Uturbienie silnika 2H

Moderator: luk4s7

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Remiołek »

No więc tak. Po raz pierwszy uturbiony Kartoffelwagen zrobił większy dystans- prawie 390 kilometrów. Spalanie w okolicach 13-13,5 l/100. No, ale jest zima. Wrażenia pozytywne- auto przyśpiesza dobrze. Gdyby jeszcze przełożenia w skrzyni biegów były dłuższe :( . Na piątym biegu, przy 2300 obrotów można spokojnie trzymać ponad 130 km/h. Elastyczność na piątce jest duża- szczególnie, że w erze przedturbinowej piątka była rzadko używana. Auto zbiera solidnie się od 1100/1200 obr/min naprawdę fajnie. Turbina zaczyna zaś pracę od okolo 800 obr/min- wskazania na super testowym wskaźniku do H2O. Wyprzedzenie paru lepszych nagrodziłem sobie zanabyciem limitowanego wydania (tylko 1000 egzemplarzy) zbioru płyt TSA (TSA Box). W końcu HJ60 + TSA = mud, sand and rock n' roll.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Rokfor32 »

LeszekSodoma pisze:Dzięki jak tylko mróz puści ,spróbuję coś pogrzebać ,małe spostrzeżenie co do zaworu spustowego,zamontowałem go w pierwszej wersji ,wymontowałem go z kolektora od Nissana z którego mam turbinę.Nawet by mi się to podobało,dźwięk spuszczanego powietrza jest niesamowity .Ale w normalnym poruszaniu się po drogach w czasie wyprzedzania ,jego serenadki ,na początku mnie śmieszyły później zaczęły denerwować,więc mu podziękowałem i leży na półce ,,pozdrawiam

Jak masz na zbyciu ten zawór to dawaj na pw. Znaczy się - jeżeli dobrze zrozumiałem, że biega o zawór typu blow off. W remikowej trza będzie zapodać, bo przez przepustnicę w dolocie zdjęcie nogi z gazu jak silnik jest pod pełnym obciążeniem jednak ciągle robi skok ciśnienia (turbina nie zdąża wyhamować), i węże mają tendencję do spadania ... :mrgreen: Amortyzator przepustnicy pomógł, nawet bardzo, ale nie załatwił problemu do końca.

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Rokfor ,zawór jest Twój,podaj proszę adres na który mam wysłać ,mi co prawda nić nie odpada ,lecz pamiętam jak zamontowałem kolanko z samej gumy to po jakimś czasie miało ono o wiele większą średnice ,teraz jest guma zbrojona i jest cacy .Pozdrawiam ..

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Moje turbo. :D
Załączniki
_IGP9086.JPG
_IGP9104.JPG

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Remiołek »

Leszku Sodomo (ito?)- sorry, mam dziś głupawkę jak cholera- czy robiłeś pomiary na hamowni? Ja się cały czas zbieram- ale jeszcze nie wyjszło :( .
I napisz coś więcej o swojej turbinie, proszę.

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Turbina została podłączona przez filtr powietrza do snorkela, nie mieściła się pod maską ,dorobiłem wlot powietrza.W następnym poście szczegóły techniczne ,,hejka :D
Załączniki
_IGP9119.JPG
_IGP9126.JPG
_IGP9126.JPG (80,34 KiB) Przejrzano 3683 razy

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Jak sobie obiecałem tak zrobiłem ,wczoraj już można było podziobać przy pompie wtryskowej ,gwoli ścisłości poszedłem jak dzieciak i śrubę wkręciłem na maxa, no tak Toyka pokazała mi co to znaczy zakopcić :D ,więc wkręcałem ją z powrotem aż do momentu gdzie czarny dym był tolerowany przez mój organ wzroku .No i przejechałem się :?: :D :D :D nie sądziłem że te autko może tak zapier,,lać byłem cały w skowronkach .Ale uświadomiłem sobie że bez zmiany przełożeń się nie obejdzie ,ą może ktoś ma i nie potrzebuje przełożenia 5.29 :cry: ,cena ich jest okrutna,pozdrawiam,,

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: estewes »

Ładna ta twoja HJ-tka Leszku :D .Prawie wszystkie J6 z forum dostały turbinkę tylko ja jeszcze się nie zmobilizowałem i latam bez.Co prawda teraz moja HJ-tka więcej stoi w garażu niż jeździ i dla tego została zepchnięta na dalszy plan,lecz lato już nie bawem i trzeba zacząć myśleć o kolejnych modyfikacjach :wink: .

