Blokada tylnego mostu - problem
Moderator: luk4s7
Blokada tylnego mostu - problem
Czolem.
Czasem się włączy, a czasem nie chce. Nie wiem może coś źle robię? Próbuje ja załączać na reduktorze, skrzynia w pozycji N. Lampka mruga, czekam i nic, potem podczas jazdy czasem zaskoczy w końcu. Może gdzieś coś trzeba naoliwić, nasmarować ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
Czasem się włączy, a czasem nie chce. Nie wiem może coś źle robię? Próbuje ja załączać na reduktorze, skrzynia w pozycji N. Lampka mruga, czekam i nic, potem podczas jazdy czasem zaskoczy w końcu. Może gdzieś coś trzeba naoliwić, nasmarować ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Pod auto i ruszaj kabelkami, na 100% gdzieś przegniły na wiązce i nie dochodzi napięcie do blokady.
Re: Blokada tylnego mostu - problem
U mnie w 120 miałem podobny przypadek. Pomogło ręczne przyłożenie napięcia na piny zasilania, po tej operacji blokada zaczęła działać. Ale wcześniej wyjąłem blokadę przejrzałem kable, sprawdziłem sterownik. Przy zdjętej blokadzie czasem się ruszyła po przekręceniu pokrętła. Założyłem i nic, przyłożyłem +12V prosto z aku raz i jak nowa.
Wcześniej po założeniu nowego silniczka blokady kontrolka migała mimo że blokada się zapinała. Problemem był zardzewiały trzpień (przesuwka wewnątrz mostu). Jak nigdy nie zdejmowany mechanizm to bym zdjął i popatrzył "na sucho" czy się przekręca po włączeniu. Przy okazji oczyścił i pomalował.
Wcześniej po założeniu nowego silniczka blokady kontrolka migała mimo że blokada się zapinała. Problemem był zardzewiały trzpień (przesuwka wewnątrz mostu). Jak nigdy nie zdejmowany mechanizm to bym zdjął i popatrzył "na sucho" czy się przekręca po włączeniu. Przy okazji oczyścił i pomalował.
Re: Blokada tylnego mostu - problem
A może wszystko jest w porządku, blokada musi zaskoczyć - potrzebna jest różnica prędkości obrotowej prawego i lewego koła. Spróbuj po włączeniu blokady zrobić kółko - oczywiście najlepiej na piachu lub śniegu jak masz.
Re: Blokada tylnego mostu - problem
No właśnie to zauważyłem, ze po włączeniu i przejechaniu się błotku zaskakuje. Natomiast jak próbuje np na równym szutrze nie włącza się. Z kolei w instrukcji toyotowej napisali że powinna się włączyć sama po kilku sekundach nie jadąc samochodem.daRon pisze:A może wszystko jest w porządku, blokada musi zaskoczyć - potrzebna jest różnica prędkości obrotowej prawego i lewego koła. Spróbuj po włączeniu blokady zrobić kółko - oczywiście najlepiej na piachu lub śniegu jak masz.
Tak czy siak sprawdzę czy kabelki gdzieś nie zaśniedziały.
Taka sama zasada chyba jest w blokadzie przedniej ARB (mam dołożoną) tez chyba musi być różnica prędkości w kołach aby zaskoczyła bo działa podobnie. Nie zapinania się od razu tylko po jakieś chwili.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
Re: Blokada tylnego mostu - problem
W moim J95 czasem blokada zaskakiwała od razu, a czasem trzeba było ruszyć i lekko skręcić. Chodzi o to żeby zęby się ustawiły odpowiednio. Jak włącznik przekręcasz to kontrolka miga, jak się zapnie (wskoczy na miejsce) to pali się ciągle.
Zapewne tak samo jest setce.
Zapewne tak samo jest setce.
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Mrugająca kontrolka świadczy o zadziałaniu mechanizmu, a dopiero jak wskoczy to lampka się pali ciągle - jest od tego osobny czujnik (taka "krańcówka"). Rzadko się zdarza, że blokada zaskakuje od razu na postoju. Rzuć okiem na film z linku: https://www.youtube.com/watch?v=UVxhs3jzbjI. Myślę, że masz wszystko OK - szczęściarz, ale przegląd dla świętego spokoju nie zaszkodzi.
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Po oględzinach przewodów i wtyczek nic nie znalazłem. Zdecydowałem się na odkręcenie mechanizmu do blokady. Po rozkręceniu okazało się, że w środku jest totalny syf. Na razie reanimuje zobaczymy czy uda się wszystko złożyć jak należy . Chyba od nowości nikt tam nie zaglądał.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Blokada tylnego mostu - problem
tak wygląda 9/10 blokad w tych autach. Trzeba systematycznie uruchamiać i sprawdzać szczelność.
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Ciesz się że obudowa nie jest pęknięta. Jak wyczyścisz i uruchomisz to pomaluj ją jakąś farbka. A jak by się udało uruchomić to chętnie kupię (u mnie obudowa pękła, a środek jak nowy).
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Dziś składam i uruchamiam. Zobaczymy czy wyczyszczenie pomogło.rolkos pisze:Ciesz się że obudowa nie jest pęknięta. Jak wyczyścisz i uruchomisz to pomaluj ją jakąś farbka. A jak by się udało uruchomić to chętnie kupię (u mnie obudowa pękła, a środek jak nowy).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Mam dwa pytania. Mechanizm wyczyściłem i złożyłem.
1. Czy po złożeniu wałek który wystaje powinien kręcić się lekko. Tzn czy można go przekręcić palcami na sucho.
2. Podłączyłem wtyczki przekręciłem stacyjkę czy mechanizm zadziała przekręcając difflock, czy musi być zapięty reduktor żeby silniczek się zakręcił.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
1. Czy po złożeniu wałek który wystaje powinien kręcić się lekko. Tzn czy można go przekręcić palcami na sucho.
2. Podłączyłem wtyczki przekręciłem stacyjkę czy mechanizm zadziała przekręcając difflock, czy musi być zapięty reduktor żeby silniczek się zakręcił.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk.
Adamms Wałbrzych TLC100 4.2 TD
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Musi być zapięty reduktor.
Re: Blokada tylnego mostu - problem
Reduktor załączony , na włączonym zapłonie ( ale bez odpalania silnika ) powinieneś słyszeć przekaźnik w przednim prawym rogu ( tak jakoś za schowkiem przed pasażerem ). I tak mi pięknie w J9 blokada się zapina tzn. w J9 przekaźnik słychać nad prawym tylnym kołem.
Niestety w J10 mimo nowego silniczka ( stary oczywiście był zgnity razem z obudową ) blokada nie zapina się. Przekaźnik słychać. Ale tylnych kół nie spina. Tzn. mechanik twierdzi ,że na podnośniku zapinała ....
Próbowałem na wykrzyżu ( jedno tylne koło w powietrzu ) i na oblodzonym podjeździe i dupa. Nie spina mi blokady. Taki problem znacie ?
Niestety w J10 mimo nowego silniczka ( stary oczywiście był zgnity razem z obudową ) blokada nie zapina się. Przekaźnik słychać. Ale tylnych kół nie spina. Tzn. mechanik twierdzi ,że na podnośniku zapinała ....
Próbowałem na wykrzyżu ( jedno tylne koło w powietrzu ) i na oblodzonym podjeździe i dupa. Nie spina mi blokady. Taki problem znacie ?
Re: Blokada tylnego mostu - problem
W poprzednim samochodzie miałem podobnie, nawet 2 razy. Pierwszy raz po kupieniu i wymianie blokady, okazało się że przesuwka w moście przyrdzewiała i przesuwała się tylko kawałek. Skutek taki że nie zawsze zapinała, aż ostatecznie przy obciążeniu przestała zapinać. Trzeba było zdjąć główkę mostu, wyjąć popychacz i wyczyścić z rdzy.
Po 2 latach problem powrócił, tym razem elektrycznie. Blokada się zawieszała (kombinowałem z komputerkami itd.). Ostatecznie pomogło danie prądu na blokadę prosto z akumulatora, 2 razy tak zrobiłem i zaczęła działać dobrze.
Wyjmij silniczek podłącz pod wiązkę i zobacz czy kręci przy włączaniu i wyłączaniu. Będziesz wiedział czy to problem elektryczny czy mechaniczny w moście.
Kolejna sprawa, oczywiście mechanik na początku stwierdził że blokada się zapina tylko czujnik walnięty, po wymianie bez zmian. Za to po 2 latach ten nowy zamiennik padł, wsadziłem stary i działał bez zarzutu.
Po 2 latach problem powrócił, tym razem elektrycznie. Blokada się zawieszała (kombinowałem z komputerkami itd.). Ostatecznie pomogło danie prądu na blokadę prosto z akumulatora, 2 razy tak zrobiłem i zaczęła działać dobrze.
Wyjmij silniczek podłącz pod wiązkę i zobacz czy kręci przy włączaniu i wyłączaniu. Będziesz wiedział czy to problem elektryczny czy mechaniczny w moście.
Kolejna sprawa, oczywiście mechanik na początku stwierdził że blokada się zapina tylko czujnik walnięty, po wymianie bez zmian. Za to po 2 latach ten nowy zamiennik padł, wsadziłem stary i działał bez zarzutu.