Tak, dokladnie to mialem na mysli. Ze w przyrodzie byly i takie i takie modele. I roznia sie od siebie takze stylistycznie.Rokfor32 pisze: 27 lip 2024, 07:48 Ale na tm zdjęciu tył masz poszerzony względem fabryki (w sensie, że zbliźniakowana oś jest odpowiednio szersza, co sugeruje adaptacje bliżniaczych felg na tyle - ale na ori moście hila).
Toyota Hilux Camper
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Oglądałem to auto jakieś 4 lata temu, było w pięknym stanie, automat, klima, benzyna i zero rdzy... biały kruk wśród Hilux'ów,
Tylko właśnie ta gigantyczna buda mnie przeraziła, nie miałem pomysłu co z tym robić.
Mam gdzieś u siebie w kompie zdjęcia z ówczesnego ogłoszenia na Marktplaats, jak wrócę z wakacji i odnajdę, dorzucę dla potomnych.
Tylko właśnie ta gigantyczna buda mnie przeraziła, nie miałem pomysłu co z tym robić.
Mam gdzieś u siebie w kompie zdjęcia z ówczesnego ogłoszenia na Marktplaats, jak wrócę z wakacji i odnajdę, dorzucę dla potomnych.
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Powtarzam jeszcze raz !to nie jest terenówka tylko kamper.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Tak, tak. Załapaliśmy, że to 2WD - a przynajmniej takie ma przednie kierunkowskazy.
Co czyni to auto jeszcze bardziej bezsensownym (jako camper) - niż normalny camper zbudowany powiedzmy na Ducato, czy innym busie. Chodzi mi o rozstaw osi, i ogólną sztywność konstrukcji.
Tak jak to jest zrobione w tym hilu, to pewnie z 80% masy siedzi na tylnej osi. Nie dziwię się, że lekki wiatr i trza walczyć o trafienie w pas ruchu.
O ile samą ideę zbudowania campera na terenówce jestem w stanie zrozumieć - to idea tego konkretnego pojazdu sie mi jednak "wymyka".
No ale ponoć o gustach się nie dyskutuje ...
Co czyni to auto jeszcze bardziej bezsensownym (jako camper) - niż normalny camper zbudowany powiedzmy na Ducato, czy innym busie. Chodzi mi o rozstaw osi, i ogólną sztywność konstrukcji.
Tak jak to jest zrobione w tym hilu, to pewnie z 80% masy siedzi na tylnej osi. Nie dziwię się, że lekki wiatr i trza walczyć o trafienie w pas ruchu.
O ile samą ideę zbudowania campera na terenówce jestem w stanie zrozumieć - to idea tego konkretnego pojazdu sie mi jednak "wymyka".
No ale ponoć o gustach się nie dyskutuje ...

Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Trudno wyczuć to załapanie!Rokfor32 pisze: 27 lip 2024, 18:18 Tak, tak. Załapaliśmy, że to 2WD - a przynajmniej takie ma przednie kierunkowskazy.
Co czyni to auto jeszcze bardziej bezsensownym (jako camper) - niż normalny camper zbudowany powiedzmy na Ducato, czy innym busie. Chodzi mi o rozstaw osi, i ogólną sztywność konstrukcji.
Tak jak to jest zrobione w tym hilu, to pewnie z 80% masy siedzi na tylnej osi. Nie dziwię się, że lekki wiatr i trza walczyć o trafienie w pas ruchu.
O ile samą ideę zbudowania campera na terenówce jestem w stanie zrozumieć - to idea tego konkretnego pojazdu sie mi jednak "wymyka".
No ale ponoć o gustach się nie dyskutuje ...![]()
Podejrzewam ,że jest to koncepcja w rynku azjatyckiego! U nas pikapy tego rodzaju to rodzynki.
- rybkabartek
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 sty 2012, 20:59
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
PblO z czystej ciekawosci, bedziesz pamietal cene jaka wtedy trzeba bylo dac?
Rokfor32
Nie wieszalbym psow az tak na tej konstrukcji.
Tak, buda jest gigantyczna ale rozklad masy nie bedzie az tak tragiczny jak mowisz, duzo z tego ciezaru idzie na srodek pojazdu.
Tak jak pisalem, bylem bardzo zdumiony jak przeskakuje hopki spowalniajace.
Tylko ze wzgledu na te wiatry (oglosili kolor zolty tamtego dnia) jechalo sie ciezko.
Przy przejazdach gdzie droga byla oslonieta jechalem 110. Gdzies kolo 95-100 przerzucal na ostatni bieg wiec podrozowanie w ladnych warunkach byloby mily i na niskich obrotach. Przy tych wiatrach musialem odciac ostatni bieg bo automat juz glupial.
Buda na nim wyglada przytlaczajaco ale nie pamietam kiedy ostatnio mialem taki usmiech na twarzy prowadzac auto
Rokfor32
Nie wieszalbym psow az tak na tej konstrukcji.
Tak, buda jest gigantyczna ale rozklad masy nie bedzie az tak tragiczny jak mowisz, duzo z tego ciezaru idzie na srodek pojazdu.
Tak jak pisalem, bylem bardzo zdumiony jak przeskakuje hopki spowalniajace.
Tylko ze wzgledu na te wiatry (oglosili kolor zolty tamtego dnia) jechalo sie ciezko.
Przy przejazdach gdzie droga byla oslonieta jechalem 110. Gdzies kolo 95-100 przerzucal na ostatni bieg wiec podrozowanie w ladnych warunkach byloby mily i na niskich obrotach. Przy tych wiatrach musialem odciac ostatni bieg bo automat juz glupial.
Buda na nim wyglada przytlaczajaco ale nie pamietam kiedy ostatnio mialem taki usmiech na twarzy prowadzac auto

- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
U nas - to znaczy gdzie?
Jeżeli masz na myśli PL - to tak, rzadko się trafiały - zresztą tak samo jak i normalne hile 4WD z tamtych lat.
Natomiast Zachód Europy - było tego sporo. Dzisiaj już tego nie widać, bi większość pojechała (czy raczej popłynęła) na Czarny Ląd - ale swego czasu był to na Zachodzie bardzo popularny wózek roboczy. Również 2WD, bo był tańszy, a nie każdemu 4x4 było potrzebne, szczególnie w krajach gdzie śnieg zimą rzadko zalegał dłużej niż kilka dni.
To auto raczej przypomina dosyć typowe wynalazki z Holandii czy Belgii. Na fotach słabo widać, ale to chyba właśnie tablice z NL są.
Jeżeli masz na myśli PL - to tak, rzadko się trafiały - zresztą tak samo jak i normalne hile 4WD z tamtych lat.
Natomiast Zachód Europy - było tego sporo. Dzisiaj już tego nie widać, bi większość pojechała (czy raczej popłynęła) na Czarny Ląd - ale swego czasu był to na Zachodzie bardzo popularny wózek roboczy. Również 2WD, bo był tańszy, a nie każdemu 4x4 było potrzebne, szczególnie w krajach gdzie śnieg zimą rzadko zalegał dłużej niż kilka dni.
To auto raczej przypomina dosyć typowe wynalazki z Holandii czy Belgii. Na fotach słabo widać, ale to chyba właśnie tablice z NL są.
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Nie pamiętam ceny, ale być może mam zapisaną całą aukcjię, za 3 tygodnie będę w domu i sprawdzę.
Konstrukcja nie jest azjatycka tylko amerykańska, stąd licznik w mailach, benzyna, automat i klima.
Winnebago to firma z Iowa, która do dziś różne dziwne rzeczy produkuje.
Konstrukcja nie jest azjatycka tylko amerykańska, stąd licznik w mailach, benzyna, automat i klima.
Winnebago to firma z Iowa, która do dziś różne dziwne rzeczy produkuje.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Auto ma się podobać właścicielowi.
Ja sobie komentuje wyłącznie w ramach akademickiej dyskusji, ewentualnie z ciekawości. Mam swoje zdanie w temacie tego typu pojazdów (tak ogólnie, nie że konkretnie w tym przypadku), więc raczej nie zazdraszczam (
). Ale o ciekawych, nietypowych projektach zawszę lubię pogadać 
Ja sobie komentuje wyłącznie w ramach akademickiej dyskusji, ewentualnie z ciekawości. Mam swoje zdanie w temacie tego typu pojazdów (tak ogólnie, nie że konkretnie w tym przypadku), więc raczej nie zazdraszczam (


Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Mieszkam w Holandii i nie widuję takich. U nas to znaczy się w Europie. Przybliż co było bardzo popularnym swego czasu wózkiem roboczym na zachodzie?Rokfor32 pisze: 27 lip 2024, 18:48 U nas - to znaczy gdzie?
Jeżeli masz na myśli PL - to tak, rzadko się trafiały - zresztą tak samo jak i normalne hile 4WD z tamtych lat.
Natomiast Zachód Europy - było tego sporo. Dzisiaj już tego nie widać, bi większość pojechała (czy raczej popłynęła) na Czarny Ląd - ale swego czasu był to na Zachodzie bardzo popularny wózek roboczy. Również 2WD, bo był tańszy, a nie każdemu 4x4 było potrzebne, szczególnie w krajach gdzie śnieg zimą rzadko zalegał dłużej niż kilka dni.
To auto raczej przypomina dosyć typowe wynalazki z Holandii czy Belgii. Na fotach słabo widać, ale to chyba właśnie tablice z NL są.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Hil, tak ogólnie (głównie wersja MK5). Plus jego kopia w postaci Taro.
Oczywiście trza to przefiltrować przez ogólną popularność pickupów na rynku Europejskim - która jest jednak sporo niższa niż w USA. Niemniej, w tym segmencie, hil był najbardziej popularnym modelem.
Pewnie temu, że i niespecjalnie miał (w tamtych czasach) alternatywę. Było jeszcze L200 .... i to chyba na tyle, jeżeli mowa o pojazdach w liczebności większej niż policzalna na palcach.
Oczywiście trza to przefiltrować przez ogólną popularność pickupów na rynku Europejskim - która jest jednak sporo niższa niż w USA. Niemniej, w tym segmencie, hil był najbardziej popularnym modelem.
Pewnie temu, że i niespecjalnie miał (w tamtych czasach) alternatywę. Było jeszcze L200 .... i to chyba na tyle, jeżeli mowa o pojazdach w liczebności większej niż policzalna na palcach.
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
II
No mówiłeś, że załapałeś że my tu mówimy o samochodzie 2WD ! i do takiego odnoszą się wszystkie moje uwagi. Nie do Hiluxa 4wd !!!Rokfor32 pisze: 27 lip 2024, 20:13 Hil, tak ogólnie (głównie wersja MK5). Plus jego kopia w postaci Taro.
Oczywiście trza to przefiltrować przez ogólną popularność pickupów na rynku Europejskim - która jest jednak sporo niższa niż w USA. Niemniej, w tym segmencie, hil był najbardziej popularnym modelem.
Pewnie temu, że i niespecjalnie miał (w tamtych czasach) alternatywę. Było jeszcze L200 .... i to chyba na tyle, jeżeli mowa o pojazdach w liczebności większej niż policzalna na palcach.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Mi sie idea kampera na terenowce podoba. Bo oryginalny nietypowy wyglad, bo konstrukcja na ramie, bo mniejszy niz busy i vany i bo jedbak mimo masy, gabarytu i wysokiego srodka ciezkosci bardziej uniwersalny i mniej wybredny nawierzchniowo - duzo latwo go przewrocic niz zwyklego hila, ale jest tak samo odporny na zakopanie i na wszelkie dziury, wertepy, krawezniki etc. Nie urwiemy tlumika i nie rozbijemy miski olejowej na byle szyszce. 4wd bylby bardziej uniwersalny, ale jednak jako kamper 90% i tak spedzalby w 4wd.
Takiego jak podlinkowalem to bym chetnie przygarnal.
Takiego jak podlinkowalem to bym chetnie przygarnal.
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
jak już to coś takiego abo to ewentualnie później przerobić ,no chyba żeby się udało!Jake pisze:Mi sie idea kampera na terenowce podoba. Bo oryginalny nietypowy wyglad, bo konstrukcja na ramie, bo mniejszy niz busy i vany i bo jedbak mimo masy, gabarytu i wysokiego srodka ciezkosci bardziej uniwersalny i mniej wybredny nawierzchniowo - duzo latwo go przewrocic niz zwyklego hila, ale jest tak samo odporny na zakopanie i na wszelkie dziury, wertepy, krawezniki etc. Nie urwiemy tlumika i nie rozbijemy miski olejowej na byle szyszce. 4wd bylby bardziej uniwersalny, ale jednak jako kamper 90% i tak spedzalby w 4wd.
Takiego jak podlinkowalem to bym chetnie przygarnal.



Wysłane z mojego SM-X906B przy użyciu Tapatalka
No chyba że zwyczajne Toyotkę i ewentualnie przyczepkę

- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zabudowa kamper Hilux Winnebago Warrior
Te nakładki na pakę są nawet w miarę sensowne - ale na czymś takim jak ten Ram, albo Tundra. Raz, że to nadal ma sensowny wygląd, a dwa - ładowność pozwala to znosić bez scen.
Natomiast ten hil o którym mowa to nie nakładka, ino on został wbudowany w normalno wymiarową przyczepę camperową ...
I - jak dla mnie - wyszło to nieproporcjonalnie.
Ten pojazd został zbudowany dawno temu, i jeżeli faktycznie w USA - to też i na inne warunki drogowe. Ale czasy się zmieniły, i mamy jak mamy: w naszych warunkach auto musi trzymać minimum 90 km/h w dowolnych warunkach (czyli nie tylko po płaskim), dobrze sie prowadzić (bo ruch mamy gęsty, i fura która sie nie prowadzi dobrze niesamowicie męczy jazdą), oraz wydajnie hamować - bo znowu: ruch gesty, i często się zdarza, że trzeba zareagować gwałtownie.
Temu na dzień dzisiejszy tak duże campery, ale z opcją terenową, to się buduje ale na podwoziu Iveco. Campery "drogowe" na dużych busach. A na mniejszych bazach - po prostu mniejsze/lżejsze zabudowy.
Natomiast ten hil o którym mowa to nie nakładka, ino on został wbudowany w normalno wymiarową przyczepę camperową ...

Ten pojazd został zbudowany dawno temu, i jeżeli faktycznie w USA - to też i na inne warunki drogowe. Ale czasy się zmieniły, i mamy jak mamy: w naszych warunkach auto musi trzymać minimum 90 km/h w dowolnych warunkach (czyli nie tylko po płaskim), dobrze sie prowadzić (bo ruch mamy gęsty, i fura która sie nie prowadzi dobrze niesamowicie męczy jazdą), oraz wydajnie hamować - bo znowu: ruch gesty, i często się zdarza, że trzeba zareagować gwałtownie.
Temu na dzień dzisiejszy tak duże campery, ale z opcją terenową, to się buduje ale na podwoziu Iveco. Campery "drogowe" na dużych busach. A na mniejszych bazach - po prostu mniejsze/lżejsze zabudowy.