turbo do HJ60
Moderator: luk4s7
turbo do HJ60
Im więcej jeżdżę moją J6 tym coraz częściej myślę o wstawieniu turbo .
naoglądałem się jak u kangurów dokładają turbiny w silniku 2h i bez problemu podnoszą od 10psi do 15psi.
(ja też tak chcę)
Same turbo garretta t2 lub t3 mogę kupić na ebayu za nieduże pieniądze.
Kolektor wydechowy należy obrócić o 180 stopni i można montować.
Trzeba przerobić układ wydechowy i doprowadzić smarowanie do turba,
ale co jeszcze z gratów potrzebuję
dzięki za pomoć
naoglądałem się jak u kangurów dokładają turbiny w silniku 2h i bez problemu podnoszą od 10psi do 15psi.
(ja też tak chcę)
Same turbo garretta t2 lub t3 mogę kupić na ebayu za nieduże pieniądze.
Kolektor wydechowy należy obrócić o 180 stopni i można montować.
Trzeba przerobić układ wydechowy i doprowadzić smarowanie do turba,
ale co jeszcze z gratów potrzebuję
dzięki za pomoć
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: turbo do HJ60
Estewes, i ja się waham nad poczynieniem tego u siebie. I w tajemnicy dodam, że nawet intelekt Rokfora do tej operacji się zaprzągł. Więc może poprośmy, aby nam trochę wiedzy przelał. Rokfor, prosimy. Ja chciałem zrobić podobnie jak Ty, ale pod czujnym okiem Śwagra. Bo ja to psuj jestem. Natomiast Rokfor chciał coś na bazie turbiny z 90 posklejać.
Na mnie też zrobiła wypowiedź o tym jak to prędkość ze 170 do 140 spadła na oleju do frytek. Choć z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej sobie spokojnie dalej pyrkać. Pod górę nobliwie i spokojnie. Na czarnym dystyngowanie. Co na to nasze silniki? Czy im życia nie ukrucimy? Pewnie nie. Z trzeciej strony jak się nie zrobi to nic nie będzie wiadomo.
Na mnie też zrobiła wypowiedź o tym jak to prędkość ze 170 do 140 spadła na oleju do frytek. Choć z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej sobie spokojnie dalej pyrkać. Pod górę nobliwie i spokojnie. Na czarnym dystyngowanie. Co na to nasze silniki? Czy im życia nie ukrucimy? Pewnie nie. Z trzeciej strony jak się nie zrobi to nic nie będzie wiadomo.
Re: turbo do HJ60
tutaj HJ60 z dołożoną tyrbinką.
piękny dzwięk
a u bardziej extremalnie
piękny dzwięk
a u bardziej extremalnie
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 23:17 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.
Powód: Poprawiłem link do YT.
Re: turbo do HJ60
Rokfor prosimy,bardzo prosimy
Remik pyrkać to ja i tak będę bo już wyrosłem aby na autostradzie trzymać po 200km/h ale na podjazdach pod górę brakuje troszeczkę parę koników
Wyczytałem że do zmęczonych silników nie należy montować turba ale w Australi silniki które mają po 400.000km dostają turbiny i jeżdżą,mój silnik nie spala oleju,nie kopci ma przejechane 240.000 więc ...
Remik pyrkać to ja i tak będę bo już wyrosłem aby na autostradzie trzymać po 200km/h ale na podjazdach pod górę brakuje troszeczkę parę koników
Wyczytałem że do zmęczonych silników nie należy montować turba ale w Australi silniki które mają po 400.000km dostają turbiny i jeżdżą,mój silnik nie spala oleju,nie kopci ma przejechane 240.000 więc ...
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: turbo do HJ60
No tak, oczywiście jest to wykonalne. I myślę, że nasze 2H z godnością to przyjmie. Tylko ja się zastanawiam czy potrzebuję elementu, który może być zawodny. Brzmi to bardzo zachowawczo, no ale ja nawet radia w aucie nie mam, bo też zawodne. Ok, nie mam bo sobie jeszcze nie podłączyłem. Myślałem o innym rozwiązaniu. zanabyć 12HT, taki po 600 tyś. (na marginesie mój ma 320 tyś- czyli się dotarł ) i kosztem wakacji i prezentów świątecznych z kolejnych 5 lat doprowadzić go dobrego stanu. A wtedy wsadzić go na miejsce obecnego.
