Diff lock w 70
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9021
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Diff lock w 70
Reverse rotation to jednocześnie high pinion.
Re: Diff lock w 70
Istnieje 4,875 reverse do tylnej główki, nitro gear ma, mają nawet w tej tańszej linii standard gear
Tak na szybko to chyba ta https://www.nitro-gear.com/Toyota-8-4-8 ... 88r-ng.htm
Tak na szybko to chyba ta https://www.nitro-gear.com/Toyota-8-4-8 ... 88r-ng.htm
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9021
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Diff lock w 70
Nitro ma to z czapy opisane (żadna nie ma w opisie high pinion) - ale to co podlinkowałeś to przednia przekładnia J8.
Re: Diff lock w 70
J8 ma takie przełożenie ? Kupowałem standard gear, mam gdzieś jedna sztuke, muszę poszukać, będzie pewnie na sprzedaż, bo teraz mam 4,3. Ale nitro też na pewno ma takie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9021
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Diff lock w 70
Tak - J8 przednia to 8" high pinion reverse rotation. Tak samo zresztą jak przednia do J7 LD, czy późniejszych HD. Nitro to aftermarket, a więc i przełożenia wolniejsze niż fabryczne. Ten typ jest również 5,29.
Re: Diff lock w 70
Pytanie dotyczy oryginalnych/ fabrycznych blokad przedniego i tylnego mostu - diff lock.
Jakie musza być spełnione warunki aby się ona załączyła/ wyłączyła?
Samochód stoi.
Blokadę załącza elektryczny siłownik - wysuwany trzpień. Załączenie powoduje miganie czerwonej lampki blokady. Gdy już załączy, to osobny czujnik zaświeci tą lampkę na stałe i mamy blokadę.
Jaka jest różnica między przednią i tylną?
Ile czasu trwa to załączanie, i od czego zależy ten czas załączenia?
Co pomoże w załączaniu/ rozłączaniu, co przeszkadza?
Zauważyłem, że jedna załącza się znacznie szybciej, prawie od razu, a druga miga, miga i miga... i nic z tego nie wynika, czasami ewentualnie łaskawie zaskoczy.
Pytam zatem o szczegóły techniczne, niuanse.
Samo załączanie 4x4 dźwignią też nie zawsze tak samo wygląda - np. pod "obciążeniem" (na postoju) też czasami trudno rozłączyć przód.
Jakie musza być spełnione warunki aby się ona załączyła/ wyłączyła?
Samochód stoi.
Blokadę załącza elektryczny siłownik - wysuwany trzpień. Załączenie powoduje miganie czerwonej lampki blokady. Gdy już załączy, to osobny czujnik zaświeci tą lampkę na stałe i mamy blokadę.
Jaka jest różnica między przednią i tylną?
Ile czasu trwa to załączanie, i od czego zależy ten czas załączenia?
Co pomoże w załączaniu/ rozłączaniu, co przeszkadza?
Zauważyłem, że jedna załącza się znacznie szybciej, prawie od razu, a druga miga, miga i miga... i nic z tego nie wynika, czasami ewentualnie łaskawie zaskoczy.
Pytam zatem o szczegóły techniczne, niuanse.
Samo załączanie 4x4 dźwignią też nie zawsze tak samo wygląda - np. pod "obciążeniem" (na postoju) też czasami trudno rozłączyć przód.
- Jake
- Moderator
- Posty: 3468
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Diff lock w 70
Twoim wrogiem jest woda. W 90% problem z załaczeniem blokady spowodowany jest korozją silniczka ktory przesuwa wspomniany trzpien, tam czesto siada uszczelnienie i w srodku robi sie masakra. Koroduje obudowa, stojan, wirnik, a przede wszystkim styki. I najpierw zalacza gorzej, potem tylko od czasu do czasu, a potem siada całkiem. Zdejmij, rozloz na stole, wyczysc i sporbuj poskladac. Jesli nie jest to jeszcze stadium letalne to da sie je ratowac.
Re: Diff lock w 70
Nikt nic nie wie o działaniu blokady?
Warunki konieczne/ optymalne do jej włączania / wyłączania?
Co pomaga/ przeszkadza?
Czas załączania stały/ zmienny - zależny od czego?
Warunki konieczne/ optymalne do jej włączania / wyłączania?
Co pomaga/ przeszkadza?
Czas załączania stały/ zmienny - zależny od czego?
Re: Diff lock w 70
A o jakiej siedemdziesiątce rozmawiamy? Ilu letniej i z jakim przebiegiem?
Re: Diff lock w 70
HZJ78, 2000.
Uprzedzając kolejne pytania:
siłownik blokady - nowy, czujnik załączenia blokady- nowy, tylny most, główka - naprawione wszystko co znalezione.
