Strona 1 z 6

silnik różnice

: 22 lut 2015, 21:21
autor: LeszekSodoma
Od pewnego czasu (nieprzyzwoicie długi okres ) rosło mi w układzie chłodzenia ciśnienie ,nie widać było bąbelków ale przewody pęczniały nieprzyzwoicie i każde odkręcenie korka chłodnicy kończył gejzer płynu chłodniczego.Wpadłem na bardzo głupi pomysł no i kupiłem drugi silnik (totalna pomyłka).Ale po rozebraniu dwóch silników powychodziły pewne różnice i tu moja prośba o pomoc w zrozumienie tematu;mój silnik ma tuleje cylindrowe ,ten z Danii nie .moje tłoki są dłuższe 102 mm a tamten 90 mm .Na wałku rozrządu mój ma odlew -31u tamten -5e8 . pompa wtryskowa z zewnątrz taka sama ale już smarowanie ma inaczej tzn. moja pobiera z bloku silnika prosto z arterii olejowej a tamta z podstawy filtra olejowego który też się rużni .Sama pompa też troche różni się cyferkami na plakietce aluminiowej(przynitowanej do obudowy) na przyśpieszaczu wtrysku są też różne oznaczenia i troche żem w kropce :? W sumie też jest prośba, jeden tłok jest totalnie do wymiany (ten dłużsiejszy) jak by ktoś miał takowy straszliwie proszę o pomoc .Zrobiłem zdjęcia obydwu tlokom ,ten dłuższy ma dodatkowe wyfrezowania na denku.

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 12:46
autor: proto
Leszek, silnik serii H silnikowi nie równy :mrgreen:
Poza silnikiem 2H czy 12HT był też silnik H 3,6l ale jeśli średnica tłoka się zgadza to ta opcja odpada.
Silniki 2H to nie tylko LC ale także Dyna czy Coaster.
Podaj numery pompy wtryskowej ( EPC i ND ) to się może dowiemy z czego tak naprawdę jest ten silnik z "dziwnymi" tłokami.
Czasem silniki stacjonarne mają spore różnice w porównaniu do swoich motoryzacyjnych braci.

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 15:09
autor: proto
Jest jeszcze jedno źródło silników i części 2H - wózki widłowe :mrgreen:
Tłok z podcięciem wygląda podobnie do tłoka o numerze EPC 13101-68011 HJ60 Euro spec z lat 84-87 opisany jako "późniejszy silnik 2H " :roll:

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 19:34
autor: LeszekSodoma
Wiesz proto moja toyka miała trochę imion; smoczyca ,petardyna grizli a ostatnio baletnica bo się podobno trzęsła jak jechała ale nazwać ją wuzkiem widłowym ,to moje złośliwe poniekąd dzieciaki by czegoś takiego by nie wymyśliły :D ale do brzegu ,oznaczenie mojej pompy (przepisałem wszystko) 05 toyota poniżej 22010- 68051 ND-PE36A70C3112RNDO35 BITE NUMERY-1D0200 na przyśpieszaczu 1D ND 154 JAPAN ,ta z Danii 05 TOYOTA 22010-68052 ND-PES6A70B31ZRND104 ND093000-1040 numery bite 5E0133 na przyśpieszaczu 5E ND JAPAN 154 mam nadzieje że nic nie pokićkałem :D

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 19:45
autor: proto
Duńska pompa wygląda na rocznik 84 :roll:
Leszek ,a twoja luba HJ60 to który rocznik (choć ukochanych nie pyta się o wiek :lol: )
Z opisu tłoków wynika,że masz te z podcięciem czyli po 84 roku- zgadza się :?:

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 20:17
autor: LeszekSodoma
Hi hi to oczym sobie z lekka dworujesz to ja sam się śmieję (często przed wyjściem do pracy puszczam sobie filmik i słucham pracy silnika :D ) Rok produkcji 96ty ale chyba została odmłodzona na granicy :D więc podam ciebie winJ71WOHJ6000958524

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 20:24
autor: proto
No to teraz prosimy kogoś kto ma odblokowane Toyodiy o zdekodowanie vinu i odszukanie nr pompy Leszka czy się zgadzają :wink:
Może być też zonk i masz już inny silnik niż wyszedł w oryginale z fabryki skoro masz 96 rocznik :mrgreen:
vin to JT1W0xxx a nie J71WO.......

