Wydech do J8 z nierdzewki.
Moderator: luk4s7
Wydech do J8 z nierdzewki.
Wiem, że jest temat o wydechu, ale postanowiłem napisać nowy, bo sprawa jest dość konkretna i myślę że mogłaby zaśmiecać tamten wątek. Jeśli mody myślą inaczej to mogą scalić.
Oto parę pytań:
1. Użytkownicy FZJ80- ile jesteście w stanie zapłacić za wydech ze stali nierdzewnej od kolektora aż po koniec?
- W skład wchodzi rura 'Y' od kolektora jakieś 2" każda (50mm, fabryczna ma około 47mm)
- rura za katalizatorami wraz z tłumikiem. Średnica 3" (76mm, fabryczna ma około 60mm)
- stal nierdzewna 304
Czyli w komplet nie wchodzą katalizatory.
2. Użytkownicy HDJ80. Wy nie macie katalizatorów, więc pytanie dotyczy całego wydechu. Ile jesteście w stanie zapłacić.
No i czy są jacyś chętni w ogóle.
Nie pytajcie o szczegóły, bo sprawa jest rozwojowa. Generalnie chodzi o to, że mój pojazd będzie królikiem doświadczalnym. Jeśli nie znajdę przynajmniej jednej osoby chętnej, to mnie wydech wyniesie drożej, bo nie będzie motywacji do produkcji. Jeśli będą chętni, to jest to karta przetargowa pozwalająca na obniżenie ceny.
Będzie to coś podobnego to tego:
http://www.emspowered.com/storefront/in ... cts_id=344" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlaczego brak katalizatora? Bo w Polsce katalizatory są drogie. Na przykład Magnaflow za $50 w USA kosztuje u nas 700zł. Z tego względu wnioskuję, że każdy wolałby na własną ręką znaleźć/sprowadzić jakiś katalizator. Chyba, że się mylę. Dieslowcy mają problem z głowy.
Tylko oczekuję na jakieś realistyczne przemyślenia, a nie teksty, że dam 300zł, bo pewnie 400zł to koszt samych materiałów.
Oto parę pytań:
1. Użytkownicy FZJ80- ile jesteście w stanie zapłacić za wydech ze stali nierdzewnej od kolektora aż po koniec?
- W skład wchodzi rura 'Y' od kolektora jakieś 2" każda (50mm, fabryczna ma około 47mm)
- rura za katalizatorami wraz z tłumikiem. Średnica 3" (76mm, fabryczna ma około 60mm)
- stal nierdzewna 304
Czyli w komplet nie wchodzą katalizatory.
2. Użytkownicy HDJ80. Wy nie macie katalizatorów, więc pytanie dotyczy całego wydechu. Ile jesteście w stanie zapłacić.
No i czy są jacyś chętni w ogóle.
Nie pytajcie o szczegóły, bo sprawa jest rozwojowa. Generalnie chodzi o to, że mój pojazd będzie królikiem doświadczalnym. Jeśli nie znajdę przynajmniej jednej osoby chętnej, to mnie wydech wyniesie drożej, bo nie będzie motywacji do produkcji. Jeśli będą chętni, to jest to karta przetargowa pozwalająca na obniżenie ceny.
Będzie to coś podobnego to tego:
http://www.emspowered.com/storefront/in ... cts_id=344" onclick="window.open(this.href);return false;
Dlaczego brak katalizatora? Bo w Polsce katalizatory są drogie. Na przykład Magnaflow za $50 w USA kosztuje u nas 700zł. Z tego względu wnioskuję, że każdy wolałby na własną ręką znaleźć/sprowadzić jakiś katalizator. Chyba, że się mylę. Dieslowcy mają problem z głowy.
Tylko oczekuję na jakieś realistyczne przemyślenia, a nie teksty, że dam 300zł, bo pewnie 400zł to koszt samych materiałów.
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
jestem powaznie zainteresowany.. zwlaszcza tym pierwszym elemantem(rura Y) zamawiam
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
No dobra, to jeden chętny już jest. Czekamy dalej.
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
A może do HJ60 wydech wyżłobisz?
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Da radę, ale potrzebny jest 'dawca', który postawi samochód na tydzień... Niedługo będę już miał wyliczone orientacyjne ceny, ale jeśli macie jakieś sugestie cenowe, to byłoby dobrze, bo być może uda się jakoś to wypośrodkować...
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Drążę temat... Mam źródło na moje ulubione tłumiki i katalizatory Magnaflow (http://magnaflow.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Nie będzie więc rzeźby i wydechy będą z katalizatorem oraz tłumikami do wyboru: okrągłe, owalne, obok ramy, za tylnym kołem, gdzie chceta . Wydechy będą trudne w montażu, gdyż będę się starał, aby miały jak najmniej części. Prawdopodobnie będzie jedynie jedno łączenie, gdzieś za katalizatorem. Trzeba będzie więc się nieźle powyginać, aby go wepchnąć, ale za to im mniej łączeń, tym mniej problemów i niższa waga.
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Jak szcujesz koszty. Ja być może zdecydowałbym się na wydech do 90.
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Jeszcze nie wiem jakie będą ostateczne koszty, bo na to ma wpływ wiele czynników. Wiem, że koszt materiałów to około 400zł. Katalizator to ponad 500zł i tłumik podobnie. Kołnierze będą wycinane wodą i to jest koszt około 30zł/szt. Cena jednego punktu mocowania wydechu to jakieś 50zł (guma i wieszak na rurze i ramie z nierdzewki). Jak się to wszystko zliczy to wyjdzie jakieś 1100zł w materiałach. Co do robocizny jeszcze nie wiem, ale pewnie jakieś 1200-1500zł.
