3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
hej
chcę skrócić układ wydechowy, czy kataliaztor i czujniki sondy lambda są potrzebne do życia auta?
z tego co rokfor zawsze pisze o silniku 3,0 V6 to że on nic do szczęścia nie potrzebuje więć może wywalę kataliaztor i dwa czujniki przed nim i za nim, czy z tego powodu zmieni sie spalanie albo coś innego?
opcja dwa to zastąpić tłumik od 3,0 V6 tłumikiem od diesla 2,4 jest troszkę krótszy
chcę skrócić układ wydechowy, czy kataliaztor i czujniki sondy lambda są potrzebne do życia auta?
z tego co rokfor zawsze pisze o silniku 3,0 V6 to że on nic do szczęścia nie potrzebuje więć może wywalę kataliaztor i dwa czujniki przed nim i za nim, czy z tego powodu zmieni sie spalanie albo coś innego?
opcja dwa to zastąpić tłumik od 3,0 V6 tłumikiem od diesla 2,4 jest troszkę krótszy
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Posłużę się przykładem z motocykla , kat został wymieniony na y-pipe , ale sondy zostały, bo jak on ma(komp) zanalizować skład mieszanki czy za bogata , czy za uboga a to przekłada się na spalanie . W moim przypadku silnik jest żwawszy a spalanie zależy od stylu jazdy. Przyjmując że zyskało się kilka koni to gdy będziemy je chcieli wykorzystać trzeba je dodatkowo nakarmić , ale w normalnej jeździe jest raczej porównywalnie z tendencją mniej niż wcześniej (w końcu opory też ciut mniejsze , chyba). Obstawiam że sondy powinny zostać.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
hej
jak wywalisz sondy lambda to efektem ubocznym może byc wzrost zuzycia paliwa. Niewielki ale zawsze jakiś.
Jak sie dowiadywalem o ustawianie kompa standalone to sondy pozwalaja na oszczędnosc paliwan na poziomie 5-7%, wiec chyba mozna zrobić aproksymację ze w twoim przypadku bedzie podobny wzrost zapotrzebowania na paliwo.
pawel
jak wywalisz sondy lambda to efektem ubocznym może byc wzrost zuzycia paliwa. Niewielki ale zawsze jakiś.
Jak sie dowiadywalem o ustawianie kompa standalone to sondy pozwalaja na oszczędnosc paliwan na poziomie 5-7%, wiec chyba mozna zrobić aproksymację ze w twoim przypadku bedzie podobny wzrost zapotrzebowania na paliwo.
pawel
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
chyba znalazłem inny sposób na wstawienie drugiego zbiornika paliwa - więc może nie będę musiał modyfikować wydechu, choć katalizator mnie wkurza bo jakiś przekrzywiony jest, więc sondy mogę zostawić a czy katalizator mogę wyrzucić
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
z tym katalizatorem to pomysl, Rokfor ostatnio robil mi wykład że Katalizator jest waznym elementem tlumiacym dzwieki wydechu. Jak go wywalisz to będziesz miał dźwięki jak w Peugeot 205 turbo.
pawel
pawel
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
@kpeugeot
jeżeli oryginalny zbiornik masz po prawej stronie, a wydech jest prowadzony od przodu z prawej i przechodzi koło reduktora na lewą stronę to mam metalowy szablon i projekt gięcia dodatkowego zbiornika który będzie po lewej stronie równolegle do oryginalnego. Postanowiłem zrobić to w taki sposób ponieważ "australijskie" wersje które zastępują oryginalny zbiornik na większy jak dla mnie wystawały nawet dla mnie niebezpiecznie, zmniejszając prześwit, nie chciałem też mieć zbiornika w miejsce koła zapasowego, dodatkowa masa za mostem. Jak Ci się nie spieszy to na Campie zobaczysz efekt na żywo, a wcześniej jak będzie trzeba to dam linka.
