
Ściąga w prawo.
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Ściąga w prawo.
btw. pompa wspomaganie NIC do tego niema, podobnie jak zbieżność... jak puścisz kierownice to ściąga czy jedzie prosto 

Re: Ściąga w prawo.
Kierownice mam ustawioną na zero. Trzymam na zero i jedzie prosto.
Trzymam kierownicę na zero, puszczam ją i zaczyna skręcać w prawo zarówno kierownica jak i auto o wspomniane 3-4stopnie...
Trzymam kierownicę na zero, puszczam ją i zaczyna skręcać w prawo zarówno kierownica jak i auto o wspomniane 3-4stopnie...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Ściąga w prawo.
no to skor sciąga w prawo, to musisz kontrować w lewo... czyli wynikowo kierownica jest skręcona w LEWO podczas jazdy na wprost ??
pytam, bo ponizej pisales, ze kiera niby w prawo
pytam, bo ponizej pisales, ze kiera niby w prawo

GDLC120 pisze: coś mimo wszystko odchyla kierownicę w prawo o około 3-4stopnie
Re: Ściąga w prawo.
Zeby jechac prosto musze mocno trzymac kierownice prosto z bardzo minimalna kontra. Przy delikatnym odpuszczeniu ciagnie ja w prawo i auto zaczyna leciec w prawo.
Dlatego zapytalem czy nie wyglada to na walke ze wspomaganiem?
Dlatego zapytalem czy nie wyglada to na walke ze wspomaganiem?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Ściąga w prawo.
po raz kolejny poddam to w wątpliwość: a co ma wspomaganie do ściągania ? nic
tak jak i zbieżność - albo auto zbieżne, albo rozbieżne... dościągania ma się to nijak (choć tu mały detal - auta za bardzo zbieżne mają mniejsze tendencje do ściągania od tych "rozbieżnych")
pojedz do kumatego geometry, opowiedz mu objawy - jezeli nie masz zapieczonej regulacji na wahaczach to powinie umieć objawowo skontrowac to na kątach wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
tak jak i zbieżność - albo auto zbieżne, albo rozbieżne... dościągania ma się to nijak (choć tu mały detal - auta za bardzo zbieżne mają mniejsze tendencje do ściągania od tych "rozbieżnych")
pojedz do kumatego geometry, opowiedz mu objawy - jezeli nie masz zapieczonej regulacji na wahaczach to powinie umieć objawowo skontrowac to na kątach wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
Re: Ściąga w prawo.
Nie każdy lakiernik w Polsce jest jak tu ktoś napisał "fleją"kylon pisze:A tu bym polemizował. To my klienci wymusiliśmy na tych lakiernikach szpachlowozy. Zawsze i wszędzie jest za drogo. Więc jest taniodreamjkd pisze:a to wina Polskich lakierników którzy są flejami(w większości - nie wszyscy),Klient nie chce zapłacić a lakiernik obtania aby cokolwiek zarobić. Koło się zamyka. Lakiernik nie schodzi ze swojej stawki. Schodzi z części i materiałów
- amen.

