Luz półosi w piaście
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
Bez liftu półosie pracują prawie poziomo. Wtedy nic sie nie wyrabia, nie lecą też co chwila osłony przegubów
Re: Luz półosi w piaście
Dziękuję za odpowiedź. Jeśli obniżę z 2' do 1" to coś da, czy raczej wrócić do fabrycznego? I od razu, czy przy fabrycznym opony 32" się zmieszczą?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
Zmieszczą się, jeżeli felgi nie sa szersze niż 8,5" przy standardowym odsadzeniu.
Ustaw zawias przedni zgodnie z nastawami fabrycznymi - to będzie działał bezawaryjnie. Można zapodać natomiast sztywniejsze drążki skrętne, i sztywniejsze sprężyny tylne, bo ori to auto jest bardzo miękko zestrojone.
A - uszczelnienia na półosi sa w pełni sprawne? Ori uszczelniacze "deko" różnią się od standardowych
Ustaw zawias przedni zgodnie z nastawami fabrycznymi - to będzie działał bezawaryjnie. Można zapodać natomiast sztywniejsze drążki skrętne, i sztywniejsze sprężyny tylne, bo ori to auto jest bardzo miękko zestrojone.
A - uszczelnienia na półosi sa w pełni sprawne? Ori uszczelniacze "deko" różnią się od standardowych
Re: Luz półosi w piaście
Uszczelniacze są dwa a półoś jeden przeciw kurzowy nabity na przegub, a drugi w zwrotnicy...
Ten pierwszy to chyba tylko ori, a drugi idzie dobrać z after marketu jakiegoś.
Ten pierwszy to chyba tylko ori, a drugi idzie dobrać z after marketu jakiegoś.
Re: Luz półosi w piaście
Niestety i mnie dopadl problem. Gdy prawa strona wpada w dziure skrzeczy mocno.
Poprzedni wlasciciel mowil ze toczył te tulejki, ale mam watpiwosci.
Ta tulejka jest na przegubie czy w zwrotnicy ? Co z tulejka od strony koła?
Ja to mam czy to jakas rzeźba ?
Zdemontowalem i wyglada tak:
Druga sprawa. Podobno da sie wymienic te tulejki na lozysko igielkowe. Nowsze Dyna/Toyoace/Hilux mialy takie rozwiazanie. To prawda ?
Roller Needle Bearings 90364-30011
Inner Steering Knuckle Bushing 90381-32001
zrodlo: http://surf-club-kz.org/forum/topic.php ... &topic=170" onclick="window.open(this.href);return false;
auto: Hilux Surf KZN130 1994
Poprzedni wlasciciel mowil ze toczył te tulejki, ale mam watpiwosci.
Ta tulejka jest na przegubie czy w zwrotnicy ? Co z tulejka od strony koła?
Ja to mam czy to jakas rzeźba ?
Zdemontowalem i wyglada tak:
Druga sprawa. Podobno da sie wymienic te tulejki na lozysko igielkowe. Nowsze Dyna/Toyoace/Hilux mialy takie rozwiazanie. To prawda ?
Roller Needle Bearings 90364-30011
Inner Steering Knuckle Bushing 90381-32001
zrodlo: http://surf-club-kz.org/forum/topic.php ... &topic=170" onclick="window.open(this.href);return false;
auto: Hilux Surf KZN130 1994
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
Panewka na pierwszych fotach ma oczywiście siedzieć w piaście, a nie być zespawana do przegubu - masz tam zreszta widoczny ślad przegrzania końcówki do ponad 400 st (fioletowe przebarwienie) - ogólnie przegub do śmietnika.
Co do zamiany na igiełki - jest to możliwe, tyle że sobie sprawdź ile to kosztuje
Co do zamiany na igiełki - jest to możliwe, tyle że sobie sprawdź ile to kosztuje
Re: Luz półosi w piaście
Nie wyprasuje tego na prasie ? Ewentualnie natne tulejke i powinna peknac. Dlaczego przegub nie nadaje sie ?Rokfor32 pisze:przegrzania końcówki do ponad 400 st (fioletowe przebarwienie) - ogólnie przegub do śmietnika
Mam nadzieje ze zwrotnica nie jest uszkodzona. Nie wiem co autor tej "naprawy" mial na mysli robiac tak.Rokfor32 pisze:Panewka na pierwszych fotach ma oczywiście siedzieć w piaście
Fabrycznie ta mosiezna panewka siedzi w zwrotnicy. Natomiast co jest na przegubie ? Nic ?
