Felgi 17cali a KDSS
Moderator: luk4s7
Felgi 17cali a KDSS
Witam wszystkich
Mam taki dylemat. Zamierzam zakupić J15 Prestige.
Ta wersja jest już z zawieszeniem KDSS i na kołach 19 cali.
Kombinowałem aby na wyprawy typu Bałkany założyć felgi 17 cali z oponami AT.
Wersja niższa Prado bez KDSS chodzi na takich kołach i myślałem że bez problemu takie też wcisnę do wersji Prestige.
Przeglądając forum znalazłem wzmiankę że wersje z KDSS nie mogą mieć felg 17 cali?
Czy może ktoś zna temat i mógłby się podzielić wiedzą ?
Byłbym szczerze zobowiązany.
Następny temat czy KDSS i lift idzie w parze? Czy w przyszłości można by zrobić lift auta z takim systemem? Czy jest to w ogóle możliwe?
Z góry dziękuję za merytoryczene odpowiedzi.
Pzd.
Alex
Mam taki dylemat. Zamierzam zakupić J15 Prestige.
Ta wersja jest już z zawieszeniem KDSS i na kołach 19 cali.
Kombinowałem aby na wyprawy typu Bałkany założyć felgi 17 cali z oponami AT.
Wersja niższa Prado bez KDSS chodzi na takich kołach i myślałem że bez problemu takie też wcisnę do wersji Prestige.
Przeglądając forum znalazłem wzmiankę że wersje z KDSS nie mogą mieć felg 17 cali?
Czy może ktoś zna temat i mógłby się podzielić wiedzą ?
Byłbym szczerze zobowiązany.
Następny temat czy KDSS i lift idzie w parze? Czy w przyszłości można by zrobić lift auta z takim systemem? Czy jest to w ogóle możliwe?
Z góry dziękuję za merytoryczene odpowiedzi.
Pzd.
Alex
Felgi 17cali a KDSS
Nie wiem co KDSS miałby mieć do 17” felg. Według mojej najlepszej wiedzy to tylko zbieg okoliczności występujący w naszym kraju (takie kombinacje są u nas dostępne).
Liftować się daje również bez problemu.
Liftować się daje również bez problemu.
Re: Felgi 17cali a KDSS
Widzisz
Bo ja coś takiego znalazłem na forum:
„Zgodnie z odpowiedzią importera TOYOTA MOTOR POLAND w zawieszeniu KDDS nie wolno stosować felg mniejszych niż rozmiar 18" z tego względu felgi w rozmiarze 17" PZ49Q-J0670-ZE
mipox pisze:
felg 17" CANYON
nie mają aplikacji do tej wersji LC150.
Importer Toyota Motor Poland nie podaje dokładnych szczegółów dlaczego nie można stosować felg mniejszych niż 18”.”
I dlatego moje pytanie czy ktoś coś więcej może wie.
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam
Bo ja coś takiego znalazłem na forum:
„Zgodnie z odpowiedzią importera TOYOTA MOTOR POLAND w zawieszeniu KDDS nie wolno stosować felg mniejszych niż rozmiar 18" z tego względu felgi w rozmiarze 17" PZ49Q-J0670-ZE
mipox pisze:
felg 17" CANYON
nie mają aplikacji do tej wersji LC150.
Importer Toyota Motor Poland nie podaje dokładnych szczegółów dlaczego nie można stosować felg mniejszych niż 18”.”
I dlatego moje pytanie czy ktoś coś więcej może wie.
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam
Re: Felgi 17cali a KDSS
I co, założyłeś 17"?
Re: Felgi 17cali a KDSS
Też się zdziwiłem jakieś 5 lat temu, przy próbie zamówienia całych kół na zimę do aut, że nie każdy rozmiar Toyota pozwala założyć, chociaż jeszcze w katalogach producentów felg i opon są te "inne" rozmiary widoczne, jako "pasujące" do danego modelu.
Źródło tego zakazu tkwi w nowej homologacji.