Re: turbo do HJ60
Słaby pomysł moim zdaniem.
Nie lepiej zostać przy tym silniku co masz i dołożyć turbo.w silniku po 650.000 przebiegu trzeba już robić wszystko po kolei zapomnij o wakacjach na 10 lat
Nie lepiej zostać przy tym silniku co masz i dołożyć turbo.w silniku po 650.000 przebiegu trzeba już robić wszystko po kolei zapomnij o wakacjach na 10 lat
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: turbo do HJ60
No i koszty faktycznie będą znaczne. Rokfor wątek zaczął czytać, więc biegnę po słownik z technicznego na ogólnopolski
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: turbo do HJ60
12H-T jest konstrukcyjnie inny niż 2H. Głowica znaczy. I różnica jest więcej niż odczuwalna. Żaden uturbiony 2H nigdy nie będzie chodził tak, jak oryginalny 12H-T. Bezpośredni wtrysk robi swoje, i popierdółka w postaci komory wirowej wymięka ...
A poważniej - takiej charakterystyki i takiego momentu obrotowego, szczególnie w dolnym zakresie obrotów, jak ma 12H-T w Waszych silnikach się uzyskać nie uda. Ten silnik (12H-T) jest wyposażony w taką samą turbinę jak 1HD-FTE z J100, czyli turbinkę o oznaczeniu CT26. Ta turbina jest naprawdę duża, i w tym silniku zaczyna dopiero pracować powyżej 2000 rpm. W zasadzie można powiedzieć, że w tym silniku turbo wspomaga górny zakres obrotów. Ale ci, co mieli okazję sie bujnąć autem z takim silnikiem to wiedzą, że ciągnie on jak powalony już od 1000 rpm. To właśnie bezpośredni wtrysk.
Dlatemu właśnie w przypadku silnika 2H zastanawiałem się raczej nad mniejszą turbosprężarką, a dokładniej mniejszą turbiną (częścią pracująca w spalinach), przy zachowaniu stosunkowo dużego kompresora. po to, żeby taka sprężarka zaczynała pracować efektywnie przy możliwie najniższych obrotach. Ze świadomością jednocześnie, że w wysokich nici, bo mała turbina zadławi wydech. No ale 2H nie kręci się zbyt często powyżej 3500 rpm. Więc nie powinno to być problemem.
I w związku z powyższym torbospężarka z J9 (CT12B), czyli z silnika 1KZ-TE wydaje się być idealna. Obsługuje silnik o podobnej budowie głowicy, który ma 3 litry przy czterech cylindrach, i kręci się do 4500 rpm. J9 to popularne auto w Polsce, z dawcą nie powinno być kłopotu.
Co do szczegółów motania - większość już padła. Faktycznie odwrócenie kolektora wydaje się być idealnym pomysłem, choć ma pewien drobny feler. Turbina CT12B ma określoną pozycje pracy, z uwagi na ustawienie przyłączy oleju i wody, i wlot spalin musi być do niej od góry. Po odwróceniu kolektor 2H też będzie miał wylot do góry, więc trzeba będzie zmajstrować takie dosyć fikuśne kolanko na 180 stopni, coby oba elementy połączyć. To kolanko najlepiej z czegoś żaroodpornego, coby nie trzeba było robić następnego zbyt szybko ...
Jutro jak se nie zapomnę to zrobię fotę takiej turbiny, wraz lokalizacją na aucie.
Osobną sprawą będzie wyregulowanie dawki paliwa. 2H ma dosyć dziwaczne sterowanie pompą, jak się nie mylę to dawka wysterowuje się samoczynnie w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym (pedał gazu steruje przepustnicą w kolektorze ssącym). Czyli zupełnie inaczej jak przy typowych rozdzielaczowych pompach. Tu przydał by się jaki schemat tego układu, coby po omacku sie nie doktoryzować.
