Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Moderator: luk4s7
Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Czesc,
Zarznalem skrzynie w FJC. Pekl przewod z chlodnicy i w 5km bylo po temacie.
FJ jest zbudowany na 120tce. Skrzynia wg spec to F750 5 biegowa.
I teraz mam takie opcje.
Remont:
Drogo wychodzi bo z gratow - komplet uszczelek, tarczki, przekladki i dwa kosze sprzeglowe plus reg. konwertera i ukladu chlodzenia (ponoc sa slady korozji w szkrzyni).
Twierdza ze po 200Kkm w terenie obciazonym autem na 33" - to to ze przewod pekl tylko przyspieszylo awarie.
Kupno uzywki:
I tu mam wielka prosbe.
Czy ktos z Was wie czy skrzynia F750 jest taka sama w dieslu D4D i w benzie 4.0 V6 i roznia sie tylko sterowaniem z auta? Czy sa inne przelozenia albo cos takiego?
Czyli czy mozna skrzynie z D4D zamontowac w FJC 4.0 V6? F750 jest tez montowana w j100 4runnerze itd.
Jesli nie to czy skrzynia ze 120tki 4.0 benz bedzie pasowac?
Pomozcie prosze! Sezon sie zaczal, auto gotowe - a tu taki klops
z gory dzieki i milego!
vac
Zarznalem skrzynie w FJC. Pekl przewod z chlodnicy i w 5km bylo po temacie.
FJ jest zbudowany na 120tce. Skrzynia wg spec to F750 5 biegowa.
I teraz mam takie opcje.
Remont:
Drogo wychodzi bo z gratow - komplet uszczelek, tarczki, przekladki i dwa kosze sprzeglowe plus reg. konwertera i ukladu chlodzenia (ponoc sa slady korozji w szkrzyni).
Twierdza ze po 200Kkm w terenie obciazonym autem na 33" - to to ze przewod pekl tylko przyspieszylo awarie.
Kupno uzywki:
I tu mam wielka prosbe.
Czy ktos z Was wie czy skrzynia F750 jest taka sama w dieslu D4D i w benzie 4.0 V6 i roznia sie tylko sterowaniem z auta? Czy sa inne przelozenia albo cos takiego?
Czyli czy mozna skrzynie z D4D zamontowac w FJC 4.0 V6? F750 jest tez montowana w j100 4runnerze itd.
Jesli nie to czy skrzynia ze 120tki 4.0 benz bedzie pasowac?
Pomozcie prosze! Sezon sie zaczal, auto gotowe - a tu taki klops
z gory dzieki i milego!
vac
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
jezeli wierzyć Wikioedi to tam jest takie info:
A750F[edit]
5 Speed Automatic Transmission(4x4)
Applications:
2005+ 4Runner (4x4)
2005-2015 Tacoma (V6 4x4)
2005+ Tundra (4X4)
2007+ FJ Cruiser (4x4)
2009 FJ Cruiser (Canada V6 4x4)
2003-2007 Land Cruiser 100-series (4x4)
2003-2009 GX 470 (4x4)
2003-2007 LX 470 (4x4)
2005- Land Cruiser Prado 3.0 D4D (4x4) European version
2005 - Fortuner 4.0L
2005+ Hilux 4x4 (European Version Only)
w jednym rzędzie wymienili diesel wraz z benzynami.
Trzeba by tez sprawdzić czy masz wersje a750e czy a750f bo w zależności od rocznika i kraju sprzedażny były oba modele skrzyń w tym samym czasie. W dieslu lc120 chyba tylko "F" były ale w FJ już oba modele skrzyń. Wszystko zależy czy dawca miał napęd na 2 czy 4 koła. Ty pewnie masz model F.
Jakbyś chciał sam sie doktoryzować ze skrzyń to tutaj jest artykuł o naszym modelu http://www.gearsmagazine.com/resources/ ... _4_all.pdf
Na tym moja wiedza się kończy. Jak ogarniesz temat to wpisz wnioski bo może innym się przydadzą.
A750F[edit]
5 Speed Automatic Transmission(4x4)
Applications:
2005+ 4Runner (4x4)
2005-2015 Tacoma (V6 4x4)
2005+ Tundra (4X4)
2007+ FJ Cruiser (4x4)
2009 FJ Cruiser (Canada V6 4x4)
2003-2007 Land Cruiser 100-series (4x4)
2003-2009 GX 470 (4x4)
2003-2007 LX 470 (4x4)
2005- Land Cruiser Prado 3.0 D4D (4x4) European version
2005 - Fortuner 4.0L
2005+ Hilux 4x4 (European Version Only)
w jednym rzędzie wymienili diesel wraz z benzynami.
Trzeba by tez sprawdzić czy masz wersje a750e czy a750f bo w zależności od rocznika i kraju sprzedażny były oba modele skrzyń w tym samym czasie. W dieslu lc120 chyba tylko "F" były ale w FJ już oba modele skrzyń. Wszystko zależy czy dawca miał napęd na 2 czy 4 koła. Ty pewnie masz model F.