Zdjecia sa z okresu kiedy jeszcze nie skrzeczalo wogole, a rozbieralem to wtedy zeby wymienic gumy na przegubach. Gdybym wtedy wiedzial ze to zle jest
Z drugiej strony tak samo to wyglada
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
Przegub jest pod panewka utwardzony (powierzchniowo), a bieżnie kulek są hartowane. Jeżeli w tym miejscu ociągnęło ponad 400 st - to po pierwsze powierzchnia pod panewką przestała być twarda (uległa odpuszczeniu), a po drugie takiemu samemu procesowi uległy bieżnie kulek, co oznacza że pod obciążeniem się ekspresowo wygniatają, i przegub klekota.Dodatkowo nie wiadomo co się mogło podziać ze strukturą wewnętrzną samego wałka przegubu (naprężenia wewnętrzne, mikropęknięcia, czy rozrost ziaren i zmiana właściwości wytrzymałościowych) - a to oznacza że pojawia się opcja jego ukręcenia pod obciążeniem. Koło nie odjedzie (w tej konstrukcji), ale latająca półośka jest w stanie wywołać sporo zniszczeń.
Do odpuszczenia hartowanej stali wystarcza temperatura już od 230st. Łożysk to też dotyczy - a tuż nad panewką masz dolną bieżnie jednego z łożysk piasty - prawdopodobnie tez oberwało.
To takie może i trochę "dmuchanie na zimne" - ale tak to właśnie ma być, jeżeli traktujemy temat zgodnie ze sztuką - pewne elementy wymienia sie przy cieniu podejrzenia, a szczególnie te mające wpływ na bezpieczeństwo.
Do odpuszczenia hartowanej stali wystarcza temperatura już od 230st. Łożysk to też dotyczy - a tuż nad panewką masz dolną bieżnie jednego z łożysk piasty - prawdopodobnie tez oberwało.
To takie może i trochę "dmuchanie na zimne" - ale tak to właśnie ma być, jeżeli traktujemy temat zgodnie ze sztuką - pewne elementy wymienia sie przy cieniu podejrzenia, a szczególnie te mające wpływ na bezpieczeństwo.
Re: Luz półosi w piaście
Rokfor32 pisze:Co do zamiany na igiełki - jest to możliwe, tyle że sobie sprawdź ile to kosztuje
Zrobilem research na rynku czesci dostepnych w pare dni i wyglada to tak:
Klasyczna naprawa w ASO:
uszczelniacz na przegubie zewnetrznym 90304-76003-->(zamienia sie na)-->90316-60004 237,01zl
uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002 91,86 zł
mosiezna panewka od strony przegubu 90381-30003 134,92 zł
mosiezna panewka od strony kola 90381-30006 62,56 zł
Suma= 526,35 zł (bez przegubu)
Upgrade do lozyska igielkowego w ASO:
uszczelniacz na przegubie zewnetrznym 90304-76003-->(zamienia sie na)-->90316-60004 237,01zl
uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002 91,86 zł
lozysko igielkowe 90364-30011 332,51 zł
waska mosiezna tulejka 90381-32001 50,20 zł
mosiezna panewka od strony kola 90381-30006 62,56 zł
Suma= 774,14zł (bez przegubu)
Upgrade do lozyska igielkowego MIX dostawco:
iparts.pl: Przegub z uszczelniaczem blueprint --> ADT38931 315zl
ASO: uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002 91,86 zł
Lokalny dostawca: lozysko igielkowe HK 3020 NTN 18zl
ASO: waska mosiezna tulejka od strony igiełek 90381-32001 50,20 zł
ASO: mosiezna panewka od strony kola 90381-30006 62,56 zł
suma=537,62zł ( z nowym przegubem!)
Jezeli chodzi o specyfikacje lozyska igielkowego to:
Aso: 90364-30011
NTN: HK 3020
NSK: NSK DB503011
wymiary:Fw=30; D=37; C=20;
Wedlug mnie opcja MIX bedzie wersja najlepsza. Mam przegub w cenie.
Czesci jeszcze nie zamawialem. Potwierdze czy wszystko pasuje jak zamowie i rozbiore samochod.
Brakuje mi klucza nasadowego 54, pewnie lozysko kola tez bedzie trzeba wymienic, ale to juz nie na temat jest
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
fobos kiedys zrobił klucz z profilu
ja kupiłem ale chyba 56 bo jest lekki luz - kupiłem w sklepie narzedziowym
ja kupiłem ale chyba 56 bo jest lekki luz - kupiłem w sklepie narzedziowym
Re: Luz półosi w piaście
Musze sam siebie poprawic. Zle numery czesci sie wkradly. Kluczowych elementow. Na zielono poprawione fragmenty.