Szacuję, bardzo wstępnie, że koszt wydechu od kolektora do końca to około 2700zł. Wszystko ze stali nierdzewnej 304, spawane TIGiem drutem 308Si. Jedynie, niestety katalizator będzie miał trochę zwykłej stali, bo nierdzewny kosztuje prawie dwa razy więcej, ale na życzenie może być z nierdzewki, ale to podniesie koszty o kolejne 300zł.
Są to bardzo wstępne wyliczenia, więc może być wahanie rzędu 20%, zwłaszcza w robociźnie, bo jak będzie szła wolno ze względów technicznych (nigdy nie wiadomo jakie się napotka problemy konstrukcyjne), to będzie drożej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to zmieścimy się w cenie.
Wychodzi i tak mniej niż połowa ceny za wydech Tecinox, gdzie pewnie za wydech od kolektora do końca trzeba zapłacić 8000zł. Jednak wychodzi też dwa razy drożej niż u pana Kazia ze zwykłej rdzewiejącej stali
Ja jednak jestem zdecydowany, bo mam dosyć rdzewiejącego wydechu i dociągnę ten projekt do końca. Podobnie jak z dystansami parę lat temu. Załatwiłem, kto kupił ten skorzystał, a potem już nie było bo nie miałem motywacji
Szacuję, bardzo wstępnie, że koszt wydechu od kolektora do końca to około 2700zł. Wszystko ze stali nierdzewnej 304, spawane TIGiem drutem 308Si. Jedynie, niestety katalizator będzie miał trochę zwykłej stali, bo nierdzewny kosztuje prawie dwa razy więcej, ale na życzenie może być z nierdzewki, ale to podniesie koszty o kolejne 300zł.
Są to bardzo wstępne wyliczenia, więc może być wahanie rzędu 20%, zwłaszcza w robociźnie, bo jak będzie szła wolno ze względów technicznych (nigdy nie wiadomo jakie się napotka problemy konstrukcyjne), to będzie drożej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to zmieścimy się w cenie.
Wychodzi i tak mniej niż połowa ceny za wydech Tecinox, gdzie pewnie za wydech od kolektora do końca trzeba zapłacić 8000zł. Jednak wychodzi też dwa razy drożej niż u pana Kazia ze zwykłej rdzewiejącej stali
Ja jednak jestem zdecydowany, bo mam dosyć rdzewiejącego wydechu i dociągnę ten projekt do końca. Podobnie jak z dystansami parę lat temu. Załatwiłem, kto kupił ten skorzystał, a potem już nie było bo nie miałem motywacji
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
ja nie mam katalizatora
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
cytując "nigdy nie wiadomo jakie się napotka problemy konstrukcyjne, to będzie drożej" i masz babo placekmopar pisze:ja nie mam katalizatora
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Brak katalizatora to akurat spora oszczędność, będzie w zamian odcinek prostej rury. Natomiast poprzez niespodziewane problemy konstrukcyjne mam na myśli to, że trzeba będzie prowadzić wydech w jakiś wyuzdany sposób. W J8 sprawa jest prosta... wzdłuż ramy, potem zakręt w górę na drugą stronę nad ramą (fabrycznie jest pod ramą), potem lekki zakręt do tyłu i potem lekko ku prawej stronie itd...
W innym modelu może się okazać, że trzeba będzie zrobić tuzin zawijasów i jakieś inne bajery i stąd mogą być problemy z robocizną, chociaż się ich nie spodziewam.
Średnica wydechu będzie w okolicach 2.6" (od wewnątrz), żeby ładnie pasowała pod elementy Magnaflow. To jest sporo, bo fabrycznie w J8 jest jakieś 2.2". Odpuściłem sobie wydech 3" bo jak zobaczyłem rurę o średnicy odpływu od sedesu to się pośmiałem: za dużo straty momentu u dołu, za drogo i po prostu głupio to wygląda i jest niepraktyczne.
W innym modelu może się okazać, że trzeba będzie zrobić tuzin zawijasów i jakieś inne bajery i stąd mogą być problemy z robocizną, chociaż się ich nie spodziewam.
Średnica wydechu będzie w okolicach 2.6" (od wewnątrz), żeby ładnie pasowała pod elementy Magnaflow. To jest sporo, bo fabrycznie w J8 jest jakieś 2.2". Odpuściłem sobie wydech 3" bo jak zobaczyłem rurę o średnicy odpływu od sedesu to się pośmiałem: za dużo straty momentu u dołu, za drogo i po prostu głupio to wygląda i jest niepraktyczne.
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Lex Ty kupujesz materiał (rury), czy wykonawca?
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Pytasz z obawy, że mógłbym dać się oszukać na materiale? Rury dzisiaj kupiłem, są śliczne. Kupiłem z lekkim nadmiarem i faktycznie wyszło niecałe 700zł. Zobaczę o ile droższy jest tytan... Jeśli jest dwukrotnie droższy, a wydech będzie dobry, to chyba z tytanu zrobię, o tak dla jaj.
W przyszłym tygodniu będę ogarniał kwestię wykonania kołnierzy waterjetem.
W przyszłym tygodniu będę ogarniał kwestię wykonania kołnierzy waterjetem.
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
Pytałem dlatego ze Jak wykonawca kupuje to doliczy marże.
Tytan będzie 22x droższy.
Tytan będzie 22x droższy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wydech do J8 z nierdzewki.
I dodatkowo trudniej sie spawa. Nie mówiąc o drobnym fakcie, że całego wydechu z tego materiału bym nie robił - pow. 700 st tytan ulega samozapłonowi, i to nie tylko w powietrzu. W tej temperaturze "pali" się już w czystym azocie ...