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Widzę, że w Twoim garażu stoi jeszcze motór ciekawi mnie czym jeździsz u mnie stoi Vmax1200 z 1985 roku totalnie odrestaurowany ,właśnie doładowuje mu akumulator ,

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: estewes »

Ja latam Hondą VFR 750.Jednak motocykl to najlepszy środek transportu na zatłoczone metropolie :wink:
Raz gdy utknąłem w korku na 3,5 godziny jakieś 3-4 kilometry od domu miałem dosyć i po 13 latach przerwy znowu zdecydowałem się na jednoślad :D .

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Nie wiem co się dzieje ,to już trzeci post ,który piszę naciskam {wyślij} i wszystko znika

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Pozdrawiam,napisałem dwa obszerne posty ,ale nie udało mi się ich wysłać ,po naciśnięciu( wyślij) wszystko znikało może były za obszerne ,nie wiem ,spróbuję jeszcze raz.Remik nie mierzyłem czorta ,najbliższa hamownia w Gdańsku ,trochę za daleko ,po zwiększeniu dawki paliwa ten silnik naprawdę się ( obudził ) .Autko przecudownie robi w ciężkim terenie ,na asfalcie widok mastodonta ,na 37x14,5 Maksisach i wyjącą turbiną ,naprawdę nie pozwala przejść obojętnie,co do zużycia paliwa to oscyluję około 15 tu litrów z tendencją zwyżkową :( :D ,zabijąją mnie kapcie .Co do turbiny starałem się aby była to zwarta konstrukcja i prosta bez żadnych fajerwerków .
Załączniki
_IGP9094.JPG
_IGP9093.JPG

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Turbina Nissan patrol 3.3 litra ,przed zamontowaniem rozebrałem przeczyściłem ,elementy aluminiowe wypolerowałem ,wygładziłem krawędzie wlotu powietrza do turbiny,przestawioną już turbinę przykręciłem do oryginalnej podstawy ,którą wspawałem w odwrócony kolektor Toyki .Oryginalny wlot odmy zaślepiłem ,teraz połączona jest z rurą łączącą filtr z turbiną.Smarowanie podłączyłem z vaku ,odprowadzenie oleju skierowałem do jednej z pokryw blaszanych pod kolektorem wydechowym.Dorobiłem nowe zakończenie turbiny,tamte chociaż fajne , patrzyło w nadkole ,więc musiałem dorobić nowe ,zresztą powstała całkiem nowa rura ,która kończy się przed tylnym lewym kołem ,zrezygnowałem z tłumika ( gadżet) .Profilaktycznie muszę dorobić drugi przewód olejowy podłączyć zegar od ciśnienia i temperatury spalin ,dorobić ciśnieniowy zawór sterujący dawką paliwa,wykorzystam siłownik powietrzny od turbiny od Iveca ,mam nadzieje że powinno zadziałać pozdrawiam serdecznie :D
Załączniki
_IGP9101.JPG
_IGP9110.JPG

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: Rokfor32 »

Jak Ci nie chce wysłać posta (przeskakuje do pustej strony) - daj "wstecz" na przeglądarce. Mi też tak czasem robi, się już przyzwyczaiłem ... :wink:

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Uturbienie silnika 2H

Post autor: LeszekSodoma »

Przejechane kilometry ,pokazują wady naszych patentów ,pękł miedziany przewód przewód olejowy ,zastąpiłem gumowym ,wypuściłem odmę z silnika aż pod tylny zderzak ,niech chociaż opary z silnika przesmarują tylną wyciągarkę,a tak turbina zachowuje się wyśmienicie ,pozdrawiam :D

ODPOWIEDZ