Reszta to już detale - przyłącz i odpływ oleju, wody, ewentualne kontrolki zadziałania i przeciążenia turbiny.
Jedna mała uwaga na koniec - turbodiesle grzeją się bardziej niż wolnossące. Do pary z turbina musi iść porządna chłodnica
A poważniej - takiej charakterystyki i takiego momentu obrotowego, szczególnie w dolnym zakresie obrotów, jak ma 12H-T w Waszych silnikach się uzyskać nie uda. Ten silnik (12H-T) jest wyposażony w taką samą turbinę jak 1HD-FTE z J100, czyli turbinkę o oznaczeniu CT26. Ta turbina jest naprawdę duża, i w tym silniku zaczyna dopiero pracować powyżej 2000 rpm. W zasadzie można powiedzieć, że w tym silniku turbo wspomaga górny zakres obrotów. Ale ci, co mieli okazję sie bujnąć autem z takim silnikiem to wiedzą, że ciągnie on jak powalony już od 1000 rpm. To właśnie bezpośredni wtrysk.
Dlatemu właśnie w przypadku silnika 2H zastanawiałem się raczej nad mniejszą turbosprężarką, a dokładniej mniejszą turbiną (częścią pracująca w spalinach), przy zachowaniu stosunkowo dużego kompresora. po to, żeby taka sprężarka zaczynała pracować efektywnie przy możliwie najniższych obrotach. Ze świadomością jednocześnie, że w wysokich nici, bo mała turbina zadławi wydech. No ale 2H nie kręci się zbyt często powyżej 3500 rpm. Więc nie powinno to być problemem.
I w związku z powyższym torbospężarka z J9 (CT12B), czyli z silnika 1KZ-TE wydaje się być idealna. Obsługuje silnik o podobnej budowie głowicy, który ma 3 litry przy czterech cylindrach, i kręci się do 4500 rpm. J9 to popularne auto w Polsce, z dawcą nie powinno być kłopotu.
Co do szczegółów motania - większość już padła. Faktycznie odwrócenie kolektora wydaje się być idealnym pomysłem, choć ma pewien drobny feler. Turbina CT12B ma określoną pozycje pracy, z uwagi na ustawienie przyłączy oleju i wody, i wlot spalin musi być do niej od góry. Po odwróceniu kolektor 2H też będzie miał wylot do góry, więc trzeba będzie zmajstrować takie dosyć fikuśne kolanko na 180 stopni, coby oba elementy połączyć. To kolanko najlepiej z czegoś żaroodpornego, coby nie trzeba było robić następnego zbyt szybko ...
Jutro jak se nie zapomnę to zrobię fotę takiej turbiny, wraz lokalizacją na aucie.
Osobną sprawą będzie wyregulowanie dawki paliwa. 2H ma dosyć dziwaczne sterowanie pompą, jak się nie mylę to dawka wysterowuje się samoczynnie w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym (pedał gazu steruje przepustnicą w kolektorze ssącym). Czyli zupełnie inaczej jak przy typowych rozdzielaczowych pompach. Tu przydał by się jaki schemat tego układu, coby po omacku sie nie doktoryzować.
Reszta to już detale - przyłącz i odpływ oleju, wody, ewentualne kontrolki zadziałania i przeciążenia turbiny.
Jedna mała uwaga na koniec - turbodiesle grzeją się bardziej niż wolnossące. Do pary z turbina musi iść porządna chłodnica
Re: turbo do HJ60
dzięki za wyczerpującą odpowiedz.
turbo garretta t2 będzie chyba idealne tylko nie wiem w jakiej pozycji musi być ustawione,czy w jej przypadku nie ma to znaczenia?
dokładnie o tym samym pomyślałem aby sprężarka robiła swoje przy jak możliwie niskich obrotach.Rokfor32 pisze: Dlatemu właśnie w przypadku silnika 2H zastanawiałem się raczej nad mniejszą turbosprężarką, a dokładniej mniejszą turbiną (częścią pracująca w spalinach), przy zachowaniu stosunkowo dużego kompresora. po to, żeby taka sprężarka zaczynała pracować efektywnie przy możliwie najniższych obrotach. Ze świadomością jednocześnie, że w wysokich nici, bo mała turbina zadławi wydech. No ale 2H nie kręci się zbyt często powyżej 3500 rpm. Więc nie powinno to być problemem.
turbo garretta t2 będzie chyba idealne tylko nie wiem w jakiej pozycji musi być ustawione,czy w jej przypadku nie ma to znaczenia?
