Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Moderator: luk4s7
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Coś dwa jpg-i nie poszły spróbuję jeszcze raz:
też coś nie hula, no to adresiki: (może Admin pomoże)
http://imageshack.us/photo/my-images/16/teardropf.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/9/ ... faabb.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
też coś nie hula, no to adresiki: (może Admin pomoże)
http://imageshack.us/photo/my-images/16/teardropf.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/9/ ... faabb.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 08:34 przez milczacy, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: mod pomógł ;)
Powód: mod pomógł ;)
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Rama:
http://www.tnttt.com/viewtopic.php?f=35 ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
całość - choć trochę inny model
http://www.westhoffdesign.com/michael/t ... _plans.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
i forum - może tam coś znajdziesz:
http://www.tnttt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tnttt.com/viewtopic.php?f=35 ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
całość - choć trochę inny model
http://www.westhoffdesign.com/michael/t ... _plans.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
i forum - może tam coś znajdziesz:
http://www.tnttt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Witam!
Dzięki za dodatkowe adresiki, temat zgłębiam z dnia na dzień coraz lepiej- poniżej zamieszczam też ciekawe linki:
http://www.angib.pwp.blueyonder.co.uk/t ... tear00.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nicksteardrop.com/photos.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Powoli nadchodzi czas aby wziąć się do roboty (wiosna idzie, w garażu jakby cieplej ), pozostały dwie kwestie:
- znacie może gdzie można by nabyć czop piasty i piastę od TLC (felga na 6 szpilek) używki - 2 szt, a może piasty od innej terenówki coby podeszły do tych felg?
- pokrycia dachu bo z boku raczej sklejka wodoodporna chyba ale ten temat można zostawić troszeczkę na później.
Pozdrawiam Maws
-
Dzięki za dodatkowe adresiki, temat zgłębiam z dnia na dzień coraz lepiej- poniżej zamieszczam też ciekawe linki:
http://www.angib.pwp.blueyonder.co.uk/t ... tear00.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nicksteardrop.com/photos.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Powoli nadchodzi czas aby wziąć się do roboty (wiosna idzie, w garażu jakby cieplej ), pozostały dwie kwestie:
- znacie może gdzie można by nabyć czop piasty i piastę od TLC (felga na 6 szpilek) używki - 2 szt, a może piasty od innej terenówki coby podeszły do tych felg?
- pokrycia dachu bo z boku raczej sklejka wodoodporna chyba ale ten temat można zostawić troszeczkę na później.
Pozdrawiam Maws
-
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
- na 6 szpilek w znaczeniu 6x139,7 ??? - sporo japończyków: pajero, terano, hil 2005+, patrol, mazda B...maws pisze:...pozostały dwie kwestie:
- znacie może gdzie można by nabyć czop piasty i piastę od TLC (felga na 6 szpilek) używki - 2 szt, a może piasty od innej terenówki coby podeszły do tych felg?
- pokrycia dachu bo z boku raczej sklejka wodoodporna chyba ale ten temat można zostawić troszeczkę na później.
Pozdrawiam Maws
-
najtaniej chyba wyjdzie od miśka (tylko z przodu IFS i nie pamiętam, czy zwrotnice są rozbieralne, czy tez tra będzie je ciąć)
- dach to bym jednak z jakiegoś plastra spróbował zrobić, bo krzywizny łagodne są i powinno się ładnie podgiąć, jak nie znajdziesz niczego gotowego - można pokombinować i zamówić pod wymiar sandwicha z 2 różnych kompozytów:
http://www.wiga.com.pl/118,Plyty-wielowarstwowe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i ciekawostka - na części płaskie Gleich robi fajne płyty sanwich:
http://gleich.de/files/prospekt_pl_2009_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Maws, w tym tygodniu poszukam, jak znajdę i będą w przyzwoitym stanie to Ci te piasty sprezentuję (od czterdziestki z hamulcami bębnowymi)
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Maws
Jak chcesz - to u mnie w piwnicy leży most tylni od HZJ80 (z hamulcami bębnowymi). Przemyśl sprawę - zwłaszcza, jeżeli ten most mógłby być dawcą jakiś części do Twojej HZJ73 (miałbyś mobilny magazyn pod przyczepką). Nie znam się na tyle, by Ci powiedzieć, na ile most z HZJ80 (i jego części) pasują do HZJ73 - ale jakbyś przemyślał, to most sobie leży i czeka.
Pzdr
L.
Jak chcesz - to u mnie w piwnicy leży most tylni od HZJ80 (z hamulcami bębnowymi). Przemyśl sprawę - zwłaszcza, jeżeli ten most mógłby być dawcą jakiś części do Twojej HZJ73 (miałbyś mobilny magazyn pod przyczepką). Nie znam się na tyle, by Ci powiedzieć, na ile most z HZJ80 (i jego części) pasują do HZJ73 - ale jakbyś przemyślał, to most sobie leży i czeka.
Pzdr
L.
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Lecchu, Maws- w czwartek będę w Krakowie (i to dość blisko Ciebie Lecchu) - tak na 99% (a jak nie będę w tym tygodniu w KRK to na 100% muszę być w przyszłym). A pod koniec lutego będę jechał przez Gorlice. Więc mogę pomóc w transporcie.
PS. Pomiędzy wyjazdami będę w Starym Sączu i tam (u JE Rokfora) mogę most zostawić.
PS. Pomiędzy wyjazdami będę w Starym Sączu i tam (u JE Rokfora) mogę most zostawić.
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
@Remiołku, węszę jeno jeden problem - masa!
Ten most waży... no jak most, chyba dużo A nie wiem ile, bo to nie jam go tam znosił do piwnicy, jeno moi koledzy (w czwórkę byli, tacy mili). A nie znosiłem go wraz z nimi, no bo mam łokieć oparty już niestety o części zamienne pochodzenia niezwierzęcego (stal i plastik) i nie wolno mi w zasadzie dźwigać.
Także jakbyś się miał kiedy pojawić, to jeno samoczwór (lub samotrzeć, jak z Was nieułomki )
W zasadzie powyższa uwaga dotyczy również i Ciebie Maws - jakbyś chciał ten most, to sobie go trza wyszarpać z piwnicy samodzielnie.
pzdr
L.
Ten most waży... no jak most, chyba dużo A nie wiem ile, bo to nie jam go tam znosił do piwnicy, jeno moi koledzy (w czwórkę byli, tacy mili). A nie znosiłem go wraz z nimi, no bo mam łokieć oparty już niestety o części zamienne pochodzenia niezwierzęcego (stal i plastik) i nie wolno mi w zasadzie dźwigać.
Także jakbyś się miał kiedy pojawić, to jeno samoczwór (lub samotrzeć, jak z Was nieułomki )
W zasadzie powyższa uwaga dotyczy również i Ciebie Maws - jakbyś chciał ten most, to sobie go trza wyszarpać z piwnicy samodzielnie.
pzdr
L.
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Wyrwidębów tutaj sporo (Remik taki most codzień przed śniadaniem na plecach truchtem ze Szczawnicy przynosi), jednakowoż most z J8 do mostu z J7 ma się jak pięść do oka Poza tym, ze względu na konstrukcję (półosie obciążone- niech mnie ktoś poprawi jak się mylę ) nie posiada piast jako takich, a to właśnie onymi Maws jest zdaje się jest zainteresowan
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
A tak przy okazji, to miałem przyjemność oglądania filmu kolegi Stopa z wyjazdu do Gruzji, świetnego zresztą. Trochę chłopaki po górkach pojeździli i mówiąc szczerze to tych zawrotek z przyczepką to bym wolał nie robić
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Lecchu, jak Maws potwierdzi chęć skoku na most, to może zaprosisz trzech z tych czterech muszkieterów i pomogą. Będę jechał z Anią, a jej siła przeogromna bierze się z powabu i wdzięku kobiecego, a nie prymitywnej siły fizycznej, więc nie pomoże niestety.
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Temat przyczepy rozpoznawałem swego czasu bardzo dokładnie.
