Zawieszenie hydro - co i jak
Moderator: luk4s7
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
o dokładnie. Kurcze - moze by jednak powiesić gdzieś te formy testów? podobnie jak z arawyjnym sterowaniem wysokością np w przypadku uszkodzenia czujnika.
Admin?
Admin?
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Tak, ale nadal nie dostałem odpowiedzi czy to jest tak jak citroenach (miałem kiedyś DS-a) że stara grucha powoduje utwardzenie zawieszenia? (mowa oczywiście o aucie )
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Witam.
Mam problem z ustawieniem przedniego zawieszenia, mianowicie lewa strona stoi około 1,5 cm niżej niż prawa. Przestawianie (regulacja) czujników, czy to z lewej czy z prawej strony powoduje, że przód ustawia się wyżej lub niżej, ale za każdym razem jest różnica między stroną lewą i prawą. Mam pytanie, czy mogę podkręcić napięcie drążka skrętnego z jednej strony?
Mam problem z ustawieniem przedniego zawieszenia, mianowicie lewa strona stoi około 1,5 cm niżej niż prawa. Przestawianie (regulacja) czujników, czy to z lewej czy z prawej strony powoduje, że przód ustawia się wyżej lub niżej, ale za każdym razem jest różnica między stroną lewą i prawą. Mam pytanie, czy mogę podkręcić napięcie drążka skrętnego z jednej strony?
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Przepraszam, że ogrzewam stary temat, ale chyba bez sensu w tym samym temacie zakładać nowy.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem setki z AHC. O dziwo działa. Prawie. To znaczy - po wyłączeniu silnika lewa strona z tyłu opada. Przy włączonym silniku co jakiś czas sobie tą stronę dopompowuje. Prawy tylny amor był wymieniony, lewy jest z zewnątrz pognity, ale konstrukcyjnie wydaje się cały. Wycieku nie ma. Amortyzacja tyłu jest nieakceptowalna, szczególnie po przestawieniu na komfort. Na sport jeszcze jak Cię mogę.
Sprzedający zeznawał, że wymieniał gruszki jakiś czas temu, ale od tego czasu wóz się utwardził. Różnica w zbiorniczku pomiędzy poziomami - 7/8 kresek.
Czy może puszczać jakiś zawór wewnątrz systemu? Czy sam amor?
Jestem gotowy na wywalenie AHC, ale jeśli temat wymagałby wymiany tego jednego amora oraz płynu, to bym się jeszcze jakiś czas pocieszył. Na wywalenie zawsze przyjdzie pora.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem setki z AHC. O dziwo działa. Prawie. To znaczy - po wyłączeniu silnika lewa strona z tyłu opada. Przy włączonym silniku co jakiś czas sobie tą stronę dopompowuje. Prawy tylny amor był wymieniony, lewy jest z zewnątrz pognity, ale konstrukcyjnie wydaje się cały. Wycieku nie ma. Amortyzacja tyłu jest nieakceptowalna, szczególnie po przestawieniu na komfort. Na sport jeszcze jak Cię mogę.
Sprzedający zeznawał, że wymieniał gruszki jakiś czas temu, ale od tego czasu wóz się utwardził. Różnica w zbiorniczku pomiędzy poziomami - 7/8 kresek.
Czy może puszczać jakiś zawór wewnątrz systemu? Czy sam amor?
Jestem gotowy na wywalenie AHC, ale jeśli temat wymagałby wymiany tego jednego amora oraz płynu, to bym się jeszcze jakiś czas pocieszył. Na wywalenie zawsze przyjdzie pora.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
W tym aucie nie ma amortyzatorów. To, co wygląda jak amortyzator to po prostu siłownik hydrauliczny - jak nie cieknie, to jest sprawny.
Cały system tłumienia realizuje wielozawór - no i akumulatory ciśnienia, czyli sfery.
Utwardzenie zawiasu - brak gazu w sferach. Opadanie - nie trzyma wielozawór w torze ciśnienia tej strony - która opada.
Cały system tłumienia realizuje wielozawór - no i akumulatory ciśnienia, czyli sfery.
Utwardzenie zawiasu - brak gazu w sferach. Opadanie - nie trzyma wielozawór w torze ciśnienia tej strony - która opada.
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Z ciekawości, nie ma tam amortyzatora pasywnego szeregowo z aktywnym (siłownikiem)? Tak robi MB w ABC, pasywny Sachs tłumi wyższe częstotliwości, aktywny bujanki i przechyły zamknięte w jednym korpusie. Kto to robi dla toyki, czy to autorski system?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
W sumie - nie rozcinałem takiego siłownika, więc se głowy urwać nie dam. Ale - raczej nie. Jak odepniesz przewód ciśnieniowy to całość zachowuje się jak dwie rury teleskopowo złożone - i nic więcej.
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Wielozawór nie trzyma - rozumiem wymiana. Brak gazu w sferach? Też wymiana? Wielozawór jak sądzę do zdiagnozowania testerem diagnostycznym. Sfery? Już zamawiać zawieszenie, czy jeszcze dać sobie szansę?Rokfor32 pisze: ↑19 mar 2020, 16:03W tym aucie nie ma amortyzatorów. To, co wygląda jak amortyzator to po prostu siłownik hydrauliczny - jak nie cieknie, to jest sprawny.
