Samenu można to ogarnąć za 500zł w wersji słabszej lub 1200 w mocniejszej (sa to koszty materiałów )plum76 pisze: ↑08 gru 2020, 09:06tu masz to opisane: http://www.ezpowersteering.nl/photos/35 ... 55137C.pdf
a tu możesz kupic https://www.ebay.com/itm/Electric-Power ... 1763398469
31 osób juz to nabyło.
Wspomaganie układu kierowniczego
Moderator: luk4s7
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
hej
To nie jest rozwiązanie HD pod opony o szerokości 12,5 cala.
Jak założysz coś blisko standardu to będzie działać.
Możesz tez motać z innych aut. Punto chyba miało taki patent CITY, czy jakoś tak. Do tego trzeba ciąć kolumnę kierownicy.
W zależności od tego do czego ma słuzyć to taki wybór.
Ja mam wspomaganie hydrauliczne i opony 33x12,5. Uważam, że w tym rozmiarze auto prezentuje się najlepiej. https://www.google.com/search?q=fj40+33 ... 66&bih=625
Pytanie czy rama to wytrzyma, moja była już raz wzmacniana. Jednak ja używam auta zgodnie z nalepką 4x4 a nie na niedzielne przejażdżki do kościoła.
To nie jest rozwiązanie HD pod opony o szerokości 12,5 cala.
Jak założysz coś blisko standardu to będzie działać.
Możesz tez motać z innych aut. Punto chyba miało taki patent CITY, czy jakoś tak. Do tego trzeba ciąć kolumnę kierownicy.
W zależności od tego do czego ma słuzyć to taki wybór.
Ja mam wspomaganie hydrauliczne i opony 33x12,5. Uważam, że w tym rozmiarze auto prezentuje się najlepiej. https://www.google.com/search?q=fj40+33 ... 66&bih=625
Pytanie czy rama to wytrzyma, moja była już raz wzmacniana. Jednak ja używam auta zgodnie z nalepką 4x4 a nie na niedzielne przejażdżki do kościoła.
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Nie ma doświadczenia w elektrycznym. Zdaj relacje jak zamontujesz.
paweł
paweł
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Znalazłem dwa zestawy u siebie w szpargałach. Różnią się troszkę bo jeden jest fizycznie z czterdziestki w całości a drugi z siedemdziesiątki ale dostosowany do czterdziestki (przy czym przekładnia jest czterdziestkowa). Różnią się głównie pompami. Siedemdziesiątka miała zbiorniczek przy grodzi a w czterdziestce na sobie. No i oczywiście przewody w związku z tym są inaczej poprowadzone. Jak będę montował oba to zrobię zdjęcia aby można było sobie popodglądać.
Od razu uprzedzam - nie są do sprzedania i zbierałem je od 2008 roku zatem to nie jest tak że klik i się kupuje.
Od razu uprzedzam - nie są do sprzedania i zbierałem je od 2008 roku zatem to nie jest tak że klik i się kupuje.
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
No i drgnęło. Do swojej czterdziestki zakładam wspomaganie. Mam oryginalny komplet i postaram się zrobić kilka kompletów. Dwa kolejne mam w częściach ale nie kompletne. Wczoraj zdobyłem Świętego Graala czyli dwie nowe oryginalne przekładnie do wspomagania. Obecnie robimy przewody wspomagania na wzór moich. Będzie się działo.
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Powoli dorabiamy klocki do montażu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Jeszcze ze starych zapasów nowa pompa wspomagania do czterdziestki. Taka sama jest do diesla i benzyny. Koło pasowe też mam nowe. Przewody wysokiego ciśnienia trafiły do zakucia. Kupiliśmy też nową giętarkę aby robić to profi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Myślałeś o użyciu rurek nierdzewnych? Do paliwa czy powrotu wspomagania są bez problemu rozmiary - ale to rurki "szyte", Próbowałem też namierzyć 5mm (do hamulców) bezszwowe, wysokociśnieniowe - ale na razie bez sukcesu. Natomiast 10mm, bezszwowa, do strony ciśnieniowej wspomagania - powinna być.
Kłopot jest z zakończeniem - fabryczne są spęczane przed zakuciem, ale na nierdzewce to trudniej będzie wykonać. Ale - oryginalnie w hydraulice siłowej składa się to inaczej - przez użycie tzw. pierścieni zacinających (generalnie podobny system jak przy LPG i miedzi - ino tulejki do zacisku sa stalowe). Może to jest więc jakaś sensowna opcja - zamiast spęczania końcówek - pozaciskać na to tulejki (to jest konkretny zacisk, na tyle silny ze rurka pod tulejka robi się w "klepsydrę"). Można by wtedy albo na tak wykonaną końcówkę zaciskać gumowe węże - albo po prostu zastosować systemowe zączki z rurek litych - i do nich zakówki elastyczne.
Minusem jest to, że nie do końca by to wyglądało jak oryginał - za to plusem łatwość dorobienia elementów elastycznych w dowolnym zakładzie z hydrauliką siłową. Jakość możliwej do zdobycia gumy współcześnie jest dramatycznie słaba w porównaniu z tą sprzed trzech dekad, opartej na kauczuku naturalnym. Dzisiejsza się bardzo szybko starzeje - i po prostu co parę lat nadaje się do wymiany.
Kłopot jest z zakończeniem - fabryczne są spęczane przed zakuciem, ale na nierdzewce to trudniej będzie wykonać. Ale - oryginalnie w hydraulice siłowej składa się to inaczej - przez użycie tzw. pierścieni zacinających (generalnie podobny system jak przy LPG i miedzi - ino tulejki do zacisku sa stalowe). Może to jest więc jakaś sensowna opcja - zamiast spęczania końcówek - pozaciskać na to tulejki (to jest konkretny zacisk, na tyle silny ze rurka pod tulejka robi się w "klepsydrę"). Można by wtedy albo na tak wykonaną końcówkę zaciskać gumowe węże - albo po prostu zastosować systemowe zączki z rurek litych - i do nich zakówki elastyczne.
Minusem jest to, że nie do końca by to wyglądało jak oryginał - za to plusem łatwość dorobienia elementów elastycznych w dowolnym zakładzie z hydrauliką siłową. Jakość możliwej do zdobycia gumy współcześnie jest dramatycznie słaba w porównaniu z tą sprzed trzech dekad, opartej na kauczuku naturalnym. Dzisiejsza się bardzo szybko starzeje - i po prostu co parę lat nadaje się do wymiany.
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Na razie wszystko co potrzeba kupiliśmy. Teraz przewody jadą do spęczenia ale zrobimy sobie spęczarkę.
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
A tak powstaje wspomaganie u mojego kolegi również w BJ42 z silnikiem 3B. Pompa wspomagania jest od Toyoty Celica. Reszta dorobiona.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Tak wygląda prawie analogiczne wspomaganie w samochodzie Land Cruiser BJ70 73 czy 75 z silnikiem 3B. Od czterdziestki różni się pompą wspomagania. W siedemdziesiątce zbiornik płynu wspomagania jest przy grodzi. W czterdziestce na pompie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
W czterdziestce potrzeba również wymienić koło pasowe na wale korbowym aby miało opcję przykręcenia dodatkowego kółka na pasek od wspomagania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wspomaganie układu kierowniczego
Ta pompa wygląda bardzo podobnie jak z 3VZ-FE. A jeszcze bardziej podobnie jak w 2L-T przedliftowym.