tankowiec
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
jeżeli oryginalny zbiornik masz po prawej stronie, a wydech jest prowadzony od przodu z prawej i przechodzi koło reduktora na lewą stronę to mam metalowy szablon i projekt gięcia dodatkowego zbiornika który będzie po lewej stronie równolegle do oryginalnego. Postanowiłem zrobić to w taki sposób ponieważ "australijskie" wersje które zastępują oryginalny zbiornik na większy jak dla mnie wystawały nawet dla mnie niebezpiecznie, zmniejszając prześwit, nie chciałem też mieć zbiornika w miejsce koła zapasowego, dodatkowa masa za mostem. Jak Ci się nie spieszy to na Campie zobaczysz efekt na żywo, a wcześniej jak będzie trzeba to dam linka.
tankowiec
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
no niestety u mnie wydech jest teraz cały z lewej bo silnik to 3,0 V6, ja właśnie będę montował oryginalny zbiornik za tylną osia bo się ładnie wpasował między ramę, i łatwo będzie zrobić osłonę zbiornika
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Przy 3,o V6 wydech idzie w całości po lewej stronie.
Sondy - można zrobić układ z jedną, wtedy katalizator nie jest potrzebny do szczęścia (acz faktycznie redukuje on mocno hałas wydechu, no i spaliny mają jednak ciut bardziej znośny zapach). Ale to wymaga wymiany kompa na taki ze starszego nieco rocznika, w którym fabrycznie szła tylko jedna sonda. Przy dwóch katalizator musi być, bo komp testuje jego działanie (tylną sondą), i będzie wywalał błąd. Silnik będzie oczywiście pracował, nawet prawie normalnie - ino lampka będzie stale świecić.
Katalizatory nie są aż tak kosmicznie drogie - a w przypadku gazu warto też zapodać taki z wkładem metalowym, bo ponoć podwyższona temperatura spalin (od gazu) jest skłonna stopić wkład ceramiczny. Uniwersalny katalizator metalowy do trzylitrówki pod euro2 to koszt około 4 stów.
Sondy - można zrobić układ z jedną, wtedy katalizator nie jest potrzebny do szczęścia (acz faktycznie redukuje on mocno hałas wydechu, no i spaliny mają jednak ciut bardziej znośny zapach). Ale to wymaga wymiany kompa na taki ze starszego nieco rocznika, w którym fabrycznie szła tylko jedna sonda. Przy dwóch katalizator musi być, bo komp testuje jego działanie (tylną sondą), i będzie wywalał błąd. Silnik będzie oczywiście pracował, nawet prawie normalnie - ino lampka będzie stale świecić.
Katalizatory nie są aż tak kosmicznie drogie - a w przypadku gazu warto też zapodać taki z wkładem metalowym, bo ponoć podwyższona temperatura spalin (od gazu) jest skłonna stopić wkład ceramiczny. Uniwersalny katalizator metalowy do trzylitrówki pod euro2 to koszt około 4 stów.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Podepne sie pod temat, coby nie zakładać nowego. Mam '91', nie mam kata, sonda jest jedna. Nic nie chce usuwac, mam problem ze składem mieszanki, bardzo duzym spalaniem i spalinami cuchnacymi benzyna. Podejrzewam o to uszkodzona sonde lambda, musze ja najpierw przetestowac, ale mimo wszystko profilaktycznie rozgladam sie za nowa. Pytanie brzmi gdzie i jaka kupic. O dedykowane ciezko na rynku, o ASO nawet nie mysle, bo czujnik temperatury kosztuje u nich fortune to lambda bedzie pewnie w cenie polowy samochodu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Uniwersalna, napięciowa, 1V. Nieco ponad stówę kosztuje.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Dzieki Rokfor, takie coś bedzie OK?
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 9389605918
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 9389605918
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Powinna być ok.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Dzieki, ale ta Denso która podeslales to dokladnie ta sama co z mojego linku
Co do tej drugiej - plus ze ma juz zarobiona kostke, ale marka ME PREMIUM umiarkowanie mnie przekonuje, chyba wole Denso ktore bylo tez fabrcznie.
Co do tej drugiej - plus ze ma juz zarobiona kostke, ale marka ME PREMIUM umiarkowanie mnie przekonuje, chyba wole Denso ktore bylo tez fabrcznie.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 3,0 V6 usunięcie katalizatora i czujników
Znalazłem Denso juz z gotową kostka, DOX-0216. Numery sie zamieniaja na OEM Toyoty, cena tez dobra. Zamawiam!
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 5584203467
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 5584203467