Pamiętam zasady włączania/wyłączania napędów sterowanych pneumatyką.
Ale jak jest z oryginalnymi - elektrycznymi?
Uprzedzając kolejne pytania:
siłownik blokady - nowy, czujnik załączenia blokady- nowy, tylny most, główka - naprawione wszystko co znalezione.
Pamiętam zasady włączania/wyłączania napędów sterowanych pneumatyką.
Ale jak jest z oryginalnymi - elektrycznymi?
Re: Diff lock w 70
Przekręcasz w pozycję Diff Rear. Idzie sygnał elektryczny po kabelkach i rozpoczyna się mruganie kontrolki. Silniczek elektryczny za pomocą kółka zębatego przesuwa przesuwkę która zapina coś w rodzaju sprzęgła kłowego w mechanizmie różnicowym. Gdy przesuwka znajdzie w pozycji właściwej wpada w wycięcie kuleczka czujnika która podaje sygnał na deskę - czyli kontrolka pali się światłem ciągłym. Czasem trze ruszyć do przodu lub do tyłu aby zlikwidować napięcia między zębami. Włączamy blokadę na postoju. W trakcie jazdy też da radę ale mniejsze ryzyko urwania czegoś. Adekwatnie jest z przodem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9021
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Diff lock w 70
Dodatkowo - moduł kontroluje sekwencję: najpierw musi być załączone 4wd, potem można włączyć blokadę tylną, jak ta się zapnie - blokadę przednią. Wypięcie 4x4 odpina z automatu obie blokady.
Re: Diff lock w 70
A skąd siłownik wie, że ma przestać się już wysuwać? Ma wbudowaną własną krańcówkę czy też sygnał jest przerywany (zabiera napięcie zasilania/ wysuwania) przez sterownik bo ten otrzymał sygnał z dodatkowego czujnika zapięcia (ten co zapala lampkę na stałe - potwierdzenie zapięcia)?
Jest jakieś termik w siłowniku - przerwanie zasilania gdy ten się nie wysunie? Czyli podajemy napięcie, siłownik mechanicznie nie wysuwa się, rośnie prąd i siłownik sam się zabezpiecza przed przegrzaniem/ spaleniem?
Odnośnie diagnozowania bez wyciągania siłownika - chcę zmierzyć prąd siłownika i ten powinien zaniknąć gdy siłownik się całkowicie wysunie.
Pomiar prądów i napięć potrafi dużo wyjaśnić w temacie działania/sterowania urządzeń elektrycznych, ale trzeba znać schemat działania.
Dlatego chcę najpierw ustalić co i kiedy jest wyłączane, skąd przychodzą jakie sygnały.
Jest jakieś termik w siłowniku - przerwanie zasilania gdy ten się nie wysunie? Czyli podajemy napięcie, siłownik mechanicznie nie wysuwa się, rośnie prąd i siłownik sam się zabezpiecza przed przegrzaniem/ spaleniem?
Odnośnie diagnozowania bez wyciągania siłownika - chcę zmierzyć prąd siłownika i ten powinien zaniknąć gdy siłownik się całkowicie wysunie.
Pomiar prądów i napięć potrafi dużo wyjaśnić w temacie działania/sterowania urządzeń elektrycznych, ale trzeba znać schemat działania.
Dlatego chcę najpierw ustalić co i kiedy jest wyłączane, skąd przychodzą jakie sygnały.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 9021
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Diff lock w 70
Silniczek ma w sobie dwie krańcówki. Dają sygnał do sterownika, celem odłączenia zasilania w skrajnych pozycjach.
Ogólnie (acz te silniczki i ich sterowanie chyba nie) toyota czasem stosowała odłączniki przeciążeniowe. Typowo - w mechaniźmie szyberdachu, w młodszych modelach chyba też w szybach drzwi. Układ wyczuwa większy prąd niż normalnie, i nie tylko zatrzymuje napęd, ale lekko go wycofuje. Jest to zabezpieczenie na wypadek zaciśnięcia szybą np. ręki.
Ogólnie (acz te silniczki i ich sterowanie chyba nie) toyota czasem stosowała odłączniki przeciążeniowe. Typowo - w mechaniźmie szyberdachu, w młodszych modelach chyba też w szybach drzwi. Układ wyczuwa większy prąd niż normalnie, i nie tylko zatrzymuje napęd, ale lekko go wycofuje. Jest to zabezpieczenie na wypadek zaciśnięcia szybą np. ręki.

- Jake
- Moderator
- Posty: 3468
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Diff lock w 70
To mamy jakis dzialajacy patent jak pogodzic zwykla glowka low pinion z drazkiem kierowniczym?