BJ42 - na oryginał by Kylon
Moderator: luk4s7
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
o nie nie!
Mój mechanik znajdzie się w FJcie. Jak się Kylon zacznie rozglądać konkretnie, to znamy dwa pewne źródełka.
O ile dobrze pamiętam, dysze spryskiwacza ma także za miedzą Diebo Taile, wystawia też na Ebayu.
Mój mechanik znajdzie się w FJcie. Jak się Kylon zacznie rozglądać konkretnie, to znamy dwa pewne źródełka.
O ile dobrze pamiętam, dysze spryskiwacza ma także za miedzą Diebo Taile, wystawia też na Ebayu.
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Ma ale to są zamienniki bo i ja mam zamienniki z Terrain Tamera na półce. Oryginały zakończone w produkcji a ja chciałem mieć szare tak jak to powinno być
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
hej
jakbyś zmienił zdanie
pawel
jakbyś zmienił zdanie
pawel
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Wszyscy coś piszą i jeżdżą swymi czterdziestkami to ja coś napiszę. Pozazdrościłem Adamsowi oraz Plumowi i też wyprowadziłem ją na spacer. Odpaliła od razu bez jąknięcia mimo, że ostatni raz kluczyk był przekręcony w listopadzie zeszłego roku. Jakoś tak czasu nie było i ciągle coś innego do roboty.
W między czasie walczyłem z chłodnicą. Oryginalna mimo, że wyglądała super ciekła w kilku miejscach. oddałem do naprawy ale niestety po uruchomieniu ponownie ciekła ciekła (tuż przed targami Off-road Show 2013). W grudniu wkurzyłem się i zakupiłem usługę wymiany całego rdzenia na nowy. Miało być pięknie i cudownie, a wyszło jak zawsze. Kwota nie mała ale Panowie sobie zrobili ją krótszą o 8 mm wynikiem czego nie pasowała metalowa osłona wiatraka. Kurna - szlag mnie trafił ale chciałem pojeździć - no bo montaż dopiero teraz. Zrobiliśmy małe dystanse bo przecież nie będę ciął osłony a oddam na reklamację zimą co ustaliłem telefonicznie. Nareszcie sucho.
W autko pozostały dwa problemy do rozwiązania.
Jeden to wał. Zmieniłem wieszaki z OME na oryginalne aby troszkę obniżyć auto. Resory Trailmastera jakie mam podnoszą o 7 cm, a przez to, że mam skrzynię z piątką robi się spory kąt na wale. Skrzynia owa jest dłuższa od czwórkowej o jakieś 15 cm. Prawdopodobnie zmienię na Terrain Tamera +5 cm.
Podczas sobotniej rodzinnej wycieczki na działeczkę zapakowałem narzędzia i na trawce dokonałem oględzin. I co zobaczyłem - kurna podczas wyważania wału zostały podmienione krzyżaki. Dałem oryginały a zamontowane zostały GMB - teraz to sobie mogę. Wały robione były 3 lata temu. A co za tym idzie po przejechaniu 933 km GMB się wytłukło na maksa. Zakupić muszę na nowo oryginały i zrobię wał od początku ale to po wymianie resorów. No chyba że wymyślę krzyżaki o zwiększonym kącie pracy.
Drugi problem to dziwne zachowanie układu kierowniczego. Wszystko jest nowe i nie ma najmniejszych luzów a kierownica potrafi się przestawić po skręcaniu w miejscu. Dodam że nie mam wspomagania kierownicy. Tu też podejrzewam resory ale jeszcze się temu dokładnie przyjrzę.
Zatem od kilku dni pośmigałem sobie czterdziesteczką tu i tam. Do pracy z pracy, ze szkoły do szkoły po dzieciaki i weekendowo na działkę. W sobotę nawet po domowe zakupy
Dziś wstawiona ponownie do puszki bo samochodów tyle na warksztacie, że nie ma gdzie tego upychać. Ale jak nadarzy się okazja to wyjmnę - zwłaszcza że muszę się kopnąć nią w jedno miejsce 1000 w jedna stronę
A i w odpowiedzi na poprzedniego posta była zbliżona oferta kupna
W między czasie walczyłem z chłodnicą. Oryginalna mimo, że wyglądała super ciekła w kilku miejscach. oddałem do naprawy ale niestety po uruchomieniu ponownie ciekła ciekła (tuż przed targami Off-road Show 2013). W grudniu wkurzyłem się i zakupiłem usługę wymiany całego rdzenia na nowy. Miało być pięknie i cudownie, a wyszło jak zawsze. Kwota nie mała ale Panowie sobie zrobili ją krótszą o 8 mm wynikiem czego nie pasowała metalowa osłona wiatraka. Kurna - szlag mnie trafił ale chciałem pojeździć - no bo montaż dopiero teraz. Zrobiliśmy małe dystanse bo przecież nie będę ciął osłony a oddam na reklamację zimą co ustaliłem telefonicznie. Nareszcie sucho.
