Żelowy Aku
Moderator: luk4s7
Żelowy Aku
Wiem ze temat był wałkowany ale postęp idzie z czasem więc mam pytanie do znawców tematu jaki teraz aku żelowy do 1k
Żółta Optima ? Czy jest coś tańszego i nie gorszy lub lepszy. Dziękuje za cenne wskazówki .
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Żółta Optima ? Czy jest coś tańszego i nie gorszy lub lepszy. Dziękuje za cenne wskazówki .
Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Żelowy Aku .
Optima to nie jest akumulator żelowy tylko AGM.
Re: Żelowy Aku .
Akumulator Optima AGM YTS5.5 75Ah 1125A -tak dokładnie chodzi o ten model
Dziękuje
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dziękuje
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Żelowy Aku .
a to chyba kosztuje wiecej niż 1000zł
Re: Żelowy Aku .
kpeugeot pisze:a to chyba kosztuje wiecej niż 1000zł
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Żelowy Aku .
Dodatkowe pytanie czy lepiej patrzeć na większa pojemność czy większy prad rozruchu ? Przykładowo tańsza Yuasa ma 95Ah i prad rozruchu 850A.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Żelowy Aku .
Raczek a musisz mieć optima? W tej cenie będziesz miał dwa normalne akumulatory a może i trzy. Ja ostatnio jakoś budżetowo podchodzę do takich zakupów. Paweł
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Re: Żelowy Aku .
Przekonałeś mnie Dzięki
Tylko jeszcze pytanie jak mądrze wpiąć dodatkowy akumulator .Czy wystarczy taki separator ?
https://szekla4x4.pl/akumulatory-do-sam ... results=22
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tylko jeszcze pytanie jak mądrze wpiąć dodatkowy akumulator .Czy wystarczy taki separator ?
https://szekla4x4.pl/akumulatory-do-sam ... results=22
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Żelowy Aku .
Pytasz o większy prąd rozruchu dla 2 aku a później dajesz separator 250A?raczek pisze:Dodatkowe pytanie czy lepiej patrzeć na większa pojemność czy większy prad rozruchu ? Przykładowo tańsza Yuasa ma 95Ah i prad rozruchu 850A.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Żelowy Aku .
Już kilku krotnie spotkałem się z opinią że Yuasa nie jest najtrwalszym akumulator, w teście jako jedyny akumulator nie trzymał zadanych przez producenta parametrów. Z drugiej strony tanie też nie jest dobre, ostatnio na szybko musiałem kupić akumulator wiec wziąłem co było na półce, po miesiącu się wylał.
Poprzednio w LC miałem 2x Varta G7 95Ah, kupione już z samochodem cały czas do sprzedaży auta zero problemów (nawet nie wiem ile lat wcześniej miał je poprzedni właściciel).
Ostatnio w 2 miejscach polecali mi akumulatory węgierskie BPower, te w teście wypadły najlepiej (najlepsze parametry znacznie wyższe od tych z etykiety). Cenowo niestety wychodzą drożej od Yuasy.
https://allegro.pl/oferta/akumulator-95 ... 8313082065
Poprzednio w LC miałem 2x Varta G7 95Ah, kupione już z samochodem cały czas do sprzedaży auta zero problemów (nawet nie wiem ile lat wcześniej miał je poprzedni właściciel).
Ostatnio w 2 miejscach polecali mi akumulatory węgierskie BPower, te w teście wypadły najlepiej (najlepsze parametry znacznie wyższe od tych z etykiety). Cenowo niestety wychodzą drożej od Yuasy.
https://allegro.pl/oferta/akumulator-95 ... 8313082065
Re: Żelowy Aku .
W pierwszym poście pojawiło się w pytaniu określenie "nie gorszy lub lepszy" i tu powstaje zasadnicze pytanie do czego?
Optima chwali się, że ma duże prądy rozruchowe + odporność na głębokie rozładowania + małe samo-rozładowanie (rozruch pojazdu który stał kilka miesięcy)
Nie wiem jak dokładnie sprawuje się w tych dziedzinach ale połączenie tych cech nie jest proste dlatego produkowane są akumulatory rozruchowe, do pracy cyklicznej, do pracy buforowej, trakcyjne (wózki elektryczne) itp. W każdym typie uwypuklone są cechy potrzebne w danym zastosowaniu kosztem innych cech. Optimie udało się w spiralnej celce AGM połączyć kilka cech (może nie na szczyt możliwości ale z rozsądnym kompromisem) i dlatego się tak ceni.
