Tłoczki hamulcowe
Moderator: luk4s7
Tłoczki hamulcowe
jakie dobre tłoczki kupić? 43x29 Dobrze by było żeby były chromowane.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Oryginaly?
Re: tłoczki hamulcowe
dobrze wiedzieć czy są jakieś zamienniki dobrej jakości.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Nie ma. Oryginały te z są takie se.
Po prostu - warstwa chromu grubości rzędu kilkudziesięciu mikronów zabezpiecza - ale jak detal siedzi w gablocie ekspozycyjnej.
W realu, gdzie tłoczek jest narażony na oddziaływanie błota czy piachu, oraz soli - to działa. Około ... roku.
Albo warstwa chromu musi być grubsza - albo cały tłoczek wykonany z materiału nierdzewnego.
Po prostu - warstwa chromu grubości rzędu kilkudziesięciu mikronów zabezpiecza - ale jak detal siedzi w gablocie ekspozycyjnej.
W realu, gdzie tłoczek jest narażony na oddziaływanie błota czy piachu, oraz soli - to działa. Około ... roku.
Albo warstwa chromu musi być grubsza - albo cały tłoczek wykonany z materiału nierdzewnego.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Dokladnie taki pomysl juz mialem. Zeby po prostu wytoczyc 8 tloczkow z nierdzewki. Zastanawiam sie czy takie rozwiazanie mialoby jakies wady?Rokfor32 pisze: 09 maja 2024, 21:35 Albo warstwa chromu musi być grubsza - albo cały tłoczek wykonany z materiału nierdzewnego.
Re: tłoczki hamulcowe
A ja się zastanawiam dlaczego nie ma takich tłoczków w sprzedaży?
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Bardzo dobre pytanie tez je sobie zadawalem ale nie znam poprawnej odpowiedzi. Albo typowa nierdzewka nie lubi sie z plynem hamulcowym, albo cos z rozszerzalnoscia cieplna, albo nie wiem... nie znam sie na metalurgii.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Raczej po prostu to samo, co od lat działa w motoryzacji całej: elementy nieśmiertelne są całkowicie nieopłacalne.
Badziewne tłoczki, z popularnych zestawów zamiennikowych, nie żyją za długo. Ale są tanie. Zatem, z punktu widzenia producenta - żyła złota, bo może je produkować i sprzedawać na okrągło, a ponieważ tanie - to klient nie grymasi, jak co roku trza wymienić ...
Nierdzewne da sie bez problemu zrobić, tyle że przy jednostkowej robocie tanio to nie będzie, bo trzeba wytoczyć to z litego pręta. Raz, że materiał drogi, dwa, obróbka upierdliwa, więc też nietania.
No i inna sprawa to taka, że korozon łapie najpierw cylinderek (nad gumka uszczelniającą). A tam jest gołe żeliwo. Jak spuchnie (tlenek żelaza ma 8x większą objętość od litego żelaza) - to i tak się tłoczek zablokuje.
Badziewne tłoczki, z popularnych zestawów zamiennikowych, nie żyją za długo. Ale są tanie. Zatem, z punktu widzenia producenta - żyła złota, bo może je produkować i sprzedawać na okrągło, a ponieważ tanie - to klient nie grymasi, jak co roku trza wymienić ...

Nierdzewne da sie bez problemu zrobić, tyle że przy jednostkowej robocie tanio to nie będzie, bo trzeba wytoczyć to z litego pręta. Raz, że materiał drogi, dwa, obróbka upierdliwa, więc też nietania.
No i inna sprawa to taka, że korozon łapie najpierw cylinderek (nad gumka uszczelniającą). A tam jest gołe żeliwo. Jak spuchnie (tlenek żelaza ma 8x większą objętość od litego żelaza) - to i tak się tłoczek zablokuje.
Re: tłoczki hamulcowe
Moje doświadczenie z czterech Hil/4R jest takie że rdzewieją tłoczki nie zaciski. Może w szerszej perspektywie jest inaczej.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Tłoczki oczywiście też. Ale nie jako efekt pierwotny, a bardziej wtórny. Czyli, jak sie robi za ciasno od spuchniętego cylinderka, to powłoczka chromu ulega uszkodzeniu (tam jest bardzo mikra ta powłoka). A wtedy leci korozonem już wszystko razem.
