Strona 2 z 6

Re: silnik różnice

: 17 mar 2015, 17:52
autor: LeszekSodoma
Hi hi małe sprostowanko w sprawie pierścieni (zakradł mnie się mały błąd)chodzi oczywiście o pierścienie uszczelniające :D .

Re: silnik różnice

: 23 mar 2015, 06:09
autor: LeszekSodoma
Proszę mi powiedzieć do czego służą te dwa ustrojstwa ,z lekka się domyślam ale pewności nie mam.

Re: silnik różnice

: 23 mar 2015, 06:58
autor: proto
Pokrywa jak mniemam z 12H-T :wink:
2 pinowy czujnik należy do systemu podgrzewania świecy żarowej.
Drugie ustrojstwo to podciśnieniowy zaworek zamykający się pod wpływem ciepła a służy do podniesienia obrotów na zimnym silniku.

Re: silnik różnice

: 23 mar 2015, 17:50
autor: LeszekSodoma
Proto mniemasz dobrze zacząłem reinkarnację tegoż silnika ,na razie zawiozłem blok i głowicę do Elbląga do specjalistycznego zakładu , ale dalej mam silnik zdrowo niekompletny ,znalazłem na allegro kolektor ssący ,ale okrutnik chce tyle że chyba sprzedam żony nerkę :D .W garażu mam rozebrane trzy silniki i nielichy przez to burdel :D

Re: silnik różnice

: 25 mar 2015, 16:57
autor: LeszekSodoma
Rokfor - pompa trafiła wczoraj wieczorem, straszliwie Ci dziękuję :D

Re: silnik różnice

: 25 mar 2015, 18:43
autor: Rokfor32
Ale - zeznaj co ty chcesz z tą pompą zrobić - bo to z 12H-T. jest inny kształt krzywki, niż w 2H. ostrzejszy wznios, i krótszy kąt wtrysku (dla tej samej dawki).

Są opinie, że w silnikach z komorą wirową w głowicy można używać tego typu krzywek - ale ja mam jednak wątpliwości. Czy nie obciąży to mocniej cieplnie głowicy, wokół komór wirowych właśnie.

Wymiana wałka jest oczywiście możliwa - ale ustawienie potem tej pompy łatwe nie jest.

A - z danych wynika, że obie pompy (z 2H i z 12H-T) mają identyczne średnice sekcji tłoczących, i identyczny ich skok - więc wydajnościowo tłoczą tyle samo paliwa.

Re: silnik różnice

: 25 mar 2015, 20:16
autor: proto
Leszek, zeznawaj zaraz co tam wydziwiasz z tymi trzema silnikami :roll:
To będzie zreanimowane 12H-T czy też usprawnione 2H+T na pompie z 12H-T i natryskiem oleju na tłoki lub zwykłe 2H a reszta tajli do kolekcji :mrgreen:

Re: silnik różnice

: 25 mar 2015, 21:56
autor: Addams
Leszek w garażu więc objaśniam :mrgreen:
Otrzymałbył w drodze wymiany za flaszkę silnik 12ht rozkręcony solidnie z marnymi panewkami, reanimuje, jeszcze się u mnie wałek rozrządu i klawiatura pałęta (choć podobno już chłopcy wysłali). Pompa co przyszła od Rokfora pochodzi z tego samego silnika, przerobiony był kolektor dolotowy pod inną turbinę.
No :wink:

Re: silnik różnice

: 26 mar 2015, 06:13
autor: LeszekSodoma
Jako że zaraz naginam do pracy i nie zdąże opisać swojego niecnego planu proszę o pomoc w materii wałka rozrządu ,czy oba silniki mają ten sam wałek czy są jakieś różnice
(różne kąty czy inny kształt krzywek) .

Re: silnik różnice

: 26 mar 2015, 19:09
autor: LeszekSodoma
Umiłowani w Bluesie Bracia i Siostry.......... (proszę powiedzieć jaka kapela po tej zapowiedzi wystąpiła i gdzie :D ) Po dokładniejszych oględzinach już w garażu okazało się że no nie jest tak wesoło jakby się chciało ,ale po godzinach spędzonych razem w garażu ten silnik ....przemówił do mnie,powiecie że jestem walnięty a co powiecie o tym,Adam pamiętasz tego kolegę z którym przyjechałem do Ciebie ,otóż do domu przyjechaliśmy około dziewiętnastej ,rozpakowaliśmy silnik a on pojechał do siebie i przez całą noc do szóstej trzydzieści rano siedział i patrzył się na swój motor :D Stwierdziłem że dam mu drugie życie .Ktoś kiedyś bardzo nieumiejętnie się z nim obchodził (szlifierką kątową chyba zdejmował uszczelkę pod głowicą),tak że powierzchnie bloku jak i głowica zostały splanowane .Jedyna tuleja jaka była okazało się ze miała za duży luz a na dodatek została źle osadzona i się obniżyła a na pierwszym cylindrze woda stojąca nad tłokiem doprowadziła do dewastacji powierzchni ,tak że silnik będzie miał dwie tuleje a pozostałe cylindry zostały oczyszczone honownicą .przy rozbieraniu pompy olejowej okazało się że kiedyś nażarła się jakiegoś żelastwa i jako elementy metalowe nie wykazują śladów zużycia to o obudowie aluminiowej nie można tego powiedzieć i tui przyszedł mi z pomocą Krzysiek z Ustronia (bardzo Ci dziękuję )i mam sprawną pompę olejowa .Wał korbowy zakładam z mojego silnika .Panewki wałka rozrządu są do kitu i tu moja prośba mam dwa wałki i jak by były by takie same to bym w sobotę zawiózł do Elblągła a jak są różne to dupa kocia :?

