Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Moderator: luk4s7
Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Witam wszystkich,
Od jakiś 3 lat ujeżdżam Hiluxa 3.0 D4D z 2009r. No i po zabawach w terenie widzę jego wady i zalety jako auto terenowe.
Pewne jest że kompromisy są ciężkie i nie ma auta, które nadaje się do jazdy po czarnym i po terenie.
Zapadła decyzja aby spokojnie pochylić się nad zakupem auta o większych możliwościach terenowych.
Z racji miłości do klasycznych aut rozsądnym autem wydaje się J70 - poboczny wątek moich zainteresowań zabytkami.
Auto będzie przeznaczone do nauki ale docelowo jako baza do budowy czegoś mocniejszego (jak bakcyl złapie).
Chciałbym poszukać seryjnej Toyotki i tu pytania do Was bo nie mogę znaleźć informacji.
1. Na który dokładnie model się zdecydować 70 czy 73?
2. czy różnica rozstawy osi w tych autach będzie bardzo odczuwalna?
3. wiem, że były wersje mocniejsze na resorach i słabsze na sprężynach - którą wybrać?
4. jak duże opony można założyć do serii?
5. na co zwracać szczególną uwagę podczas oględzin/zakupu
6. a może moje zainteresowanie powinienem przekierować na inne auto?
Za wszelkie info będę wdzięczny.
Od jakiś 3 lat ujeżdżam Hiluxa 3.0 D4D z 2009r. No i po zabawach w terenie widzę jego wady i zalety jako auto terenowe.
Pewne jest że kompromisy są ciężkie i nie ma auta, które nadaje się do jazdy po czarnym i po terenie.
Zapadła decyzja aby spokojnie pochylić się nad zakupem auta o większych możliwościach terenowych.
Z racji miłości do klasycznych aut rozsądnym autem wydaje się J70 - poboczny wątek moich zainteresowań zabytkami.
Auto będzie przeznaczone do nauki ale docelowo jako baza do budowy czegoś mocniejszego (jak bakcyl złapie).
Chciałbym poszukać seryjnej Toyotki i tu pytania do Was bo nie mogę znaleźć informacji.
1. Na który dokładnie model się zdecydować 70 czy 73?
2. czy różnica rozstawy osi w tych autach będzie bardzo odczuwalna?
3. wiem, że były wersje mocniejsze na resorach i słabsze na sprężynach - którą wybrać?
4. jak duże opony można założyć do serii?
5. na co zwracać szczególną uwagę podczas oględzin/zakupu
6. a może moje zainteresowanie powinienem przekierować na inne auto?
Za wszelkie info będę wdzięczny.
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Użyj chłopie wyszukiwarki bo na te pytania to jest już 100 odpowiedzi
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
ile masz kasy?
mozesz szukać kzj 70 - to chyba najlepsza opcja - ale cenowo górna półka
jak tanio to szukaj lj70 - diesel
lub rj 70 - z benzyną
mozesz szukać kzj 70 - to chyba najlepsza opcja - ale cenowo górna półka
jak tanio to szukaj lj70 - diesel
lub rj 70 - z benzyną
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
poczytaj , prosciej przyjedz sobie na tlc camp bedziesz mial 100 koyotow i wymadrzaluchow w jednym miejscu.
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Dzięki za łagodne potraktowanie, rzeczywiście nie widziałem.
kasa jaką chce przeznaczyć to ok 20 - 25 tysi. Nie boje się słabej blachy bo nie jedno auto się zrobiło gorzej z kiepską mechaniką...
kasa jaką chce przeznaczyć to ok 20 - 25 tysi. Nie boje się słabej blachy bo nie jedno auto się zrobiło gorzej z kiepską mechaniką...
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Ty to masz szczescie - kup od kolegi @tadeo pieknego KZJ'ta 70 ladnie ubranego wszystkomajacego w cenie 27 i bedzie pan mega zadowolony
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
To byłby super wybór
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Zakładałem poszukiwanie auta w oryginale i późniejsze modyfikacje.
Wydaje mi się, że gotowe auto będzie ciężkie do zweryfikowania pod względem technicznym.
Jakie Wasze zdanie?
Wydaje mi się, że gotowe auto będzie ciężkie do zweryfikowania pod względem technicznym.
Jakie Wasze zdanie?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
jeśli szukasz auta w teren to bez sensu jest kupowanie golasa, nakład na zakup auta a potem jego modyfikacje przerośnie twój budżet.
sama zawiecha i zderzaki i winda to wydatek koło 10 tys
sama zawiecha i zderzaki i winda to wydatek koło 10 tys
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Z jednej strony się zgadzam z drugiej jednak strony warto zrobić coś samemu i wiedzieć co się ma...
Musze się przespać i pomyśleć, może rzeczywiście skontaktuje się z @tadeo...
Mam złe praktyki z aut zabytkowych tu niestety nie ma co wierzyć w dobrą renowacje poprzedniego właściciela.
Musze się przespać i pomyśleć, może rzeczywiście skontaktuje się z @tadeo...
Mam złe praktyki z aut zabytkowych tu niestety nie ma co wierzyć w dobrą renowacje poprzedniego właściciela.
- rybkabartek
- Posty: 167
- Rejestracja: 10 sty 2012, 20:59
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Ja osobiście popieram wybór szukania auta w oryginale - auto nie było męczone w terenie, większe cięższe koła nie oddziaływały negatywnie na podzespoły, a dodatkowo mamy możliwość przeróbki tego auto "pod siebie".
