postoju kontrolka miga a gdy rusza to świeci się na stałe ale gdy się zatrzymuje to znowu miga.Świeci się na stałe tylko podczas jazdy? Jak powinno być prawidłowo?
Kontrolka Diff Lock - działanie ?
Moderator: luk4s7
Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?
Kolego. Temat już taki jest ale rozumiem że musisz mieć swój osobisty
Wystarczy użyć wyszukiwarki i chwilę poszukać.
Zapięta prawidłowo blokada powinna się świecić bez migania niezależnie czy samochód stoi czy jedzie.
Wynikiem tego musi być już jakaś awaria spowodowana zębem czasu. Czy elektryczna czy mechaniczna to nikt z nas wróżką nie jest. Wystarczy skręcić na śliskiej nawierzchni i będzie wiadomo.
Wystarczy użyć wyszukiwarki i chwilę poszukać.
Zapięta prawidłowo blokada powinna się świecić bez migania niezależnie czy samochód stoi czy jedzie.
Wynikiem tego musi być już jakaś awaria spowodowana zębem czasu. Czy elektryczna czy mechaniczna to nikt z nas wróżką nie jest. Wystarczy skręcić na śliskiej nawierzchni i będzie wiadomo.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 lis 2017, 22:01
Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?
Nie chodzi o swój osobisty temat tylko nie mogłem znaleźć informacji konkretnie o kontrolce...
Przepraszam jeśli faktycznie jest...
Jestem zielony jeżeli chodzi o blokadę tylnego mostu ,więc jeśli możesz rozwinąć wątek ze skręceniem kół na śliskiej nawierzchni byłbym bardzo wdzięczny...tzn co powinno się dziać?
Przepraszam jeśli faktycznie jest...
Jestem zielony jeżeli chodzi o blokadę tylnego mostu ,więc jeśli możesz rozwinąć wątek ze skręceniem kół na śliskiej nawierzchni byłbym bardzo wdzięczny...tzn co powinno się dziać?
- Jastrząb
- Posty: 426
- Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
- Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987 - Kontakt:
Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?
polecisz bokiem (zarzuci tył)
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?
a pełnym zdaniem choć dalej amatorskim
blokada mostu spina razem dwie półosie w moście (blokada centralna spina razem dwa wały napędowe - na przód i tył)
blokada działa mechanicznie przez przesunięcie zębatki - i żeby się przesunąć musi mieć na to miejsce - stąd proponowane przez Kylona skręcenie właśnie po to żeby zaskoczyła
lub inaczej: przy jeździe na wprost z jednakową przyczepnością dla każdego koła możesz zapiąć blokadę wajchą/guzikiem a ona się nie włączy bo zębatka nie będzie mogła się przesunąć
blokada mostu działa tylko z zapiętym reduktorem, czyli:
1. włączasz reduktor
2. przesuwasz pokrętło diff locka ( kontrolka zaczyna mrugać)
3. blokada się zapina (zębatka wskakuje na miejsce) kontrolka świeci stale
żeby rozpiąć blokadę:
1. przesuwasz pokrętło diff locka ( i jeśli zębatki są luźne to rozepnie się odrazu i odrazu zgaśnie kotrolka)
2. żeby rozluźnić zębatki trzeba ruszyć tył przód skręcić itd - znaczy spowodować ruszenie zębatek (dopóki blokada będzie zapięta czyli " zębatki będą zaciśnięte " kotrolka będzie się świecić)
ps. mrugająca kontrolka może świadczyć o awarii jednego z elementów blokady tylnego mostu (watek o tym jest i to spory )
blokada mostu spina razem dwie półosie w moście (blokada centralna spina razem dwa wały napędowe - na przód i tył)
blokada działa mechanicznie przez przesunięcie zębatki - i żeby się przesunąć musi mieć na to miejsce - stąd proponowane przez Kylona skręcenie właśnie po to żeby zaskoczyła
lub inaczej: przy jeździe na wprost z jednakową przyczepnością dla każdego koła możesz zapiąć blokadę wajchą/guzikiem a ona się nie włączy bo zębatka nie będzie mogła się przesunąć
blokada mostu działa tylko z zapiętym reduktorem, czyli:
1. włączasz reduktor
2. przesuwasz pokrętło diff locka ( kontrolka zaczyna mrugać)
3. blokada się zapina (zębatka wskakuje na miejsce) kontrolka świeci stale
żeby rozpiąć blokadę:
1. przesuwasz pokrętło diff locka ( i jeśli zębatki są luźne to rozepnie się odrazu i odrazu zgaśnie kotrolka)
2. żeby rozluźnić zębatki trzeba ruszyć tył przód skręcić itd - znaczy spowodować ruszenie zębatek (dopóki blokada będzie zapięta czyli " zębatki będą zaciśnięte " kotrolka będzie się świecić)
ps. mrugająca kontrolka może świadczyć o awarii jednego z elementów blokady tylnego mostu (watek o tym jest i to spory )
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 lis 2017, 22:01
Re: Kontrolka Diff Lock - działanie ?
Dzięki za obszerną informację. Z wątkiem o awariach (bardzo obszernym) się zapoznałem. Czyli pewnie przy egzemplarzu ,którym jestem zainteresowany jest problem z blokadą skoro ta kontrolka pali się na desce podczas jazdy a zaczyna mrugać na postoju...