Re: tłoczki hamulcowe
Ja nie zaobserwowałem uszkodzeń na zaciskach tylko zawsze wżery na tłoczkach. Nigdy nie wymieniałem zacisków ,zawsze tylko uszczelniacz i tłoczki. W Pincu natomiast są chromowane cylinderki z aluminiowymi tłoczkami i tam nic się nie dzieje a tendencja do gromadzenia syfu w bębnach jest ogromna !Rokfor32 pisze: 10 maja 2024, 09:47 Tłoczki oczywiście też. Ale nie jako efekt pierwotny, a bardziej wtórny. Czyli, jak sie robi za ciasno od spuchniętego cylinderka, to powłoczka chromu ulega uszkodzeniu (tam jest bardzo mikra ta powłoka). A wtedy leci korozonem już wszystko razem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Żeliwo koroduje inaczej niż stal tłoczka. Ale koroduje - i puchnie.
Właśnie robię teraz takie zaciski, które miały stosunkowo niedawno wymieniane tłoczki. Tłoczki dopiero zaczynało brać, ale już było ciężko je wydobyć. właśnie ze względu na korozona na cylinderku, ponad uszczelką.
W sytuacji gdy tłoczki nie są jeszcze pordzewiałe - to jedynym źródłem rudej jest żeliwo cylinderka. Po prostu nie ma tam nic innego.
Teoretycznie starczyło by to zabezpieczyć, np. smarem - ale jest kicha, bo gumki zacisku nie są olejoodporne. Testowałem już mnóstwo różnych smarów, i jedyne co tego nie rozpuszcza, to smar silikonowy. Tyle, że on ma właściwie zerowe właściwości przeciwkorozyjne.
Właśnie robię teraz takie zaciski, które miały stosunkowo niedawno wymieniane tłoczki. Tłoczki dopiero zaczynało brać, ale już było ciężko je wydobyć. właśnie ze względu na korozona na cylinderku, ponad uszczelką.
W sytuacji gdy tłoczki nie są jeszcze pordzewiałe - to jedynym źródłem rudej jest żeliwo cylinderka. Po prostu nie ma tam nic innego.
Teoretycznie starczyło by to zabezpieczyć, np. smarem - ale jest kicha, bo gumki zacisku nie są olejoodporne. Testowałem już mnóstwo różnych smarów, i jedyne co tego nie rozpuszcza, to smar silikonowy. Tyle, że on ma właściwie zerowe właściwości przeciwkorozyjne.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Hmmm, Oczywistym jest ze zjawisko o ktorym mowisz powoduje ze zadne frenkity czy autofreny nie produkuja takowych. Ale do aut renoma i tych ktore ciesza sie popularnoscia czesto dosc bogatej klienteli - zwykle mozna kupic mnostwo aftermarketowych dodatkow i nawet czterocyfrowa cena czesto nie jest problemem - wiec "super hiper nierdzewne tloczko offroad, HDJ 80/100/200, jedyna 980zl + VAT" mysle ze znalazlyby nabywcow.
Natomiast jesli nie ma przeciwwskazan inzynieryjnych to ja mysle ze w koncu zrealizuje ten pomysl i po prostu wytocze takie tloczki. Nie bedzie to bardzo drogie. Pret nierdzewny mozna dostac w bardzo rozsadnych pieniadzach: https://allegro.pl/oferta/pret-okragly- ... 3596669674
Z mojego doswiadczenia zacisk nie koroduje zbyt szybko - to tloczki blyskwicznie robia sie rude, a przy wymianie co najwyzej zgrubnie czyszcze zacisk. Natomiast korozje zaciskow mogloby w duzej mierze ograniczyc cynkowanie.
Natomiast jesli nie ma przeciwwskazan inzynieryjnych to ja mysle ze w koncu zrealizuje ten pomysl i po prostu wytocze takie tloczki. Nie bedzie to bardzo drogie. Pret nierdzewny mozna dostac w bardzo rozsadnych pieniadzach: https://allegro.pl/oferta/pret-okragly- ... 3596669674
Z mojego doswiadczenia zacisk nie koroduje zbyt szybko - to tloczki blyskwicznie robia sie rude, a przy wymianie co najwyzej zgrubnie czyszcze zacisk. Natomiast korozje zaciskow mogloby w duzej mierze ograniczyc cynkowanie.
Re: tłoczki hamulcowe
Albo mam wyjątkowe szczęście albo tata Rydzyk się za mnie modli bo zaciski w moich autach nie korodują. A mam auta z Islandii ,Szwajcarii ,GB i Polski.
Jakie będziesz robił te tłoczki? gdyby to miały być 43x29 to bym się pisał ;na 31 też by mogły być.
Jakie będziesz robił te tłoczki? gdyby to miały być 43x29 to bym się pisał ;na 31 też by mogły być.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: tłoczki hamulcowe
Dla siebie bede robil kiedys kiedys - poki co auto nie jedzi, a mam z przodu wszystko nowe, tarcze, tloczki, gumki, zaciski po piaskowaniu i lakierowaniu. Ale moge po niedzieli zapytac mojego tokarza co on na to i dam Ci znac.