HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Dzień dobry wszystkim.
Pracę nad moją osiemdziesiątką trwają. Na tapecie jest remont generalny silnika gdyż okazało się że nie jest on aż tak dobry ja poprzedni właściciel zachwalał.
Mam teraz dość duży problem gdyż okazało się że jeden tłok jest pekniety a reszta już słabo trzyma wymiar.
Znalazłem komplet tloków i korb na allegro gdzie sprzedający zapewniał że są one jak nowe i rzeczywiście tłoki są jak nowe. Problem jest tylko taki że denka tloków są inne niż moje. Dokładniej to moje tłoki mają dużą komorę spalania a zakupione przezemnie maja ta komorę mniejsza i przesuniętą. Sprzedający (pewnie też użytkownik tego forum) zapewnia że te tłoki pochodzą z silnika 4.2 12v. Nie mam powodu mu nie wierzyć bo gdy wyszukiwalem tłoki na necie to właśnie wychodziły tylko te z mniejszą komorą. Teraz nie wiem czy u mnie w silniku była jakaś rzeźba i mam nie takie tłoki jak potrzeba czy też były dwa rodzaje tloków. Najważniejsze pytanie czy mogę zastosować tłoki z mniejszą komora spalania i czy będzie to działać.
Na pierwszym zdjęciu tłok z mojego silnika, a na drugim zdjęcie z netu na którym jest ten tłok z mniejszą komorą
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Pracę nad moją osiemdziesiątką trwają. Na tapecie jest remont generalny silnika gdyż okazało się że nie jest on aż tak dobry ja poprzedni właściciel zachwalał.
Mam teraz dość duży problem gdyż okazało się że jeden tłok jest pekniety a reszta już słabo trzyma wymiar.
Znalazłem komplet tloków i korb na allegro gdzie sprzedający zapewniał że są one jak nowe i rzeczywiście tłoki są jak nowe. Problem jest tylko taki że denka tloków są inne niż moje. Dokładniej to moje tłoki mają dużą komorę spalania a zakupione przezemnie maja ta komorę mniejsza i przesuniętą. Sprzedający (pewnie też użytkownik tego forum) zapewnia że te tłoki pochodzą z silnika 4.2 12v. Nie mam powodu mu nie wierzyć bo gdy wyszukiwalem tłoki na necie to właśnie wychodziły tylko te z mniejszą komorą. Teraz nie wiem czy u mnie w silniku była jakaś rzeźba i mam nie takie tłoki jak potrzeba czy też były dwa rodzaje tloków. Najważniejsze pytanie czy mogę zastosować tłoki z mniejszą komora spalania i czy będzie to działać.
Na pierwszym zdjęciu tłok z mojego silnika, a na drugim zdjęcie z netu na którym jest ten tłok z mniejszą komorą
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
A tłoków nie dobiera się pod wymiar cylindra?
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Dokładnie. Wieje kłopotami. Są trzy grupy wymiarowe tłoków w standardzie.
Mark 1 Mark 2 i Mark 3
Mark 1 Mark 2 i Mark 3
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
mozna tulejowac blok do rozmiarow tlokow, ale zdaje sie, ze pytanie dotyczylo ksztaltu tlokow, czyli jak i czy, beda wspolpracowac z reszta silnika ( glowica itp) , ktora jest w tym konkretnym silniku itp. ...
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Tłoki są nominalne, tak samo jak cylindry, szlif cylindrów nie będzie potrzebny, tylko chonowanie . Nie o to pytałem, pytałem o kształt denka tłoka.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Czyli nie wiesz o co chodzi jak widzę. Tłoki nominalne mają trzy rozmiary!!! Szlif I i II to zupełnie co innego. Rozbierałeś kiedyś te silniki? Robiłeś? Zajrzyj do manuala bo zaraz sobie narobisz kłopotów. Masz tam jak się dobiera Marki.
Mała komora jest w 1HDT
Duża komora 1HD-FT
Czy jedne do drugich są zamienne? Nie wiem. Staram się nie rzeźbić.
Mała komora jest w 1HDT
Duża komora 1HD-FT
Czy jedne do drugich są zamienne? Nie wiem. Staram się nie rzeźbić.
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Ok, dziękuję kolego, zmieniam się w słuch. Zawsze dobrze posłuchać kogoś mądrego. Faktem jest że nie rozbieralem do tej pory takiego silnika. Napiszę prywatna wiadomość do szanowne go kolegi.kylon pisze:Czyli nie wiesz o co chodzi jak widzę. Tłoki nominalne mają trzy rozmiary!!! Szlif I i II to zupełnie co innego. Rozbierałeś kiedyś te silniki? Robiłeś? Zajrzyj do manuala bo zaraz sobie narobisz kłopotów. Masz tam jak się dobiera Marki.
Mała komora jest w 1HDT
Duża komora 1HD-FT
Czy jedne do drugich są zamienne? Nie wiem. Staram się nie rzeźbić.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
PW mam zablokowane celowo. Nie jestem w stanie nauczać i pomagać wszystkim bo bym to robił 24h. Naprowadziłem Cię na trop. Dalej już musisz sobie poradzić albo oddać do kogoś kto to ogarnia. Najlepiej silnikowca a nie Kazia od Passata. Ściągnij sobie manuala i poczytaj. Robienie na hurra zawsze ma słabe efekty. Chyba że atakujesz jak Sovieci tyralierą.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Ok, bo zaczynam głupieć. Według moich informacji w mojej toyocie powinienem mieć silnik 1hd-t 167KM, napisałeś że tłoki z dużą komorą występowały w silnikach 1hd-ft, czyli w wersji 204 KM.
Mój silnik niestety już był grzebany, jak widać przez jakiegoś mechesa od passatow bo wygląda na to że tłoki są zmienione na nie prawidłowe. Świadczyć o tym mogą również nacięcia na krawędzi komory spalania zrobione pilnikiem(widoczne na zdjęciu) . Wygląda to tak jakby się komuś świeca nie zamieściła.Muszę doprowadzić ten silnik to stanu pierwotnego, dlatego będę wdzięczny za konstruktywne porady i pomoc. Serwisówkę już mam
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Mój silnik niestety już był grzebany, jak widać przez jakiegoś mechesa od passatow bo wygląda na to że tłoki są zmienione na nie prawidłowe. Świadczyć o tym mogą również nacięcia na krawędzi komory spalania zrobione pilnikiem(widoczne na zdjęciu) . Wygląda to tak jakby się komuś świeca nie zamieściła.Muszę doprowadzić ten silnik to stanu pierwotnego, dlatego będę wdzięczny za konstruktywne porady i pomoc. Serwisówkę już mam
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
1HD-FT nie ma świec żarowych.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Reasumując, w moim silniku powinny seryjnie występować te tłoki z mniejszą komorą spalania. Teraz pozostaje mi zmierzyć jeszcze raz średnicę cylindrów i dobrać nowe tłoki z małą komorą (nie mylę się?). Eh widzę że wizyta w ASO z numerem VIN mnie nie minie. Czy poza oryginalnymi tlokami są jakieś godne zaufania zamienniki np kolbenschmidt ?kylon pisze:1HD-FT nie ma świec żarowych.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Na nominał z Markami tylko oryginał. Tu akurat moje chłopaki mogą pomóc w sensie zakupu tańszego niż ASO. Tylko najpierw Ty musisz wytypować co potrzebujesz. Zrób pomiary po honowaniu.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01
Pytanie mam, czy wał korbowy w 1hd-t jest azotowany fabrycznie.? Nie mogę znaleźć tej informacji w Manualu
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka