J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Moderator: luk4s7
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Czekam na Dexron Motul i zobaczę co będzie.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Olej uzupełniony ale poprawy raczej nie ma. Na szybko wyciągnąłem strzykawką ile się dało ze zbiornika i dolałem nowego płynu. Raz się zablokowało przy skręceniu na maksa w lewo i powrocie. Kilkukrotnie próbowałem kręcić na maks w prawo i lewo ale na zawołanie się nie blokuje. Ile oleju może wchodzić do całego układu wspomagania?
Chyba pora na korona wizytę u mechanika i wymiany płynów wszelakich
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Chyba pora na korona wizytę u mechanika i wymiany płynów wszelakich
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Takim sposobem to niewiele dała taka wymiana. Trzeba odczepić wężyk powrotu i z niego zlewać stary płyn, kręcąc kierownicą przy podniesionym chociaż jednym kole.aadamuss pisze: ↑12 mar 2021, 20:01Olej uzupełniony ale poprawy raczej nie ma. Na szybko wyciągnąłem strzykawką ile się dało ze zbiornika i dolałem nowego płynu. Raz się zablokowało przy skręceniu na maksa w lewo i powrocie. Kilkukrotnie próbowałem kręcić na maks w prawo i lewo ale na zawołanie się nie blokuje. Ile oleju może wchodzić do całego układu wspomagania?
Chyba pora na korona wizytę u mechanika i wymiany płynów wszelakich
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Wiem, że taka wymiana to nie wymiana. Czy pompując płyn w jeden wężyk z drugiego powinno wylatywać (przy pomocy ręcznej pompki do płynów) ?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
To się wysysa pompą próżniową. Czy nawet zwykłą wysysarką do olejów.
Pompa może być zużyta (i hałasuje) - ale niekoniecznie. Jeżeli nastąpiło przegrzanie oleju, to przyczyną hałasu może być zatkany zawór przelewowy. To jest konstrukcja w układzie różnicowym przepływów (ciężko to wytłumaczyć bez schematu) - tak czy siak grzybek sterujący zaworu ma w sobie takie małe, gęste sitko. I ono ulega zatkaniu - wówczas pompa stale pracuje na pełnym przelewie - i hałasuje. To sie da rozebrać, i wyczyścić.
Pompa może być zużyta (i hałasuje) - ale niekoniecznie. Jeżeli nastąpiło przegrzanie oleju, to przyczyną hałasu może być zatkany zawór przelewowy. To jest konstrukcja w układzie różnicowym przepływów (ciężko to wytłumaczyć bez schematu) - tak czy siak grzybek sterujący zaworu ma w sobie takie małe, gęste sitko. I ono ulega zatkaniu - wówczas pompa stale pracuje na pełnym przelewie - i hałasuje. To sie da rozebrać, i wyczyścić.
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
U mnie to nie hałasuje tylko się lekko blokuje jak skręce kierownice max w lewo i chcę wrócić na wprost. Czy zużycie płynu może powodować jakieś blokowanie ? Bardziej mam wrażenie, że to coś mechanicznie się wyrobiło.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Blokuje czy jest chwilowy zanik wspomagania. ?aadamuss pisze: ↑13 mar 2021, 07:54U mnie to nie hałasuje tylko się lekko blokuje jak skręce kierownice max w lewo i chcę wrócić na wprost. Czy zużycie płynu może powodować jakieś blokowanie ? Bardziej mam wrażenie, że to coś mechanicznie się wyrobiło.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Blokuje, po pokonaniu lekkiego oporu wszystko wspomaga normalnie. Poźniej mogę kręcić w prawo i lewo, raz za razem i nie ma tego małego oporu w jednym miejscu.
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Ostatnie płyny i oleje były wymieniane u Kylona, trudno mi określić czy akurat ten był wymieniany bo po nazwach nie rozpoznaję, dużo tego było. Dla spokoju wymieniłem wczoraj płyn wspomagania i zobaczę co się okaże.
Przy okazji leżałem pod autem i obejrzałem jak wygląda po zabezpieczeniu Krownem. Tam gdzie nie było rdzy trzyma się dobrze, tam gdzie była rdza to odpada piękna warstwa.
pozdr adam
Przy okazji leżałem pod autem i obejrzałem jak wygląda po zabezpieczeniu Krownem. Tam gdzie nie było rdzy trzyma się dobrze, tam gdzie była rdza to odpada piękna warstwa.
pozdr adam
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
W sumie to możesz mieć rację Tylko czy to wskazuje bardziej na coś ?
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Przekładnia a w szczególe problem z wałkiem zębnika listwy. Przyciera się i nie steruje ciśnienia na tłoczysko poprzez blok zaworowy.
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Płyn wymieniony teraz czas pokaże co dalej. pozdr adam
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Wracam do tematu Przez jakiś czas było dobrze jednak to chyba bardziej przypadek. Ostatnie skręcanie w lewo na mocno pochylonym parkingu i znowu lekko przyblokowało. Co dalej? Naprawa, regeneracja. wymiana? Kto, gdzie? Czy mechanicy forumowi już ogarniają temat ? pozdr adam
Re: J100 - regeneracja przekładni kierowniczej
Można zregenerować. Ja zawsze jestem zwolennikiem wymiany na nową oryginalną. Wiem, że boli ale jest rozwiązany problem na naście kolejnych lat. Regeneracja to 2-3 lata moim zdaniem.