Kiedyś auta miały jedną homologację dla różnych wersji modelu auta - z wieloma różnymi silnikami, felgami, oponami i można było dlatego zamiennie stosować wiele rodzajów felg i opon między innymi. Ważna była głównie średnica całego koła, żeby licznik poprawnie pokazywał prędkość.
Po zmianie przepisów, ze względu na koszty i procedury, koncerny samochodowe zaczęły homologować auta z minimalną ilością opcji, takich jak różne rozmiary felg i opon.
Nawet modele, które rok wcześniej miały w homologacji 5 wielkości felg, po zmianach nagle miały już tylko 2 rozmiary dozwolone.
W świadectwie homologacji od czasu zmiany przepisów występuje już nie, jak kiedyś, wiele rodzajów i wielkości kół a zwykle 2, czasem nawet jedna opcja.
Pod względem prawnym założenie innych kół niż wymienione w świadectwie homologacji dla danego pojazdu jest naruszeniem warunków homologacji.
W Polsce teoretycznie takie naruszenie warunków homologacji nic nie znaczy, bo nikt się temu nie przygląda, praktycznie.
Jednak teoretycznie i formalnie, patrząc na literę prawa, taki pojazd na innych niż w świadectwie homologacji kołach NIE JEST DOPUSZCZONY DO PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH PUBLICZNYCH, traci przegląd techniczny i traci prawo legalnej jazdy, bo nie spełnia warunków technicznych, dla których wydano świadectwo dopuszczenia do ruchu - homologację.
Na tzw chłopski rozum takie auto normalnie jeździ i hamuje, wielkość kół może być nawet zgodna z takim samym modelem auta wyprodukowanym tylko rok wcześniej, które miało dany rozmiar kół w homologacji. Prędkościomierz poprawnie będzie wskazywał, ABS działa, komputer nie pokazuje żadnych błędów a jednak auto traci automatycznie przegląd techniczny i nie powinno jeździć po drogach publicznych.
W związku z powyższym w razie kontroli, wciąż opisuję to tylko teoretycznie, można stracić dowód rejestracyjny, co jest oczywiście dość mało prawdopodobne w Polsce, gdzie zwykle policjant na drodze nie ma dostępu do danych o warunkach homologacji naszego auta i zwykle niestety słabo zna przepisy.
Praktycznie to wyłącznie przy wjeździe do serwisu Toyoty mogą narobić nam pracownicy serwisu Toyoty kłopotów, mogą nie uznać gwarancji i zapisać w systemie zmianę wielkości kół, jako odstępstwo od homologacji skutkujące utratą gwarancji.
To nie jedyny kłopot, który możemy napotkać naruszając warunki homologacji przez zmianę wielkości felg na niezgodne z homologacją.
Gorsze kłopoty mogą nam się przytrafić w razie kolizji lub wypadku. Naruszenie warunków homologacji prowadzące do utraty ważności przeglądu technicznego może być przyczyną odmowy wypłaty odszkodowania z AC a w ostateczności może spowodować regres UFG o zwrot wypłaconego odszkodowania z OC.
Ubezpieczyciele szukają każdego pretekstu do zaniżenia lub odmowy wypłaty odszkodowania.
Można być zmuszonym przez sąd np do wypłaty renty uczestnikom wypadku do końca ich życia.
W razie wypadku można też podlegać surowszej kwalifikacji karnej za świadome spowodowanie zagrożenia w ruchu i za poruszanie się pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, bez ważnego badania.
Więc jeden będzie jeździł całe życie na takich felgach i nic się nie stanie a drugi wyjedzie z wulkanizacji zaraz po zmianie, będzie miał pecha, zderzy się z kimś i potem do śmierci będzie płacił odszkodowania i renty Więc chyba warto mieć świadomość ryzyka.
oRadek LJ73 polift 1991r.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: Felgi 17cali a KDSS
Zapytałem w dwóch serwisach Toyoty jak to jest z 17 bo też mam model z końca 2017 z KDSS. Otrzymałem informacje że to co na naklejce na progu to można montować. No i ja mam tylko 265/55R19 wpisane. W takim rozmiarze to można zapomnieć o czymś innym jak asfalt ew szuterki. Słabo to wygląda więc. Może ktoś zna sposób na legalizację innego rozmiaru? Typu 265/65R17 chociażby?