Jakbyś chciał sam sie doktoryzować ze skrzyń to tutaj jest artykuł o naszym modelu http://www.gearsmagazine.com/resources/ ... _4_all.pdf
Na tym moja wiedza się kończy. Jak ogarniesz temat to wpisz wnioski bo może innym się przydadzą.
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Dzieki Plum. Ten pdf - mistrz!
Mam skrzynie a A750F.
w takim razie wezme skrzynie do j100 4.7 na probe. Dam znac jak sie skonczylo!
Czy ktos moze ma jeszcze jakies info?
Mam skrzynie a A750F.
w takim razie wezme skrzynie do j100 4.7 na probe. Dam znac jak sie skonczylo!
Czy ktos moze ma jeszcze jakies info?
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Zadzwon może jeszcze do jednego z większych znawców toyot.
Cos tam dłubał przy moim ale nie skrzynie.
Temat automatów myślę że zna. Zwą go Rokfor.
paweł
Cos tam dłubał przy moim ale nie skrzynie.
Temat automatów myślę że zna. Zwą go Rokfor.
paweł
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8488
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Skrzynia J100 będzie wymagała wymiany tylnego adaptera (reduktor jest zupełnie inny).
Diesel vs bena różnią się konwerterem - stall ratio ma inna wartość. Reszta powinna być taka sama - acz sobie reki nie dam obciąć. Trzeba by głębiej dłubnąć w danych technicznych.
Diesel vs bena różnią się konwerterem - stall ratio ma inna wartość. Reszta powinna być taka sama - acz sobie reki nie dam obciąć. Trzeba by głębiej dłubnąć w danych technicznych.
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Czesc Rokfor!
I do tego tez doszedlem ze reduktor inny w j100.
Kurde z czego ja sie teraz doktoryzuje! ;\
Czyli jesli zregeneruje konwerter i przeloze to zabangla?
Czyli metoda prob i bledow?
Gdzie znalezc dane tych skrzyn?
dziex
I do tego tez doszedlem ze reduktor inny w j100.
Kurde z czego ja sie teraz doktoryzuje! ;\
Czyli jesli zregeneruje konwerter i przeloze to zabangla?
Czyli metoda prob i bledow?
Gdzie znalezc dane tych skrzyn?
dziex
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Sprawdź też czy wieloklin na reduktor ma tą samą średnice i uzębienieVacky pisze:I do tego tez doszedlem ze reduktor inny w j100.
Osobiście bardziej bym celował w skrzynię z J120 D4D
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8488
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Zadziała również na konwerterze z klekota - przekładnia konwertera jest dla diesli ustawiona niżej, co przy mocnej benzynie też powinno całkiem fajnie zadziałać.
Lub konwerter z benzyny - wtedy już w sumie obojętne, czy z J12, czy z J100, czy czegokolwiek z tym typem skrzyni i benzyną. Albo regeneracja starego, acz ja raczej ostrożnie podchodzę do tego tematu.
Lub konwerter z benzyny - wtedy już w sumie obojętne, czy z J12, czy z J100, czy czegokolwiek z tym typem skrzyni i benzyną. Albo regeneracja starego, acz ja raczej ostrożnie podchodzę do tego tematu.
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Czyli - reasumujac - biore skrzynie od 120 D4D po 2005 i zakladam moj zregenerowany konwerter. I mam to co bylo? tak?
Koszty transportu grube - wolalbym nie odsylac :/
Koszty transportu grube - wolalbym nie odsylac :/
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8488
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automat - FJCvs120. POMOCY!!!
Teoretycznie tak ma to zadziałać.
Co wyjdzie w praktyce - cóż. Nie za wiele takich tematów u nas jest - właściwie to ... jesteś pierwszy
W dodatku - wybór masz raczej żaden - znalezienie ori skrzynki z FJC jest raczej mało realne.
Zadziałać to to zadziała, kwestią jest conajwyżej ilość tajli do poprzekładania z oryginalnej skrzyni. Wszystko jest pasujące do siebie, trzeba jedynie bardzo dokładnie obie skrzynki porównać, i z tych dwóch poskładać taką dokładnie jak trzeba.
Co wyjdzie w praktyce - cóż. Nie za wiele takich tematów u nas jest - właściwie to ... jesteś pierwszy
W dodatku - wybór masz raczej żaden - znalezienie ori skrzynki z FJC jest raczej mało realne.
Zadziałać to to zadziała, kwestią jest conajwyżej ilość tajli do poprzekładania z oryginalnej skrzyni. Wszystko jest pasujące do siebie, trzeba jedynie bardzo dokładnie obie skrzynki porównać, i z tych dwóch poskładać taką dokładnie jak trzeba.