Rokfor skoro ja mam sprezyny z przodu tzn. ze nie mam wersji HD?Rokfor32 pisze:W budżecie 25k J7 można już sensownej szukać. J4 ... to chyba tylko jako bazę do odrestaurowania
Pamiętaj, że J7 można również zanabyć w wersji HD - czyli resoraka z mostami HD. To w zasadzie identyczne technicznie auta jak J4 - ino buda bardziej ucywilizowana.
co w teren?
Moderator: luk4s7
Re: co w teren?
Re: co w teren?
Ale wciąż masz resory z tyłu czyli masz HD
Sprężyny z przodu to ukłon w stronę komfortu od 99r
Sprężyny z przodu to ukłon w stronę komfortu od 99r
Re: co w teren?
Dzieki, a prawda jest taka, ze nawet gdybym mial IFS z przodu to i tak dojechalbym w te same miejsca co teraz
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: co w teren?
Marku, co te trzy pstryki bez komentarza wnoszą do dyskusji? Tak z ciekawości pytam...
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: co w teren?
No to postaram się wyjaśnić to słowami . Ten patrol jest przygotowany do jazdy w terenie przez swojego właściciela. Rokfor mógłby pewnie więcej się na ten temat wypowiedzieć , bo widział je w ostatni weekend.Cooder pisze:Marku, co te trzy pstryki bez komentarza wnoszą do dyskusji? Tak z ciekawości pytam...
To drugie auto jest przykładem filozofii , prawie zero zbrojeń tylko lift i ciut większe koła).
Zasadniczo objechaliśmy tego patrola dookoła i asystowaliśmy tylko aby je wyciągnąć , gdyby zawiodły jego własne środki. Plan był aby dojechać od drugiej strony do Mariusza ale dobrze się stało że zostaliśmy pokonani w tym miejscu.
Reasumując, od dłuższego czasu jestem zwolennikiem tezy, mocny silnik , automatyczna skrzynia , niska waga oraz system atrack . Nie jestem w tym osamotniony , ale ta teza nie jest popularna na forum i jako jej zwolennik nie wzbogacam jego uczestników.
Mam nadzieję że wyjaśniłem wytarczająco kwestię tych trzech pstryków. Jeżeli jednak są one niezgodne z tematem postu to zawsze można je wykasować . Ja takich uprawnień nie posiadam , ale ty Maćku mógłbyś to zrobić i wtedy nie musiałby się tyle napisać.
Re: co w teren?
Hej Marku,
zgadza sie co piszesz ale wtedy dyskusje trzeb by jeszcze rozszerzyć o:
- rodzaju opon (patrol ma MT - które fenomenalnie sie same zakopuja w takich warunkach)
- ciśnienie w oponach (Rokfor znajac go jechał ma 0,5bara)
- technika jazdy
a chłopaki piszą tutaj sporo o samych autach jako takich, nie doszli jeszcze do do szczegółów po prostu.
pawel
zgadza sie co piszesz ale wtedy dyskusje trzeb by jeszcze rozszerzyć o:
- rodzaju opon (patrol ma MT - które fenomenalnie sie same zakopuja w takich warunkach)
- ciśnienie w oponach (Rokfor znajac go jechał ma 0,5bara)
- technika jazdy
a chłopaki piszą tutaj sporo o samych autach jako takich, nie doszli jeszcze do do szczegółów po prostu.
pawel
Re: co w teren?
O, teraz to rozumiemconsigliero pisze:No to postaram się wyjaśnić to słowami
Re: co w teren?
a jak ja miałem pióra a nie mam (nigdzie) ale mosty mam HD, to co?proto pisze:Ale wciąż masz resory z tyłu czyli masz HD
Sprężyny z przodu to ukłon w stronę komfortu od 99r
pawel
Re: co w teren?
To masz kundelka, ale za to fajnegoplum76 pisze: a jak ja miałem pióra a nie mam (nigdzie) ale mosty mam HD, to co?
pawel
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: co w teren?
Rozmawialiśmy o tym, Marku. Masa, masa, i jeszcze raz masa.
Pawłowa UZJ40 jest akurat dociążana - bo ze względu na ciężar nieresorowany przy zbyt małej masie pojazdu jeździ się jak taczką, i potrzebny jest pewien kompromis - ale i tak nie powinna całość zbytnio przekroczyć 1,5T. Temu patrolu najprawdopodbniej niewiele brakuje do tego wyniku - ale na jedną oś ...