Re: Ściąga w prawo.
Nowy zimowy komplet felg i opon założony i mimo to ściąga w prawo. Nic się nie zmieniło. W tzw. między czasie geometria i zbieżność były zmieniane dwa razy. Było ustawiane wyprzedzenie na prawym kole i nic z tego.
Najbardziej jest to widoczne przy najeżdżaniu na 'leżącego policjanta' i puszczeniu 'prosto' kierownicy. Przy przeskoku przedniej osi następuje lekkie wychylenie kierownicy w prawo o stopień, natomiast gdy tylna oś przejeżdża to kierownica skręca się dodatkowo o 3-4st w prawo.
Dodam, że auto było pomierzone na wszystkie możliwe sposoby i jest równe. Przekładnia sprawdzona, że nie ma luzów, końcówka drążka była wymieniana. Co dziwne po jednym letnim sezonie mam lekko podciętą oponę prawą przednią od wewnętrznej strony mimo prawidłowej zbieżności. Kompletnie nie kumam w czym rzecz i w czym tu problem.
Najbardziej jest to widoczne przy najeżdżaniu na 'leżącego policjanta' i puszczeniu 'prosto' kierownicy. Przy przeskoku przedniej osi następuje lekkie wychylenie kierownicy w prawo o stopień, natomiast gdy tylna oś przejeżdża to kierownica skręca się dodatkowo o 3-4st w prawo.
Dodam, że auto było pomierzone na wszystkie możliwe sposoby i jest równe. Przekładnia sprawdzona, że nie ma luzów, końcówka drążka była wymieniana. Co dziwne po jednym letnim sezonie mam lekko podciętą oponę prawą przednią od wewnętrznej strony mimo prawidłowej zbieżności. Kompletnie nie kumam w czym rzecz i w czym tu problem.
Re: Ściąga w prawo.
Dzis zmienialem kapcie na zimowe i.... mam dokladnie takie same spostrzezenia jak Ty. Prawa guma na krawedzi zjechana nieco mocniej niz pozostale. Gumy Geolandary AT-S przejechaly tylko lato od nowosci... ki diabel?
Geometria u mnie tak samo, robiona kilka razy, niby kazdy cmoka i stwierdza, ze wszystko jest na tip-top, a jednak pociaga w prawo, dokladnie tak samo jak u Ciebie (w sensie w podobych okolicznosciach). Czasem auto jedzie po rownym prosto jak po sznurku, a czsem jak mu cos palnie, albo jade po nierownosciach to zaczyna plynac do kraweznika...
Geometria u mnie tak samo, robiona kilka razy, niby kazdy cmoka i stwierdza, ze wszystko jest na tip-top, a jednak pociaga w prawo, dokladnie tak samo jak u Ciebie (w sensie w podobych okolicznosciach). Czasem auto jedzie po rownym prosto jak po sznurku, a czsem jak mu cos palnie, albo jade po nierownosciach to zaczyna plynac do kraweznika...
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Ściąga w prawo.
Panowie
"geometria" - to nie tylko zbieżność...
ja tez mam problem ze ściąganiem (co ciekawe, katy wyprzedzenia mam w normie), ale nie moge ich "sztucznie: podkręcić, bo mam zapieczone sruby regulacyjne w tulejach
jak mnie ostatnio, przy piwie - DZIEKUJĘ - Rokfor uświadomił - uruchomienia tych śrub regulacyjnych trzeba spalic palnikiem tulej, wiec czeka mnie wydatek na 4 tuleje i 4 sruby
a na razie godzę się (choć z buntem) z tym ściaganiem w prawo...
"geometria" - to nie tylko zbieżność...
ja tez mam problem ze ściąganiem (co ciekawe, katy wyprzedzenia mam w normie), ale nie moge ich "sztucznie: podkręcić, bo mam zapieczone sruby regulacyjne w tulejach

jak mnie ostatnio, przy piwie - DZIEKUJĘ - Rokfor uświadomił - uruchomienia tych śrub regulacyjnych trzeba spalic palnikiem tulej, wiec czeka mnie wydatek na 4 tuleje i 4 sruby