W garażu stoi LJ73 i LJ70, zmierzyłem rozstawy osi - w 73 rozstaw jest większy o około 25-27cm.
Osobiście uważam że większe znaczenie ma to czy masz ochotę pojeździć bez dachu czy takiego widzimisia nie masz : ), jednak montowanie hardtopu nie trwa pięć minut (a w Patrolach K160, K260 montaż jest szybciutki)
Jeżeli chodzi o wybór między LJ a HZJ to dla zdrowia (kręgosłup) polecam LJtkę - na sprężynach.. komfortowa, jeszcze przy amortyzowanych fotelach - rewelacja.
Większych opon jak 32" do oryginału bym nie zakładał - z przodu będą ocierać
Pozdrawiam.
W garażu stoi LJ73 i LJ70, zmierzyłem rozstawy osi - w 73 rozstaw jest większy o około 25-27cm.
Osobiście uważam że większe znaczenie ma to czy masz ochotę pojeździć bez dachu czy takiego widzimisia nie masz : ), jednak montowanie hardtopu nie trwa pięć minut (a w Patrolach K160, K260 montaż jest szybciutki)
Jeżeli chodzi o wybór między LJ a HZJ to dla zdrowia (kręgosłup) polecam LJtkę - na sprężynach.. komfortowa, jeszcze przy amortyzowanych fotelach - rewelacja.
Większych opon jak 32" do oryginału bym nie zakładał - z przodu będą ocierać
Pozdrawiam.
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Akurat auto od tadeo jest ladnie utrzymane, zawsze solidnie serwisowane w najlepszych warsztatach w krakowiebubuja1 pisze:Z jednej strony się zgadzam z drugiej jednak strony warto zrobić coś samemu i wiedzieć co się ma...
Musze się przespać i pomyśleć, może rzeczywiście skontaktuje się z @tadeo...
Mam złe praktyki z aut zabytkowych tu niestety nie ma co wierzyć w dobrą renowacje poprzedniego właściciela.
wedlug mnie to pewniak i jak za tak kase to jak za darmo.
Kupno "golasa" to tez ryzyko, wiele bylo przypadkow ze w ladnie wygladajacym zewnetrzne aucie silnik byl padniety, napedy przemeczone bo laik jezdzil na zapietym 4x4 po czarnym ...
w koncu te auta maja prawie 20 lat !!
lepiej jest wziac od kogos kto utrzymywal, serwisowal i eksploatowal z glowa, gdzie naprawa z 5-10 tys nie stanowila
dla kogos bariery nie do przeskoczenia, co niktorzy zaczynaja kundlic auta i stosowac rozne patenty prowadzace do padliny technologicznej
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
historia bedzie taka...
poznasz 18 mechanikow,
z 14 poklocisz sie na smierc, z 3 bedziesz pil herbate a potem nawet wode mineralna
poznasz ich rozterki i rodziny a nawet pesel. z ostanim wejdziesz w staly dlugi zwiazek.
napiszesz 17 watkow jak to auto zrobic i naprawiac, dzielnie ci beda odpowiadac
bedziesz tracil czas na myslenie i weryfikowanie tych opcjii, zamawial ten caly szpej,
wykonasz milion telefonow, wydasz kilka workow szmalu, po 3latach powstanie
... kzj do rycia w gnoju na 32" MT albo AT ze snorklem i winczem. czy jest sens?
nie
poznasz 18 mechanikow,
z 14 poklocisz sie na smierc, z 3 bedziesz pil herbate a potem nawet wode mineralna
poznasz ich rozterki i rodziny a nawet pesel. z ostanim wejdziesz w staly dlugi zwiazek.
napiszesz 17 watkow jak to auto zrobic i naprawiac, dzielnie ci beda odpowiadac
bedziesz tracil czas na myslenie i weryfikowanie tych opcjii, zamawial ten caly szpej,
wykonasz milion telefonow, wydasz kilka workow szmalu, po 3latach powstanie
... kzj do rycia w gnoju na 32" MT albo AT ze snorklem i winczem. czy jest sens?
nie
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
Akurat teraz jest tak, że sporo osób zmienia swoje nastawienie do off-roadu, i wymieniają krótkie "pompy do gnoju" na długie wyprawówki rodzinne.
Masz, więc, niepowtarzalną okazję, by nabyć dobrze wyposażonego i utrzymanego "króciaka", przy którym ktoś wcześniej już długo myślał i włożył kasę, której nie da się odzyskać przy sprzedaży.
PS. Ostatnio mam okazję podziwiać z bliska taki właśnie przypadek, wprawdzie nie Toyota, ale też "wypasione krótkie", za połowę sumy cen "golasa" i "szpeju"
Masz, więc, niepowtarzalną okazję, by nabyć dobrze wyposażonego i utrzymanego "króciaka", przy którym ktoś wcześniej już długo myślał i włożył kasę, której nie da się odzyskać przy sprzedaży.
PS. Ostatnio mam okazję podziwiać z bliska taki właśnie przypadek, wprawdzie nie Toyota, ale też "wypasione krótkie", za połowę sumy cen "golasa" i "szpeju"
Re: Jaka klasyczna Toyota na początek J70?
ja, jako "off-roader" z krótkim stażem powiem tylko tyle, że naprawdę warto słuchać bardziej doświadczonych kolegów