Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Moderator: luk4s7

gekeikan
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:52
Auto: VDJ200
Kontakt:

Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: gekeikan »

Witam,
Po ostatnim problemie z wiskozą, zastanawiam się nad założeniem 2 wiatraków elektrycznych od poloneza. Plan jest taki, by sterowanie odbyło się z dodatkowego czujnika temperatury oraz aby było możliwe ręczne zapięcie wiatraków przełącznikiem z kabiny (obejście czujnika). Czy ktoś z Was słyszał o podobnym patencie zamontowanym w kzjcie?
Pozdr
Wojtek

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: MaxLux »

Wojtku,
Zainwestuj lepiej w nowe wisko - zaden wentylator nie da tyle ciagu co wisko ...
Jak juz faktycznie chcesz dac elektryczne to takie jak chlopcy w rajdowkach montuja - odporne na wode wydajne itp

gekeikan
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:52
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: gekeikan »

właśnie na rajdzie posypało mi się wisko a chłopaki w rajdówkach mieli wiatraki od poldka zamontowane na chłodnicach wyprowadzonych na tył aut - dlatego pomyślałem o taki rozwiązaniu... o wodoodporność bym się nie martwił - wiatrak rozpędzony zatrzymany przez wodę i tak dostanie po tyłku a z tymi od polkda to o tyle fajnie, że tanie i łatwo wymienić bo od razu ramkę mają...
Pytanie zasadnicze: czy będą miały wystarczającą moc?

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: Kames »

TO własnie potrzeba dopasowac , wiec wiatrak powinien byc z podobnej pojemnosci , jak i czujnik tez musi byc odpowiednio dopasowany.
Mozna zawsze zapodac np; dwa wentylatory z ww T4 2,5 td - kiedys taki zakładalismy i wydalał z 3,0 silnikiem ,pamietaj by zrobic niezalezne włanczanie i wyłanczanie wentylatorów , zawsze mozna wtedy wył.wentylator przed wjazdem do wody ,a zarazem kontrolowanie studzic silnik w skrajnych przypadkach


Awatar użytkownika
absolut
Posty: 21
Rejestracja: 30 kwie 2007, 06:05
Auto: KZJ70
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: absolut »

Jest jeszcze taka opcja; elektryczny wiatrak 16" w orginalnej obudowie
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopi ... c&start=15

gekeikan
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:52
Auto: VDJ200
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: gekeikan »

Chyba dam jeszcze raz szansę wiskozie - wstawię nową a starą zblokuję na stałe i będę woził na wypadek awarii (w sumie wymiana nawet na oesie nie jest super kłopotliwa).

dzięki za informacje

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8438
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: Rokfor32 »

Wiatrak na wiskozie, przy pełnym zaciśnięciu sprzęgła jest w stanie pociągnąć z silnika 2 - 3 KW mocy. Lub więcej.

Teraz wyobraź sobie, jak wygląda silnik elektryczny o takiej mocy (ale silnik do pracy ciągłej - silniki rozruszników czy wyciągarek mają podobną moc, ale pracują po kilkanaście sekund najwyżej).

Wielką zaletą wiatraków na sprzęgłach wiskotycznych jest to, że ich wydajność rośnie wtedy, kiedy silnik tego potrzebuje (im wyższe obroty, czyli większa moc i więcej ciepła do wytracenia, tym więcej powietrza tłoczą).

Szczerze polecam fabryczne, toyotowskie wisko. Czyli Aisiny. Wiem, że w ASO drogie niemiłosiernie, ale można za dobre pieniądze pozyskać z młodszych modeli na szrotach. Od chińskich zamienników dzieli je przepaść ... :wink:

A akurat to montowane w KZJ70 jest kompatybilne z wieloma modelami toi.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel KZTE)

Post autor: Kames »

co racja to racja ,jak by wisko było be :!: to dawno by przestali montowac

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K

Post autor: onasz »

Rokfor32 pisze:
A akurat to montowane w KZJ70 jest kompatybilne z wieloma modelami toi.
Trochę odświeżę temat bo moje wisko nie wytrzymało powrotu z campa :evil:
Czy ktoś wie z czego jeszcze pasuje do KZJ 70? Czy jest takie samo jak w 90-tkach i 120-tkach?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8438
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K

Post autor: Rokfor32 »

Takie samo.

Zwróć uwagę na otwór centrujący - ma być duży (ok. 20mm)

Julka
Posty: 77
Rejestracja: 15 lis 2010, 15:48
Auto: Hzj 73 , Hdj 80, Y61
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K

Post autor: Julka »

Warto mieć i visco i elektryczny wentylator przed chłodnicą.
W przypadku zepsucia pierwszego jedziemy spokojnie dalej.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8438
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K

Post autor: Rokfor32 »

W przypadku zepsucia się visco da się go zablokować na stałe. Nie ma wtedy problemu z chłodzeniem, ale chałasuje ... :wink:

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4388
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K

Post autor: Kwiatec »

Julka pisze:Warto mieć i visco i elektryczny wentylator przed chłodnicą.
W przypadku zepsucia pierwszego jedziemy spokojnie dalej.
i trzeci z boku i jeden w bagazniku. sprawne wisko załatwia wszystko. jak już to inżynierowie toyody wymyślili to nasze tęgie głowy niech nie zmieniają :wink:

Julka
Posty: 77
Rejestracja: 15 lis 2010, 15:48
Auto: Hzj 73 , Hdj 80, Y61
Kontakt:

Re: Elektryczne wiatraki w kzj 70 (silnik 3.0 turbo diesel K

Post autor: Julka »

Kwiatec pisze:
Julka pisze:Warto mieć i visco i elektryczny wentylator przed chłodnicą.
W przypadku zepsucia pierwszego jedziemy spokojnie dalej.
A jak po wyjechaniu z wody brakuje łopat.
i trzeci z boku i jeden w bagazniku. sprawne wisko załatwia wszystko. jak już to inżynierowie toyody wymyślili to nasze tęgie głowy niech nie zmieniają :wink:
A ja nauczony problemami daleko od domu i kosztownymi doświadczeniami coś tam dokładam.
Oprócz dodatkowego wentylatora mam jeszcze drugi alternator, dodatkowy czujnik z sygnalizacją akustyczną
zabezpieczający silnik przed przegrzaniem w przypadku rozszczelnienia układu chłodzenia bądź zepsucia się termostatu.
( stan - nie otwiera ) Układ sygnalizuje ubytek płynu w głowicy silnika. I kilka jeszcze drobnych innowacji.
Jeżeli można w prosty sposób zwiększyć niezawodność pojazdu a ,,dłubanie" sprawia przyjemność to czemu nie.

ODPOWIEDZ