Podstawa to dobre zawieszenie - albo będziesz robił samodzielnie, w stylu niezależnego ze sprężynami i amorami (łatwo o pomyłkę i przyczepa będzie jeździć bokiem) albo wykorzystaj gotowe rozwiązania - np belka z forda galaxy (można odwrócić dla lepszego prześwitu) - piasty na 6 śrub to raczej w jakimś zakładzie spec niech ci zrobią. Pomysł jeżdżenia z mostem z auta jako magazyn części zamiennych wg mnie porąbany. Zapomnij też o gotowych osiach do przyczep, dostępnych w sklepach campingowych - za mały skok zawieszenia i przyczepa w porównaniu do auta będzie jeździć brzuchem po ziemi.
Buda: jak z sandwicha to pogadaj z zakładem w Limanowej - oni w tym robią. Ostatnio jak rozmawiałem mieli tylko ograniczenia krzywizny do r=17cm ale również mieli fajne osłony na łączenia płyt. Poszukaj w internecie.
Hak: w Unii dozwolony tylko kulowy - w terenie slabe bo mocno ograniczone przechyły na boki (już nie pamiętam ale było chyba +/-10st) będzie miała przyczepa. Ale można (w sensie że da się to zrobić, a nie że to dozwolone) przerobić dyszel zaczepu w taki sposób żeby się obracał o 360st.
I mimo iż ja mialem (nadal mam) inną wizję na przyczepkę to przyznaję że niektóre Teardropsy są fajne:
Podstawa to dobre zawieszenie - albo będziesz robił samodzielnie, w stylu niezależnego ze sprężynami i amorami (łatwo o pomyłkę i przyczepa będzie jeździć bokiem) albo wykorzystaj gotowe rozwiązania - np belka z forda galaxy (można odwrócić dla lepszego prześwitu) - piasty na 6 śrub to raczej w jakimś zakładzie spec niech ci zrobią. Pomysł jeżdżenia z mostem z auta jako magazyn części zamiennych wg mnie porąbany. Zapomnij też o gotowych osiach do przyczep, dostępnych w sklepach campingowych - za mały skok zawieszenia i przyczepa w porównaniu do auta będzie jeździć brzuchem po ziemi.
Buda: jak z sandwicha to pogadaj z zakładem w Limanowej - oni w tym robią. Ostatnio jak rozmawiałem mieli tylko ograniczenia krzywizny do r=17cm ale również mieli fajne osłony na łączenia płyt. Poszukaj w internecie.
Hak: w Unii dozwolony tylko kulowy - w terenie slabe bo mocno ograniczone przechyły na boki (już nie pamiętam ale było chyba +/-10st) będzie miała przyczepa. Ale można (w sensie że da się to zrobić, a nie że to dozwolone) przerobić dyszel zaczepu w taki sposób żeby się obracał o 360st.
I mimo iż ja mialem (nadal mam) inną wizję na przyczepkę to przyznaję że niektóre Teardropsy są fajne:
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Nic nie trzeba przerabiać jak zaczep przyczepy posiada hamulec najazdowy, choć głowy nie dam czy obraca się o 360st.Ja mam spraktykowany obrót o 90st. w prawo :mrgreen:bez szkody po stronie zaczepu w lewo pewnie to samo tak więc mamy 180st.Powinno styknąć na przechyły boczne ,a i wszystko legalnie w sensie przepisów znaczy się.Boryś pisze: Hak: w Unii dozwolony tylko kulowy - w terenie slabe bo mocno ograniczone przechyły na boki (już nie pamiętam ale było chyba +/-10st) będzie miała przyczepa. Ale można (w sensie że da się to zrobić, a nie że to dozwolone) przerobić dyszel zaczepu w taki sposób żeby się obracał o 360st.
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Takie cuś znalazłem na allegro...odmalować i ....wio.....
http://allegro.pl/przyczepa-kontener-sa ... 20708.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przyczepa-kontener-sa ... 20708.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Teardrop - przyczepka kempingowa terenowa
Koledzy !
Szacun za życzliwość i pomoc
Co do kwestii technicznych, preferuję technologię z mojego dzieciństwa czyli z czasów Adama Słodowego - kręgosłup z
profilu stalowego i sklejka wodoodporna tak około 8-10mm (może i cięższa) ale mam takie wrażenia, że ściana z kanapki
w przypadku oparcia się przyczepki o cooś czy też jakaś poważniejsza gałąź to takiej próby ścianka nie wytrzyma ale mogę się mylić bo doświadczeń nie mam żadnych w tym zakresie no i poza tym obca dla mnie technologia (nie najtańsza ) moje wyposażenie warsztatowe jest co najwyżej w klasie standard lub w wersji dla ubogich .
