Sztywnomostowy Hilux 91-95
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Sztywnomostowy Hilux 91-95
Takie pytanie mi sie nasunelo, czy istnialy fabryczne sztywnomostowe Hile w tych rocznikach? 91-95? Czy tylko starsze?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Główka mostu a półosie
Były - do '97. Rzadko spotykane - głównie w Skandynawii.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Główka mostu a półosie
Ciekawie. Siedze aktualnie w polnocnej Norwegi i widzialem juz 3 hile z tych lat (zaskakujaco ich tu duzo) ale wszystkie na IFSie.
Jak tam jest ten zawias zrobiony? Z przodu sa sprezyny srubowe czy resory?
Jak tam jest ten zawias zrobiony? Z przodu sa sprezyny srubowe czy resory?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9061
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Główka mostu a półosie
Resory przód/tył.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2538
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Główka mostu a półosie
szukaj hila co sie nazywa vw taro - łatwiej własnie wtedy znaleźć na podwójnym sztywniaku 

- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Główka mostu a półosie
Nie szukam, tak akademicko pytam. Zreszta jak mozna na Toyote znaczek VW nakleic XD
A tak swoja droga Taro akurat stoi u sasiada tuz obok miejsca gdzie teraz mieszkam.
A tak swoja droga Taro akurat stoi u sasiada tuz obok miejsca gdzie teraz mieszkam.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Główka mostu a półosie
Moj pierwszy spotkany sztywniak, tydzien temu w Hiszpanii. Tak jak mowil Rokfor - podwojny resor i przod i tyl.
Troszke wymeczony tezn egzemplarz ale zdrowy i bez rdzy... chcialbym takiego. Chociaz chetniej 1,5 Cab jak ten czerwony z poprzedniego postu. Na sztywnym moscie.
Troszke wymeczony tezn egzemplarz ale zdrowy i bez rdzy... chcialbym takiego. Chociaz chetniej 1,5 Cab jak ten czerwony z poprzedniego postu. Na sztywnym moscie.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2538
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
Mój jest szywnomostowy
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
Ale ja nie mowie ze zadnych nie ma
Tylko w koncu zobaczylem jakiegos na zywo.

Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
W starych Hilach ifs jest pancerne. Gną się wąsy przekładni kierowniczej. A wykrzyż można realizować na tylnej osi
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
IFS w Hilu jest taki sam jak w 4R, nie narzekam na na niego, wad konatrukcyjnych nie ma, ale jak kazdy IFS jest delikatny, przeguby, manszety, sworznie, tulejki... duzo elementow co sie zuzywaja.
Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
Ja przez cały okres eksploatacji 300kkm niczego nie wymieniałem a jeździłem również w dosyć ciężkich rajdach przeprawowych np.Żelazna ,Bobek , Wałeckie, Sodomiada.Jake pisze: 23 kwie 2024, 11:09 IFS w Hilu jest taki sam jak w 4R, nie narzekam na na niego, wad konatrukcyjnych nie ma, ale jak kazdy IFS jest delikatny, przeguby, manszety, sworznie, tulejki... duzo elementow co sie zuzywaja.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
Ja kupilem auto z prawie 400tys, sworznie, koncowki drazkow do wymiany, tulejki tez wytluczone, musze kiedys je ogarnac, bo na 4x4 jest sporo wibracji.
Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
W sztywnym moście też są końcówki ,zwrotnice ,przeguby. Przewaga sztywnego mostu to możliwość wykrzyżu ale przy umiarkowanym offroadzie niezależny zawias daje więcej. (oczywiście porządnie zrobiony tak jak w Hilu)Jake pisze: 23 kwie 2024, 16:34 Ja kupilem auto z prawie 400tys, sworznie, koncowki drazkow do wymiany, tulejki tez wytluczone, musze kiedys je ogarnac, bo na 4x4 jest sporo wibracji.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3586
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Sztywnomostowy Hilux 91-95
No nie wiem xD IFS sie raczej nie krzyzuje.