W autko pozostały dwa problemy do rozwiązania.
Jeden to wał. Zmieniłem wieszaki z OME na oryginalne aby troszkę obniżyć auto. Resory Trailmastera jakie mam podnoszą o 7 cm, a przez to, że mam skrzynię z piątką robi się spory kąt na wale. Skrzynia owa jest dłuższa od czwórkowej o jakieś 15 cm. Prawdopodobnie zmienię na Terrain Tamera +5 cm.
Podczas sobotniej rodzinnej wycieczki na działeczkę zapakowałem narzędzia i na trawce dokonałem oględzin. I co zobaczyłem - kurna podczas wyważania wału zostały podmienione krzyżaki. Dałem oryginały a zamontowane zostały GMB - teraz to sobie mogę. Wały robione były 3 lata temu. A co za tym idzie po przejechaniu 933 km GMB się wytłukło na maksa. Zakupić muszę na nowo oryginały i zrobię wał od początku ale to po wymianie resorów. No chyba że wymyślę krzyżaki o zwiększonym kącie pracy.
Drugi problem to dziwne zachowanie układu kierowniczego. Wszystko jest nowe i nie ma najmniejszych luzów a kierownica potrafi się przestawić po skręcaniu w miejscu. Dodam że nie mam wspomagania kierownicy. Tu też podejrzewam resory ale jeszcze się temu dokładnie przyjrzę.
Zatem od kilku dni pośmigałem sobie czterdziesteczką tu i tam. Do pracy z pracy, ze szkoły do szkoły po dzieciaki i weekendowo na działkę. W sobotę nawet po domowe zakupy
Dziś wstawiona ponownie do puszki bo samochodów tyle na warksztacie, że nie ma gdzie tego upychać. Ale jak nadarzy się okazja to wyjmnę - zwłaszcza że muszę się kopnąć nią w jedno miejsce 1000 w jedna stronę
A i w odpowiedzi na poprzedniego posta była zbliżona oferta kupna
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Od czasu do czasu coś sobie dłubnę albo coś sobie kupię. Obecnie zbieram wszystkie nowe knobki na desce i idzie mi całkiem sprawnie. Brakuje już tylko trzech. A tymczasem znalazłem na Bliskim Wschodzie mały zapasik który jest już u mnie w szafie.
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Wciąż sobie szukam rarytasków i co jakiś czas kupię coś nie coś. tym razem udało mi się kupić nowe oryginalne koło pasowe do wspomagania do mojego autka. Pompę nowa fabrycznie mam. Teraz doszło koło pasowe . Jeszcze ze dwa lata i skompletuje całe wspomaganie - he he...
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
zwłaszcza że muszę się kopnąć nią w jedno miejsce 1000 w jedna stronę
jakieś targi, wystawka, kiedy?
jakieś targi, wystawka, kiedy?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Uchwyt, Kylonie. I napinacz. a pompa spasuje pewnie z innego modelu ...
Wiem, że swoją masz na 100% oryginał - ale jak nie zapomnę to zapodam fotę jak rozwiązałem temat w Piekażowej. Nietypowo - ale praktycznie bez ingerenci w oryginalność auta (wyjątkiem jest wałek od kierownicy - jest skrócony około 16 cm. Ładnie też wpasowała się pompa z 22R - acz napinacz ... cóż, się jeszcze zobaczy. Koncepcyjnie jak w 2H czy 2L-T - ale jakoś blisko mostu to wychodzi ...
Wiem, że swoją masz na 100% oryginał - ale jak nie zapomnę to zapodam fotę jak rozwiązałem temat w Piekażowej. Nietypowo - ale praktycznie bez ingerenci w oryginalność auta (wyjątkiem jest wałek od kierownicy - jest skrócony około 16 cm. Ładnie też wpasowała się pompa z 22R - acz napinacz ... cóż, się jeszcze zobaczy. Koncepcyjnie jak w 2H czy 2L-T - ale jakoś blisko mostu to wychodzi ...
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Ale ja mam resztę tylko w używkach.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
No - to dlaczemu jeszcze nieposkładane??
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Szewc bez butów chodzi.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
A. to tak jak u mnie ...
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Nakrętka, podkładki i klin kupione. Można kółeczko zamontować na pompie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
A na następnym wspólnym iwencie znowu Ci auto trytytką podrasuję ...
A poważniej - ogarnąłeś ten defekt w pompie? bo to nie ma tak być, jak miałeś u Piotra. Ta dżwigienka od pompy nie ma latać jak psu jajca - ma być dociśnięta wewnętrzną sprężyną do zderzaka dawki max.
A poważniej - ogarnąłeś ten defekt w pompie? bo to nie ma tak być, jak miałeś u Piotra. Ta dżwigienka od pompy nie ma latać jak psu jajca - ma być dociśnięta wewnętrzną sprężyną do zderzaka dawki max.
Re: BJ42 - na oryginał by Kylon
Od tamtej pory autko stoi nieruszone