Re: silnik różnice

: 26 mar 2015, 19:20
autor: Rokfor32
Się nie przejmuj wałkami. Nawet jeżeli są różnice w kształcie krzywek - to minimalne, i w zasadzie nieodczuwalne dla pracy silnika (odczuwalne najwyżej hamownią, zmysłami własnymi nie).

Wybierz sensowniejszy wałek, i zamontuj. Czyli moikrometr, i pomierz czy wszystkie krzywki mają jednakowy wznios (krzywka zużywa się głównie na "czubku"). I zmierz czopy pod panewkami - maja być jak najgrubsze, serwisówka podaje zresztą i wymiar nominalny, i odchyłkę.

Ogólnie - w silnikach wolnossących geometria krzywek wałka jest mocno istotna, bo odpowiada za napełnianie cylindra z wykorzystaniem dynamiki przepływu gazów w kolektorze. Przy turbo - temat się robi drugorzędny - odpowiednio dmuchnięty silnik i tak zdoła napełnić poprawnie cylindry - a te jednostki w dodatku są wolnoobrotowe, więc optymalizacja zakresu pracy wogule jest pomijalna :wink:

Innymi słowy - wałka kręcącego silnik w 6 tysi rpm to Ty i tak tam nie masz żadnego, więc zapakuj najlepszy (najmniej zużyty) jakim dysponujesz, i będzie git ... :wink:

Re: silnik różnice

: 26 mar 2015, 19:41
autor: LeszekSodoma
Trochę się rozpisałem (wybaczcie)Proto wracając do tych dwóch pierdolników to jako takiej świecy żarowej tam niema ale w kolektorze jest zamontowana spirala grzejna i domyślam się że ona to uruchamia ,a drugi element ten zaworek ciśnieniowy ,który podnosi wolne obroty na zimnym silniku u mnie się nie sprawdzi bo ta pompa którą mam jest goła i wesoła (nie ma dodatkowego zewnętrznego sterowania ) aczkolwiek no nie widać aby ktoś tam grzebał .przesyłam zdjęcie z pracy gdzie stoi silnik i pompa uzbrojona jest poszyję i zdjęcie mojej biedaczki (może ja mam inne sterowanie no nie wiem )Adamie ja faktycznie bardzo wiele czasu spędzam w garażu (może za wiele :D )A ta głupia przesyłka jeszcze nie przyszła ,zaczynam mieć powoli jakieś stany lękowe :D ale wracając do mojej pompy mam pytanie ,czy to jest dzieło skończone czy jej czegoś brakuje

Re: silnik różnice

: 26 mar 2015, 19:58
autor: LeszekSodoma
No znowu zaświeciło w mojej duszy słońce bo takiej odpowiedzi oczekiwałem drogi Rokforze :D już dawno pomierzyłem wałki i wybrałem jeden (najmniej krzywy :D )i fajne spostrzeżenie że mój silnik mimo tylu lat pracy (Proto ten od sztaplarki :D ) legitymował się najmniejszym zużyciem podzespołów ,naprawdę szacunek i pomyśleć że całe zamieszanie mam zawdzięczać jednemu tłokowi :D

Re: silnik różnice

: 26 mar 2015, 20:52
autor: proto
LeszekSodoma pisze:Trochę się rozpisałem (wybaczcie)Proto wracając do tych dwóch pierdolników to jako takiej świecy żarowej tam niema ale w kolektorze jest zamontowana spirala grzejna i domyślam się że ona to uruchamia ..
Napisałem dla uproszczenia " świeca żarowa"- tak naprawdę to taka kwadratowa grzałka :wink: ale to już wiesz :mrgreen:

Re: silnik różnice

: 29 mar 2015, 09:17
autor: LeszekSodoma
Odebrałem na razie tylko głowicę (została sprawdzona na szczelność i przeszlifowana na szlifierce kubłowej) ,w czasie ostatniej wizyty dowiedziałem się że po honowaniu wyszło że trzeba osadzić jeszcze jedną tuleje no trudno .Jutro ma przyjść przesyłka z kolektorem ssącym trochę bolało (nigdy nie sądziłem że tych samochodów jest tak mało,przez co części są chorendalnie drogie) no bynajmniej dla mnie :D .Cosik nie wytłumaczalnego dzieje się z przesyłką od Adama (zaginęła w akcji :D )A wracając do mojego pytania chodziło oczywiście o koncert Dżemu który odbył się w Spodku :D ,wypiję tylko kawkę i naginam do garażu (docieranie zaworów i przygotowanie elementów silnika do składania i takie tam :D )