Strona 4 z 6

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 09 gru 2020, 10:53
autor: pinc6x6
plum76 pisze:
08 gru 2020, 09:06
tu masz to opisane: http://www.ezpowersteering.nl/photos/35 ... 55137C.pdf
a tu możesz kupic https://www.ebay.com/itm/Electric-Power ... 1763398469
31 osób juz to nabyło.
Samenu można to ogarnąć za 500zł w wersji słabszej lub 1200 w mocniejszej (sa to koszty materiałów )

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 09 gru 2020, 10:58
autor: pinc6x6
plum76 pisze:
07 gru 2020, 16:19
jak na wyjazdy w połączeniu z woda to warto przemyśleć.
paweł
Dlaczego? nie da się uszczelnić sterownika? masz informacje o awariach przy bardziej off-road użytkowaniu?

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 09 gru 2020, 11:21
autor: plum76
hej
To nie jest rozwiązanie HD pod opony o szerokości 12,5 cala.
Jak założysz coś blisko standardu to będzie działać.
Możesz tez motać z innych aut. Punto chyba miało taki patent CITY, czy jakoś tak. Do tego trzeba ciąć kolumnę kierownicy.
W zależności od tego do czego ma słuzyć to taki wybór.
Ja mam wspomaganie hydrauliczne i opony 33x12,5. Uważam, że w tym rozmiarze auto prezentuje się najlepiej. https://www.google.com/search?q=fj40+33 ... 66&bih=625
Pytanie czy rama to wytrzyma, moja była już raz wzmacniana. Jednak ja używam auta zgodnie z nalepką 4x4 a nie na niedzielne przejażdżki do kościoła.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 09 gru 2020, 12:17
autor: pinc6x6
plum76 pisze:
09 gru 2020, 11:21
hej
To nie jest rozwiązanie HD pod opony o szerokości 12,5 cala
Masz doświadczenie ze wspomaganiem elektrycznym w off-roadzie czy to są Twoje przypuszczenia?

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 09 gru 2020, 13:24
autor: plum76
Nie ma doświadczenia w elektrycznym. Zdaj relacje jak zamontujesz.
paweł

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 11 gru 2020, 17:37
autor: kylon
Znalazłem dwa zestawy u siebie w szpargałach. Różnią się troszkę bo jeden jest fizycznie z czterdziestki w całości a drugi z siedemdziesiątki ale dostosowany do czterdziestki (przy czym przekładnia jest czterdziestkowa). Różnią się głównie pompami. Siedemdziesiątka miała zbiorniczek przy grodzi a w czterdziestce na sobie. No i oczywiście przewody w związku z tym są inaczej poprowadzone. Jak będę montował oba to zrobię zdjęcia aby można było sobie popodglądać.
Od razu uprzedzam - nie są do sprzedania i zbierałem je od 2008 roku zatem to nie jest tak że klik i się kupuje.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 25 sty 2021, 18:10
autor: kylon
No i drgnęło. Do swojej czterdziestki zakładam wspomaganie. Mam oryginalny komplet i postaram się zrobić kilka kompletów. Dwa kolejne mam w częściach ale nie kompletne. Wczoraj zdobyłem Świętego Graala czyli dwie nowe oryginalne przekładnie do wspomagania. Obecnie robimy przewody wspomagania na wzór moich. Będzie się działo.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 27 sty 2021, 13:59
autor: kylon
Powoli dorabiamy klocki do montażu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 28 sty 2021, 21:26
autor: kylon
Jeszcze ze starych zapasów nowa pompa wspomagania do czterdziestki. Taka sama jest do diesla i benzyny. Koło pasowe też mam nowe. Przewody wysokiego ciśnienia trafiły do zakucia. Kupiliśmy też nową giętarkę aby robić to profi.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 29 sty 2021, 07:29
autor: Rokfor32
Myślałeś o użyciu rurek nierdzewnych? Do paliwa czy powrotu wspomagania są bez problemu rozmiary - ale to rurki "szyte", Próbowałem też namierzyć 5mm (do hamulców) bezszwowe, wysokociśnieniowe - ale na razie bez sukcesu. Natomiast 10mm, bezszwowa, do strony ciśnieniowej wspomagania - powinna być.

Kłopot jest z zakończeniem - fabryczne są spęczane przed zakuciem, ale na nierdzewce to trudniej będzie wykonać. Ale - oryginalnie w hydraulice siłowej składa się to inaczej - przez użycie tzw. pierścieni zacinających (generalnie podobny system jak przy LPG i miedzi - ino tulejki do zacisku sa stalowe). Może to jest więc jakaś sensowna opcja - zamiast spęczania końcówek - pozaciskać na to tulejki (to jest konkretny zacisk, na tyle silny ze rurka pod tulejka robi się w "klepsydrę"). Można by wtedy albo na tak wykonaną końcówkę zaciskać gumowe węże - albo po prostu zastosować systemowe zączki z rurek litych - i do nich zakówki elastyczne.

Minusem jest to, że nie do końca by to wyglądało jak oryginał - za to plusem łatwość dorobienia elementów elastycznych w dowolnym zakładzie z hydrauliką siłową. Jakość możliwej do zdobycia gumy współcześnie jest dramatycznie słaba w porównaniu z tą sprzed trzech dekad, opartej na kauczuku naturalnym. Dzisiejsza się bardzo szybko starzeje - i po prostu co parę lat nadaje się do wymiany.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 29 sty 2021, 07:58
autor: kylon
Na razie wszystko co potrzeba kupiliśmy. Teraz przewody jadą do spęczenia ale zrobimy sobie spęczarkę.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 30 sty 2021, 12:24
autor: kylon
A tak powstaje wspomaganie u mojego kolegi również w BJ42 z silnikiem 3B. Pompa wspomagania jest od Toyoty Celica. Reszta dorobiona.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 30 sty 2021, 13:14
autor: kylon
Tak wygląda prawie analogiczne wspomaganie w samochodzie Land Cruiser BJ70 73 czy 75 z silnikiem 3B. Od czterdziestki różni się pompą wspomagania. W siedemdziesiątce zbiornik płynu wspomagania jest przy grodzi. W czterdziestce na pompie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 30 sty 2021, 13:17
autor: kylon
W czterdziestce potrzeba również wymienić koło pasowe na wale korbowym aby miało opcję przykręcenia dodatkowego kółka na pasek od wspomagania.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 30 sty 2021, 13:57
autor: Rokfor32
Ta pompa wygląda bardzo podobnie jak z 3VZ-FE. A jeszcze bardziej podobnie jak w 2L-T przedliftowym.