Adams proszę looknij na te piasty (może masz też czopy piast?) i wyślij mi może parę zdjątek ewentualnie będę uśmiechał się do Leccha (most na pewno ma i piasty i czopy) dyć w grodzie Kraka jestem nader często. Zawieszenie w wersji też z dzieciństwa stosowna "rua" tudzież piasty czop no i resorki stare od HZJ pozostałe po wymianie na OME (odchudzone). Myślałem o fabrycznym zawieszeniu od osobówki (najłatwiej by było, bo całkowicie kompletne) tylko przymocować do ramy ale zwykle jest dosyć skomplikowane i w razie W trudne do naprawy ( a to drążki skrętne, a to łożyska igiełkowe, belka skrętna raczej za słaba) a do wahaczy zrobionych pod strzechą raczej nie mam zaufania.
Zaczep mi się marzy taki jak przy Uazach (chyba nazywa się hakowy) w kraju Wuja Sama tylko takich używają, zresztą w wojsku też a mam nadzieję, że koła przyczepki (jak ją zrobię ) nie staną na ziemi na zachód od RP (no bo po co tam jechać ).
Aktualnie rozpracowuję jak wygiąć w stosowną elipsę krawędzie zewnętrzne budy i krawędzie odchylanej klapy tylnej - doszedłem do wniosku, że te 4 profile (2 krótsze do klapy) trzeba razem punktowo "przycheftować" i giąć razem inaczej nie ma szans na dokładnie takie same krzywizny, no i problem drugi zrobienie szablonu coby kontrolować walcowanie profili.
Może Ktoś zna stosowną firmę w Małopolsce, która tym się może zająć.
Pozdro Maws
Szacun za życzliwość i pomoc
Co do kwestii technicznych, preferuję technologię z mojego dzieciństwa czyli z czasów Adama Słodowego - kręgosłup z
profilu stalowego i sklejka wodoodporna tak około 8-10mm (może i cięższa) ale mam takie wrażenia, że ściana z kanapki
w przypadku oparcia się przyczepki o cooś czy też jakaś poważniejsza gałąź to takiej próby ścianka nie wytrzyma ale mogę się mylić bo doświadczeń nie mam żadnych w tym zakresie no i poza tym obca dla mnie technologia (nie najtańsza ) moje wyposażenie warsztatowe jest co najwyżej w klasie standard lub w wersji dla ubogich .
Adams proszę looknij na te piasty (może masz też czopy piast?) i wyślij mi może parę zdjątek ewentualnie będę uśmiechał się do Leccha (most na pewno ma i piasty i czopy) dyć w grodzie Kraka jestem nader często. Zawieszenie w wersji też z dzieciństwa stosowna "rua" tudzież piasty czop no i resorki stare od HZJ pozostałe po wymianie na OME (odchudzone). Myślałem o fabrycznym zawieszeniu od osobówki (najłatwiej by było, bo całkowicie kompletne) tylko przymocować do ramy ale zwykle jest dosyć skomplikowane i w razie W trudne do naprawy ( a to drążki skrętne, a to łożyska igiełkowe, belka skrętna raczej za słaba) a do wahaczy zrobionych pod strzechą raczej nie mam zaufania.
Zaczep mi się marzy taki jak przy Uazach (chyba nazywa się hakowy) w kraju Wuja Sama tylko takich używają, zresztą w wojsku też a mam nadzieję, że koła przyczepki (jak ją zrobię ) nie staną na ziemi na zachód od RP (no bo po co tam jechać ).
Aktualnie rozpracowuję jak wygiąć w stosowną elipsę krawędzie zewnętrzne budy i krawędzie odchylanej klapy tylnej - doszedłem do wniosku, że te 4 profile (2 krótsze do klapy) trzeba razem punktowo "przycheftować" i giąć razem inaczej nie ma szans na dokładnie takie same krzywizny, no i problem drugi zrobienie szablonu coby kontrolować walcowanie profili.
Może Ktoś zna stosowną firmę w Małopolsce, która tym się może zająć.
Pozdro Maws