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: Felgi 17cali a KDSS
Odpowiadając sam sobie na postawione pytanie znalazłem taki artykuł na temat zakładania innych rozmiarów felg niż te w homologacji.
https://www.autocentrum.pl/publikacje/p ... na-zmiane/
https://www.autocentrum.pl/publikacje/p ... na-zmiane/
- Transporter
- Posty: 141
- Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
- Auto: KDJ 120
- Kontakt:
Re: Felgi 17cali a KDSS
Rozumując tym tokiem, to montaż tak lubianych przez userów Landków : zderzaków customowych, progów, liftów, orurowań i reszty szpeju groziłoby wieloletnim więzieniem i srogimi karami. Nie popadajmy w skrajnościoradek pisze: ↑01 wrz 2022, 17:50Też się zdziwiłem jakieś 5 lat temu, przy próbie zamówienia całych kół na zimę do aut, że nie każdy rozmiar Toyota pozwala założyć, chociaż jeszcze w katalogach producentów felg i opon są te "inne" rozmiary widoczne, jako "pasujące" do danego modelu.
Źródło tego zakazu tkwi w nowej homologacji.
Kiedyś auta miały jedną homologację dla różnych wersji modelu auta - z wieloma różnymi silnikami, felgami, oponami i można było dlatego zamiennie stosować wiele rodzajów felg i opon między innymi. Ważna była głównie średnica całego koła, żeby licznik poprawnie pokazywał prędkość.
Po zmianie przepisów, ze względu na koszty i procedury, koncerny samochodowe zaczęły homologować auta z minimalną ilością opcji, takich jak różne rozmiary felg i opon.
Nawet modele, które rok wcześniej miały w homologacji 5 wielkości felg, po zmianach nagle miały już tylko 2 rozmiary dozwolone.
W świadectwie homologacji od czasu zmiany przepisów występuje już nie, jak kiedyś, wiele rodzajów i wielkości kół a zwykle 2, czasem nawet jedna opcja.
Pod względem prawnym założenie innych kół niż wymienione w świadectwie homologacji dla danego pojazdu jest naruszeniem warunków homologacji.
W Polsce teoretycznie takie naruszenie warunków homologacji nic nie znaczy, bo nikt się temu nie przygląda, praktycznie.
Jednak teoretycznie i formalnie, patrząc na literę prawa, taki pojazd na innych niż w świadectwie homologacji kołach NIE JEST DOPUSZCZONY DO PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH PUBLICZNYCH, traci przegląd techniczny i traci prawo legalnej jazdy, bo nie spełnia warunków technicznych, dla których wydano świadectwo dopuszczenia do ruchu - homologację.
Na tzw chłopski rozum takie auto normalnie jeździ i hamuje, wielkość kół może być nawet zgodna z takim samym modelem auta wyprodukowanym tylko rok wcześniej, które miało dany rozmiar kół w homologacji. Prędkościomierz poprawnie będzie wskazywał, ABS działa, komputer nie pokazuje żadnych błędów a jednak auto traci automatycznie przegląd techniczny i nie powinno jeździć po drogach publicznych.
W związku z powyższym w razie kontroli, wciąż opisuję to tylko teoretycznie, można stracić dowód rejestracyjny, co jest oczywiście dość mało prawdopodobne w Polsce, gdzie zwykle policjant na drodze nie ma dostępu do danych o warunkach homologacji naszego auta i zwykle niestety słabo zna przepisy.
Praktycznie to wyłącznie przy wjeździe do serwisu Toyoty mogą narobić nam pracownicy serwisu Toyoty kłopotów, mogą nie uznać gwarancji i zapisać w systemie zmianę wielkości kół, jako odstępstwo od homologacji skutkujące utratą gwarancji.
To nie jedyny kłopot, który możemy napotkać naruszając warunki homologacji przez zmianę wielkości felg na niezgodne z homologacją.
