Wpadłem ostanio z nudów na pomysł by sprawdzić kondycję silnika po 20 latach i100 tyś. na gazie. Przy okazji po wymieniać pare uszczelek na nowe . Pacjent UZJ 100 przebieg 200tyś w tym dwukrotna regulacja zaworów wym. oleju zawsze 10tyś z płukankami, czasowa kontrola regulacja inst. gazowej i filtry.Przy kontroli szczelność silnika delikana utrata szczelność (w granicach normy) na 2 i 5 cylindrze do wydechu. Czyli nie jest źle ale jest. Demontaż kolektora , wtryski, mostki wodne, rozrząd, głowice.
Teraz głowica demontaż wałków, szklanki , płytki, zawory. I tu pozytywna niepodzianka, stan przylgni zaworowych w b.dobrej kondycji przy 100tyś na lpg. Żadnych wżerów ,wypaleń tylko lekko nagar.
Planowanko 0,5setek na obydwóch głowicach, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze, regulacja zaworów. Teraz wspomniane nowe uszczelki , głowicy, wydechu, kolektor dolotowy, uszczelki mostków wodnych i pokrywy zaworów. Tyle o wpływie lpg na destrukcję silnika.
Teraz można spać spokojnie
Przegląd głowic 100 tyś. lpg 4,7 v8
Moderator: luk4s7
Re: Przegląd głowic 100 tyś. lpg 4,7 v8
Takie rzeczy z nudów?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: Przegląd głowic 100 tyś. lpg 4,7 v8
Tak w sumie to chciałem uszczelki po wymieniać
A tak poważnie to ze względu na brak hydrauliki i obawy o zawory. W 4,7 trza pilnować luzów zaworowych a tu miałem pewne obawy. Teraz pewność. A przy okazji remont rozrusznika ,bo pod kolektorem. Szczotki i styki automatu ok ale łożyska na bendiksie już lipa. A rozusznik w automacie może być czasami potrzebny
Wszystko może ulec awarii ale motor musi śmigać.
Re: Przegląd głowic 100 tyś. lpg 4,7 v8
Mógłbyś proszę napisać jak dużo odbiegały luzy zaworowe od wartości nominalnych przy tych dwóch regulacjach?
Re: Przegląd głowic 100 tyś. lpg 4,7 v8
Najbardziej zaniżone były wartości przy pierwszej regulacji ale też interwał był przegapiony przez poprzednika, były to wartości graniczne i poniżej. Oczywiście tylko wydechy, bo tu największy problem. Ztąd moje obawy o stan przylgni. Teraz wszystkie wydechy mam na 0,33-0,35. Zalecają na lpg 0,35-0,40 ale pogarsza to kulturę pracy. Wyznacznikiem dalej zostaje test szczelność cylindrów.
Re: Przegląd głowic 100 tyś. lpg 4,7 v8
Super dzięki za rzeczową odpowiedź i ekstra relację!