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 21:00
autor: plum76

Re: silnik różnice

: 28 lut 2015, 21:07
autor: proto
plum76 pisze:numerek nie rozpoznawalny.
Dlatego drogi Plumie napisałem o Toyodiy który czyta takie rzeczy :wink:

Re: silnik różnice

: 01 mar 2015, 19:04
autor: Rokfor32
Po vin rocznik 02/1984

Numer pompy 22100-68050 (cold spec) lub 22100-68100 (gen)

Numer 22100-68051 epc podaje dla modeli po '87/08

Tego z dwójka na końcu nie rozpoznaje wcale ... :wink:

Re: silnik różnice

: 01 mar 2015, 19:16
autor: proto
Rokfor32 pisze:Tego z dwójka na końcu nie rozpoznaje wcale ... :wink:
Bo może to wózek :mrgreen:

Reasumując- auto 84 , pompa 87 czyli być może podmianka silnika na nowszy z podciętymi tłokami :roll:

Re: silnik różnice

: 01 mar 2015, 19:44
autor: proto
Leszek, wybierz 6 najlepszych tłoków.
Dłuższe 102mm skróć do 90mm , a na tych dobrych 90mm wyfrezuj podcięcia takie jak w twoich oryginalnych tłokach...
Gotowe :mrgreen:
... i pewnie jeszcze jakiś tłok zostanie na zapas :wink:

Często takie problemy wynikają z przegrzania tłoka od zbyt bogatej mieszanki czyli wysokiego EGT przy "podkręconej" dawce przy uturbieniu silnika :oops:

Re: silnik różnice

: 15 mar 2015, 09:11
autor: LeszekSodoma
Bardzo często tak naprawdę wstając rano nie wiemy co przyniesie dzień i wczorajszy był tego przykładem . Jako że trochę znam się na motorach zostałem poproszony aby uczestniczyć przy zakupie motocykla ,a że motór był w Katowicach więc wymyśliłem sobie aby w drodze powrotnej wpaść do Adama do Natolina ,poznać jak i odebrać wtryskiwacze (do natrysku oleju na tłoki),które to chciałem zamontować do swojego silnika (ten z Danii) ,którego blok już nadawał się do ich montowania (specjalne nadlewy na wysokości arterii olejowej pozwalające na montaż owych wtryskiwaczy ,czego w moim silniku nie było) .Ale spotkanie z Adamem i następujące później fakty ,które mnie osobiście wymknęły się z pod jakiejkolwiek kontroli spowodowały że do domu oprócz harleya na przyczepce (,w samochodzie puszył się rozebrany silnik od sześćdziesiątki jedynki ) wiozłem silnik który jak mi się uda to właśnie zamontuję do swojej toyki ,jest trochę nie kompletny ale przy pomocy właśnie Adama jak i Rokfora mam nadzieję go skompletować,jeszcze raz Adamie bardzo dziękuję :D :

Re: silnik różnice

: 15 mar 2015, 10:44
autor: proto
Będzie kolejny transformers HJ61 :mrgreen:
Ale Leszek dobrze pooglądaj tłoki i pierścienie w tym 12H-T bo tam się czai słabość tego silnika :oops:

Re: silnik różnice

: 16 mar 2015, 17:07
autor: LeszekSodoma
Proto to o czym pisałeś na temat pierścieni zauważyłem przy rozbieraniu silnika z krótszymi tłokami ,pierście nie uszczelniająco zgarniające miał gdzieś z milimetr luzu ,pozostałe nie .a w moim silniku pierścienie jak marzenie .hm myślę o transformacji ale czuję że będę miał nielichy problem z dostaniem kolektora ssącego bo ten został przerobiony ,trza napisać na forum, może coś się znajdzie :D