Gorsze kłopoty mogą nam się przytrafić w razie kolizji lub wypadku. Naruszenie warunków homologacji prowadzące do utraty ważności przeglądu technicznego może być przyczyną odmowy wypłaty odszkodowania z AC a w ostateczności może spowodować regres UFG o zwrot wypłaconego odszkodowania z OC.
Ubezpieczyciele szukają każdego pretekstu do zaniżenia lub odmowy wypłaty odszkodowania.
Można być zmuszonym przez sąd np do wypłaty renty uczestnikom wypadku do końca ich życia.
W razie wypadku można też podlegać surowszej kwalifikacji karnej za świadome spowodowanie zagrożenia w ruchu i za poruszanie się pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, bez ważnego badania.
Więc jeden będzie jeździł całe życie na takich felgach i nic się nie stanie a drugi wyjedzie z wulkanizacji zaraz po zmianie, będzie miał pecha, zderzy się z kimś i potem do śmierci będzie płacił odszkodowania i renty Więc chyba warto mieć świadomość ryzyka.
oRadek LJ73 polift 1991r.
Post Jarosława Prezesa z linkiem do Autocentrum chyba rozwiewa większość wątpliwości.
Co do montowania 17stek do KDSS to odpowiem naocznie już niedługo, bo 17stki się piaskują aktualnie, będą malowane proszkowo i zakładane na zimę, bo po sprzedaży LC120 zostały mi piękne roczne zimówki nokian, tylko lakier z felg zaczął odchodzić ze starości, więc trzeba je odświeżyć. Salon przy zakupie zaproponował mi komplet kół zimowych za 10 tys PLN. Jeszcze nie upadłem na głowę ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Felgi 17cali a KDSS
Tylko to co na naklejce na progu xD Dobre! Ja mam na naklejce mam 215R15 Jakos nie wyobrazam sobie na takowych jezdzic.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: Felgi 17cali a KDSS
Dla wyjaśnienia - fizycznie 17 pasują do LC z KDSS. Mam to przećwiczone i przejechane dobrych kilkanaście tyś km w takim wariancie. Mam felgi takie:
INTER ACTION GRABBER MAT BLACK
8,00x17 6x139.70 25.00
W komplecie z Pirelli Scorpion All Terrain Plus 265/65R17 robi to naprawdę fajną robotę. Na trasie oczywiście trochę głośniej od "cywilnych" AT i spalanie ok 0,5 l większe. Nie ma jakiegoś dyskomfortu w czasie jazdy po asfalcie po krętych drogach górskich, KDSS jak świetnie działał tak działa. ZMiana konfiguracji nie wpłynęła negatywnie. Poza asfaltem sprawdziłem jak to jeździ m.in w Bośni na kilku fajnych trasach. Na przykład kto zna to wyjechałem moją J15 na szczyt Brasina oraz górę Plocno (gdzie zresztą spotkałem ekipę z Polski w zmodyfikowanych Patrolach, która była lekko zdziwiona widokiem mojego "SUVa" w tym miejscu, haha)
INTER ACTION GRABBER MAT BLACK
8,00x17 6x139.70 25.00
W komplecie z Pirelli Scorpion All Terrain Plus 265/65R17 robi to naprawdę fajną robotę. Na trasie oczywiście trochę głośniej od "cywilnych" AT i spalanie ok 0,5 l większe. Nie ma jakiegoś dyskomfortu w czasie jazdy po asfalcie po krętych drogach górskich, KDSS jak świetnie działał tak działa. ZMiana konfiguracji nie wpłynęła negatywnie. Poza asfaltem sprawdziłem jak to jeździ m.in w Bośni na kilku fajnych trasach. Na przykład kto zna to wyjechałem moją J15 na szczyt Brasina oraz górę Plocno (gdzie zresztą spotkałem ekipę z Polski w zmodyfikowanych Patrolach, która była lekko zdziwiona widokiem mojego "SUVa" w tym miejscu, haha)
Re: Felgi 17cali a KDSS