Cały system tłumienia realizuje wielozawór - no i akumulatory ciśnienia, czyli sfery.
Utwardzenie zawiasu - brak gazu w sferach. Opadanie - nie trzyma wielozawór w torze ciśnienia tej strony - która opada.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Sfery do wytestowania na początek - gdzieś koło Łodzi jest zdaje się firma specjalizująca sie w tych układach, głównie dla cytryn. Ale sfery toyotowe to w zasadzie to samo. trza sprawdzić czy membrany jeszcze się do czegoś nadają - i nabić to azotem.
Wielozawór - nie mam zdania. Może być że jest tylko zasyfiony osadem ze zużytego oleju - a być może coś więcej. To nie jest nierozbieralny monolit - żeby wiedzieć czy się do czegoś nadaje - trza to rozebrać i zweryfikować.
Testery diagnostyczne kontrolują głównie układy elektryczne. Uszkodzenia mechaniczne czy zużycie taka metodą diagnozuje się raczej słabo.
Wielozawór - nie mam zdania. Może być że jest tylko zasyfiony osadem ze zużytego oleju - a być może coś więcej. To nie jest nierozbieralny monolit - żeby wiedzieć czy się do czegoś nadaje - trza to rozebrać i zweryfikować.
Testery diagnostyczne kontrolują głównie układy elektryczne. Uszkodzenia mechaniczne czy zużycie taka metodą diagnozuje się raczej słabo.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
A tylne amory nie są czasem ze sobą połączone na sztywno z jednym czujnikiem na środku?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Co do wysokości zawiasu - tak. Ale jako obwody hydrauliczne, a więc i realizacja tłumienia - są rozdzielone.
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
To ja sobie jednak pójdę na łatwiznę i od razu to wydłubię Będę lepiej spał.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lip 2020, 08:55
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
witam,
mam sprawne AHC w swoim LC100 z 1999 jednak kilka elementów wymaga uwagi.
Po pierwsze - cienienie w układzie. Po Podniesieniu do trybu high mam takie wartości:
Front Sensor: 10.9 Mpa-g
Rear Sensor: 8.8 Mpa-g
Accumulator Press Sensor: 10.7 Mpa-g
W najbliższych dniach wymienie płyn w układzie..
Druga kwestia to wysokość - zarówno w trybie N i jak i H auto jest delikatnie pochylone do przodu. Czy to kwestia czujników, czy można to jakoś wyregulować?
Trzecia kwestia to amortyzatory z tyłu - jeden został wymieniony przez poprzedniego właściciela, drugi wygląda tak sobie (jeszcze nie cieknie)
ale chce go wymienic. Na tym juz wymienionym jest naklejka z numerem częsci 48530-600050. Gdzie zdobyć takie cudo? Tylko w ASO Toyoty?
pozdrawiam!
mam sprawne AHC w swoim LC100 z 1999 jednak kilka elementów wymaga uwagi.
Po pierwsze - cienienie w układzie. Po Podniesieniu do trybu high mam takie wartości:
Front Sensor: 10.9 Mpa-g
Rear Sensor: 8.8 Mpa-g
Accumulator Press Sensor: 10.7 Mpa-g
W najbliższych dniach wymienie płyn w układzie..
Druga kwestia to wysokość - zarówno w trybie N i jak i H auto jest delikatnie pochylone do przodu. Czy to kwestia czujników, czy można to jakoś wyregulować?
Trzecia kwestia to amortyzatory z tyłu - jeden został wymieniony przez poprzedniego właściciela, drugi wygląda tak sobie (jeszcze nie cieknie)
ale chce go wymienic. Na tym juz wymienionym jest naklejka z numerem częsci 48530-600050. Gdzie zdobyć takie cudo? Tylko w ASO Toyoty?
pozdrawiam!
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
1.Pomiar ciś. w pozycji N ( przód 6,9 +/- 0,5 mpa , tył 5,6-6,7 mpa)
2.Tył zawsze stoi trochę wyżej. Regulacja na czujnikach pozycji, ustawienie w połowie fasolki z kontrolą cisnień.
3.Używka, serwis, ebay.
2.Tył zawsze stoi trochę wyżej. Regulacja na czujnikach pozycji, ustawienie w połowie fasolki z kontrolą cisnień.
3.Używka, serwis, ebay.
Re: Zawieszenie hydro - co i jak
Witam miłośników jedynej słusznej marki Toyota LC100. Mam pytanie związane z zawieszeniem hydro. Uszkodził mi się w 100 przewód doprowadzający olej do tylnego amortyzatora. Dorobiłem przewód nowy, zalałem płyn i w związku z tym mam pytanie: Czy system odpowietrzy się samoczynnie? Czy muszę wykonać jakieś dodatkowe czynności? Zauważyłem też, że zawieszenie stało się bardziej twarde. Coś jeszcze mogło się uszkodzić? Dodam, że auto stoi prosto, podnosi się i opuszcza prawidłowo. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie związane z tym problemem. Pozdrawiam Piotr.