luz na wałku atakującym
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: luz na wałku atakującym
dzięki - teraz zrozumiałem
Re: luz na wałku atakującym
chciałem odpisać od razu ale poczekałem aż ktoś inny się jeszcze wypowie.
Teraz już wkleję mój post:
Przesunięcie wałka o niby tylko np 0,5mm to ogromna wartość, która spowoduje złe zazębianie się ataku z talerzem co po dłuższej eksploatacji spowoduje brak możliwości wyregulowania dyfra nawet po wymianie łożysk na nowe. (o ile oczywiście wcześniej nie połamie zębów).
Zgodnie ze sztuką nie można dociągać 25 letniego łożyska w którym pojawił się luz.
Teraz już wkleję mój post:
Wałek atakujący w Suzuki reguluje się podkładkami co trzy setne milimetra: 1,00mm ; 1,03mm ; 1.06mm aż do 1,30mm
Przesunięcie wałka o niby tylko np 0,5mm to ogromna wartość, która spowoduje złe zazębianie się ataku z talerzem co po dłuższej eksploatacji spowoduje brak możliwości wyregulowania dyfra nawet po wymianie łożysk na nowe. (o ile oczywiście wcześniej nie połamie zębów).
Zgodnie ze sztuką nie można dociągać 25 letniego łożyska w którym pojawił się luz.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: luz na wałku atakującym
Suzuki to nie toyota. A serii nie wierzę że w Afryce na pustkowiu mechanik reguluje golwke w sposób który opisujecie
Rozumiem konsekwencje złej regulacji.Ale jeśli jest ju luz a musisz jeszcze trochę przejchacto tak jak pisał Kylon czasami trzeba poprostu dociągnąć i spokojnie wrócić do domu. Oczywiście widząc że za jakiś czas trzeba będzie atak i talerz wymienić
Rozumiem konsekwencje złej regulacji.Ale jeśli jest ju luz a musisz jeszcze trochę przejchacto tak jak pisał Kylon czasami trzeba poprostu dociągnąć i spokojnie wrócić do domu. Oczywiście widząc że za jakiś czas trzeba będzie atak i talerz wymienić
Re: luz na wałku atakującym
Dociągnąć i dojechać do domu spoko. Byle byś nie jechał do domu przez 5000km Bo potem wymiana talerza i ataku to trochę bez sensu. Lepiej od razu naprawić most w którym pojawił się luz. Bedzie szybciej i taniej.
PS.
To że firmowo robimy tylko dyfry Suzuki, nie oznacza że nie robimy dyfrów toyoty w swoim czy kolegi aucie...
PS.
To że firmowo robimy tylko dyfry Suzuki, nie oznacza że nie robimy dyfrów toyoty w swoim czy kolegi aucie...
Re: luz na wałku atakującym
Tutaj na dole strony jest ładny opis co to jest dyfer i czemu to nie takie proste.
http://mariuszdrypa.pl/
http://mariuszdrypa.pl/