Wrzucisz fotkę jak wyglada Twój LC na tych felgach?Jarosław Prezes pisze:Dla wyjaśnienia - fizycznie 17 pasują do LC z KDSS. Mam to przećwiczone i przejechane dobrych kilkanaście tyś km w takim wariancie. Mam felgi takie:
INTER ACTION GRABBER MAT BLACK
8,00x17 6x139.70 25.00
W komplecie z Pirelli Scorpion All Terrain Plus 265/65R17 robi to naprawdę fajną robotę. Na trasie oczywiście trochę głośniej od "cywilnych" AT i spalanie ok 0,5 l większe. Nie ma jakiegoś dyskomfortu w czasie jazdy po asfalcie po krętych drogach górskich, KDSS jak świetnie działał tak działa. ZMiana konfiguracji nie wpłynęła negatywnie. Poza asfaltem sprawdziłem jak to jeździ m.in w Bośni na kilku fajnych trasach. Na przykład kto zna to wyjechałem moją J15 na szczyt Brasina oraz górę Plocno (gdzie zresztą spotkałem ekipę z Polski w zmodyfikowanych Patrolach, która była lekko zdziwiona widokiem mojego "SUVa" w tym miejscu, haha)
Szukam inspiracji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 paź 2022, 19:03
- Auto: TLC J15
- Kontakt:
Re: Felgi 17cali a KDSS
FoxMulder pisze: ↑17 lut 2023, 15:08Wrzucisz fotkę jak wyglada Twój LC na tych felgach?Jarosław Prezes pisze:Dla wyjaśnienia - fizycznie 17 pasują do LC z KDSS. Mam to przećwiczone i przejechane dobrych kilkanaście tyś km w takim wariancie. Mam felgi takie:
INTER ACTION GRABBER MAT BLACK
8,00x17 6x139.70 25.00
W komplecie z Pirelli Scorpion All Terrain Plus 265/65R17 robi to naprawdę fajną robotę. Na trasie oczywiście trochę głośniej od "cywilnych" AT i spalanie ok 0,5 l większe. Nie ma jakiegoś dyskomfortu w czasie jazdy po asfalcie po krętych drogach górskich, KDSS jak świetnie działał tak działa. ZMiana konfiguracji nie wpłynęła negatywnie. Poza asfaltem sprawdziłem jak to jeździ m.in w Bośni na kilku fajnych trasach. Na przykład kto zna to wyjechałem moją J15 na szczyt Brasina oraz górę Plocno (gdzie zresztą spotkałem ekipę z Polski w zmodyfikowanych Patrolach, która była lekko zdziwiona widokiem mojego "SUVa" w tym miejscu, haha)
Szukam inspiracji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Załączniki
-
- Znalazłem tylko zdjęcie archiwalne z lata bo teraz mam inne felgi z zimówkami. Trochę przykurzone ;-)
- IMG_7823.jpg (132,82 KiB) Przejrzano 1344 razy
Re: Felgi 17cali a KDSS
Bardziej „męsko”Jarosław Prezes pisze:FoxMulder pisze: ↑17 lut 2023, 15:08Wrzucisz fotkę jak wyglada Twój LC na tych felgach?Jarosław Prezes pisze:Dla wyjaśnienia - fizycznie 17 pasują do LC z KDSS. Mam to przećwiczone i przejechane dobrych kilkanaście tyś km w takim wariancie. Mam felgi takie:
INTER ACTION GRABBER MAT BLACK
8,00x17 6x139.70 25.00
W komplecie z Pirelli Scorpion All Terrain Plus 265/65R17 robi to naprawdę fajną robotę. Na trasie oczywiście trochę głośniej od "cywilnych" AT i spalanie ok 0,5 l większe. Nie ma jakiegoś dyskomfortu w czasie jazdy po asfalcie po krętych drogach górskich, KDSS jak świetnie działał tak działa. ZMiana konfiguracji nie wpłynęła negatywnie. Poza asfaltem sprawdziłem jak to jeździ m.in w Bośni na kilku fajnych trasach. Na przykład kto zna to wyjechałem moją J15 na szczyt Brasina oraz górę Plocno (gdzie zresztą spotkałem ekipę z Polski w zmodyfikowanych Patrolach, która była lekko zdziwiona widokiem mojego "SUVa" w tym miejscu, haha)
Szukam inspiracji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk