BJ42 - na oryginał by Kylon
Moderator: luk4s7
Re: BJ42 - na oryginał
ale jakbys chcial to wal...
taki ladny beige colour na rzepy i z moim ulubionym kluczem 12 - 14 by Toyota
taki ladny beige colour na rzepy i z moim ulubionym kluczem 12 - 14 by Toyota
Re: BJ42 - na oryginał
Ten pokrowiec jest na suwak z napisami Toyota Japan i charakterystycznym znaczkiem dla czterdziestki. Taki na rzepa mam w KZJ-ocie Ale dziękuję. Jutro fotki.
@Boryś. I to nie jest koniec
@Boryś. I to nie jest koniec
Re: BJ42 - na oryginał
no to niebawem bedziemy mogli zasiąść i pogadać bo u mnie też wiele zmian i chyba nawet 40tka sie pojawi co prawda bedzie jeździć daleko - w naturalnym swoim środowisku ale kiedyś zawita nad Wisłę na pewnokylon pisze:(...)@Boryś. I to nie jest koniec
Re: BJ42 - na oryginał
Jak pisałem tak się stało. Jest niebieski BJ42 na części do wsparcia projektu BJ42 - na oryginał . 1981 rok. Kupno tego pojazdu praktycznie rozwiązało wszelkie problemy z poszukiwaniem części wyposażenia. Oryginalny przebieg 135 tys km. Auto należało do dealera Toyoty w niemcowni. Będę miał fotki z załadunku to wrzucę. Na większości auta znajduje się oryginalny lakier. Troszkę dziur w tylnej szczęści. Ma uszkodzony silnik. Co się stało nie mam pojęcia ale zdjęta jest głowica i niestety przez kilka lat tak pozostawiona. Auto stało na parkingu a cylindry łapał rudy. Podejrzewam, że strzeliła uszczelka pod głowicą ale od strony smarowania olejem. Cały silnik jest w oleju co go idealnie zakonserwowało. W poniedziałek przyjrzę się temu dokładnie i zrobię inwentaryzację gratów. Na razie części leżą w kartonie w bagażniku. Nawet wykładziny są w super stanie .
Maska nie ma ani jednego bąbelka rdzy, ani grama szpachli. Jest na niej oryginalny lakier i wygłuszenie w super stanie. Wszystkie elementy zamków w żółciutkim ocynku. Moja miała już zamontowany patent od malucha i pogięte cięgna. Na bordowej masce jest kilka milimetrów szpachli w paru miejscach. Teraz będzie o wiele prościej stąd zaniechanie poszukiwań oryginalnej nowej maski . Dolne ranty drzwi troszkę podgniłe .
Boczki mam kupione i są w drodze ale proszę zobaczcie w jakim są stanie w tym aucie . Nie zmarnują się .
środek - marzenie. Moje bordowe śrubki trafią do auta w patyki. Do bordowej stąd.
Szukałem tej konsoli. Jest jakby wczoraj została zamontowana w fabryce. Moją ktoś zdążył gustownie polakierować w grafit metalik .
Stan dachu i podsufitki- no coments
Tylne kanapy. Do wymiany paseczki (mam nowiutkie) oraz gąbka tak aby wstały na rogach. Nawet nie trzeba ich lakierować. Wszystko full oryginał.
Już nie muszę regenerować połowy rzeczy: nagrzewnicy, przewodów, cięgieł, pedałów itp. Tu jest wszystko gotowe do montażu.
Znalezione papiery w schowku: instrukcja obsługi samochodu w języku niemieckim, gwarancja od radia oraz instrukcja montażu miękkiego dachu. Ciekaw jestem co jeszcze wynajdę ponieważ miałem mało czasu, a schowek jest pełen papierów.