a na razie godzę się (choć z buntem) z tym ściaganiem w prawo...
Re: Ściąga w prawo.
No tak, ale nie wszyscy mają problem zapieczonych mimośrodów. U mnie można je regulować, ale co z tego skoro kąty na przedniej osi są git, zbieżność na przedniej osi jest git, auto jest w osi, a mimo to ściąga w prawo i to już nie jest git.
A może to tył jest odpowiedzialny za ściąganie?
A może to tył jest odpowiedzialny za ściąganie?
Re: Ściąga w prawo.
Temat ogarnięty. Po ustawianiu zbieżności wywaliło mi błąd na komputerze układu ABS/VSC, nie pamiętam teraz kodu ale dotyczył położenia kierownicy. Wartość była zamrożona na maksymalnym minusie. Po skasowaniu błędu i przejechaniu kilkuset metrów po równym, wszystko jest ok. Nie ściąga na prawo. Bzdura, ale u mnie akurat zadziałała...
Re: Ściąga w prawo.
Hmmmm, byloby pieknie jesli odnalazlbys wiecej szczegolow. Moja kierownica tez podczas jazdy jest skrecona od pozycji "0" i jakims cudem zaden warsztat (a namawialem do tego juz 4 rozne, w tym 2 autoryzowane) nie jest w stanie mi jej ustawic, zeby byla na wprost podczas jazdy na prost :/ Moze to w tym kompjuterze jest problem? Blad ABS/VSC tez mi czasem wywala w momencie uruchamiania silnika - moze to zbieg okolicznosci, a moze sedno sprawy?
Koniecznie napisz cos wiecej.... w skrajnym przypadku chetnie przyjade to warszatatu, w ktorym to robiles w 3City i zrobie to tam bedac na wakacjach we Wladku
Koniecznie napisz cos wiecej.... w skrajnym przypadku chetnie przyjade to warszatatu, w ktorym to robiles w 3City i zrobie to tam bedac na wakacjach we Wladku

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 16:39
- Auto: lc120
- Kontakt:
Re: Ściąga w prawo.
W moim samochodzie podobne sciaganie w prawo plus myszkowanie po jezdni. Ustawienie zbieżnosci pomogło ale niewiele.
Wymieniłem dolne sworznie na nowe, (orginalne lekko chodziły ale nie było prawie luzu), oryginalne amortyzatory elektrycznie regulowane w kosz (też niby sprawne - moim zdaniem jednak nadawały się do jazdy wyłącznie w najtwardszym ustawieniu czyli trybie sport) i wymiana na twardsze bilstein b6 bez regulacji oraz kompletna regeneracja maglownicy ze wzgle na duże luzy i stuki (wycieków brak, a skręcnie śruby dociskajacej listwe pomogło na stuki ale nie na luzy). Tuleje wahaczy zostały bo były ok część śrub wymieniona ze względu na całkowite zablokowanie rdzą mimosrodów.
Podsumowując po złożeniu w końcu normalnie mozna tym samochodem jechać. Pisze na wszelki wypadek bo nie wierzę w poprawę prowadzenia jedynie ustawieniem zbieżności w przypadku samochodu z przebiegiem 200tys km lub więcej. Co z tego że to toyota. Cześć.
Wymieniłem dolne sworznie na nowe, (orginalne lekko chodziły ale nie było prawie luzu), oryginalne amortyzatory elektrycznie regulowane w kosz (też niby sprawne - moim zdaniem jednak nadawały się do jazdy wyłącznie w najtwardszym ustawieniu czyli trybie sport) i wymiana na twardsze bilstein b6 bez regulacji oraz kompletna regeneracja maglownicy ze wzgle na duże luzy i stuki (wycieków brak, a skręcnie śruby dociskajacej listwe pomogło na stuki ale nie na luzy). Tuleje wahaczy zostały bo były ok część śrub wymieniona ze względu na całkowite zablokowanie rdzą mimosrodów.
Podsumowując po złożeniu w końcu normalnie mozna tym samochodem jechać. Pisze na wszelki wypadek bo nie wierzę w poprawę prowadzenia jedynie ustawieniem zbieżności w przypadku samochodu z przebiegiem 200tys km lub więcej. Co z tego że to toyota. Cześć.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Ściąga w prawo.
no dobrze, ale która z ww. wymian według Ciebie spowodowała zlikwidowanie "ściągania" 

-
- Posty: 21
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 16:39
- Auto: lc120
- Kontakt:
Re: Ściąga w prawo.
kolejnośc:
1. dolne sworznie + ustawienie zbieżnosci;
2. regeneracja maglownicy - usunięcie luzów;
amortyzatory jako pkt 3.
1. dolne sworznie + ustawienie zbieżnosci;
2. regeneracja maglownicy - usunięcie luzów;
amortyzatory jako pkt 3.