Mój Stwór

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 9061
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Rokfor32 »

Ale Allegro chyba masz? :wink:

Zerknij też na tme.eu.
Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3586
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Jake »

Si, mam! Jestem wyposazony w allegro! Ale lubie rzeczy z polecenia. Bo koszulki koszulkom nie rowne. I te z wolumenu byly super, a takie ktore kiedys tam kupilem wysylkowo byly kijowej jakosci, cienkie i tandetne.
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

Po wakacyjnej przerwie wracam powoli do dziubdziania przy Stworze... tym razem drobiażdżek spowodowany utratą klapki przy tankowaniu.
Załączniki
Biała odpadła pod dystrybutorem...
Biała odpadła pod dystrybutorem...
20240826_183934a.jpg (36.43 KiB) Przejrzano 3611 razy
Nowa po zakupie była czarna.
Nowa po zakupie była czarna.
20240822_200757a.jpg (45.79 KiB) Przejrzano 3611 razy
Kolor to wynik poszukiwania ewentualnych przyszłych barw bojowych. Miał być pustynny... chyba nie wyszedł :-) Najtrudniejsze okazało się założenie sprężynki powodującej odskakiwanie klapki. Dopiero delikatne usunięcie farby z zawiasów zrobiło miejsce na jej prawidłowe zaczepienie.
Kolor to wynik poszukiwania ewentualnych przyszłych barw bojowych. Miał być pustynny... chyba nie wyszedł :-) Najtrudniejsze okazało się założenie sprężynki powodującej odskakiwanie klapki. Dopiero delikatne usunięcie farby z zawiasów zrobiło miejsce na jej prawidłowe zaczepienie.
20240910_185554a.jpg (57.17 KiB) Przejrzano 3611 razy
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

A tak jest teraz :-)
Załączniki
20240907_103848a.jpg
20240907_103848a.jpg (51.88 KiB) Przejrzano 3611 razy
Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3586
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Jake »

Oj, oj, zolknie ta toyota od slonca :)
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

Z innej beczki. Czy na podstawie tych zdjęć jesteście w stanie powiedzieć co to ja mam za alternator w Stworku? Denso to? Oryginał dla tego modelu czy jakiś już wymieniony, ulepszony zamiennik? Tabliczka jest już niestety całkowicie nieczytelna :(
Załączniki
20240915_152549a.jpg
20240915_152549a.jpg (56.27 KiB) Przejrzano 3516 razy
20240915_152221a.jpg
20240915_152221a.jpg (71.47 KiB) Przejrzano 3516 razy
Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3586
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Jake »

Wyglada legitnie, densowsko.
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

A tu wprawki przed zadaniem pt "montowanie oświetlenia dachowego". Moje pierwsze zarobione kable i ich wymiana :-)
Załączniki
ten pierwszy :-)
ten pierwszy :-)
20240907_114507a.jpg (70.23 KiB) Przejrzano 3249 razy
jeszcze przed
jeszcze przed
20240907_122210a.jpg (71.41 KiB) Przejrzano 3249 razy
po wymianie
po wymianie
20240907_130513a.jpg (65.05 KiB) Przejrzano 3249 razy
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

i końcówka
Załączniki
oryginały
oryginały
20240907_134655a.jpg (72.08 KiB) Przejrzano 3249 razy
drugi aku w trakcie
drugi aku w trakcie
20240907_170059a.jpg (73.8 KiB) Przejrzano 3249 razy
Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3586
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Jake »

Elegancko!! Coraz ladniej :)
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

Wczoraj był fajny dzień.
Po pierwsze wymieniłem osłonę wiatraka na całkiem nową. Stara była taka...

Po drugie sprawdziłem luzy zaworów... wszystkie w normie poza pierwszym, który zamiast min 0,15 mm miał powyżej 0,10 bo taka blaszka szczelinomierza już bez problemu wchodziła. W sumie zamknąłem bez wymiany do następnego sprawdzania...

Po trzecie (to już głównie mój mechanik działał) został skorygowany kąt wtrysku. Był 1,50 mm (norma 1,29-1,35) a teraz jest 1,32. Autko jak nie to... żwawe i prawie nie kopci.. I tu ciekawostka, opowieść na temat SST 09275-54011 czyli sprzętu pomiarowego. Zarówno on jak i manometr kupowany na ebay. Manometr okazał się OK, zresztą jak sprawdziłem takim samym handluje pewien znany i lubiany krakowski sklep narzędziowy. Narzędzie samo, po zamontowaniu dawało zupełnie niepowtarzalne pomiary. Okazało się, że połączenie części stałej i ruchomej w miejscu zaznaczonym strzałką jest luźne. Otwór zewnętrzny ma średnicę 3mm podczas gdy otwór w ramieniu niemal 4mm. Stąd ramię ma luz i wychyla się nieprecyzyjnie. Receptą okazało nawiercenie wszystkiego wiertłem 4 mm i pozostawienie go obciętego jako trzpień. Nagle wszystko wróciło do normy a pomiary stały się powtarzalne.
Załączniki
20241014_182209a.jpg
20241014_182209a.jpg (54.61 KiB) Przejrzano 2985 razy
SST kat wtrysku.jpg
SST kat wtrysku.jpg (12.28 KiB) Przejrzano 2985 razy
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