Komora silnika to istny cud jak na te lata. Praktycznie zero rdzy. Błotniki jak nowe. Elektryka w idealnym stanie, oryginalne akumulatory, wszystkie tabliczki znamionowe, gumeczki, pierdółeczki - po prostu wszystko. Przekładanie tego to czysta przyjemność a i dużo zaoszczędzonej kasy na odbudowę w poprzednim pojeździe. Elementy po wyczyszczeniu będą przekładane do bordowej gdy zrobiona zostanie blacha. W tym autku jest mocno zgniły tył i widoczne naprawy tam gdzie wszędzie czyli tylne błotniki i wewnętrzne nadkola. Być może zostanie wykorzystany cały przód do mojej aczkolwiek .....
Fotkę pokrowca dodam jutro - suszy się po gruntownym czyszczeniu
Maska nie ma ani jednego bąbelka rdzy, ani grama szpachli. Jest na niej oryginalny lakier i wygłuszenie w super stanie. Wszystkie elementy zamków w żółciutkim ocynku. Moja miała już zamontowany patent od malucha i pogięte cięgna. Na bordowej masce jest kilka milimetrów szpachli w paru miejscach. Teraz będzie o wiele prościej stąd zaniechanie poszukiwań oryginalnej nowej maski . Dolne ranty drzwi troszkę podgniłe .
Boczki mam kupione i są w drodze ale proszę zobaczcie w jakim są stanie w tym aucie . Nie zmarnują się .
środek - marzenie. Moje bordowe śrubki trafią do auta w patyki. Do bordowej stąd.
Szukałem tej konsoli. Jest jakby wczoraj została zamontowana w fabryce. Moją ktoś zdążył gustownie polakierować w grafit metalik .
Stan dachu i podsufitki- no coments
Tylne kanapy. Do wymiany paseczki (mam nowiutkie) oraz gąbka tak aby wstały na rogach. Nawet nie trzeba ich lakierować. Wszystko full oryginał.
Już nie muszę regenerować połowy rzeczy: nagrzewnicy, przewodów, cięgieł, pedałów itp. Tu jest wszystko gotowe do montażu.
Znalezione papiery w schowku: instrukcja obsługi samochodu w języku niemieckim, gwarancja od radia oraz instrukcja montażu miękkiego dachu. Ciekaw jestem co jeszcze wynajdę ponieważ miałem mało czasu, a schowek jest pełen papierów.
Komora silnika to istny cud jak na te lata. Praktycznie zero rdzy. Błotniki jak nowe. Elektryka w idealnym stanie, oryginalne akumulatory, wszystkie tabliczki znamionowe, gumeczki, pierdółeczki - po prostu wszystko. Przekładanie tego to czysta przyjemność a i dużo zaoszczędzonej kasy na odbudowę w poprzednim pojeździe. Elementy po wyczyszczeniu będą przekładane do bordowej gdy zrobiona zostanie blacha. W tym autku jest mocno zgniły tył i widoczne naprawy tam gdzie wszędzie czyli tylne błotniki i wewnętrzne nadkola. Być może zostanie wykorzystany cały przód do mojej aczkolwiek .....
Fotkę pokrowca dodam jutro - suszy się po gruntownym czyszczeniu
Re: BJ42 - na oryginał
Eee no fajny rodzynek
Re: BJ42 - na oryginał
Widziałem ją na allegro,
W dobrym stanie jest mata wygłuszajaca silnik, szukam takiej
Adam
W dobrym stanie jest mata wygłuszajaca silnik, szukam takiej
Adam
Re: BJ42 - na oryginał
Przedtem była kilka miesięcy na rajdach. Właściciel chciał ją remontować dla siebie lecz przyszedł kryzys i cena poważnie spadła . Na dzień dzisiejszy nie jest na części do odsprzedaży. Nowe maty w ASO są straszliwie drogie, a do tego modelu chyba nawet niedostępne. Do mojej siedemdziesiątki kosztuje coś koło 1200 PLN .radomada pisze:Widziałem ją na allegro,
W dobrym stanie jest mata wygłuszajaca silnik, szukam takiej
Re: BJ42 - na oryginał
Wyczyszczony pokrowiec. Tak się podjarałem jego bytnością iż nie zdążyłem zrobić fotek jak był brudny - a był. Niestety śladów rdzy nie udało się usunąć. Suwak działa bez zarzutów. Być może w samochodzie są gdzieś jeszcze narzędzia do kompletu. Podnośnik jest.
Re: BJ42 - na oryginał
W pieknym stanie jest podsufitka z wykonczeniem.Chyba nikt nie zdejmowal dachu.
W mojej 40 podsufikta byla zolta i opadala na glowe.Poprzednim wlascicielem samochodu byl mysliwy i byc moze duzo palil papierosow.Podoba mi sie rowniez konsola miedzy siedzeniami.
Czekam na haslo "cos sprzedam"
Nie wspomne o torbie na narzedzia.
Adam
W mojej 40 podsufikta byla zolta i opadala na glowe.Poprzednim wlascicielem samochodu byl mysliwy i byc moze duzo palil papierosow.Podoba mi sie rowniez konsola miedzy siedzeniami.
Czekam na haslo "cos sprzedam"
Nie wspomne o torbie na narzedzia.
Adam
Re: BJ42 - na oryginał
torba sjuper oldschool dizajn piekna
jak caly niebieszczak zreszta!
a w sumie to teraz bordo bardziej nadaje sie na przeszczepa na czesci
jak caly niebieszczak zreszta!
a w sumie to teraz bordo bardziej nadaje sie na przeszczepa na czesci
- wista-wio
- Klubowicz
- Posty: 697
- Rejestracja: 05 lut 2009, 21:59
- Auto: BJ42 3,4D / BJ42 3B / BJ45
- Kontakt:
Re: BJ42 - na oryginał
witam i gratuluję
(poza nadal poszukiwnymi zegarami i danymi technicznymi) szukam schematu instalacji elektrycznej BJ42 może znajduje się w przepasnym schowku nabytego egemplarza
(poza nadal poszukiwnymi zegarami i danymi technicznymi) szukam schematu instalacji elektrycznej BJ42 może znajduje się w przepasnym schowku nabytego egemplarza
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Zrobiłem małą inwentaryzację sprzętu. Z papierów oprócz kilku kart telefonicznych nie ma właściwie nic. Leżało coś jeszcze od radia. Odkryłem, że z tyłu jest zamontowana oryginalna nowiusieńka belka ramy wraz z mocowaniami resorów. To gnije nagminnie i w bordowej też jest przegniłe. Teraz wystarczy tylko przełożyć. Tylna część samochodu była robiona po podłoga nie jest rewelacyjna, a wewnętrzne nadkola z płaskiej blachy. Idealny jest cały przód, wnętrze oraz górna część samochodu. Do odzysku są drzwi przednie. Zero szpachli i wystarczy wspawać same reperaturki. Dzięki niebieskiej czterdziestce mam mega mniej pracy i zakupów. To był dobry ruch.
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Dla mnie istotne jest całe wyposażenie, fotele, dach, mocowanie koła, cały przód do przednich progów, tylna belka, chłodnica i osprzęt silnika. Reszta nie ma znaczenia bo tak jak piszesz jest zgniła co nie oznacza, że do wyrzucenia . Skrzynia biegów, mosty z przebiegiem 135 tyś km też nie chodzą piechotą. Dziś dotarły wszystkie odboje gumowe maski oraz panewki wałka rozrządu. Pierwsze graty z Emiratów Arabskich odbieram w poniedziałek.
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Chwilowa przerwa w pracach ze względu na stage one Dziś podjęliśmy ze Sławkiem decyzję o reanimowaniu tylnych drzwi z niebieskiej Toyoty. Mają dziury ale brak jest mało profesjonalnych poprzednich napraw oraz kitu. Może uda się coś kupić Brzydowi z części w Libii - dałem mu listę ale pewnie zapomni . Przy okazji wyszło, że w 1981 roku tylne drzwi miały po trzy zawiasy (tudzież dokonano jakiejś przeróbki), a w 1983 już tylko po dwa.