Re: turbo do HJ60
znalazłem taki turbo kit ale cena 3590 baksów raczej zniechęca
http://www.turboglide.com.au/index.cfm/ ... /index.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.turboglide.com.au/index.cfm/ ... /index.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: turbo do HJ60
na zdjęciu silnik 2H z turbo garretta t3
Re: turbo do HJ60
haha, a jednak
tutaj jest coś:
http://www.flickr.com/photos/33618472@N ... 104391408/" onclick="window.open(this.href);return false;
sam miałem pomysł kupić HJ60 i ją zaturbić, ale trafiła się 61...
miałem sporo zdjęć z montażu turbin w 2H, obrócenie kolektora bardzo ułatwia sprawę, mówilismy o tym na Campie
w 12H-T, z 3" wydechem, intercoolerem i doładowaniem około 1 bara jazda to przyjemność, wyprzedanie nie stanowi problemu
kiedyś w celach testu zmierzyłem Vmax na autostradzie i wyszło równo 170km/h wg. GPS-u na kołach 33x12.5, ale to było raz i było głupie, bo myślałem że mi się samochód rozpadnie , obroty były równo 3500 a temp. spalin niestety mierzona za turbo wynosiła około 530stopni
na Bio auto wydawało się słabsze i faktycznie prędkość maksymalna spadła o 30km/h, ale generalnie mam to w d.pie bo tym się szybko nie jeździ
tutaj jest coś:
http://www.flickr.com/photos/33618472@N ... 104391408/" onclick="window.open(this.href);return false;
sam miałem pomysł kupić HJ60 i ją zaturbić, ale trafiła się 61...
miałem sporo zdjęć z montażu turbin w 2H, obrócenie kolektora bardzo ułatwia sprawę, mówilismy o tym na Campie
w 12H-T, z 3" wydechem, intercoolerem i doładowaniem około 1 bara jazda to przyjemność, wyprzedanie nie stanowi problemu
kiedyś w celach testu zmierzyłem Vmax na autostradzie i wyszło równo 170km/h wg. GPS-u na kołach 33x12.5, ale to było raz i było głupie, bo myślałem że mi się samochód rozpadnie , obroty były równo 3500 a temp. spalin niestety mierzona za turbo wynosiła około 530stopni
na Bio auto wydawało się słabsze i faktycznie prędkość maksymalna spadła o 30km/h, ale generalnie mam to w d.pie bo tym się szybko nie jeździ
Re: turbo do HJ60
moja tak brzmiała jak nie miałem tłumika w wydechu przelotowym
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 23:14 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.
Powód: Poprawiłem link do YT.
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: turbo do HJ60
Patry, nie chodziło mi o to by gnać wesołym autobusem z prędkością właściwą dla pozbawionego wyobraźni posiadacza auta pod dres . Choć doznanie może być ciekawe, choć przez tę krótką chwilę testu. Jednak pod górkę, na długim podjeździe wygląda podobnie do jazdy Autosanem lub innym ogórkiem. Redukcja, redukcja, kolejny papieros i redukcja
Re: turbo do HJ60
Tutaj macie opis wkładania turbo do HJ60 wraz z fotoprzewodnikiem: http://cruisers.shoumatoffmedia.com/hj60turbosetup.html (mam nadzieję, że o właściwy silnik chodzi)
Tutaj turbo Garett w 60-ce z Finlandii:
Tutaj turbo Garett w 60-ce z Finlandii:
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 23:03 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT.
Powód: Poprawiłem link do YT.