13,15 V na zaciskach akumulatora
Moderator: luk4s7
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Dlatego też powinno sie zmierzyć napięcie na zaciskach aleternatora. Nie warto tez zbytnio przesadzić z pojemnością akumulatora niż zalecana fabrycznie, zwłaszcza jak się robi krótkie trasy bo będzie niedoładowany. "Sreberko" to aku wykonany w technologi Silver, oznacza to że stop z którego wyprodukowano kratkę dodatnią zawiera w swoim składzie dodatek srebra co niby ma przyspieszyć jego ładowanie i wiekszą wytrzymałość na rozładowania .
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
pewnie w warsztacie ci akumlatory rozladowali.
w warsztacie auto jest przestawiane , odpalane zylion razy wiec wyduldali je do cna.
30 km to za malo zeby je dobrze naladowac , musialbys do warszawki skoczyc
Niestety nie sa to samochody na krotkie trasy. Moja 80 rozgrzwa sie mechanicznie dopiero po 30 -40 km . Zanim sie te hektolitry oleju, smaru rozgrzaja- tak ze fajnie sie jedzie , biegi pllynnie wchodza itd
co do swiecy
to wg rajmunda to jest sprawca rozjadowywania 80tek w warsztacie ( na 90% bo moglem cos pomerdac )
( tam pod ta fajeczka )
w warsztacie auto jest przestawiane , odpalane zylion razy wiec wyduldali je do cna.
30 km to za malo zeby je dobrze naladowac , musialbys do warszawki skoczyc
Niestety nie sa to samochody na krotkie trasy. Moja 80 rozgrzwa sie mechanicznie dopiero po 30 -40 km . Zanim sie te hektolitry oleju, smaru rozgrzaja- tak ze fajnie sie jedzie , biegi pllynnie wchodza itd
co do swiecy
to wg rajmunda to jest sprawca rozjadowywania 80tek w warsztacie ( na 90% bo moglem cos pomerdac )
( tam pod ta fajeczka )
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Heniu:
aha
z pojemnoscia nie przesadziłem, bo w miejsce oryginalnych 2x76 Ah dałem 2x61Ah....
trudnosci z ładowaniem nie powinno byc
sreberek żadnych nie ma
Drako - być moze, ale jak miałem Bj73 (na starych aku, tak 2x80Ah) to mogła zimą ! trzy miesiące w warsztacie stać bez doładowywania i zawsze od strzału franca odpalała... nie było tego tam
aha
z pojemnoscia nie przesadziłem, bo w miejsce oryginalnych 2x76 Ah dałem 2x61Ah....
trudnosci z ładowaniem nie powinno byc
sreberek żadnych nie ma
Drako - być moze, ale jak miałem Bj73 (na starych aku, tak 2x80Ah) to mogła zimą ! trzy miesiące w warsztacie stać bez doładowywania i zawsze od strzału franca odpalała... nie było tego tam
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
Stala ? czy ja 5 razy dziennie odpaliali, przestawiali testowali.
willys stoi cala zime, odpalam go od strzala ( aku zelowy yuasa) ,
a poza tym w bj73 miales 4 kable na krzyz a 100 ? jest troche kabelkow do zabierania pradu
willys stoi cala zime, odpalam go od strzala ( aku zelowy yuasa) ,
a poza tym w bj73 miales 4 kable na krzyz a 100 ? jest troche kabelkow do zabierania pradu
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
tys prowda
zobaczymy, aku wymienie na gwarancji
zobaczymy, aku wymienie na gwarancji
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
ja mam inaczej - może raczej odwrotnie
ładowanie na odpalonym jest OK - 14,4 V
ale za to bez zapłonu załączonego (kluczyk w kieszeni wyjęty ze stacyjki) nie jest ciekawie - 13,3-13,5 V pokazuje
czy się martwić, że elektrolit odparuje
dodam,że wymieniony akumulator na nowy
ładowanie na odpalonym jest OK - 14,4 V
ale za to bez zapłonu załączonego (kluczyk w kieszeni wyjęty ze stacyjki) nie jest ciekawie - 13,3-13,5 V pokazuje
czy się martwić, że elektrolit odparuje
dodam,że wymieniony akumulator na nowy
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) powinno wynosić +/- 12,65V-12,80V.
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
to wiem
tylko co może być przyczyną, że jest inaczej ?
tylko co może być przyczyną, że jest inaczej ?
Re: 13,15 V na zaciskach akumulatora
napięcie jednak bez zarzutu - podręcznikowe
po prostu czasem warto sprawdzić dobrym miernikiem
po prostu czasem warto sprawdzić dobrym miernikiem