KDSS "się poci"
Moderator: luk4s7
KDSS "się poci"
Takie mam pytanie do znawców, pewnie najbardziej do KYLONA. Kupiłem używane LC 150. Wszystko już mam ogarnięte ( fakt, że nie było tego zbyt wiele ), ale mechanik powiedział, że można spodziewać się pojawienia się problemów z KDSS bo amortyzator się poci. I teraz pytania:
1. Czy są jakieś zamienniki czy tylko oryginał ?
2. Czy można tę nieszczelność jakoś naprawiać czy tylko wymiana ?
3. Jakie są koszty ( orientacyjne ) wymiany w przypadku chęci pozostania przy KDSS, a jakie w przypadku rezygnacji ?
Jakoś nie znalazłem w poprzednich wątkach.
1. Czy są jakieś zamienniki czy tylko oryginał ?
2. Czy można tę nieszczelność jakoś naprawiać czy tylko wymiana ?
3. Jakie są koszty ( orientacyjne ) wymiany w przypadku chęci pozostania przy KDSS, a jakie w przypadku rezygnacji ?
Jakoś nie znalazłem w poprzednich wątkach.
Re: KDSS "się poci"
Kylon pewnie powie więcej, moim zdaniem jednak poczekaj aż kontrolka zacznie mrugać. Wtedy system straci ciśnienie. Ile kosztuje wymiana tego siłownika nie wiem. Nowy aktuator systemu to koszt ok 9.000 PLN w ASO. Tak było jakieś 3-4 lata temu. Jeżeli auto było serwisowane tylko w ASO i ma poniżej 150.000 km próbowałbym z rękojmi.
Re: KDSS "się poci"
Dziękuję. Auto było serwisowanie tylko w ASI, ale przebieg grubo powyżej. Czy tylko ASI może tu pomóc czy mogę to robić w innym warsztacie ? Nie przepadam za ASI i wcale nie chodzi mi o ceny. Generalnie po przejechaniu paru tysięcy km jestem bardzo zadowolony, a stan auta oceniam na nieprawdopodobnie dobry biorąc pod uwagę przebieg...
Re: KDSS "się poci"
Raczej tylko ASO.
Re: KDSS "się poci"
Niefajna niespodzianka
Moja150 ma nieco ponad rok a tu zaskoczeniea zapocenie na osłonie siłownika KDSS...
Auto ma ok38K ktoś przerabiał taki temat???
Moja150 ma nieco ponad rok a tu zaskoczeniea zapocenie na osłonie siłownika KDSS...
Auto ma ok38K ktoś przerabiał taki temat???
Re: KDSS "się poci"
Jedź do ASO. Jest jakaś akcja serwisowa na KDSS.
Re: KDSS "się poci"
tak się domyślam bo jak wysłałem zdjęcie do aso to otrzymałem info że zamawiają siłownik od KDSSa ... z pytaniem kiedy mogę podjechać na wymianę
Re: KDSS "się poci"
Informacyjnie w temacie , ASO wymieniło siłownik KDSS w ramach gwarancji , nie kampanii
Ale po wymianie zawieszenie stało się odczuwalnie bardziej sztywne ,szczególnie z tyłu ... wręcz mało komfortowe w trybie Normal
Serwis twierdzi że wszystko wykonał jak należy .. wiadomo
Otrzymałem info przy odbiorze że część wymieniona , olej z układu spuszczony i napełniony ciśnienie sprawdzone ... i wszystko powinno być ok
Ale po wymianie zawieszenie stało się odczuwalnie bardziej sztywne ,szczególnie z tyłu ... wręcz mało komfortowe w trybie Normal
Serwis twierdzi że wszystko wykonał jak należy .. wiadomo
Otrzymałem info przy odbiorze że część wymieniona , olej z układu spuszczony i napełniony ciśnienie sprawdzone ... i wszystko powinno być ok
Re: KDSS "się poci"
Co masz na myśli pisząc że jest bardziej sztywne? KDSS działa na zakrętach głównie więc logicznie przy jeździe na wprost nie powinno być specjalnie odczuwana różnica. Dopiero w zakrętach będzie się usztywniać.
Re: KDSS "się poci"
Sztywność większa przy tłumieniu nierówności - jazda na wprost(w szczególności nierówności na łatanej drodze ) ,
za które KDSS również częściowo odpowiada , na zakrętach różnicy nie widzę ze względu na spokojny styl jazdy .
Zadałem pytanie do ASO czy może być związek pomiędzy wymianą oleju i ponownym napełnieniu układu a sposobem tłumienia , zobaczymy co odpowiedzą
za które KDSS również częściowo odpowiada , na zakrętach różnicy nie widzę ze względu na spokojny styl jazdy .
Zadałem pytanie do ASO czy może być związek pomiędzy wymianą oleju i ponownym napełnieniu układu a sposobem tłumienia , zobaczymy co odpowiedzą
Re: KDSS "się poci"
No więc niech mnie ktoś sprostuje albo wyjaśni na chłopski rozum bo jeśli KDSS to sterowane siłowniki zamiast łączników stabilizatorów to jaki mają wpływ na jazdę na wprost? Rozumiem przy hamowaniu lub przyspieszaniu powodują mniejsze nurkowanie/stawanie dęba. Ale żeby brały wyczuwalny udział w jeździe na wprost to jakoś tego nie widzę.
Chyba że z tyłu masz miechy zamiast sprężyn ale to już nie jest KDSS.
Chyba że z tyłu masz miechy zamiast sprężyn ale to już nie jest KDSS.
Re: KDSS "się poci"
tak, z tyłu mam miechy , wersja executive
W opisie KDSS znajdziesz info że jego rola dotyczy ograniczenia przechyłów , poprawy trakcji w terenie oraz zwiększeniu komfortu jazdy na płaskich powierzchniach ,
wiec jakiś związek z komfortem jazdy oraz poprzez selekcją trybów jazdy , co do zasady sam KDSS działa automatycznie, ale w określonych trybach może się zmieniać jego charakterystyka ,
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2368858
https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... ystem-kdss
Zastanawiam się czy czegoś nie pomieszali przy ponownym uzupełnianiu systemu, czy wpływ może mieć np. większe ciśnienie w systemie albo jakaś kalibracja... ?
W opisie KDSS znajdziesz info że jego rola dotyczy ograniczenia przechyłów , poprawy trakcji w terenie oraz zwiększeniu komfortu jazdy na płaskich powierzchniach ,
wiec jakiś związek z komfortem jazdy oraz poprzez selekcją trybów jazdy , co do zasady sam KDSS działa automatycznie, ale w określonych trybach może się zmieniać jego charakterystyka ,
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2368858
https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... ystem-kdss
Zastanawiam się czy czegoś nie pomieszali przy ponownym uzupełnianiu systemu, czy wpływ może mieć np. większe ciśnienie w systemie albo jakaś kalibracja... ?