Jeżeli to ma być trzeci akumulator to dwa oryginalne zostają jako rozruchowe a ten dodatkowy jest akumulatorem "hotelowym" - tak generalnie go określają w kamperach czy na jachtach - zasila oświetlenia kabin, instalacje wodną, TV, przetwornicę itp. Normalnie jest odłączony od rozruchowych aby ich nie rozładować z jak pracuje silnik i akumulatory rozruchowe są naładowane to się go podłącza do ładowania - tym steruje ten separator.
Jeżeli akumulator nie będzie pracował jako rozruchowy po po co się martwić prąd rozruchowy?
Akumulatory rozruchowe zazwyczaj słabo znoszą pracę cykliczną z głębokim rozładowaniem - niektóre dane podają, że to może być 30-60 cykli z rozładowaniem 80-90%.
Jeżeli planujesz na wyprawie zużywanie takie ilości energii co postój to zwykły akumulator samochodowy (rozruchowy) może tego nie wytrzymać zbyt długo.
Akumulatory przeznaczone do głębokich rozładowań wytrzymują w takich warunkach kilkaset cykli a przy rozładowaniach 60% to już jest najczęściej powyżej 1000.
Jako hotelowy można by zastosować jakiś AGM (albo GEL), ewentualnie akumulatory "marine" ale one są najczęściej połączeniem rozruchu i głębokiego rozładowanie (trochę jak Optima która ma też specjalną wersję z niebieską pokrywą).
Tak więc zanim kupisz coś w ciemno to przemyśl:
- czy ma uczestniczyć w rozruchu czy tylko hotelowy
- co ma być do tego podłączone
- jakie maksymalne obciążenie (ile odbiorników na raz włączysz w najgorszym przypadku), tu szczególnie duże obciążenia jak wyciągarka bo nie każdy akumulator o dużej pojemności dobrze sobie radzi z dużymi prądami
- jak głębokie będzie rozładowanie - ile Ah zużyją twoje urządzenia między ładowaniami - taki szkic - lampa 12W (1A) 5 godzin (lubimy siedzieć po nocach zamiast wstać o świcie) dale 5Ah, czajnik elektryczny 240W (20A) 2x6min (6min = 1/10h) -> 4Ah , lodówka ....
Na podstawie oszacowanego zużycia i dopuszczonego % rozładowania wyliczmy potrzebna pojemność akumulatora.
Takie akumulatory GEL/AGM np do UPS nie lubią przebywać w wysokiej temperaturze więc raczej gdzieś do bagażnika a nie do komory silnika. Samochodowe raczej są na to gotowe choć w VW (i chyba innych niemieckich) akumulator bywa pod tylna kanapą.
Optima chwali się, że ma duże prądy rozruchowe + odporność na głębokie rozładowania + małe samo-rozładowanie (rozruch pojazdu który stał kilka miesięcy)
Nie wiem jak dokładnie sprawuje się w tych dziedzinach ale połączenie tych cech nie jest proste dlatego produkowane są akumulatory rozruchowe, do pracy cyklicznej, do pracy buforowej, trakcyjne (wózki elektryczne) itp. W każdym typie uwypuklone są cechy potrzebne w danym zastosowaniu kosztem innych cech. Optimie udało się w spiralnej celce AGM połączyć kilka cech (może nie na szczyt możliwości ale z rozsądnym kompromisem) i dlatego się tak ceni.
Jeżeli to ma być trzeci akumulator to dwa oryginalne zostają jako rozruchowe a ten dodatkowy jest akumulatorem "hotelowym" - tak generalnie go określają w kamperach czy na jachtach - zasila oświetlenia kabin, instalacje wodną, TV, przetwornicę itp. Normalnie jest odłączony od rozruchowych aby ich nie rozładować z jak pracuje silnik i akumulatory rozruchowe są naładowane to się go podłącza do ładowania - tym steruje ten separator.
Jeżeli akumulator nie będzie pracował jako rozruchowy po po co się martwić prąd rozruchowy?
Akumulatory rozruchowe zazwyczaj słabo znoszą pracę cykliczną z głębokim rozładowaniem - niektóre dane podają, że to może być 30-60 cykli z rozładowaniem 80-90%.
Jeżeli planujesz na wyprawie zużywanie takie ilości energii co postój to zwykły akumulator samochodowy (rozruchowy) może tego nie wytrzymać zbyt długo.
Akumulatory przeznaczone do głębokich rozładowań wytrzymują w takich warunkach kilkaset cykli a przy rozładowaniach 60% to już jest najczęściej powyżej 1000.
Jako hotelowy można by zastosować jakiś AGM (albo GEL), ewentualnie akumulatory "marine" ale one są najczęściej połączeniem rozruchu i głębokiego rozładowanie (trochę jak Optima która ma też specjalną wersję z niebieską pokrywą).
Tak więc zanim kupisz coś w ciemno to przemyśl:
- czy ma uczestniczyć w rozruchu czy tylko hotelowy
- co ma być do tego podłączone
- jakie maksymalne obciążenie (ile odbiorników na raz włączysz w najgorszym przypadku), tu szczególnie duże obciążenia jak wyciągarka bo nie każdy akumulator o dużej pojemności dobrze sobie radzi z dużymi prądami
- jak głębokie będzie rozładowanie - ile Ah zużyją twoje urządzenia między ładowaniami - taki szkic - lampa 12W (1A) 5 godzin (lubimy siedzieć po nocach zamiast wstać o świcie) dale 5Ah, czajnik elektryczny 240W (20A) 2x6min (6min = 1/10h) -> 4Ah , lodówka ....
Na podstawie oszacowanego zużycia i dopuszczonego % rozładowania wyliczmy potrzebna pojemność akumulatora.
Takie akumulatory GEL/AGM np do UPS nie lubią przebywać w wysokiej temperaturze więc raczej gdzieś do bagażnika a nie do komory silnika. Samochodowe raczej są na to gotowe choć w VW (i chyba innych niemieckich) akumulator bywa pod tylna kanapą.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Żelowy Aku .
Kiedyś kupiłem optime i dopóki nie rozwalilem obudowy działała jak wściekła w starym dieslu potrafiła bardzo długo kręcić rozrusznikiem
Kupilem yuase i to straszny syf zimy nie wytrzymała rozładowala się ija wybrxuszylo od mrozu 500zl poszło do śmieci żadna reklamacja nie pomogla
Dzisiaj to albo najtańszy albo optima
Różnica w cenie jest zbyt mała zeby kombinowac
Kupilem yuase i to straszny syf zimy nie wytrzymała rozładowala się ija wybrxuszylo od mrozu 500zl poszło do śmieci żadna reklamacja nie pomogla
Dzisiaj to albo najtańszy albo optima
Różnica w cenie jest zbyt mała zeby kombinowac
Re: Żelowy Aku .
Duracelle mi polecali, wziąłem dwa do wyciągarki i jak narazie parę wyjazdów, trochę ciagania i dwie zimy i mają się dobrze. Żadnych separatorów bo to nie potrzebne jak obydwa rozruchowe (chyba żeby zabezpieczyć sytuację że jeden padnie żeby nie pogrzebał drugiego). Yuasa robi się jak Varta/Bosh, nie warta tych pieniędzy. Zamiast duracella ostatnio na harfowej w wawie Tuborga mi polecali (do plaskacza).
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: Żelowy Aku .
Potwierdzam, miałem yuase 5 miesiecy i zdechła, na szczęście uznali gwarancje.kpeugeot pisze:Kiedyś kupiłem optime i dopóki nie rozwalilem obudowy działała jak wściekła w starym dieslu potrafiła bardzo długo kręcić rozrusznikiem
Kupilem yuase i to straszny syf zimy nie wytrzymała rozładowala się ija wybrxuszylo od mrozu 500zl poszło do śmieci żadna reklamacja nie pomogla
Dzisiaj to albo najtańszy albo optima
Różnica w cenie jest zbyt mała zeby kombinowac
Re: Żelowy Aku .
A od kiedy tak się pogorszyła Yuasa?
Bo ja mam akurat całkiem dobre doświadczenie - równo pięć lat właśnie mija od zakupu aku Yuasa 100 Ah / 900A YBX5019 i wciąż działa bez zarzutu, "trzyma jak dzwon". Może mam po prostu szczęście, a może wtedy robili jeszcze dobre?
Bo ja mam akurat całkiem dobre doświadczenie - równo pięć lat właśnie mija od zakupu aku Yuasa 100 Ah / 900A YBX5019 i wciąż działa bez zarzutu, "trzyma jak dzwon". Może mam po prostu szczęście, a może wtedy robili jeszcze dobre?