Kontrola trakcji - doświadczenie w jeździe OR w dużej mierze działa bardzo podobnie. No ale trzeba się mieć gdzie nauczyć - i od kogo
Pawłowa UZJ40 jest akurat dociążana - bo ze względu na ciężar nieresorowany przy zbyt małej masie pojazdu jeździ się jak taczką, i potrzebny jest pewien kompromis - ale i tak nie powinna całość zbytnio przekroczyć 1,5T. Temu patrolu najprawdopodbniej niewiele brakuje do tego wyniku - ale na jedną oś ...
Kontrola trakcji - doświadczenie w jeździe OR w dużej mierze działa bardzo podobnie. No ale trzeba się mieć gdzie nauczyć - i od kogo
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: co w teren?
Najbardziej mnie zaskoczyło że w tym układzie , po zapięciu wszystkiego , patrol nie ruszał tylnym kołem . Z relacji dotyczącej mojego przejazdu obok wynikało że auto jechało , jakby po wierzchu a oni od razu się zakopali jak im tylne prawe wpadło .
- mlodyy
- Klubowicz
- Posty: 634
- Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
- Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
- Kontakt:
Re: co w teren?
Reasumując Marku takie rozważania i pomijając łącznik pomiędzy pedałami i kierownicą im lżejsze auto tym dalej zajedzie. Jeździłem 95-tką która była fajnym autkiem tylko zbyt ciężkim do jazdy np w górach o czym przekonałem się będąc kiedyś w Bieszczadach kiedy modliłem się aby auto jak najszybciej się zakopało a później było wyciągane przez dwa Disco bo zaczeła się zsuwać na bok w trawersie. Teraz jeżdże 70 która poza oponami MT nie ma kompletnie nic z wyposażenia off road i uważam że radzi sobie idealnie. Dodatkowo mam a dokładnie Monia ma Suzuki SX 4 które z off roadowego wyposażenia to ma napis na tylnej klapie 4x4 i uważam że przy odrobinie umiejętności jedzie dalej niż inne pseudo terenówki, a jej podstawową zaletą jest jej waga, gdyż tam gdzie inni lgną po klamki w błocie ja przelatuję górą.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: co w teren?
Może być, że blokada tylna niekoniecznie mu działa.
Ale - blokada to nie jest panaceum na błoto. Ten mechanizm sprawdza sie doskonale w sytuacjach dużej różnicy trakcji między kołami jednej osi - np. przy dużym wykrzyżu, albo gdy auto jest przewieszone i koła dyndają w powietrzu. Natomiast gdy auto siedzi równo w błocie - zapięcie blokady powoduje jedynie, że szybciej się zakopuje - i obydwoma kołami zamiast jednym ...
Na wiosnę, w podobnych okolicznościach (resztki śniegu) jechałem wyciągać też patrola, na podobnej wysokości (koło tysia npm) - kumpel geodeta jechał na jakieś obmiary. Patrol ugrzązł na starym torfowisku, ja 4R go wyciągałem STOJĄC NA tym samym torfowisku - i ciągnąc go windą ...
Ale - blokada to nie jest panaceum na błoto. Ten mechanizm sprawdza sie doskonale w sytuacjach dużej różnicy trakcji między kołami jednej osi - np. przy dużym wykrzyżu, albo gdy auto jest przewieszone i koła dyndają w powietrzu. Natomiast gdy auto siedzi równo w błocie - zapięcie blokady powoduje jedynie, że szybciej się zakopuje - i obydwoma kołami zamiast jednym ...
Na wiosnę, w podobnych okolicznościach (resztki śniegu) jechałem wyciągać też patrola, na podobnej wysokości (koło tysia npm) - kumpel geodeta jechał na jakieś obmiary. Patrol ugrzązł na starym torfowisku, ja 4R go wyciągałem STOJĄC NA tym samym torfowisku - i ciągnąc go windą ...
Re: co w teren?
Tu nie było błędu, tu była nietrafna decyzja. Marek (Consigliero) ma rację. Auto lekkie, bez "nadmiaru" w tych warunkach stało się/jest dzielniejsze. Sam pultając się po przedziwnymi autami w różnych porach roku w różnych warunkach, dochodzę po wielu latach do wniosku, że nie ma idealnej recepty na zbudowanie konstrukcji uniwersalnej. A "naddatek" możne się okazać zabójczy. No, ale to jest jak ze smarowaniem nart (kto jeździł, lub biegał - wie). Dlatego przyjmuję uwagi Rokfora na najbliższą zimę 4x4 (z ostatniej wstrieczi), że na zimę trzeba inaczej niż na lato (!). Auto maksymalnie lekkie i właściwe opony. I dużooooo mniej ciśnienia Człowiek jest istotą uczącą się. Ale lubi się to co się ma