Dzisiaj montowałem Snorkel Safari :-) Wg manuala czas montażu to 120 minut. Mi zajęło 300, a i tak nie połączyłem go z puszką filtra powietrza bo jest lekko pordzewiała i muszę to ogarnąć przy innej okazji. Niemniej jednak udało się !!! Zostawiłem sobie szablon do zaznaczania otworów, gdyby ktoś potrzebował chętnie udostępnię.
Aby nie była to tylko taka opowiastka opiszę szczegóły, które podczas prac "zaskoczyły" mnie amatora albo na co zwrócić uwagę.
1) Wycinanie otworu otwornicą, wg manuala 108 mm. Oczywiście kupiłem niby "do metalu" firmy HIKOKI (zielona). Okazało się, że dziadostwo aż strach. Mimo wielokrotnych prób tylko rozwiercał się środek koła a zęby stępiły się w mig. Ostatecznie skończyło się na nawiercaniu dookoła (OD WEWNĄTRZ!!!) drobnych gęstych otworów, które po poprawce szerszym wiertłem sprawiły że blacha sama odpadła. Potem trzeba było wyszlifować i wyrównać krawędzie tarczą ścierną. Cała operacja zabrała trochę czasu ale nie aż tak.
2) Pozostałe otwory montażowe w błotniku. I znów zakup tanich wierteł stożkowych Erbauer to porażka. Przy drugim otworze wiertło się przegrzało i musiałem kombinować z większymi wiertłami i nie szło to już tak błyskawicznie.
3) Zabezpieczenie antykorozyjne blachy. Niestety 120 min z manuala zupełnie nie bierze tego pod uwagę. Ja ostatecznie, żeby nie czekać na schnięcie farb użyłem środek do konserwacji podwozi i zamalowałem nim obficie otwory dookoła po obu stronach... zobaczymy. Niestety nie mogłem sobie pozwolić na zrobienie tego czymś innym i zostawienie do wyschnięcia.
2) Niestety nie udało mi się idealnie "sparować" otworów w błotniku z trzema w słupku A, które usztywniają komin snorkela. W rezultacie musiałem poszerzać otwory w takim specjalnym metalowym uchwycie łączącym słupek i snorkel. I to zajęło mi sporo czasu bo trzeba to było robić ostrożnie, przymierzać, poprawiać. W końcu się udało ale kilka wierteł 7 do 8 mm stępiłem.
3) Przykręcanie snorkala do błotnika. Sugeruję zaopatrzyć się w kilka dodatkowych nakrętek samokontrujących 8 mm. Bo pod błotnikiem trudno manewrować dłonią i palcami bez widoczności. Ja straciłem jedną. Samo dokręcanie grzechotką było łatwiejsze niż trafienie palcami nakrętką na śrubę.
To tyle a teraz obrazki...
Załączniki
20241026_101255a.jpg
20241026_101255a.jpg (62.91 KiB) Przejrzano 2882 razy
20241026_112527a.jpg
20241026_112527a.jpg (57.2 KiB) Przejrzano 2882 razy
20241026_112522a.jpg
20241026_112522a.jpg (50.82 KiB) Przejrzano 2882 razy
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

...i finał.
Snorkel przylega bardzo równo, nic nie odstaje, nie ma szczelin. Materiał twardy, gruby... no Safari :-)
Załączniki
20241026_122217a.jpg
20241026_122217a.jpg (60.35 KiB) Przejrzano 2882 razy
20241026_150559a.jpg
20241026_150559a.jpg (65.78 KiB) Przejrzano 2882 razy
Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 3586
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Jake »

Hmm... dziwne! Uzywam do wiercenie otworow pod snorkel wiertel koronowych z marketu budowlanego, nie sa najtrwalsze, ale kilka dziur juz wywiercilem - zeby nadal ostre. Wiertla stozkowe tym bardziej, tez jakies tanie z allegro, ale mam je 10 lat i ponad dziesiat otworow i nadal daja rade. Blacha karoseryjna to bardzo wdzieczny i latwy material do wiercenia. Co innego grubszy material pokroju 6-10mm grubosci, albo nierdzewka - tam faktycznie jakosc wiertla ma ogromne znaczenia. Ale zasada zawsze ta sama - duzo oleju do wiercenia - chodzi o poslizg i odbior ciepla (chlodzenie) o raz niskie obroty i dosc mocny rownomierny nacisk - wiertlo musi skrawac a nie szlifowac.

Ale fajnie ze sie udalo, snorkel bardzo ladny, super sie prezentuje! :)

Puszke filtra do piasku i do lakierownia proszkowego najlepiej, juz Ci polecam jakis czas temu taka operacje bo szkoda jej pozwolic dalej gnic. Moja byla rownie brzydka jak Twoja a teraz wyglada tak: (troche przykurzona)
20240103_005935.jpg
20240103_005935.jpg (77.79 KiB) Przejrzano 2871 razy
A jak masz takie same lapki zamykajace jak moje (a chyba tak) to moge Ci dac komplet swiezo ocynkowanych w zamian za Twoje stare. :)
Synto
Posty: 478
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Mój Stwór

Post autor: Synto »

To muszę popracować nad techniką wiercenia. A ten olej to jak dozujesz?
A nalepkę sam skombinowałeś???
ODPOWIEDZ