namlooc pisze: Klasyczna naprawa w ASO:
uszczelniacz na przegubie zewnetrznym 90304-76003-->(zamienia sie na)-->90316-60004 237,01zl
uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002 91,86 zł
mosiezna panewka od strony przegubu 90381-30003 134,92 zł
mosiezna panewka od strony kola 90381-30006 62,56 zł
Suma= 526,35 zł (bez przegubu)
Upgrade do lozyska igielkowego w ASO:
uszczelniacz na przegubie zewnetrznym 90304-76003-->(zamienia sie na)-->90316-60004 237,01zl
uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002 91,86 zł
lozysko igielkowe 90364-30011 332,51 zł
waska mosiezna tulejka od strony igiełek 90381-32001 50,20 zł
mosiezna panewka od strony kola 90381-30003 134,92 zł
Suma= 846,5zł (bez przegubu)
Upgrade do lozyska igielkowego MIX dostawco:
iparts.pl: Przegub z uszczelniaczem blueprint --> ADT38931 315zl
ASO: uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002 91,86 zł
Lokalny dostawca: lozysko igielkowe HK 3020 NTN 18zl
ASO: waska mosiezna tulejka od strony igiełek 90381-32001 50,20 zł
ASO: mosiezna panewka od strony kola 90381-30003 134,92 zł
suma=609.98zł ( z nowym przegubem!)
Re: Luz półosi w piaście
Znowu bylo pomylone. Fajnie jak by ktos skasowal poprzednie dwa posty.
Teraz na 100% numery i ceny sa ok.
Teraz na 100% numery i ceny sa ok.
namlooc pisze: Klasyczna naprawa w ASO:
uszczelniacz na przegubie zewnetrznym 90304-76003 91,86 zł
uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002--> (zamienia sie na)-->90316-60004 237,01zl
mosiezna panewka od strony przegubu 90381-30003 134,92 zł
mosiezna panewka od strony kola 90381-30006 62,56 zł
Suma= 526,35 zł (bez przegubu)
Upgrade do lozyska igielkowego w ASO:
uszczelniacz na przegubie zewnetrznym 90304-76003 91,86 zł
uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002--> (zamienia sie na)-->90316-60004 237,01zl
lozysko igielkowe 90364-30011 332,51 zł
waska mosiezna tulejka od strony igiełek 90381-32001 50,20 zł
mosiezna panewka od strony kola 90381-30003 134,92 zł
Suma= 846,5zł (bez przegubu)
Upgrade do lozyska igielkowego MIX dostawco:
iparts.pl: Przegub z uszczelniaczem blueprint --> ADT38931 315zl
ASO: uszczelniacz zwrotnicy od strony przegubu 90316-60002--> (zamienia sie na)-->90316-60004 237,01zl
Lokalny dostawca: lozysko igielkowe HK 3020 NTN 18zl
ASO: waska mosiezna tulejka od strony igiełek 90381-32001 50,20 zł
ASO: mosiezna panewka od strony kola 90381-30003 134,92 zł
suma=755.13 ( z nowym przegubem!)
Re: Luz półosi w piaście
Powiedz cos wiecej, bo ciagle nie moge dojsc do ladu z tymi uszczelniaczami.Rokfor32 pisze:A - uszczelnienia na półosi sa w pełni sprawne? Ori uszczelniacze "deko" różnią się od standardowych
Narazie zamowilem tylko zamiennik igiełek oraz dwie tulejki mosiezne z ASO. Uszczelniacz na przegubie bedzie z przegubem aftermarketowym. Uszczelniacz zwrtonicy ciagle szukam aftermarketowego.
Co ciekawe TOYOTA w 1994roku miala akcje wymian mozieznych tulejek na lozyska igielkowe.
Technical Service Bulletin w zalaczniku
http://www.toyotapart.com/4X4-FRONT_AXL ... 94-001.pdf
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
Igiełki idą do układów z ADD. Panewki przy sprzęgiełkach. Z tego samego powodu igiełki w czopie piasty miała część J8 (od któregoś tam roku) - i J100.
Po prostu dlatego - że jak nie ma sprzęgiełek - przegub wiruje stale względem czopa piasty. I o ile jeszcze przy sztywnym moście jest tam jako takie smarowanie (dla panewki) smarem z przegubu - to w przypadku IFS smaru jest jak kot napłakał.
Po prostu dlatego - że jak nie ma sprzęgiełek - przegub wiruje stale względem czopa piasty. I o ile jeszcze przy sztywnym moście jest tam jako takie smarowanie (dla panewki) smarem z przegubu - to w przypadku IFS smaru jest jak kot napłakał.
Re: Luz półosi w piaście
Brakuje ci ponieważ czegoś takiego nie ma,przynajmniej w jednostkach metrycznych,ja mam kilka sztuk tyle.że 55 i jest to na śrubę M36,jakby co mogę pożyczyć.namlooc pisze: Brakuje mi klucza nasadowego 54