luz na wałku atakującym

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

luz na wałku atakującym

Post autor: estewes »

Dzisiaj chciałem wymienić uszczelniacz oraz łożysko w tylnym moście tu na wyjściu na wał napędowy.Po wyjęciu w/w podzespołów wałek atakujący powinien być nieruchomy czy też można go wysunąć(wykręcić) na zewnątrz około 2cm? tak jak jest u mnie?
I dopiero nowe łożysko+ nakrętka mocująca flansze usztywnia (naciąga)go.
dzięki.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: kylon »

Po wyjęciu jednego łożyska wałek jest luźny. Są tam dwa łożyska stożkowe i faktycznie usztywnia sie je po dokręceniu nakrętki. Ale istotną rzeczą jest wymiana tulei rozprężnej. Mam nadzieje, że wymieniasz dwa łożyska, a nie jedno z zewnątrz bez zdejmowania główki.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: estewes »

tulei rozprężnej nr 41231
http://www.toyodiy.com/parts/diag_AE6pHf.png
pomiędzy lożyskami,tak?
powiem Ci szczerze że chciałem wymienić tylko jedno :oops:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: kylon »

Syf Panie. A precz z taka robotą :wink:

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: estewes »

Przekonałeś mnie do wymiany dwóch :mrgreen:
Czy łożysko wewnętrzne jest takie same co zewnętrzne bo numery rożne?
czyli potrzebuję nowej uszczelki główki i tulei rozprężnej tej pomiędzy łożyskami,by zakończyć zadanie.Tak?
Dziękuję kylon za pomoc.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: kylon »

Łożyska są różne. Małe i duże.

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: Patry »

dobrze Kylon prawi, możesz też wymienić doraźnie sam uszczelniacz, drogi nie jest, coś koło 21zł, ale to na niewiele się zda gdy masz luz na łożyskach, bo zaraz go wytrzepie..

ja powoli zbieram się do kompleksowej roboty tylnego mostu, gdyż mam już minimalny luzik na wałku:wink: przedni już zrobiłem, więc teraz czas na tył...

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: estewes »

Ponieważ jestem samoukiem i uczę się na własnych błędach :roll: proszę o pomoc.
Porównałem nową tuleje rozprężną ze starą i nowa jest około 2,5mm dłuższa.
Czyli przy składaniu flansza dociskana nakrętką na wałku atakującym musi zmiażdżyć tuleję o około 2,5mm aby usunąć luz?
Wniosek z tego że trzeba użyć nie mało siły aby to uczynić! :shock:
Dobrze to pojmuję?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: kylon »

Tak

Patry
Posty: 465
Rejestracja: 01 lis 2008, 21:47
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: Patry »

siła potrzebna do zgniecenia tulejki to około 245-442Nm :shock:

tak twierdzi manual :roll:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: kylon »

Ale i tak chyba trzeba jakoś luzy ustawić :wink:

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: estewes »

Kylon,o których ty znowu luzach piszesz :?: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: kylon »

Jeśli wymieniasz łożyska wałka to musisz ustawić luz miedzy zębny :wink: a do tego potrzebujesz czujnika zegarowego z podstawą magnetyczną tudzież innego urządzenia do zamocowania ruchomej podstawy czujnika.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: estewes »

Zamówiony dwa dni temu,dostawa w następnym tygodniu :mrgreen:
a wygląda tak
Obrazek

a tu link http://cgi.ebay.co.uk/MAGNETIC-BASE-MET ... 439c774be6

dzięki Kylon

jokej84
Posty: 5
Rejestracja: 05 lis 2012, 20:25
Auto: hj 60
Kontakt:

Re: luz na wałku atakującym

Post autor: jokej84 »

Wyczytałem gdzieś na forum iż byłu też mosty które miały regulowany luz miedzy zebny podkładkami jakich roczników się to dotyczy występuje to w modelu j6 czy jest tu tylko tuleja rozprężna
Jeżeli tu jest tylko tuleją regulowane to uwarzaj kolego estewes bo jak przeciągniesz za dużo to tuleja do wywalenia chodzi mi o to że musisz cały czas kontrolować luz i ustawienie talerz a atak

ODPOWIEDZ